• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 8.8°C / 13.4°C
    2 BF
    69%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.5°C / 10.7°C
    1 BF
    48%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 7.0°C / 12.1°C
    2 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    1 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.5°C / 8.9°C
    3 BF
    81%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    7°C 7.3°C / 10.0°C
    2 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 6.4°C / 6.4°C
    3 BF
    39%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    1 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 11.4°C
    2 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 9.6°C
    2 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.2°C / 12.4°C
    2 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.2°C / 11.2°C
    3 BF
    45%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    1 BF
    76%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    3 BF
    53%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    7°C 7.3°C / 8.5°C
    2 BF
    75%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    3 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 6.8°C / 12.1°C
    1 BF
    59%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.3°C / 10.5°C
    2 BF
    48%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 4.7°C / 8.1°C
    2 BF
    67%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.6°C / 2.6°C
    2 BF
    80%

Η Θεοδώρα Τζήμου είναι ταλαντούχα, όμορφη, σαγηνευτική, μ’ έναν πολύ ξεχωριστό τύπο

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θεοδώρα Τζήμου: «Θαυμάζω τους ανθρώπους που προσφέρουν»

  • A-
  • A+

Σου δίνει την εντύπωση ότι είναι ήρεμη αλλά και ανήσυχη, αυτάρκης, συγκροτημένη και συγχρόνως σ’ έναν διαρκή διάλογο με τον εαυτό της, έτοιμη να ανατρέψει την όποια εικόνα έχεις σχηματίσει γι’ αυτήν.

Αρνιέται τις ετικέτες, τα θέσφατα, τον αυτισμό της δουλειάς της. Η Θεοδώρα Τζήμου είναι ταλαντούχα, όμορφη, σαγηνευτική, μ’ έναν πολύ ξεχωριστό τύπο. Μετράει δεκάδες παραστάσεις -πολλές μαζί με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό-, έχει παίξει σε πολλές ταινίες (η ηθοποιός που εμπιστεύεται ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης) και η παρουσία της στην τηλεόραση είναι πάντα επιλεκτική.

Μετά τη «Σαλώμη» του Οσκαρ Γουάιλντ, που έπαιξε φέτος στο θεατράκι της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής, τη συναντούμε ξανά στη σκηνή του αχανούς Πάνθεον στο μιούζικαλ «Βίκτορ - Βικτόρια», που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη.

Στο Παρίσι του Μεσοπολέμου, η Βικτόρια Γκραντ (Εβελίνα Παπούλια), μια σοπράνο με οικονομικά προβλήματα, προκειμένου να βρει δουλειά ως τραγουδίστρια αναγκάζεται να μεταμορφωθεί σε άνδρα ύστερα από υπόδειξη του ιμπρεσάριου Τόντι (Γιάννης Ζουγανέλης).

Σύντομα θα γίνει διάσημη ως Βίκτορ, μέχρι τη στιγμή που θα ερωτευτεί έναν Αμερικανό γκάνγκστερ (Γιάννης Στάνκογλου). Και εκείνος θα εγκαταλείψει για χάρη της το κορίτσι του, τη Νόρμα Κάσιντι, δηλαδή τη Θεοδώρα Τζήμου...

• Πρώτη φορά κωμωδία.

«Και το διασκεδάζω» λέει η Θεοδώρα Τζήμου. «Δεν είχε τύχει μέχρι σήμερα να μου προταθεί να παίξω σε κωμωδία, ούτε το δικό μου το μυαλό πήγαινε προς τα εκεί. Είναι όλα καινούργια για μένα, αλλά και χρήσιμα.

Κάτι παίρνω απ’ όλο αυτό που ενδεχομένως δεν μπορούσα να έχω σε άλλες δουλειές. Η αλήθεια είναι ότι υπήρξα κάπως “βαριά” σε σχέση με τον τρόπο που αντιμετώπιζα τα πράγματα. Τώρα, στη συγκεκριμένη συνθήκη δουλειάς, το απολαμβάνω, χαίρομαι τη διαδικασία, άλλωστε αυτό είναι και το ζητούμενο του ίδιου του είδους, του μιούζικαλ. Να ελαφρώσεις, να νιώσεις λίγο σαν παιδί. Και όλοι οι ηθοποιοί έχουμε γίνει μια καλή ομάδα».

• Συνηθισμένη από παραγωγές πιο εναλλακτικές, ψαγμένες, σε χώρους μικρούς, πώς ήταν η μετάβαση σε μια μεγάλη παραγωγή και σ’ έναν αχανή χώρο όπως το Πάνθεον;

Με την προϋπόθεση ότι η κάθε πρόταση ή ρόλος που σου προτείνεται σε αφορά επί της ουσίας, είναι ωραίο να μετακινείσαι, να αλλάζεις χώρο. Γιατί όχι; Ρυθμιστής είναι πάντα η σχέση, η σύνδεσή σου με το θέμα, το πώς αντιλαμβάνεσαι προσωπικά τον οποιοδήποτε χώρο. Αν έχεις στεγανά απομονώνεσαι, χάνεις ευκαιρίες να γνωρίσεις κάτι διαφορετικό.

Οφείλεις να προσαρμόζεσαι στις συνθήκες. Αντιμετωπίζω λοιπόν την παράσταση σαν παιχνίδι, το μιούζικαλ εξουδετερώνει «ενοχές», δίνει μια χαρά άλλου τύπου: Ας παίξουμε όλοι μαζί, χωρίς σοβαροφάνεια, ας ανατρέψουμε λίγο τα πράγματα. Προηγήθηκε η «Σαλώμη», έργο που αγαπώ, μια πολύ ωραία συνεργασία με τον Θέμελη Γλυνάτση σ’ ένα θέατρο οικείο στις μέχρι τώρα επιλογές μου, όπως αυτό της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής. Μου αρέσουν οι μικροί χώροι, η ζεστασιά, η εγγύτητα που δημιουργούν.

Το διάστημα που έπαιζα εκεί έκανα συγχρόνως πρόβες στο Πάνθεον. Για μένα ήταν μια ενδιαφέρουσα εμπειρία οι δυσκολίες που δημιουργούσαν τα μεγέθη και οι διαφορετικές απαιτήσεις. Στο ένα έπαιζα δουλεύοντας τη φωνή και την κίνηση με λεπτές χροιές και τόνους και στο άλλο έκανα πρόβα με όλα τα εκφραστικά μέσα δυνατά προς τα έξω. Ομολογώ ότι το τεράστιο είναι γοητευτικό, αλλά το φοβάμαι.

Ομως η πρόκληση είναι ωραία. Εννοείται ότι εργάζεσαι όπως και οπουδήποτε αλλού, με σοβαρότητα και χωρίς εκπτώσεις. Το περίεργο στη δουλειά μας είναι που κάθε φορά ξεκινάς σαν να ξέρεις ήδη τους συνεργάτες σου στην παράσταση.

Δεν υπάρχει η δυνατότητα να σου δοθεί ο φυσιολογικός χρόνος για να γνωριστείς σταδιακά. Μπαίνεις στη σχέση εξαρχής κι έτσι χάνεις το αίσθημα των ωραίων εκπλήξεων που επιφυλάσσουν οι νέες γνωριμίες. Μετά από έξι μήνες όλο αυτό σβήνει και πηγαίνεις στον επόμενο καινούργιο κόσμο. Αλλά αυτό είναι το θέατρο. Μου αρέσει το ταξίδι που κάνεις και που κάθε φορά, δεν ξέρεις πού θα φτάσεις.

• Εχετε απομυθοποιήσει λίγο τη δουλειά σας μέσα στα χρόνια;

Η αλήθεια είναι ότι έχω μια κυκλοθυμική σχέση, κάθε μέρα την απομυθοποιώ και κάθε μέρα τη μυθοποιώ. Σ’ αυτή την ευαίσθητη ισορροπία κινούμαι διαρκώς. Στην πραγματικότητα δεν ακυρώνω τη δουλειά αλλά τον εαυτό μου μέσα σ’ αυτήν. Από τη φύση της σε καταπίνει καθημερινά, δεν σ’ αφήνει να βλέπεις, να παρατηρείς τι γίνεται έξω.

Αυτό που με ενοχλεί είναι η σοβαροφάνεια και η εγωπάθεια που μερικές φορές εκδηλώνουμε εμείς οι καλλιτέχνες. Πέφτουμε στην παγίδα να θεωρούμε ότι όλα κινούνται γύρω από εμάς και την τέχνη μας. Ομως έξω, στην κοινωνία, συμβαίνουν τόσα πράγματα. Αν καταφέρναμε μ’ έναν τρόπο να φέρουμε το έξω μέσα στη δουλειά, νομίζω ότι θα ήμασταν καλύτεροι.

• Τι θα μπορούσατε να κάνετε;

Δεν θέλω να αισθάνομαι ότι βρίσκομαι σε γυάλα, θα προτιμούσα να ενδιαφέρομαι περισσότερο για το τι γίνεται στην κοινωνία. Εδώ που φτάσαμε νομίζω ότι η προσωπική στάση μετράει πια, μόνο ο εθελοντισμός έχει κάποιο νόημα.

Κι όμως δεν καταφέρνω να έχω πιο ενεργή στάση, να είμαι αποτελεσματική. Σε προλαβαίνει η ζωή με τις υποχρεώσεις της. Γιατί π.χ. να πάω διακοπές στο βουνό όπως προγραμματίζω κι όχι στη Μυτιλήνη να βοηθήσω με τους πρόσφυγες; Γιατί είμαι κουρασμένη. Αλλά εγώ θαυμάζω τους ανθρώπους που το τολμούν. Είναι πολύ σημαντικό να θαυμάζεις τους ανθρώπους, εκείνους που βάζουν στην άκρη τον εαυτό τους και ρίχνονται στην προσφορά.

• Συνέβησαν πολλά και σε χρόνο πυκνό τους τελευταίους μήνες. Οι ελπίδες πολλών διαψεύστηκαν. Οι δικές σας;

Αυτή η διάχυτη ανησυχία δεν είμαι σίγουρη αν προκαλείται σκόπιμα, δεν μπορώ να εμπιστευτώ την ενημέρωση που έχουμε. Ο φόβος σε παραλύει, σε ακυρώνει. Δεν ξέρω αν πραγματικά πρέπει να φοβάσαι ή πόσο βολεύει να σε κρατούν φοβισμένο. Επί χρόνια είχαμε καθίσει στους καναπέδες και μετά εθελοτυφλούσαμε, αφεθήκαμε σε μεγάλες προσδοκίες, διατηρώντας μικρή επαφή με την πραγματικότητα.

Τα πληρώνουμε λοιπόν. Ο καθένας στο μέτρο του είχε απλωθεί σε περισσότερο χώρο απ’ ό,τι του αναλογούσε. Ακόμα κι εγώ, παρόλο που η άνεση δεν με ενδιέφερε ποτέ. Δεν μπορείς να νιώσεις στοιχειωδώς ασφαλής, να σκεφτείς κάπως το μέλλον. Ναι, είναι όπως το λες, οι παραστάσεις αυξάνονται κάθε χρόνο, οι δουλειές γίνονται με ελάχιστα χρήματα και πολύ μεράκι. Αλλά εγώ αυτό το βρίσκω ωραίο, ευτυχές.

Ποιος νομιμοποιείται να ελέγξει, να κατακρίνει την ανάγκη έκφρασης των νέων; Η κατάσταση στον χώρο μας είναι δύσκολη, άγρια. Κάποιος πρέπει να σκεφτεί κάτι, δεν ξέρω ποιος, δεν ξέρω τι, αλλά σίγουρα έξω από το συγκεκριμένο πλαίσιο που έχει δοκιμαστεί τόσα χρόνια κι έχει αποδείξει ότι δεν μπορεί να οδηγήσει πουθενά.

• Για το καλοκαίρι υπάρχουν σχέδια;

Θα παίξω σε μια ταινία που ετοιμάζει ο Κυριάκος Κατζουράκης, το «ΟΥΣΑΚ», μαζί με την Κάτια Γέρου. Ακόμα δεν ξέρω πότε θα ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Είναι ένα πολύ ωραίο σενάριο που αναφέρεται σε μια μελλοντική κοινωνία, τότε που και η τροφή ακόμα θα είναι ζήτημα πολιτικής. Ομως αυτό που θα κάνω σίγουρα το καλοκαίρι είναι να φύγω.

Θα πάω για τρεις μήνες στην Πίνδο, στο πατρικό μου, τόπος λατρεμένος. Εχω να το κάνω χρόνια, το έχω ανάγκη. Θέλω να προσφέρω στον εαυτό μου την πολυτέλεια αυτών των διακοπών. Μου αρέσει να πηγαίνω στο βουνό. Να ησυχάζω, να μαζεύω μανιτάρια, να ασχολούμαι με τον κήπο, να διαβάζω. Οι ρυθμοί της ζωής μάς στερούν χρόνο προσωπικό για ξεκούραση, ανεμελιά. Εγώ δεν προλαβαίνω πέραν της δουλειάς να κάνω μερικά πράγματα που θέλω για τον εαυτό μου. Κι αυτό το έχω ανάγκη.

• Μοιάζετε σαν να μη σας απασχολεί καθόλου η εικόνα σας.

Δεν με απασχολεί πολύ η εικόνα μου, αν και είναι δύσκολο να μην τη σκέφτεσαι. Νομίζω ότι ο ηθοποιός οφείλει να την πολεμάει ώστε να μην της επιτρέπει να τον καθορίζει. Καμιά φορά ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας είναι αυτό που βλέπουν οι άλλοι επάνω μας.

Αν δουλεύεις λίγο προς την κατεύθυνση ανατροπής των πραγμάτων, μάλλον αποκτάς μια πιο καθαρή ματιά του εαυτού σου. Ολα είναι θέμα τρόπου αντίληψης της δουλειάς, της ζωής, της προσωπικότητάς σου. Γιατί ό,τι σε απασχολεί πολύ είναι αυτό που τελικά γίνεσαι.

• Πώς αντιδράτε στα κολακευτικά σχόλια;

Οταν ακούω καλά λόγια, μαζεύομαι, δεν νιώθω άνετα. Είτε γιατί φοβάμαι ότι δεν θα αντεπεξέλθω στις προσδοκίες, είτε γιατί συμβαίνει μερικές φορές οι ωραίες κουβέντες να αφορούν πράγματα που κατά τη γνώμη μου δεν ήταν τόσο καλά, ενώ αντίθετα εκείνα που πραγματικά μου άρεσαν πέρασαν απαρατήρητα.

Αυτό μου δημιουργεί μια σύγχυση. Από χαρακτήρα δεν ψάχνομαι στον χώρο. Δεν βάζω στόχους, δεν προτείνω συνεργασίες, συνήθως μου έρχονται τα πράγματα.

ΙNFO:

Πάνθεον (Πειραιώς 166, Ταύρος, τηλ.: 210-3471111) «Βίκτορ - Βικτόρια». Απόδοση κειμένου-στίχων: Μυρτώ Κοντοβά. Σκηνοθεσία: Απόλλων Παπαθεοχάρης. Ενορχήστρωση-διεύθυνση ορχήστρας: Αλέξιος Πρίφτης. Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης. Κοστούμια: Απόλλων Παπαθεοχάρης. Χορογραφίες: Chali Jennings. Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος. Φωνητική διδασκαλία: Λία Βίσση. Make up artist: Παντελής Τουτουντζής. Hair stylist: Βασίλης Μπουλούμπασης.
Ερμηνεύουν: Εβελίνα Παπούλια (Βίκτορ-Βικτόρια), Γιάννης Ζουγανέλης, Γιάννης Στάνκογλου, Θεοδώρα Τζήμου, Γιώργος Κοψιδάς, Δημήτρης Φραγκιόγλου, Γιώργος Σουξές, Ιάσονας Μανδηλάς, Αρης Πλασκασοβίτης, Παναγιώτης Μαλικούρτης, Πέτρος Ιωάννου, Chali Jennings, Ευγένιος Buli, Σταυριάνα Γαρνάβου, Τατιάνα Δημητριάδου, Μελίνα Κόντη, Παναγιώτης Μαλακός, Ηλίας Μπαγεώργος, Courtney Parker, Γιώργος Παπαδόπουλος, Βασίλης Ρόξενος, Λίζι Σπαχή.

 

   

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΘΕΑΤΡΟ
Το θέατρο είναι εφαλτήριο προσωπικής καλλιέργειας
Ο γνωστός ηθοποιός Αρης Σερβετάλης και η σύντροφός του στη ζωή και ανερχόμενη σκηνοθέτις Εφη Μπίρμπα παρουσιάζουν στις «Ροές» την παράσταση «Τα ωραία χέρια μας» πάνω σε κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου. Εχουν μια...
Το θέατρο είναι εφαλτήριο προσωπικής καλλιέργειας
ΘΕΑΤΡΟ
Το γέλιο είναι το μυστικό όπλο των παιδιών
Ο Βασίλης Κουκαλάνι, αξιοποιώντας ξανά το δοκιμασμένο και πετυχημένο υλικό του θεάτρου Grips του Βερολίνου, οργανώνεται περισσότερο. Ιδρύει την Ομάδα Νεανικού Θεάτρου «Συντεχνία του Γέλιου» και παρουσιάζει στο...
Το γέλιο είναι το μυστικό όπλο των παιδιών
ΘΕΑΤΡΟ
Αναζητώντας τη χαμένη ομορφιά
Για τη Φένια Παπαδόδημα η Αθήνα, τότε και τώρα, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης. Από την Ομόνοια μέχρι τον Βοτανικό τριγυρνά μια πρώην ηθοποιός. Ο κόσμος και οι βεβαιότητές της έχουν καταρρεύσει. Πριν από τον θάνατο...
Αναζητώντας τη χαμένη ομορφιά
ΘΕΑΤΡΟ
Η Λιούμποφ είναι έγκυος
Ολη η Αθήνα συζητάει έτσι κι αλλιώς για τον «Βυσσινόκηπο» του Νίκου Καραθάνου στη Στέγη. Κυρίως όμως για την ταλαντούχα ηθοποιό Γαλήνη Χατζηπασχάλη που ερμηνεύει το κύριο πρόσωπο του έργου, την περίφημη...
Η Λιούμποφ είναι έγκυος
ΘΕΑΤΡΟ
«Εκανα θέατρο με τα χρήματα των γονιών μου, που μου το είχαν στερήσει»
Το 2007 ίδρυσε το «Από Μηχανής Θέατρο». Σήμερα, που ετοιμάζεται να παίξει τον Εριχ φον Στροχάιμ σε έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, ο Ακης Βλουτής ανοίγει την καρδιά του. Μιλάει απλά και ειλικρινά για τις...
«Εκανα θέατρο με τα χρήματα των γονιών μου, που μου το είχαν στερήσει»
ΘΕΑΤΡΟ
«Αν με άφηνες, θα έκανα χρόνια να παίξω»
Τόσα χρόνια είναι μαθημένη σε μεγάλες επιτυχίες στο ελεύθερο θέατρο, με τον δικό της θίασο. Και ξαφνικά, εγκαταλείπει τα πάντα για να γίνει Φιλουμένα Μαρτουράνο στο Εθνικό Θέατρο. Η Ελένη Ράντου πρωταγωνιστεί...
«Αν με άφηνες, θα έκανα χρόνια να παίξω»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας