ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ Νίκος Φωτόπουλος
Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

Σοβαρά ερωτήματα γύρω από τη νομιμότητα, τη διαχείριση και την αξιοπιστία της περιφερειακής διοίκησης Κεντρικής Μακεδονίας προκαλεί η αποκάλυψη ότι το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) της Περιφέρειας, που εδρεύει στις Σέρρες, λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια χωρίς την προβλεπόμενη από τον νόμο ειδική άδεια για την εκτέλεση προγραμμάτων κατάρτισης!

Η θεσμική αυτή εκτροπή, που φαίνεται ότι οδήγησε σε οικονομική ασφυξία τη δομή και άφησε για μεγάλο χρονικό διάστημα απλήρωτη τη μοναδική εργαζόμενη του Κέντρου, ήρθε στο φως από κοινή ερώτηση τριών παρατάξεων της αντιπολίτευσης («ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας», «ΠΡΑΞΕΙΣ για τη Μακεδονία» και «ΣΥΝ-εργασία»). Το αξιοσημείωτο ωστόσο είναι ότι τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης επιβεβαίωσε πλήρως με γραπτή του απάντηση ο ίδιος ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών και πρόεδρος του Κέντρου, Παναγιώτης Σπυρόπουλος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που υποχρεώθηκε να καταθέσει ο κ. Σπυρόπουλος, το Κέντρο διέθετε άδεια για προγράμματα κατάρτισης άνω των 20 ωρών, η οποία όμως έληξε οριστικά τον Μάη του 2024. Από τον Ιανουάριο του ίδιου έτους, η ειδική αυτή άδεια δεν ανανεώθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα το ΚΔΒΜ να αδυνατεί να εκτελέσει τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.

«Κρατική αβελτηρία»

Ο αντιπεριφερειάρχης μάλιστα παραδέχθηκε τη μεγάλη καθυστέρηση στη μισθοδοσία της μοναδικής υπαλλήλου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) του Κέντρου, αποδίδοντας το γεγονός σε… «κρατική αβελτηρία»! Σύμφωνα με τον ίδιο, οι τρέχοντες μισθοί άρχισαν να καταβάλλονται κανονικά μόλις στις αρχές του 2026, ενώ έχει καλυφθεί μόνο ένα μέρος των παλαιότερων οφειλών, αφήνοντας την εργαζόμενη εκτεθειμένη για μεγάλο διάστημα.

Αυτή η παραδοχή της διοίκησης προκάλεσε την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης, με τον επικεφαλής της παράταξης «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας» και πρώην πρύτανη του ΑΠΘ, Γιάννη Μυλόπουλο, να εξαπολύει βαριές κατηγορίες, κάνοντας λόγο για πλήγμα στον πυρήνα της αξιοπιστίας της περιφέρειας. «Δεν μιλάμε απλώς για διοικητικές αρρυθμίες, αλλά για σοβαρά προβλήματα λειτουργίας σημαντικών δημόσιων δομών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μυλόπουλος, υπογραμμίζοντας τις κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις της αδιαφορίας της διοίκησης. Οπως εξήγησε, αν το Κέντρο είχε φροντίσει να διατηρήσει την άδεια λειτουργίας του, σήμερα θα μπορούσε να απασχολεί τουλάχιστον πέντε μόνιμους υπαλλήλους και να απορροφά πολύτιμα ευρωπαϊκά κονδύλια για την επιμόρφωση ανέργων.

«Για μια ακόμη φορά η πλειοψηφούσα παράταξη συλλαμβάνεται να μην ανταποκρίνεται στην ευθύνη της χρηστής και επωφελούς για την κοινωνία διοίκησης», κατέληξε.

Η υπόθεση ανοίγει έναν μεγάλο κύκλο ερωτημάτων για το πολιτικό και διοικητικό παρασκήνιό της:

● Γιατί ο κ. Σπυρόπουλος, ως πρόεδρος, δεν μερίμνησε εγκαίρως για την ανανέωση της άδειας;

● Αν κατατέθηκε αίτημα, για ποιον λόγο απορρίφθηκε από τις αρμόδιες αρχές;

● Πόσα ευρωπαϊκά κονδύλια χάθηκαν οριστικά για την τοπική κοινωνία εξαιτίας αυτού του διοικητικού αδιεξόδου;

● Η τοπική κοινωνία των Σερρών αλλά και συνολικά της Κεντρικής Μακεδονίας αναμένει πλέον ξεκάθαρες απαντήσεις και άμεσες ενέργειες για τη νόμιμη επαναλειτουργία μιας δομής που, αντί να αποτελεί εργαλείο ανάπτυξης και καταπολέμησης της ανεργίας, σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες, μετατράπηκε σε μνημείο κακοδιαχείρισης.