Βιαστικοί αποδείχτηκαν για ακόμα μια φορά όσοι πίστεψαν αφελώς στις διαβεβαιώσεις της αμερικανικής κυβέρνησης περί «σημαντικής προόδου» στις διαπραγματεύσεις με το Ιράν, καθώς χτες συνέβη το ακριβώς αντίθετο: οι ΗΠΑ βομβάρδισαν εν μέσω των «διαβουλεύσεων» το περσικό λιμάνι Μπαντάρ Αμπάς και πυρπόλησαν εγκαταστάσεις στο στρατηγικής σημασίας νησί Χαργκ, τον βασικό τερματικό σταθμό φόρτωσης πετρελαίου για εξαγωγή.
Το αποτέλεσμα των νέων επιδρομών ήταν να χτυπηθούν εκτοξευτήρες πυραύλων, να βυθιστούν ταχύπλοα σκάφη των «Φρουρών της Επανάστασης», σκοτώνοντας πολυάριθμους Ιρανούς ενστόλους αλλά και αμάχους και φυσικά να τιναχτεί στον αέρα η όποια διπλωματική εμπιστοσύνη έμοιαζε να χτίζεται, μετά την ξαφνική επίσκεψη στην Τεχεράνη του επικεφαλής των πακιστανικών ενόπλων δυνάμεων και, κατά πολλούς, πραγματικού «ισχυρού άντρα» του Ισλαμαμπάντ, Ασίμ Μουνίρ.
Αδιαλλαξία
Οι Αμερικανοί φυσικά ισχυρίστηκαν ότι τα πλήγματα ήταν «αμυντικές ενέργειες» και ως εκ τούτου δεν παραβιάζουν την εκεχειρία, αλλά αυτά είναι παραμύθια της Χαλιμάς – όλοι ξέρουν πως, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το Ισραήλ στη Γάζα και τώρα στον μαρτυρικό νότιο Λίβανο, «κατάπαυση του πυρός» σημαίνει «πυρ» για εμάς και κατάπαυση για τους αντιπάλους μας!
Οπως ήταν φυσικό, ο διάλογος πάγωσε και πάλι, ενώ οι «Φρουροί της Επανάστασης» απάντησαν εκτοξεύοντας πυραύλους κατά δύο αμερικανικών πλοίων που συμμετείχαν στον ναυτικό αποκλεισμό και καταρρίπτοντας τουλάχιστον ένα ακόμη και πιθανόν περισσότερα πανάκριβα drones ΜQ-9 Reaper – την ώρα που το πετρέλαιο μπρεντ εκτοξευόταν και αυτό ξανά πάνω από τα 100 δολάρια ανά βαρέλι.
Αλλά βέβαια η σημαντικότερη εξέλιξη ήταν πως μετά τη νέα κλιμάκωση στα Στενά του Ορμούζ, αλλά και με αφορμή την έναρξη του χατζ, του ετήσιου προσκυνήματος στη Μέκκα, ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν, αγιατολάχ Μοτζταμπά Χαμενεΐ, έστειλε ένα αυστηρό μήνυμα αδιαλλαξίας προς την Ουάσινγκτον, τονίζοντας ότι στην περιοχή του Περσικού Κόλπου διαμορφώνεται μια «νέα τάξη πραγμάτων» με κυρίαρχη δύναμη την Τεχεράνη.
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα έχουν πλέον ασφαλές καταφύγιο για τις παρεμβάσεις τους και για την εγκατάσταση στρατιωτικών βάσεων στην περιοχή. Οι χώρες και τα εδάφη της περιοχής μας δεν θα λειτουργούν πλέον ως ασπίδες για τις αμερικανικές βάσεις», είπε, συμπληρώνοντας ότι «η στρατιωτική επιρροή των ΗΠΑ μειώνεται μέρα με τη μέρα».
Οσο για το Ισραήλ, το «επικίνδυνο και θανατηφόρο καρκινικό μόρφωμα αυτής της περιοχής» που «πρέπει οπωσδήποτε να ξεριζωθεί και θα ξεριζωθεί», τόνισε πως το Ιράν «κατέστησε το σιωνιστικό καθεστώς ανήμπορο κάτω από τα καταστροφικά του πλήγματα» με αποτέλεσμα εκείνο και η ηγεσία του να «πλησιάζουν στα τελικά στάδια της άθλιας ύπαρξής τους»…
Και βέβαια εξήρε τη μαχητικότητα των συμμάχων του Ιράν στον «Αξονα της Αντίστασης» και επανέλαβε πως δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία ειρήνης χωρίς διαρκή ειρήνη και απόσυρση των δυνάμεων κατοχής και από τον Λίβανο.
Μια που αναφερθήκαμε στον Λίβανο, να πούμε ότι η χτεσινή ημέρα εξελίχθηκε σε μια από τις πιο αιματηρές του νέου πολέμου, καθώς το Ισραήλ -πάντα εν μέσω της διάτρητης «εκεχειρίας»- προχώρησε σε περισσότερες από 85 αεροπορικές επιδρομές σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ δεν δίστασε να πλήξει με ειδικές βόμβες το υδροηλεκτρικό φράγμα Καρούν στην κοιλάδα Μπεκάα: πρόκειται για το μεγαλύτερο φράγμα στον Λίβανο, που τροφοδοτεί με ρεύμα και νερό πολλές πόλεις στη συγκεκριμένη περιοχή και σε ολόκληρη τη χώρα – ακόμη μια βάρβαρη επίθεση με σκοπό τη συλλογική τιμωρία και την εθνοκάθαρση του ντόπιου πληθυσμού.
Τέρμα το γκάζι
Αλλωστε ο σιωνιστής ηγέτης Μπενιαμίν Νετανιάχου, που αντιμετωπίζει πλέον ξεκάθαρο ζήτημα πολιτικής επιβίωσης λόγω της νέας αποτυχίας του να συντρίψει τη Χεζμπολάχ και να κατακτήσει τον νότιο Λίβανο παρά τις αμερικανικές «πλάτες», διέταξε χτες τις ένοπλες δυνάμεις εισβολής να εντατικοποιήσουν τις επιθέσεις και να «πατήσουν το γκάζι ώς το τέρμα» – την ίδια στιγμή από ισραηλινά ΜΜΕ «διαρρέει» πως το σιωνιστικό επιτελείο, που τα έχει βρει σκούρα από τις ενέδρες και τα drones με οπτικές ίνες που χρησιμοποιούν με επιτυχία οι Λιβανέζοι μαχητές, ετοιμάζεται για νέα χερσαία επιχείρηση μεγάλης κλίμακας πέρα από την «Κίτρινη Γραμμή» που έχει αυθαίρετα χαράξει νοτίως του ποταμού Λιτάνι.
