Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή για το γεγονός ότι, με βάση την εφαρμογή από τις ελληνικές κυβερνήσεις των κατευθύνσεων της ΕΕ για την απελευθέρωση της αγοράς των μεταφορών και ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών, ο λαός αντιμετωπίζει όλο και πιο εμπορευματοποιημένες, ακριβές, ανεπαρκείς ως κι επικίνδυνες υπηρεσίες αστικής συγκοινωνίας;».

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης υπέβαλε εκ μέρος της ευρωκοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος ερώτηση αναφορικά με την απαράδεκτη κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και συνολικά της Περιοχής της Αττικής, που έχουν φτάσει πλέον σε οριακό σημείο, καθώς και το νομοσχέδιο για τις «αναδιαρθρώσεις» στις εταιρίες των αστικών συγκοινωνιών που προωθεί περαιτέρω την ιδιωτικοποίησή τους.

Στο κείμενο της ερώτησης σημειώνεται ότι καθημερινά επιβάτες και εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες υπομένουν ατέλειωτες αναμονές, είναι αντιμέτωποι με συρμούς και λεωφορεία χωρίς κλιματισμό μέσα στον καύσωνα, που με βλάβες ακινητοποιούνται στη μέση της διαδρομής και η αποκατάσταση τους είναι από δύσκολη έως αδύνατη λόγω των εντεινόμενων τραγικών ελλείψεων τεχνικού προσωπικού αλλά και των απαραίτητων ανταλλακτικών κ.α.

Ο ευρωβουλευτής καταγγέλλει πως πρόκειται πως πρόκειται για άκρως επικίνδυνη κατάσταση δημιουργεί πολύ σοβαρά ζητήματα ασφάλειας που, ανά πάσα στιγμή, μπορούν να προκαλέσουν μεγάλης έκτασης «ατυχήματα», προδιαγεγραμμένα εγκλήματα, όπως επίσης τα εξής:

Η επιχειρούμενη ωραιοποίηση της κατάστασης από την κυβέρνηση της ΝΔ, όπως με τις τυμπανοκρουσίες για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα στη βάση και της οδηγίας 2009/33 «σχετικά με την προώθηση καθαρών και ενεργειακώς αποδοτικών οχημάτων οδικών μεταφορών, δεν μπορεί να κρύψει την πραγματικότητα των μεγάλων ελλείψεων προσωπικού», του ελλιπούς σχεδιασμού εκπαίδευσης των εργαζομένων τόσο για την οδήγηση των οχημάτων, όσο και για τη συντήρηση και επισκευή τους, ακόμη και της μη τοποθέτησης των αναγκαίων φορτιστών στα αμαξοστάσια. Το νέο δε νομοσχέδιο γενικεύει τις επισφαλείς και ορισμένου χρόνου σχέσεις εργασίας, ενώ περιλαμβάνει διατάξεις που προβλέπουν την επικίνδυνη σύνδεση μισθού και παραγωγικότητας.

Η κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγει τον ολέθριο για το λαό δρόμο της ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης των συγκοινωνιών (Ιδιωτικές κοινοπραξίες, μορφές Leasing, εργολαβίες κ.ά.), με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, όπως ο κανονισμός 2013/1303 για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, αλλά και η οδηγία 2019/1161 που γενικεύει προβλέψεις όπως η χρηματοδοτική μίσθωση, η ενοικίαση με κριτήριο όχι τις ανάγκες ασφαλούς και σύγχρονης μετακίνησης του λαού αλλά «της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς».  Με βάση αυτή τη στρατηγική που υλοποίησαν και νομοθέτησαν όλες οι αστικές κυβερνήσεις, ακόμη και τα αναγκαία έργα συντήρησης της υποδομής των αμαξοστάσιων, των δικτύων, τα ζητήματα του στόλου, της ασφάλειας μπαίνουν στη ζυγαριά του «κόστους – οφέλους». Την ίδια ώρα, τέτοιοι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί τροφοδοτούν με πακτωλούς χρημάτων τους οικονομικούς ομίλους των «πράσινων συγκοινωνιών», θωρακίζοντας την κερδοφορία τους με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης. 

Σε αντίθεση με την πολιτική της κυβέρνησης και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, απαίτηση του λαού στην Περιφέρεια της Αττικής, των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες είναι να παρθούν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα που θα διασφαλίζουν σύγχρονο, επαρκή στόλο με ασφαλή, φτηνή, τακτική συγκοινωνία χωρίς ιδιώτες, με κριτήριο τις ανάγκες μετακίνησης του λαού κι όχι την καπιταλιστική κερδοφορία, με μαζικές προσλήψεις προσωπικού, εξασφάλισης των μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβάτες.