Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στη γιορτή του ερασιτεχνικού θεάτρου

Δημοτικό Θέατρο Μαραθώνα με «Τρωάδες» του Ευριπίδη

Στη γιορτή του ερασιτεχνικού θεάτρου

  • A-
  • A+

Η Καρδίτσα είναι μία πόλη που αγαπάει υπερβολικά το θέατρο. Και δεν μιλάω σε θεωρητικό επίπεδο, κάθε άλλο. Η Καρδίτσα ζει με το θέατρο. Τρεις ενεργές θεατρικές σκηνές διαθέτει, τρεις και με μεγάλη ιστορία. Βρέθηκα το Σαββατοκύριακο στην πόλη της Θεσσαλίας, μία ώρα (και λίγο παραπάνω) από τη Λαμία, τρεις ώρες απόσταση από την Αθήνα.

Αφορμή για το ταξίδι το «32ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Καρδίτσας» και δώστε βάση στον αριθμό, το «32». Ούτε λίγο ούτε πολύ μετράει, δηλαδή, περισσότερες από τρεις δεκαετίες - το φετινό ξεκίνησε την προηγούμενη Παρασκευή και συνεχίζεται όλη την εβδομάδα, μέχρι την Κυριακή 13 Μαρτίου, όταν και θα απονεμηθούν τα βραβεία στους νικητές.

Κάτι σαν εγχώρια, ερασιτεχνικά βραβεία Οσκαρ, από την καλύτερη παράσταση έως τους καλύτερους ρόλους (Α και Β, ανδρικούς και γυναικείους) και από τη σκηνοθεσία έως τα σκηνικά.

Το διοργανώνει η Ενωση Πολιτιστικών Συλλόγων του Νομού και «στοχεύει στην ενθάρρυνση της ερασιτεχνικής δημιουργίας και στην καλλιέργεια θεατρικής παιδείας». Εχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, από τις 30 θεατρικές ομάδες που δήλωσαν συμμετοχή προκρίθηκαν οι εννιά, με τους διαγωνιζόμενους να αξιολογούνται από πενταμελή κριτική επιτροπή: Γιάννης Μόρτζος, ηθοποιός - σκηνοθέτης - καθηγητής υποκριτικής, Λίνα Ζαρκαδούλα, σκηνοθέτιδα. Βύρωνας Φιδετζής, μαέστρος - σολίστας, Αντώνης Χαλκιάς, σκηνογράφος, και Μηνάς Βιντιάδης, δημοσιογράφος - συγγραφέας.

Κάθε βράδυ παρουσιάζεται και μία παράσταση, ενώ υπάρχουν και τιμώμενα πρόσωπα. Και είναι γεμάτος ο όχι και τόσο μικρός κινηματογράφος - τις προηγούμενες μέρες έπαιζε την «Επιστροφή» του Ινιάριτου.

Το Σάββατο τιμήθηκε η σπουδαία ηθοποιός Δήμητρα Χατούπη. Εχει δώσει πολλά στο θέατρο, ενώ μεγάλη είναι και η προσφορά της στην ανάδειξη νέων ταλέντων, καθώς διδάσκει στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Δήλος» (ιδρύθηκε το 2003 από την ίδια τη Δήμητρα Χατούπη).

Απόψε θα τιμηθεί ο Γιάννης Μόρτζος, αύριο ο Μάνος Ελευθερίου με εισηγητή τον Τίτο Πατρίκιο, την Παρασκευή ο Σωτήρης Χατζάκης με παρουσιαστή τον Γιάννη Μετζικώφ και, τέλος, ο Διονύσης Τσακνής το Σάββατο με ομιλητή τον Κώστα Τσιάνο.

Μερικές από τις θεατρικές ομάδες -ερασιτεχνικές, επαναλαμβάνουμε, αυστηρά ερασιτεχνικές- που διαγωνίζονται είναι το Ελληνικό Θεατρικό Εργαστήρι Βρυξελλών, η Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Μυλοποτάμου Ν. Ρεθύμνης, η Ερασιτεχνική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, η Θεατρική Ομάδα «Θεατροδότες» της Ενωσης Ποντίων Επαρχίας Ελασσόνας, το Θεατρικό Εργαστήρι Συλλόγου Πελοποννησίων Λαυρεωτικής κ.ά.

Αεικίνητος και φιλόξενος ο Μανώλης Στεργόπουλος, ποιητής και πρόεδρος της Ενωσης Πολιτιστικών Συλλόγων του Νομού, κάνει απίστευτα πολλή και σοβαρή δουλειά. «Δεν αγαπάει μόνο το θέατρο η Καρδίτσα», μας λέει, «αλλά όλες τις τέχνες».

Προφανώς οι άνθρωποι διαθέτουν άλλη παιδεία, εκεί. Το 90% των κατοίκων κινείται με ποδήλατο (!) στην πόλη ενώ ο δήμος έχει θεσπίσει και ειδικό «σκυλόσημο», έναν μικρό δημοτικό φόρο για τα αδέσποτα. Κοίτα τι ωραία πράγματα ανακαλύπτεις στην περιφέρεια!

 

ΘΕΑΤΡΟ
Στον βυθό της ελληνικής μικροαστικής πραγματικότητας
Στην εξαιρετικά πυκνή παράσταση που έστησε ο Βασίλης Μπισμπίκης, το κλασικό έργο του Στρίντμπεργκ αποτυπώνει με έντονο τρόπο όσα συμβαίνουν σε μια σημερινή οικογένεια: από τη νεοελληνική ασχήμια και την...
Στον βυθό της ελληνικής μικροαστικής πραγματικότητας
ΘΕΑΤΡΟ
«Κανείς δεν μένει ίδιος μετά την Τρικυμία»
Η θεατρική ομάδα Ρόδα παρουσιάζει την «Τρικυμία» του Σέξπιρ σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή την 1η Σεπτεμβρίου στο θέατρο Βράχων του Δήμου Βύρωνα και στις 20 Σεπτεμβρίου στο θέατρο «Δημήτρης Κιντής» στην Ηλιούπολη....
«Κανείς δεν μένει ίδιος μετά την Τρικυμία»
ΘΕΑΤΡΟ
Η Κάθριν Χάντερ κόντρα σε θεούς και δαίμονες
Η ατυχέστερη καλλιτεχνική στιγμή του φετινού καλοκαιριού στο κατάμεστο αργολικό θέατρο είχε μια αληθινή ηρωίδα, τη μεγάλη ηθοποιό που τιτάνια σήκωσε στους ώμους της, με επαγγελματισμό και αγάπη για το ελληνικό...
Η Κάθριν Χάντερ κόντρα σε θεούς και δαίμονες
ΘΕΑΤΡΟ
Είμαι αμείλικτα, ανώμαλα ρομαντικός
Ερμηνεύει τον «Δον Ζουάν» του Μολιέρου στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Θέμης Μουμουλίδης και μας εξηγεί γιατί βλέπει τον επικό καρδιοκατακτητή σαν έναν προβοκάτορα που υπονομεύει κανόνες, θεσμούς, κοινωνικά...
Είμαι αμείλικτα, ανώμαλα ρομαντικός
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Φέρτης συναντά την Πασπαλά
Το βουκολικό ειδύλλιο «Δάφνις και Χλόη» του Λέσβιου συγγραφέα Λόγγου, παρουσιάζεται στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπογδάνου με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Φέρτη και Ελλη Πασπαλά.
Ο Φέρτης συναντά την Πασπαλά
ΘΕΑΤΡΟ
Η Πίνα Μπάους στον κόσμο του Μάκβεθ
Πάνω από σαράντα χρόνια μετά την πρεμιέρα του και είκοσι εννέα μετά την τελευταία του παρουσίαση, το γερμανικό κοινό είχε τη μεγάλη ευκαιρία να ανακαλύψει ένα από τα πρώτα έργα της Πίνα Μπάους, εκείνο που ίσως...
Η Πίνα Μπάους στον κόσμο του Μάκβεθ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας