Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Τζούντι Ντεντς και οι Ελληνες

Το όγδοο Olivier κέρδισε η Τζούντι Ντεντς

Photo by Joel Ryan/Invision/AP

Η Τζούντι Ντεντς και οι Ελληνες

  • A-
  • A+

Ολος ο κόσμος με την Τζούντι Ντεντς ασχολείται, που κέρδισε το βράδυ της Κυριακής σε μια ωραία τελετή στη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου το όγδοο βραβείο Ολίβιε της καριέρας της ξεπερνώντας κάθε άλλο Βρετανό θεατρικό ηθοποιό.

Εμείς, όμως, ας ξεκινήσουμε με δύο Ολίβιε ελληνικού ενδιαφέροντος. Διότι στην παράσταση του Νταμιάνο Μικελέτο για τη Royal Opera House με το «Καβαλερία Ρουστικάνα» του Μασκάνι και τους «Παλιάτσους» του Λεονκαβάλο, που κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Νέας Παραγωγής Οπερας, πρωταγωνιστούσαν και οι δικοί μας Διονύσιος Σούρμπης και Δημήτρης Πλατανιάς, ενώ βοηθός σκηνοθέτη ήταν η Ροδούλα Γαϊτάνου.

Και το βραβείο του καλύτερου σκηνοθέτη κέρδισε ο Ρόμπερτ Αϊκ για την «Ορέστεια» του Αισχύλου, που ανέβασε στο Almeida και είχε αποθεωθεί από κριτικούς και κοινό.

Η βράβευση της Ντεντς, με Ολίβιε β’ γυναικείου ρόλου για την Πολίνα της στο «Χειμωνιάτικο Παραμύθι» του Σέξπιρ, που συν-σκηνοθέτησε ο Κένεθ Μπράνα με τον Ρομπ Ασφορντ, δεν ήταν έκπληξη, όσο κι αν η παράσταση δεν πολυάρεσε στους κριτικούς.

Η 81χρονη, όμως, ηθοποιός δήλωσε ότι δεν το περίμενε, γι’ αυτό κι έχασε και στοίχημα από τον εγγονό της και θα βγάλει όλη την οικογένεια για δείπνο. Εξήντα χρόνια καριέρα έχει στο θέατρο, ξεκίνησε το 1957 από το Ολντ Βικ και έχει αναδειχτεί σε μία από τις μεγαλύτερες σεξπιρικές ηθοποιούς αλλά και στη μοναδική και αδιαφιλονίκητη κινηματογραφική Μ, αφεντικό του Τζέιμς Μποντ.

Αλλη μεγάλη κυρία του βρετανικού θεάτρου που θριάμβευσε, ήταν η Ιμέλντα Στόντον (η Βέρα Ντρέικ του Μάικ Λι, γνωστή μας αναγκαστικά από την πλούσια κινηματογραφική της καριέρα), που πρωταγωνιστούσε στο μιούζικαλ «Gypsy» των 4 συνολικά Ολίβιε.

Από ’κεί και πέρα τα πολύ διάσημα ονόματα δεν τα κατάφεραν. Η Νικόλ Κίντμαν και η Τζέμα Αρτερτον έχασαν το Ολίβιε α’ γυναικείου ρόλου από την 36χρονη Ντενίζ Γκαφ (ήταν αναμενόμενο) για τη σπουδαία ερμηνεία μιας αλκοολικής και ναρκομανούς ηθοποιού, που μπαίνει για αποτοξίνωση, στο έργο «People, Places and Things» του Ντάνκαν ΜακΜίλαν.

Η Γκαφ πριν πάρει τον ρόλο ήταν έτοιμη να εγκαταλείψει το θέατρο. Την Κυριακή το βράδυ δήλωνε πανευτυχής, «μου άξιζε, έχω δουλέψει σκληρά γι’ αυτό», ενώ στηλίτευσε από τη σκηνή την απουσία μαύρων γυναικών από τις υποψηφιότητες.

Το ίδιο πανευτυχής ήταν και ο 71χρονος Κένεθ Κράνχαμ, που «έκλεψε» το Ολίβιε α’ ανδρικού ρόλου από τον Κάμπερμπατς (Αμλετ) και τον Ράιλανς (Farinelli and the King) παίζοντας έναν άνδρα με Αλτσχάιμερ στο έργο «Ο μπαμπάς» του Φλοριάν Ζελέ (το έχει ανεβάσει και ο Σταμάτης Φασουλής στο «Χορν»). Πολύ γνωστός από την τηλεόραση και το σινεμά, έφτασε σε μεγάλη ηλικία για να κερδίσει την πρώτη μεγάλη θεατρική του διάκριση.

Τέλος, ήταν μια καλή χρονιά και για το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας και τον διευθυντή του Ρούφους Νόρις, που μόλις έκλεισε ένα χρόνο στη δουλειά. Πήρε συνολικά τέσσερα Ολίβιε με τις παραγωγές του.

 

ΘΕΑΤΡΟ
Το θέατρο θέλει τύχη και πίστη
Οι θεατρόφιλοι είχαν εδώ και καιρό ξεχωρίσει τον νευρώδη νεαρό με το ωραίο, εκφραστικό και έντονο πρόσωπο. Σε πολλές και καλές παραστάσεις. Για δύο από αυτές, της σεζόν 2013-14, ο Μιχάλης Σαράντης κέρδισε το...
Το θέατρο θέλει τύχη και πίστη
ΘΕΑΤΡΟ
Η Πίνα Μπάους στον κόσμο του Μάκβεθ
Πάνω από σαράντα χρόνια μετά την πρεμιέρα του και είκοσι εννέα μετά την τελευταία του παρουσίαση, το γερμανικό κοινό είχε τη μεγάλη ευκαιρία να ανακαλύψει ένα από τα πρώτα έργα της Πίνα Μπάους, εκείνο που ίσως...
Η Πίνα Μπάους στον κόσμο του Μάκβεθ
ΘΕΑΤΡΟ
Σεξ και πάθος για την Ντιράς
Από τη δεκαετία του '90 η Βρετανίδα σκηνοθέτις Κέιτι Μίτσελ κυριαρχεί στο ευρωπαϊκό θέατρο ανατρέποντας τις βασικές του πατροπαράδοτες συμβάσεις. Αυτές τις μέρες, που η θεατρική καρδιά της Ευρώπης χτυπάει στο...
Σεξ και πάθος για την Ντιράς
ΘΕΑΤΡΟ
«Η εθνικιστική κυβέρνηση οδηγεί τους Πολωνούς στο φευγιό»
«We are leaving» (Φεύγουμε), λέγεται η παράσταση με την οποία ο κορυφαίος Πολωνός σκηνοθέτης Κριστόφ Βαρλικόφσκι έρχεται για πέμπτη φορά στην Αθήνα, 8 με 10 Ιουλίου στην «Πειραιώς 260», στο πλαίσιο του...
«Η εθνικιστική κυβέρνηση οδηγεί τους Πολωνούς στο φευγιό»
ΘΕΑΤΡΟ
Ανοδική «Πορεία» και του χρόνου «Γιούγκερμαν»
Ευγενής, γενναιόδωρος και τρυφερός προς τους συνεργάτες του, αλλά και με απόλυτο έλεγχο της χθεσινής αυστηρά σκηνοθετημένης τελετουργίας στο θέατρο «Πορεία», ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου, Δημήτρης...
Ανοδική «Πορεία» και του χρόνου «Γιούγκερμαν»
ΘΕΑΤΡΟ
Το θεατρικό κείμενο ξαναβρίσκει τη σημασία του
Καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ «Αναλόγιο» η Σίσσυ Παπαθανασίου μας μιλά για τα μυστικά της φετινής διοργάνωσης. Μέχρι κι ένα... σενάριο του Καζαντζάκη θα δούμε σε μορφή περφόρμανς. Το φεστιβάλ, που...
Το θεατρικό κείμενο ξαναβρίσκει τη σημασία του

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας