Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στη γιορτή του ερασιτεχνικού θεάτρου

Δημοτικό Θέατρο Μαραθώνα με «Τρωάδες» του Ευριπίδη

Στη γιορτή του ερασιτεχνικού θεάτρου

  • A-
  • A+

Η Καρδίτσα είναι μία πόλη που αγαπάει υπερβολικά το θέατρο. Και δεν μιλάω σε θεωρητικό επίπεδο, κάθε άλλο. Η Καρδίτσα ζει με το θέατρο. Τρεις ενεργές θεατρικές σκηνές διαθέτει, τρεις και με μεγάλη ιστορία. Βρέθηκα το Σαββατοκύριακο στην πόλη της Θεσσαλίας, μία ώρα (και λίγο παραπάνω) από τη Λαμία, τρεις ώρες απόσταση από την Αθήνα.

Αφορμή για το ταξίδι το «32ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Καρδίτσας» και δώστε βάση στον αριθμό, το «32». Ούτε λίγο ούτε πολύ μετράει, δηλαδή, περισσότερες από τρεις δεκαετίες - το φετινό ξεκίνησε την προηγούμενη Παρασκευή και συνεχίζεται όλη την εβδομάδα, μέχρι την Κυριακή 13 Μαρτίου, όταν και θα απονεμηθούν τα βραβεία στους νικητές.

Κάτι σαν εγχώρια, ερασιτεχνικά βραβεία Οσκαρ, από την καλύτερη παράσταση έως τους καλύτερους ρόλους (Α και Β, ανδρικούς και γυναικείους) και από τη σκηνοθεσία έως τα σκηνικά.

Το διοργανώνει η Ενωση Πολιτιστικών Συλλόγων του Νομού και «στοχεύει στην ενθάρρυνση της ερασιτεχνικής δημιουργίας και στην καλλιέργεια θεατρικής παιδείας». Εχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, από τις 30 θεατρικές ομάδες που δήλωσαν συμμετοχή προκρίθηκαν οι εννιά, με τους διαγωνιζόμενους να αξιολογούνται από πενταμελή κριτική επιτροπή: Γιάννης Μόρτζος, ηθοποιός - σκηνοθέτης - καθηγητής υποκριτικής, Λίνα Ζαρκαδούλα, σκηνοθέτιδα. Βύρωνας Φιδετζής, μαέστρος - σολίστας, Αντώνης Χαλκιάς, σκηνογράφος, και Μηνάς Βιντιάδης, δημοσιογράφος - συγγραφέας.

Κάθε βράδυ παρουσιάζεται και μία παράσταση, ενώ υπάρχουν και τιμώμενα πρόσωπα. Και είναι γεμάτος ο όχι και τόσο μικρός κινηματογράφος - τις προηγούμενες μέρες έπαιζε την «Επιστροφή» του Ινιάριτου.

Το Σάββατο τιμήθηκε η σπουδαία ηθοποιός Δήμητρα Χατούπη. Εχει δώσει πολλά στο θέατρο, ενώ μεγάλη είναι και η προσφορά της στην ανάδειξη νέων ταλέντων, καθώς διδάσκει στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Δήλος» (ιδρύθηκε το 2003 από την ίδια τη Δήμητρα Χατούπη).

Απόψε θα τιμηθεί ο Γιάννης Μόρτζος, αύριο ο Μάνος Ελευθερίου με εισηγητή τον Τίτο Πατρίκιο, την Παρασκευή ο Σωτήρης Χατζάκης με παρουσιαστή τον Γιάννη Μετζικώφ και, τέλος, ο Διονύσης Τσακνής το Σάββατο με ομιλητή τον Κώστα Τσιάνο.

Μερικές από τις θεατρικές ομάδες -ερασιτεχνικές, επαναλαμβάνουμε, αυστηρά ερασιτεχνικές- που διαγωνίζονται είναι το Ελληνικό Θεατρικό Εργαστήρι Βρυξελλών, η Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Μυλοποτάμου Ν. Ρεθύμνης, η Ερασιτεχνική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, η Θεατρική Ομάδα «Θεατροδότες» της Ενωσης Ποντίων Επαρχίας Ελασσόνας, το Θεατρικό Εργαστήρι Συλλόγου Πελοποννησίων Λαυρεωτικής κ.ά.

Αεικίνητος και φιλόξενος ο Μανώλης Στεργόπουλος, ποιητής και πρόεδρος της Ενωσης Πολιτιστικών Συλλόγων του Νομού, κάνει απίστευτα πολλή και σοβαρή δουλειά. «Δεν αγαπάει μόνο το θέατρο η Καρδίτσα», μας λέει, «αλλά όλες τις τέχνες».

Προφανώς οι άνθρωποι διαθέτουν άλλη παιδεία, εκεί. Το 90% των κατοίκων κινείται με ποδήλατο (!) στην πόλη ενώ ο δήμος έχει θεσπίσει και ειδικό «σκυλόσημο», έναν μικρό δημοτικό φόρο για τα αδέσποτα. Κοίτα τι ωραία πράγματα ανακαλύπτεις στην περιφέρεια!

 

ΘΕΑΤΡΟ
Η Ευτυχία έλεγε «ναι» στη ζωή
Ο σκηνοθέτης του biopic της μεγάλης στιχουργού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, που παίζεται στις αίθουσες με δύο πρωταγωνίστριες, την Κάτια Γκουλιώνη και την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, μας εξηγεί πώς και γιατί ρίχτηκε...
Η Ευτυχία έλεγε «ναι» στη ζωή
ΘΕΑΤΡΟ
Συζήτηση για την υπόθεση Παγκρατίδη
Η βραβευμένη παράσταση του Γιώργου Παπαγεωργίου «Αρίστος», με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου», συνεχίζεται για τρίτη χρονιά στο Θέατρο Ανεσις. Βασίζεται...
Συζήτηση για την υπόθεση Παγκρατίδη
ΘΕΑΤΡΟ
Πάθη, ίντριγκες και όνειρα στον ταραγμένο ρου της ιστορίας
Σε διασκευή Ελσας Ανδριανού και σκηνοθεσία Αρη Τρουπάκη, η μεταφορά στη σκηνή του λογοτεχνικού έργου του Σωτήρη Πατατζή γίνεται σπουδή για την ανάγκη μιας κοινωνίας να αναζητήσει μέσα της μια ομορφιά ικανή να...
Πάθη, ίντριγκες και όνειρα στον ταραγμένο ρου της ιστορίας
ΘΕΑΤΡΟ
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει τον «Μέγα Ιεροεξεταστή», το φιλοσοφικό κείμενο του Ντοστογιέφσκι από το έργο του «Αδελφοί Καραμάζοφ», και με την ευκαιρία αυτήν μας μιλάει για την παράσταση, για τη θητεία της στο...
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
ΘΕΑΤΡΟ
Στον βυθό της ελληνικής μικροαστικής πραγματικότητας
Στην εξαιρετικά πυκνή παράσταση που έστησε ο Βασίλης Μπισμπίκης, το κλασικό έργο του Στρίντμπεργκ αποτυπώνει με έντονο τρόπο όσα συμβαίνουν σε μια σημερινή οικογένεια: από τη νεοελληνική ασχήμια και την...
Στον βυθό της ελληνικής μικροαστικής πραγματικότητας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας