Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.2°C / 14.4°C
    1 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.3°C / 12.8°C
    1 BF
    36%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    12°C 9.0°C / 13.9°C
    1 BF
    87%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.0°C / 6.1°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    6°C 6.0°C / 6.0°C
    2 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.2°C / 12.2°C
    1 BF
    70%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    1 BF
    62%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.0°C / 13.9°C
    0 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 16.7°C
    2 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.0°C / 12.8°C
    1 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.0°C / 15.0°C
    4 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    2 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    1 BF
    94%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 6.0°C / 6.0°C
    1 BF
    93%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    0 BF
    55%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.0°C / 12.8°C
    1 BF
    93%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    9°C 6.0°C / 10.6°C
    1 BF
    93%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 6.0°C / 12.2°C
    1 BF
    87%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    1 BF
    62%
Οι οργανώσεις καταναλωτών ζητάνε λύσεις, η εποπτική αρχή δίνει συστάσεις
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι οργανώσεις καταναλωτών ζητάνε λύσεις, η εποπτική αρχή δίνει συστάσεις

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Συνήγορος του Καταναλωτή

«O τομέας των ταχυμεταφορών συνελήφθη ανέτοιμος»

«Ως Ανεξάρτητη Αρχή, καθώς υπήρχαν πολλές καταγγελίες για καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων από το πρώτο λοκντάουν, είχαμε απευθύνει εγκαίρως συστάσεις στους προμηθευτές και τις εταιρείες ταχυμεταφορών, να προχωρήσουν σε προσλήψεις προσωπικού για να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση των υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου, που αναμενόταν να κορυφωθούν εν όψει της Black Friday και των γιορτών των Χριστουγέννων», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης. 

Θεωρεί ότι για τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις προϊόντων φέρουν σημαντικές ευθύνες και τα e-shops, τονίζοντας ότι το πρώτο δεκάμηνο του 2020 υπήρξαν 2770 αναφορές για e-shop, σχεδόν οι διπλάσιες από όλο το 2019, ενώ ώς το τέλος του χρόνου αναμένεται να ξεπεράσουν τις 3.000. Για εταιρείες ταχυμεταφορών το ίδιο διάστημα έγιναν 126 αναφορές ‒ επίσης οι διπλάσιες από το 2019. «Είχαμε προειδοποιήσει μεταφορικές εταιρίες και ηλεκτρονικά καταστήματα να δίνουν πραγματικούς χρόνους παράδοσης στις ιστοσελίδες τους ώστε να γνωρίζει ο καταναλωτής τι τον περιμένει και να μην υπάρχει παραπληροφόρηση. Αλλο να υπάρχει καθυστέρηση μία ή δύο ημέρες, άλλο να λες ότι παραδίδεται σε πέντε μέρες και κάνεις 20. Ο τομέας των ταχυμεταφορών συνελήφθη ανέτοιμος» καταλήγει.

Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων

«Κανένα πρόβλημα με τα μισθωμένα οχήματα»

«Ως υπάλληλος κούριερ απαγορεύεται να σταματήσω αν κάποιος μου κάνει νεύμα στο δρόμο και να τον πάω σπίτι του με το όχημα της εταιρείας, γιατί θεωρείται πειρατεία. Γιατί να επιτρέπεται στον οδηγό ταξί ή τουριστικού μίνι βαν να παραδίδει δέματα, για εταιρείες ταχυμεταφορών, ακόμα και ευπαθή προϊόντα ή φάρμακα, όταν δεν είναι εκπαιδευμένος ούτε πιστοποιημένος για αυτή τη δουλειά; Εμείς έχουμε ευθύνη να παραδώσουμε το δέμα άθικτο όπως το παραλάβαμε. Ενας εξωτερικός συνεργάτης, που σήμερα κάνει μεταφορές, αύριο δρομολόγια ταξί, τρέχα βρες τον». Αυτός είναι ένας από τους προβληματισμούς που μας έθεσαν εργαζόμενοι στις ταχυμεταφορές, που υποστηρίζουν ότι η χρήση μισθωμένων οχημάτων για κάλυψη εκτάκτων αναγκών, είναι μια νομότυπη αλλά αθέμιτη πρακτική, ζητώντας να παρέμβει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Σύμφωνα με πηγές της ΕΕΤΤ «δεν τίθεται κανένα ζήτημα νομιμότητας από πλευράς κανονισμών της Επιτροπής ούτε αθέμιτου ανταγωνισμού με τα μισθωμένα οχήματα. Είναι θεμιτό οι εταιρείες ταχυμεταφορών να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της επιπλέον ζήτησης με κάθε νόμιμο τρόπο». Ωστόσο, για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας ή του κανονισμού προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR), διευκρινίζουν πηγές της ΕΕΤΤ «δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι, αλλά φορείς όπως το ΣΕΠΕ και η ΑΔΑΕ». Η ΕΕΤΤ δέχθηκε 208 καταγγελίες για εταιρείες ταχυμεταφορών από 1/11 ως 7/12, με το 95% να αφορά καθυστέρηση στην παράδοση.

ΕΚΠΟΙΖΩ

«Να παρέμβει η Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για τις καθυστερήσεις στις εταιρείες κούριερ»

Αμεση παρέμβαση της ΕΕΤΤ και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή για τις καθυστερήσεις αλλά και τις ατασθαλίες στον τρόπο παράδοσης των προϊόντων από εταιρείες κούριερ ζητά η ένωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ. «Εχουμε πολλές καταγγελίες ότι οι παραλήπτες υποχρεώνονται να πάνε στα καταστήματα να παραλάβουν το δέμα τους, αντί να τους παραδοθεί στην πόρτα.

Η εταιρεία λέει ότι δεν τους βρήκε, και είτε δεν είχαν αφήσει χαρτάκι στην πόρτα ή αφήνουν το χαρτάκι χωρίς να περιμένουν», λέει στην «Εφ.Συν.» η υπεύθυνη του νομικού τμήματος της ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου. «Ευθύνη για τις καθυστερήσεις έχουν και τα e-shops. Πρέπει να επιπλήξουν τις εταιρίες με τις οποίες συνεργάζονται, γιατί έχουν υπογράψει συμβάσεις για παράδοση των προϊόντων σε συγκεκριμένες προθεσμίες, και εφόσον αυτό παραβιάζεται πρέπει να επιληφθεί ο προμηθευτής, δηλαδή το ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτόν ξέρει ο πελάτης και όχι την εταιρεία κούριερ».

Η ΕΚΠΟΙΖΩ θεωρεί ανεπαρκείς τις δικαιολογίες των εταιρειών ταχυμεταφορών για πρωτοφανή αύξηση της ζήτησης καθώς «θα έπρεπε να έχουν προβλέψει τον όγκο και να έχουν προετοιμαστεί. Είχαν επαναπαυθεί, θεωρώντας ότι οι Ελληνες δεν είναι εξοικειωμένοι με το e-shopping και αιφνιδιάστηκαν».

 

ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Ο «Ναυαγός» της Fedex και η παγκόσμια αγορά του 1 τρισ. δολαρίου
Στην ταινία του Ζεμέκις «Ναυαγός», ο Τσακ Νόλαντ (Τομ Χανκς), υπάλληλος της Fedex, είναι ο μόνος που διασώζεται από πτώση αεροσκάφους της εταιρείας στον Ειρηνικό και επιβιώνει μόνος σε ένα έρημο νησί.
Ο «Ναυαγός» της Fedex και η παγκόσμια αγορά του 1 τρισ. δολαρίου
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Τα ξωτικά του Αϊ-Βασίλη κλάταραν
Φέτος τον Δεκέμβρη οι τέσσερις μεγαλύτερες αλυσίδες ταχυμεταφορών –ACS, Γενική Ταχυδρομική και δευτερευόντως Speedex και ΕΛΤΑ courier– δήλωσαν αδυναμία να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση. Ωστόσο, όπως...
Τα ξωτικά του Αϊ-Βασίλη κλάταραν
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Οι Ελληνες δεν πάνε διακοπές όχι λόγω πανδημίας, αλλά αφραγκίας
Ερευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δείχνει ότι φέτος το καλοκαίρι το 53% των συμπατριωτών μας θα μείνει στην πόλη. Αιτία δεν είναι ο φόβος για τον κορονοϊό, αλλά η οικονομική δυσπραγία ● Το 66%, πάντως, θα......
Οι Ελληνες δεν πάνε διακοπές όχι λόγω πανδημίας, αλλά αφραγκίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας