Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

Ένα αμφιλεγόμενο σχέδιο των ΗΠΑ για τη δημιουργία κέντρου καραντίνας και θεραπείας για ύποπτα ή επιβεβαιωμένα κρούσματα Έμπολα – κυρίως Αμερικανούς – στην Κένυα έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από ιατρικούς φορείς, νομικές οργανώσεις και πολίτες.

Όπως γράφει το CNN, η πρόταση, η οποία θα επέτρεπε σε Αμερικανούς που έχουν εκτεθεί στον ιό να τίθενται σε απομόνωση στην Κένυα αντί να επαναπατρίζονται στις ΗΠΑ, έχει εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ισότητα στη δημόσια υγεία, την ασφάλεια και τη διαφάνεια στις διεθνείς συμφωνίες.

Το σχέδιο επρόκειτο να τεθεί σε εφαρμογή αυτή την εβδομάδα με τη λειτουργία μονάδας καραντίνας 50 κλινών στην αεροπορική βάση Λαϊκίπια, περίπου 200 χιλιόμετρα βόρεια του Ναϊρόμπι. Επιπλέον μονάδες απομόνωσης και βιοπεριορισμού επρόκειτο να προστεθούν αργότερα, ενώ όσοι εμφάνιζαν συμπτώματα ή διαγιγνώσκονταν θετικοί στον ιό θα μεταφέρονταν σε εξειδικευμένες εγκαταστάσεις στην Ευρώπη.

Φόβοι για κίνδυνο εξάπλωσης του ιού

Ωστόσο, η πρόταση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στην Κένυα, μια χώρα που μέχρι στιγμής δεν έχει καταγράψει κανένα κρούσμα Έμπολα. Ιατρικά συνδικάτα, οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και νομικοί φορείς κατήγγειλαν την πρωτοβουλία, κατηγορώντας τόσο την κυβέρνηση της Κένυας όσο και των ΗΠΑ ότι θέτουν σε κίνδυνο τους Κενυάτες πολίτες.

Η Ένωση Ιατρών, Φαρμακοποιών και Οδοντιάτρων της Κένυας (KMPDU), που εκπροσωπεί περισσότερους από 10.000 επαγγελματίες υγείας, ζήτησε πλήρη διαφάνεια από την κυβέρνηση του προέδρου Γουίλιαμ Ρούτο σχετικά με τη συμφωνία με την Ουάσιγκτον. Ο γενικός γραμματέας της ένωσης, Δρ. Ντάβτζι Μπίμτζι Ατελάχ, αμφισβήτησε γιατί επιλέχθηκε η Κένυα αντί για τη γειτονική Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου βρίσκεται το επίκεντρο της επιδημίας.

«Δεν θα μείνουμε άπραγοι βλέποντας την Κένυα να μετατρέπεται σε αποικία περιορισμού ενός θανατηφόρου παθογόνου που δεν δημιουργήσαμε εμείς», δήλωσε ο Ατελάχ. «Αν είναι υπερβολικά επικίνδυνο για την Αμερική, τότε είναι υπερβολικά επικίνδυνο και για την Κένυα».

Η κενυατική Δικαιοσύνη αναστέλλει το άνοιγμα του κέντρου

Ύστερα από προσφυγή του Ινστιτούτου Κατίμπα, ενός οργανισμού υπεράσπισης των συνταγματικών δικαιωμάτων, το Ανώτατο Δικαστήριο της Κένυας, που είναι αρμόδιο σε ό,τι αφορά τα θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες, αποφάσισε ότι «το δημόσιο συμφέρον» δικαιολογεί «ένα συντηρητικό μέτρο» απαγορεύοντας το άνοιγμα του κέντρου «μέχρι να ακουσθούν οι πλευρές» για την ουσία της υπόθεσης.

Αυτό το «συντηρητικό μέτρο» απαγορεύει στην κενυατική κυβέρνηση να «ιδρύσει, να θέσει σε λειτουργία, να επιτρέψει, να εγκρίνει ή να αδειοδοτήσει την ίδρυση εγκατάστασης καραντίνας, απομόνωσης ή φροντίδας αναφορικά με την έκθεση στον Έμπολα στην Κένυα, υπό την οποιαδήποτε συμφωνία με τις ΗΠΑ ή οποιαδήποτε ξένη κυβέρνηση».

Απαγορεύει επίσης στην κενυατική κυβέρνηση και τους αξιωματούχους της να υποδεχθούν στην Κένυα ή να επιτρέψουν την είσοδο σε «πρόσωπα που έχουν εκτεθεί ή μολυνθεί από τον Έμπολα με βάση την επίμαχη συμφωνία».

Η απόφαση αυτή θα επιδοθεί εντός 24 ωρών στην κυβέρνηση που θα έχει πλέον 48 ώρες για να απαντήσει, σύμφωνα με το Ανώτατο Δικαστήριο, που άφησε να εννοηθεί ότι θα ανακοινώσει την απόφασή του στις 2 Ιουνίου.