Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ικέτιδες» διαχρονικές και επίκαιρες

«Ικέτιδες» διαχρονικές και επίκαιρες

  • A-
  • A+

Οταν η τέχνη μπορεί και... τρυπώνει μέσα στην πραγματικότητα και τα προβλήματα που βιώνουν οι κοινωνίες, τότε είναι βέβαιο ότι όλοι μαζί ανεβαίνουμε άλλο ένα σκαλοπάτι.

Αυτή τη φορά το θέατρο αναλαμβάνει με φόντο την αρχαία τραγωδία του Αισχύλου να βοηθήσει σε αυτό το ανέβασμα και συγκεκριμένα η Εταιρεία Δραματικής Εκφρασης και Θεραπείας «Παλμός».

Μια παράσταση, που κάνει τη συμβολική για το προσφυγικό ζήτημα βόλτα από τη Χαλκίδα στη Λέσβο, στη Λέρο και τέλος στην Αθήνα, «μεταφέρει την ελπίδα με ένα έργο που ταξιδεύει μέσα στους αιώνες τις “Ικέτιδες”».

«Η σημερινή πραγματικότητα του προσφυγικού ζητήματος αποτυπώνεται καθημερινά με εικόνες ικεσίας απεγνωσμένων ανθρώπων που ζητούν μια χώρα για να ζήσουν.

»Ανατρέχοντας σε θεατρικά έργα ανάλογης θεματικής, ώστε να μπορέσουν να ενσωματώσουν την ταραχή του νου και του συναισθήματος που συνδέεται με “το προσφυγικό”, εστιάσαμε στις “Ικέτιδες” του Αισχύλου, που πραγματεύονται το πανανθρώπινο και προαιώνιο αυτό ζήτημα.

»Η παράσταση, έχοντας ως βάση τη φωνητική και κινητική έκφραση, παίζεται από 6 ηθοποιούς που σχηματίζουν τον Χορό και παράλληλα γεννούν και ερμηνεύουν τους ρόλους του έργου».

Στο έργο του Αισχύλου, οι Δαναΐδες «Ικέτιδες», κυνηγημένες από τους Αιγύπτιους εξαδέλφους τους που απαιτούν να τις παντρευτούν με τη βία, έρχονται μαζί με τον πατέρα τους Δαναό από την Αφρική για να ζητήσουν άσυλο από τον βασιλιά του Αργους.

Στο έργο περιλαμβάνεται ένας διάλογος που θυμίζει σύγχρονο πολιτικό «debate» για το Διεθνές Δίκαιο ανάμεσα στους πρόσφυγες και τον βασιλιά του Αργους, που θέλει να κρατήσει τις καλές διπλωματικές σχέσεις του με τους Αιγύπτιους και αναθέτει στην εκκλησία του δήμου να αποφασίσει.

Ο λαός, μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες, παραχωρεί άσυλο στις Ικέτιδες, οι οποίες τελικά βρίσκονται προστατευμένες όταν ο αιγυπτιακός στόλος έρχεται να τις πάρει πίσω με τη βία.

Μετάφραση Κ.Χ. Μύρης, σκηνοθεσία Λάμπρος Γιώτης, μουσική Σαβίνα Γιαννάτου. Στην Αθήνα, μόνο για πέντε παραστάσεις, στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα (Σατωβριάνδου 36, τηλ. 210-5242211), 21 έως 25 Σεπτεμβρίου (ώρα 21.00).

ΘΕΑΤΡΟ
Τρέχοντας στα σκαλιά της επιτυχίας
Το Εθνικό Θέατρο -επιστρέφοντας στο «Ρεξ»-, ο Νίκος Καραθάνος και η ομάδα του (η συνεργασία τους αποπνέει πια τόση σταθερότητα κι αφοσίωση ώστε να...
Τρέχοντας στα σκαλιά της επιτυχίας
ΘΕΑΤΡΟ
«Οιδίπους Τύραννος» σαν αστυνομικό θρίλερ
Σαν ένα λαϊκό ορατόριο, που συνδέει τον Ναό με την Εκκλησία του Δήμου και το καφενείο, μπορεί να εκληφθεί ο «Οιδίπους Τύραννος» που σκηνοθετεί ο...
«Οιδίπους Τύραννος» σαν αστυνομικό θρίλερ
ΘΕΑΤΡΟ
«Ας συνυπάρξουμε χωρίς αφορισμούς»
Eνα από τα αριστουργήματα του αμερικανικού θεάτρου, τον «Θάνατο του εμποράκου» του Αρθουρ Μίλερ, παρουσιάζει για πρώτη φορά το Εθνικό Θέατρο στην...
«Ας συνυπάρξουμε χωρίς αφορισμούς»
ΘΕΑΤΡΟ
«Μου λείπει το “μαζί” στην τέχνη και τη ζωή»
Ο Δημήτρης Καταλειφός επέστρεψε στο θέατρο Εμπορικόν και πλάθει το έργο της νιότης του, τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Ουίλιαμς, που ζωντανεύει μέσα...
«Μου λείπει το “μαζί” στην τέχνη και τη ζωή»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Τρίερ, η Πατεράκη και το θαύμα
Ο ακριβής, κρυφός και πλήρης τίτλος θυμίζει το παλιό εκείνο του Πίτερ Βάις, που σε αυτή την περίπτωση θα πήγαινε ως εξής: «Το “Δαμάζοντας τα κύματα”...
Ο Τρίερ, η Πατεράκη και το θαύμα