• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    31°C 27.9°C / 33.5°C
    3 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.4°C / 30.7°C
    2 BF
    52%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.2°C / 33.7°C
    3 BF
    45%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 29.3°C / 29.3°C
    2 BF
    31%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    2 BF
    61%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    28°C 23.5°C / 27.6°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 24.0°C / 29.2°C
    1 BF
    35%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.5°C / 33.5°C
    2 BF
    26%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.8°C / 27.7°C
    2 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    0 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.2°C / 21.2°C
    2 BF
    74%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.2°C / 26.2°C
    2 BF
    79%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    1 BF
    47%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.7°C / 30.7°C
    1 BF
    42%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    31°C 27.3°C / 31.0°C
    2 BF
    44%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    2 BF
    49%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.7°C / 33.8°C
    1 BF
    27%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    2 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.2°C / 28.3°C
    3 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.6°C / 29.6°C
    0 BF
    44%

Θανάσης Παπαγεωργίου, πρόεδρος του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου

EUROKINISSI

Κρίση και στο Εθνικό Θέατρο

  • A-
  • A+

Το σίγουρο είναι ότι μετά τη συνέντευξη Τύπου του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου άνοιξε ο ασκός του Αιόλου. Το ζήτημα του πώς θα συνυπάρξουν ειρηνικά και δημιουργικά καλλιτεχνικοί διευθυντές και διοικητικά συμβούλια στους εποπτευόμενους φορείς του ΥΠΠΟ είναι πια υπό συζήτηση.

Είναι σαφής η διάκριση αρμοδιοτήτων; Κι όταν δεν τηρούνται οι υποχρεώσεις ή οι δεσμεύσεις των μεν και των δε τι γίνεται; Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου, Θανάσης Παπαγεωργίου, με επιστολή του κατηγορεί τον απελθόντα υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά, μιλάει για «μονοκρατορία» του καλλιτεχνικού διευθυντή, για «πλήρη ασυνεννοησία» μεταξύ Δ.Σ. και Στάθη Λιβαθινού και προειδοποιεί για «βόμβες που θα σκάσουν».

Η πραγματικά οργισμένη επιστολή του Θανάση Παπαγεωργίου έχει τίτλο «Ερμηνείες για την ηρεμία»:

Παραδίδοντας ο κ. Μπαλτάς στη νέα Υπουργό Πολιτισμού αναφέρθηκε στα επιτεύγματα επί υπουργίας του. Ανάμεσα σ’ αυτά και η φράση ‘‘είχαμε ένταση στο Εθνικό, ηρέμησε…’’. Δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοεί ο κύριος Μπαλτάς. Επί έξι μήνες δεν καταδέχτηκε να με καλέσει -τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου, διάολε- ούτε για πέντε λεπτά στο γραφείο του ώστε να τον ενημερώσω και εγώ για την ‘‘ηρεμία’’ που πέτυχε η τακτική του.

Μια τακτική που ξεκίνησε με την ατυχέστατη, αν όχι και υπονομευτική, δήλωση ότι παραιτήθηκαν οι κ.κ. Κατζουράκης και Βιβιλάκης και τώρα ‘‘με τη νέα σύνθεση θα λειανθούν οι αντιθέσεις’’, ‘‘αδειάζοντας’’ έτσι ακόμα και έναν στενό του φίλο. Μια τακτική που συνοψίζεται στην αντικατάσταση τριών μελών του Δ.Σ. με άλλα μέλη της αρεσκείας ή της επιρροής του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, ώστε να αποδυναμωθούν οι προτάσεις του Προέδρου.

Μια τακτική που έδωσε έκτοτε το δικαίωμα στον μοναδικό συνομιλητή του απερχόμενου υπουργού να δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση -με τρόπο που έθιγε ακόμη και αυτά τα νέα μέλη- ότι τώρα που μπήκαν στο Δ.Σ., όλα λειτουργούν καλώς και να δηλώνει ανερυθρίαστα ότι μοναδικό πρόβλημα παραμένει η διπλή ψήφος του Προέδρου – πρόβλημα που δεν εξασφαλίζει έτσι την πλειοψηφία σε περίπτωση ισοψηφίας!…

Πώς πέτυχε την ηρεμία ο κ. πρώην; Με το αντί να δεχτεί (αποφεύγοντας προφανώς να επωμιστεί ακόμη μια αναταραχή στο υπουργείο του) να με απαλλάξει, όπως του πρότεινα, δήλωνε κουτσομπολεύοντας, στον μοναδικό του έκτοτε συζητητή, ότι προσπαθούσα με κάθε τρόπο να τον πείσω να τον διώξει; (η καταγγελία είναι εγγεγραμμένη στα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δ.Σ.). Σπουδαία τακτική!

Η πληροφόρηση του απερχόμενου Yπουργού γινόταν αυστηρά μονομερώς από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή και αυτό ονομάζεται ηρεμία. Φυσικά, αφού δεν έφτανε ποτέ στ’ αυτιά του κανένας αντίλογος. Η τακτική του βοήθησε στην προσπάθεια να υποτιμηθεί η σημασία του Διοικητικού Συμβουλίου και του Προέδρου του, επιβάλλοντας μια μονοκρατορία. Δεν τα παράτησα γιατί στη ζωή μου είμαι ο τελευταίος που θα πηδήξει από το καράβι όταν βουλιάζει.

Φύγατε, λοιπόν, κ. Μπαλτά, αφού «ηρεμήσατε» το Εθνικό Θέατρο, αφήνοντάς το σε πλήρη ασυνεννοησία μεταξύ Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης και Διοικητικού Συμβουλίου, με αποτέλεσμα να έχει χαθεί κάθε διαχωριστική γραμμή ευθύνης μέσα στο θέατρο, να παρακάμπτεται το Δ.Σ. σε σοβαρά θέματα, να δυσχεραίνεται ο, βάσει του καταστατικού, έλεγχος της λειτουργίας του θεάτρου, να ελαττώνονται οι ελπίδες συνεργασίας. Αφήσατε, κύριε Μπαλτά, ένα Εθνικό σε απόλυτη ηρεμία!

Ετσι να πιστεύετε. Οταν θα σκάσουν οι βόμβες που αφήσατε εκεί μέσα με την τακτική σας, εσείς θα βρίσκεστε κάπου αλλού αλλά εμείς θα προσπαθούμε να μαζέψουμε τα κομμάτια μας για να μη χαθούν εντελώς τα όνειρά μας για το πρώτο θέατρο της χώρας μας.

Ελπίζω η νέα υπουργός, σαν άνθρωπος του θεάτρου, να ενδιαφερθεί άμεσα και να επαναφέρει τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση, βάζοντας τον κάθε κατεργάρη στον πάγκο του. Προσωπικά εγώ θα προσπαθήσω πάλι να βοηθήσω

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
Ρεπερτόριο ο Χατζάκης, βουτιά στα ταμεία ο Ξυδάκης
Η ανακοίνωση της απόλυσης του καλλιτεχνικού διευθυντή δεν έφτασε ούτε χθες. Κι ενώ αυτός δημοσιοποιούσε τον προγραμματισμό για τη σεζόν 2015-16, το υπουργείο ετοιμαζόταν να τον «ξετινάξει» οικονομικά. Ακόμα...
Ρεπερτόριο ο Χατζάκης, βουτιά στα ταμεία ο Ξυδάκης
ΘΕΑΤΡΟ
Θα μπορούσα να ανεβάζω κάθε χρόνο μια εκδοχή της «Μήδειας»
Ενα ακόμα live streaming απ’ ευθείας από τη Σκηνή Κατίνα Παξινού - Ερευνητική Σκηνή φέρνει στις οθόνες μας το Εθνικό Θέατρο στις 10 Ιανουαρίου. Τη «Μήδεια» του Ευριπίδη έτσι όπως την φαντάστηκε η Μάρθα...
Θα μπορούσα να ανεβάζω κάθε χρόνο μια εκδοχή της «Μήδειας»
ΘΕΑΤΡΟ
Τα θέατρα ανοίγουν περιμένοντας την επιδότηση
Τα θέατρα πήραν το σήμα για να ξεκινήσουν υπό την απειλή όμως της πανδημίας -η διαθεσιμότητα των αιθουσών θα εξαρτάται από το υγειονομικό επίπεδο της περιοχής.
Τα θέατρα ανοίγουν περιμένοντας την επιδότηση
ΘΕΑΤΡΟ
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
Η πρωτα­γωνίστρια του θεάτρου Αττις θα κάνει «Εξοδο» στις 18 Ιουλίου, στους Δελφούς, κοντά στον ναό του Απόλλωνα, λίγο πριν πέσει ο ήλιος. Σε μια σκηνική σύνθεση μονολόγων από τις τραγωδίες «Μήδεια»,...
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
ΘΕΑΤΡΟ
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει τον «Μέγα Ιεροεξεταστή», το φιλοσοφικό κείμενο του Ντοστογιέφσκι από το έργο του «Αδελφοί Καραμάζοφ», και με την ευκαιρία αυτήν μας μιλάει για την παράσταση, για τη θητεία της στο...
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
ΘΕΑΤΡΟ
«Κανείς δεν μένει ίδιος μετά την Τρικυμία»
Η θεατρική ομάδα Ρόδα παρουσιάζει την «Τρικυμία» του Σέξπιρ σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή την 1η Σεπτεμβρίου στο θέατρο Βράχων του Δήμου Βύρωνα και στις 20 Σεπτεμβρίου στο θέατρο «Δημήτρης Κιντής» στην Ηλιούπολη....
«Κανείς δεν μένει ίδιος μετά την Τρικυμία»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας