Στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου «Γ. Γεννηματάς» νοσηλεύεται από το πρωί της Πέμπτης ο Αριστοτέλης Χαντζής έπειτα από δραματική επιδείνωση της υγείας του λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της λήξης της απεργίας πείνας που πραγματοποιούσε επί 140 ημέρες για την υπεράσπιση της Κοινότητας Κατειλημμένων Προσφυγικών της λεωφόρου Αλεξάνδρας.
Σύμφωνα με τις έκτακτες ενημερώσεις που δόθηκαν στη δημοσιότητα σχετικά με την υγεία του, ο απεργός πείνας παρουσίασε «απώλεια επιπέδου συνείδησης και σοβαρές διαταραχές αναπνοής», ενώ μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ με «αυξημένες ανάγκες για οξυγόνο προ διασωλήνωσης στο πλαίσιο πνευμονίας εξ εισροφήσεως».
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μία ημέρα μετά την απόφαση της Κοινότητας να αναστείλει την απεργία πείνας του Αρ. Χαντζή και της Suzon Doppagne, η οποία βρισκόταν στην 55η ημέρα αποχής από τη σίτιση. Κατά τη διάρκεια της προχθεσινής συγκέντρωσης αλληλεγγύης στο Σύνταγμα τα μέλη της Κοινότητας ανακοίνωσαν ότι ο αγώνας συνεχίζεται με άλλα μέσα, εκτιμώντας πως έχει επιτευχθεί ένα σημαντικό πολιτικό και κοινωνικό αποτέλεσμα.
Ανάπλαση
Στην εκτενή ανακοίνωσή της η Κοινότητα των Κατειλημμένων Προσφυγικών κάνει λόγο για έναν «υπεράνθρωπο αγώνα ζωής και θανάτου» απέναντι στα σχέδια εκκένωσης των Προσφυγικών και υπερασπίζεται το εγχείρημα ως «το μεγαλύτερο αυτοοργανωμένο εγχείρημα κοινωνικής στέγασης, αλληλεγγύης και κοινής ωφέλειας στην Ελλάδα και πανευρωπαϊκά».
Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδεται στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, το οποίο κάλεσε την Περιφέρεια Αττικής να διακόψει την υλοποίηση της προγραμματικής σύμβασης για την ανάπλαση των Προσφυγικών και παράλληλα κάλεσε την Κοινότητα να αναστείλει την απεργία πείνας.
«Είναι ένας αγώνας που νίκησε εξαρχής, γιατί ο μόνος χαμένος αγώνας είναι εκείνος που δεν δόθηκε ποτέ. Είναι ένας αγώνας δίκαιος, ανιδιοτελής και συλλογικός, όχι μόνο για τους 400 και πλέον κατοίκους των Προσφυγικών, αλλά για ολόκληρη την κοινωνία», αναφέρουν χαρακτηριστικά και υπογραμμίζουν ότι διατηρούν σοβαρές επιφυλάξεις για το κατά πόσο οι θεσμικές δεσμεύσεις θα τηρηθούν καλώντας τον κόσμο της αλληλεγγύης να παραμείνει σε επαγρύπνηση.
Κλείνοντας λένε πως «αν πράγματι ο σκοπός του Περιφερειάρχη Νίκου Χαρδαλιά ήταν εξαρχής η αποκατάσταση και συντήρηση των κτηρίων και της ιστορικότητάς τους, παραμένουμε ανοιχτοί σε διάλογο προς εξεύρεση κοινών συναινέσεων, στη βάση της παραμονής όλων των κατοίκων των Προσφυγικών και της αναγνώρισης της υπάρχουσας αυτοοργανωμένης Κοινότητας».
Από την πλευρά της η κυβέρνηση της Ν.Δ., την ώρα που ο Αριστοτέλης Χαντζής δίνει μάχη για τη ζωή του, επιμένει στη γραμμή της σύγκρουσης καθώς στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης δήλωσε ότι εύχεται μεν να αποκατασταθεί η υγεία του απεργού πείνας, ωστόσο αμέσως μετά πέρασε κατευθείαν στην επανάληψη του κυβερνητικού αφηγήματος περί «καταληψιών» και «ακραίων ομάδων» που έχουν «παρεισφρήσει» στα Προσφυγικά.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος χαρακτήρισε «ανατριχιαστικό» το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που αντιδρούν στα σχέδια της Περιφέρειας, ενώ εμφανίστηκε προκλητικά βέβαιος ότι η «μόνη υγιής αντίδραση» της κοινωνίας είναι να στηρίξει την εκκένωση του χώρου απειλώντας έμμεσα με καταστολή. Με τη γνωστή λογική του «νόμου και τάξης» ο Μαρινάκης επέλεξε να αγνοήσει πλήρως το κοινωνικό, στεγαστικό και ιστορικό αποτύπωμα των Προσφυγικών, αλλά και το γεγονός ότι η υγεία ενός ανθρώπου βρίσκεται σε οριακή κατάσταση ύστερα από σχεδόν πέντε μήνες απεργίας πείνας.
Απαντώντας στις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου η Νέα Αριστερά κάνει λόγο για «ακροδεξιάς κοπής επίδειξη πυγμής», κατηγορεί την κυβέρνηση ότι καταφεύγει σε «αντιαριστερές συνωμοσιολογίες» με αφορμή τον αγώνα των κατοίκων των Προσφυγικών και αναφέρεται στον πολύμηνο αγώνα των κατοίκων Αριστοτέλη Χαντζή και Suzon Doppagne, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση επιχείρησε να «θάψει το πρόβλημα κάτω από το χαλί».
