Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ερωτες στο δάσος του Αρντεν

Η Ρόζαλι Κρέιγκ, στον ρόλο της Ροζαλίντα που μεταμφιέζεται σε αγόρι

Ερωτες στο δάσος του Αρντεν

  • A-
  • A+

O,τι και να λέμε, όσο και να πιστεύουμε ότι το θέατρο δεν θέλει τίποτα περισσότερο από ένα σανίδι και μερικούς καλούς ηθοποιούς, έρχεται μια στιγμή που η παραδοσιακή ψυχή μας ζητάει και το θέαμα, τα εντυπωσιακά και πλούσια σκηνικά.

Ειδικά όταν το έργο προσφέρεται γι’ αυτά, όπως ακριβώς το «Οπως σας αρέσει» του Σέξπιρ, αυτή η ερωτική κωμωδία με τα δάση της, τους βοσκούς και τις βοσκοπούλες της, τα κορίτσια που ντύνονται αγόρια, τα τραγούδια της και μερικές από τις πιο διάσημες φράσεις του Βάρδου, ας πούμε το «όλος ο κόσμος μια σκηνή».

Από τα πιο διάσημα έργα του Σέξπιρ, που δεν έχει και λίγες φορές κυριεύσει και τη μεγάλη οθόνη, το «Οπως σας αρέσει», το πιστεύουμε ή όχι, είχε να ανεβεί στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας πάνω από 30 χρόνια.

Κι όταν ανέβηκε αυτή τη σεζόν, στην κεντρική και σούπερ τεχνικών προδιαγραφών σκηνή του, το Olivier Theatre, έγινε μια από τις μεγάλες καλλιτεχνικές και εμπορικές επιτυχίες του θεατρικού Λονδίνου. Τυχεροί οι Αθηναίοι που θα τη δουν στο Μέγαρο, τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου, σε μαγνητοσκόπηση από το Olivier.

Οι κριτικοί δεν τσιγκουνεύτηκαν καθόλου τα αστεράκια και τους επαίνους για την παράσταση της Πόλι Φίντλεϊ. Η σκηνοθέτις είναι από τα πιο hot νέα ονόματα του βρετανικού θεάτρου και έχει ανεβάσει στο Εθνικό Θέατρο και την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή (2012), μάλιστα σε μια παραγωγή που είχε κάνει αίσθηση με την ξεκάθαρη αναφορά της στην ταινία «Οι ζωές των άλλων» (από τη Στάζι στον Κρέοντα, γιατί όχι;).

Τώρα η Φίντλεϊ διαβάζουμε ότι «έδωσε νέο φρέσκο αέρα» στο «Οπως σας αρέσει», το «εκσυγχρόνισε», ανέδειξε το χιούμορ του σε «μια ακαταμάχητα αστεία παράσταση», ενώ είχε και δύο μεγάλα ατού: τις ερμηνείες και το σκηνικό της Λίζι Κλάτσαν.

«Mεγαλοφυές οπτικό επίτευγμα» το χαρακτήρισε η «Guardian», ενώ άλλες εφημερίδες έγραψαν πως πιο εντυπωσιακή αλλαγή σκηνικού δεν έχει ξαναγίνει στο αγγλικό θέατρο. Θυμόμαστε, βέβαια, πως το έργο ξεκινά από ένα δουκάτο της Γαλλίας και μεταφέρεται σύντομα στο δάσος του Αρντεν. Εκεί όπου η πνευματώδης Ροζαλίντα (από τις σπουδαιότερες ηρωίδες του Σέξπιρ) παρέα με την ξαδέλφη της, τη Σίλια, θα ζητήσουν καταφύγιο για να βρουν τον έρωτα και την ελευθερία από τις συμβάσεις.

Η παράσταση, λοιπόν, του Εθνικού της Αγγλίας στην αρχή εκτυλίσσεται σε «έναν παστέλ χώρο γραφείων, που θυμίζει Γουές Αντερσον», του οποίου τα τραπέζια και οι καρέκλες ανυψώνονται σπειροειδώς για να συμμετάσχουν στον σχηματισμό του σκοτεινού και ανατριχιαστικού δάσους.

Εκεί θα διαπρέψει η Ροζαλίντα-Γανυμήδης της Ρόζαλι Κρέιγκ, αυτής της «χίπστερ βασίλισσας των μιούζικαλ», όπως τη χαρακτήρισε το «Τime Out». Διότι η πρωταγωνίστρια της παράστασης προέρχεται κυρίως από το μουσικό θέατρο και αντικατέστησε τελευταία στιγμή τη σταρ Αντρεα Ράιζμπορο (Birdman), που εγκατέλειψε τη θέση της και έβαλε στα δύσκολα τον διευθυντή του Εθνικού, Ρούφους Νόρις.

Ευτυχώς ο Νόρις σκηνοθετούσε την ίδια εποχή στο Εθνικό τη Ρόζαλι Κρέιγκ στο μιούζικαλ «wonder.land» του Ντέιμοντ Αλμπαρν των Blur, ήξερε ήδη (και) το υποκριτικό της ταλέντο από άλλες παραγωγές του θεάτρου και την ψάρεψε για Ροζαλίντα.

Με τα κοντά κόκκινα μαλλιά της (όταν μεταμφιέζεται σε αγόρι για να μπορεί να κάνει παρέα με τον αγαπημένο της, επίσης εξόριστο, Ορλάντο) η Κρέιγκ κλέβει την παράσταση, όχι όμως και από τη Σίλια της Πάτσι Φέραν, με την οποία σχηματίζουν ένα «εύφλεκτο ντουέτο». Και μαζί «φωτίζουν», όπως έγραψε η «Guardian», μια κρίσιμη αλήθεια του «Οπως σας αρέσει», ότι δηλαδή ο Σέξπιρ δεν αποθεώνει μόνο τον έρωτα, αλλά και τα φιλικά, αδελφικά συναισθήματα.

Το ίδιο πιστεύει και η σκηνοθέτις Πόλι Φίντλεϊ. «Αυτό που κατάλαβα δουλεύοντας πάνω στο έργο είναι ότι μελετά τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι αγαπούν. Η σχέση Ροζαλίντα και Ορλάντο είναι κεντρική, αλλά η αγάπη της Σίλια για τη Ροζαλίντα είναι το ίδιο βαθιά», δήλωσε σε συνέντευξή της η σκηνοθέτις.

info:

9 μ.μ., Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, με ελληνικούς υπότιτλους σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ, είσοδος 15 ευρώ, 8 φοιτητικό.

   

 

ΘΕΑΤΡΟ
Η Γκλέντα Τζάκσον παίζει Λιρ
Όταν μια Γκλέντα Τζάκσον θέλει Λιρ, ο Λιρ ανεβαίνει αμέσως και με συντελεστές πρώτης γραμμής. Tη σκηνοθεσία ανέλαβε η διεθνώς αναγνωρισμένη Ντέμπορα Γουόρνερ, που επί δύο συνεχόμενα καλοκαίρια (2007-08)...
Η Γκλέντα Τζάκσον παίζει Λιρ
ΘΕΑΤΡΟ
Κυνηγούσε τα όνειρά του στο θέατρο
Ο κόσμος τον αγάπησε για τις ταινίες του, ο ίδιος αγάπησε τη σκηνή και έζησε ωραίες εποχές με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, την Πράξη της Μπέττυς Αρβανίτη ή με δικούς του θιάσους, παίζοντας Ιψεν, Πίντερ,...
Κυνηγούσε τα όνειρά του στο θέατρο
ΘΕΑΤΡΟ
Η Πίνα Μπάους στον κόσμο του Μάκβεθ
Πάνω από σαράντα χρόνια μετά την πρεμιέρα του και είκοσι εννέα μετά την τελευταία του παρουσίαση, το γερμανικό κοινό είχε τη μεγάλη ευκαιρία να ανακαλύψει ένα από τα πρώτα έργα της Πίνα Μπάους, εκείνο που ίσως...
Η Πίνα Μπάους στον κόσμο του Μάκβεθ
ΣΙΝΕΜΑ
Ψάχνοντας την Ελλάδα μέσα από τον Θανάση Βέγγο
Ο Γιάννης Σολδάτος, ιστορικός κινηματογράφου, σκηνοθέτης, συγγραφέας και εκδότης, είχε ολόκληρο βουνό να ανέβει μέχρι να παραδώσει το βιβλίο του «Βέγγος: Ενας άνθρωπος παντός καιρού» και στη συνέχεια την...
Ψάχνοντας την Ελλάδα μέσα από τον Θανάση Βέγγο
ΘΕΑΤΡΟ
Σεξ και πάθος για την Ντιράς
Από τη δεκαετία του '90 η Βρετανίδα σκηνοθέτις Κέιτι Μίτσελ κυριαρχεί στο ευρωπαϊκό θέατρο ανατρέποντας τις βασικές του πατροπαράδοτες συμβάσεις. Αυτές τις μέρες, που η θεατρική καρδιά της Ευρώπης χτυπάει στο...
Σεξ και πάθος για την Ντιράς
ΘΕΑΤΡΟ
«Η εθνικιστική κυβέρνηση οδηγεί τους Πολωνούς στο φευγιό»
«We are leaving» (Φεύγουμε), λέγεται η παράσταση με την οποία ο κορυφαίος Πολωνός σκηνοθέτης Κριστόφ Βαρλικόφσκι έρχεται για πέμπτη φορά στην Αθήνα, 8 με 10 Ιουλίου στην «Πειραιώς 260», στο πλαίσιο του...
«Η εθνικιστική κυβέρνηση οδηγεί τους Πολωνούς στο φευγιό»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας