Ο εξορθολογισμός ξεκινά από το τσιπάκι

oura-ilektroniko_eisitirio.jpg

Ουρά στα εκδοτήρια του μετρό για την ηλεκτρονική κάρτα Μάριος Βαλασόπουλος

«Η εφαρμογή των ηλεκτρονικών συστημάτων θα τερματίσει μια και καλή το κύκλωμα των πλαστών καρτών και εισιτηρίων, θα ακυρώσει το καθεστώς που χρόνια τώρα πλούτιζε σε βάρος των δημόσιων συγκοινωνιών», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, που ανέλαβε να υλοποιήσει μια μεταρρύθμιση η οποία εξαγγέλλεται εδώ και μία δεκαετία!

Μας αποκάλυψε μάλιστα ότι ακόμη και την περασμένη εβδομάδα αστυνομικοί του τμήματος Πατησίων συνέλαβαν έναν Γεωργιανό που μετέφερε πάνω από 300 πλαστά εισιτήρια!

«Οι διαστάσεις του... σπορ των πλαστών εισιτηρίων είναι μεγάλες και θα φανούν πολύ σύντομα. Ολα δείχνουν ότι θα ξεπεράσουν κάθε πρόβλεψη», επισήμανε και τόνισε πως η παράνομη διάθεση ήταν «καθεστώς» στη γραμμή του αεροδρομίου, όπου οι τιμές των εισιτηρίων είναι υψηλές. 

Το μεγάλο στοίχημα θα κριθεί τις επόμενες ημέρες, καθώς ώς χθες είχαν διατεθεί περίπου 140.000 ηλεκτρονικές κάρτες, σε σύνολο 250.000 που εκτιμάται ότι χρησιμοποιούνται κάθε μήνα, κατά μέσο όρο.

Τις τελευταίες ημέρες οι ρυθμοί έχουν αυξηθεί και ξεπέρασαν τις 20.000 σε ημερήσια βάση, αλλά είναι δύσκολο να εκδοθούν οι υπόλοιπες ώς την Τετάρτη και έχει δοθεί παράταση ώς τις 5 Νοεμβρίου.

Στη συνέχεια οι μπάρες προβλέπεται να κλείσουν σταδιακά στις εισόδους και τις εξόδους του μετρό και του Ηλεκτρικού, αλλά προβλέπεται να παραμείνει ανοιχτή μία πύλη γι' αυτούς που δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση, όπως οι άνεργοι και οι ένστολοι, αλλά δεν πρόλαβαν να βγάλουν κάρτα. 

«Είναι το πρώτο μεγάλο βήμα για τον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών», είπε στην «Εφ.Συν.» ο Χρήστος Σπίρτζης, που έκανε για πρώτη φορά λόγο για νέα τιμολογιακή πολιτική.

«Θα έχουμε ένα εργαλείο που μας επιτρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα, που δεν θα ξεπερνά τους έξι μήνες, να φτάσουμε στο εισιτήριο των 0,50 ευρώ για μικρές διαδρομές. Δεν είναι δίκαιο να πληρώνει το ίδιο ο επιβάτης που χρησιμοποιεί τις συγκοινωνίες για μερικές στάσεις με αυτόν που ξεκινά από το Σύνταγμα και φθάνει ώς τη Βάρκιζα», μας είπε, χωρίς να διευκρινίσει αν θα υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές για τις μεγάλες διαδρομές.

Σημείωσε μόνον ότι από τα στοιχεία που θα συγκεντρώνονται από τα «τσιπάκια» των καρτών και των εισιτηρίων θα προκύψει η πραγματική εικόνα για τις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας και τις ανάγκες που εξυπηρετούν, ώστε να προχωρήσει η αναδιάρθρωση των γραμμών και των δρομολογίων. 

«Η ηλεκτρονική κάρτα θα είναι σύντομα συμβατή με τα συστήματα των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις», επισήμανε ο υπουργός.

Από τις εξηγήσεις που μας έδωσε προκύπτει ότι οι απρόσωπες κάρτες δεν θα χρειάζονται καν «φόρτωση» για να χρησιμοποιηθούν σε όλη τη χώρα, εφόσον όμως έχουν ήδη υπόλοιπο.

Μας αποκάλυψε, μάλιστα, ότι έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις με την υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου για να γίνεται αποδεκτή η ηλεκτρονική κάρτα σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. 

Μεγάλοι χαμένοι, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, θα είναι όσοι χρησιμοποιούν τον προαστιακό για μετακινήσεις στο τμήμα από τη Μαγούλα ώς το Κορωπί και από τον Πειραιά ώς τις Αχαρνές.

Σήμερα είναι ενταγμένα στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών με εισιτήριο 1,40 ευρώ.

Με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χρειάζεται να γίνει συμφωνία με τους Ιταλούς για να τοποθετηθούν συστήματα ακύρωσης που θα είναι συμβατά με αυτά του υπόλοιπου δικτύου και θα επιτρέπουν τον καταμερισμό των εσόδων ανάμεσα στον ΟΑΣΑ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Οι επιβάτες «βάζουν πλάτη», οι εργαζόμενοι ανησυχούν 

Ανθρώπινο... φιδάκι στο Σύνταγμα Ανθρώπινο... φιδάκι στο Σύνταγμα | ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

«Ψήφο εμπιστοσύνης» στην ηλεκτρονική κάρτα φαίνεται ότι δίνουν οι πολίτες της πρωτεύουσας, αφού κατά το τριήμερο της εθνικής επετείου πάνω από 25.000 περίμεναν με τις ώρες στις ουρές για να την αποκτήσουν! 

«Ακόμη και τις ώρες της μαθητικής παρέλασης είχαμε ουρές», μας είπε εργαζόμενος στο γκισέ του σταθμού του μετρό στο Σύνταγμα, όπου και χθες το μεσημέρι σχηματιζόταν ένα ανθρώπινο... φιδάκι, περιμένοντας στους διαδρόμους που είχαν διαμορφωθεί με κορδέλες και παρέπεμπαν σε εικόνες στον έλεγχο χειραποσκευών στο «Ελ. Βενιζέλος» και στα κεντρικά ταμεία της ΔΕΗ.

«Περίμενα σχεδόν τρεις ώρες», είπε στην «Εφ.Συν.» η 40χρονη Λία Αποστόλου και μας ενημέρωσε ότι την Παρασκευή το απόγευμα συνάδελφός της είχε περάσει μεγαλύτερη ταλαιπωρία.

«Είναι για καλό και θα το περάσουμε μόνο μια φορά», παρενέβη στην κουβέντα μας η κυρία Σοφία που μόλις πήρε τη θέση της στην ουρά και μας ενημέρωσε ότι λόγω ηλικίας έχει έκπτωση 50%. 

Η ουρά στο σταθμό του Πειραιά φτάνει μέχρι έξω! Η ουρά στο σταθμό του Πειραιά φτάνει μέχρι έξω! | MΜάριος Βαλασόπουλος

«Δεν είμαστε αντίθετοι με τις ηλεκτρονικές κάρτες. Εχουμε βάλει πλάτη για να λυθούν προβλήματα που προκύπτουν κάθε τόσο και μας ταλαιπωρούν. Χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο για να λειτουργήσει σωστά το νέο σύστημα», μας είπε ο Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος των εργαζομένων στον Ηλεκτρικό.

«Το σύστημα έκδοσης συχνά κολλάει και, με βάση τη σύμβαση, η ανάδοχος εταιρεία έχει περιθώριο έως και τέσσερις ώρες να διορθώσει το πρόβλημα», προσθέτει και επισημαίνει ότι οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις παρατηρούνται στα εκδοτήρια του Ηλεκτρικού. 

Ειδικά στον τερματικό σταθμό στον Πειραιά η αναμονή έφτασε τις έξι ώρες! Με βάση το οργανόγραμμα, τα κενά στο προσωπικό υπολογίζονται σε 400, από τα οποία περίπου 260 αφορούν τα εκδοτήρια.

Η απόφαση του συγκεκριμένου σωματείου στις 5 Οκτωβρίου να καλέσει τα μέλη του να σταματήσουν την έκδοση των ηλεκτρονικών καρτών είχε εξοργίσει τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, που απάντησε την ίδια ημέρα ανακοινώνοντας την κατάργηση των χάρτινων μηναίων καρτών. 

Την περασμένη Πέμπτη, με 24ωρη απεργία, πήραν θέση οι εργαζόμενοι στο μετρό.

«Αυτά που συμβαίνουν τώρα δεν θα είναι προσωρινά», προέβλεψε ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του σωματείου ΣΕΛΜΑ. Μεταφέρει και τους φόβους των εργαζομένων ότι η εταιρεία θα ιδιωτικοποιηθεί μέσα από την προωθούμενη ένταξή της στο Υπερταμείο και εξηγεί:

«Σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις οι συγκοινωνίες είναι επιδοτούμενες για να διατηρείται σε προσιτά επίπεδα η τιμή του εισιτηρίου. Στο Υπερταμείο πρέπει να εμφανίζουμε κέρδη και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με αύξηση των τιμών». Δεν παραλείπει να αναφερθεί στην έλλειψη πόρων και αποκαλύπτει ότι «δεν υπάρχουν κονδύλια ούτε για την αγορά λαμπτήρων για τις σήραγγες του μετρό». 

Ηλεκτρονικές κάρτες μέσω ταχυδρομείου

Ηλεκτρονικό εισιτήριο

Με συστημένη επιστολή θα παραλάβουν την ηλεκτρονική τους κάρτα όσοι επιβάτες καταθέσουν σε φάκελο τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για την έκδοσή της. Θα έχουν μάλιστα άλλες πέντε ημέρες περιθώριο για να ενταχθούν στο σύστημα, αφού η προθεσμία γι' αυτή την κατηγορία λήγει στις 10 Νοεμβρίου. 

Εως τώρα έχουν κατατεθεί πάνω από 10.000 φάκελοι και έχουν ήδη αποσταλεί στους παραλήπτες τους περίπου 3.500 ηλεκτρονικές κάρτες. Η κατάθεση γίνεται σε τέσσερις σταθμούς (Σύνταγμα, Ομόνοια, Μοναστηράκι και Αττική) που λειτουργούν όλη την εβδομάδα από τις 7 π.μ. έως τις 8 μ.μ., στον σταθμό του Ηλεκτρικού στον Πειραιά από τις 10 π.μ. ώς τις 8 μ.μ. και στα εκδοτήρια των λεωφορείων στο Πανεπιστήμιο που λειτουργούν μόνον εργάσιμες ημέρες από τις 10 π.μ. έως τις 8 μ.μ. 

Το μέτρο αφορά όλες τις κατηγορίες δικαιούχων και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά αναφέρονται στην ιστοσελίδα athenacard.gr

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ