Τι γίνεται όταν κλείνουμε τα μάτια στον κόσμο που μας περιβάλλει; Αυτό το ερώτημα φαίνεται να βρίσκεται στον πυρήνα του πρόσφατου έργου «Η Κρεατόπιτα», της βραβευμένης συγγραφέα Αγγελικής Δαρλάση, που θα παίζεται για τρία ακόμη Σαββατοκύριακα μέχρι τις 9 Φεβρουαρίου στο Τρένο στο Ρουφ.
«"Η Κρεατόπιτα" είναι ένα έργο εμπνευσμένο από φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα των τελευταίων ετών. Από την πλατεία Ταξίμ έως τις διαμαρτυρίες στη Χιλή. Από τον πόλεμο στη Συρία έως την έφοδο της αστυνομίας στο κλαμπ στο Γκάζι. Από τη δολοφονία του Γρηγορόπουλου, στις διαδηλώσεις για τα μνημόνια. Από τα κοινωνικά κέντρα της Ιταλίας, στους άστεγους της Αθήνας. Από την κραυγή της Τουμπεργκ για το περιβάλλον, στις φωτιές στην Ηλεία και στο Μάτι και τις πλημμύρες στη Βενετία και στο Σηκουάνα. Από τους βομβαρδισμούς στο Ιράκ στην επίθεση στο Μπατακλάν. Από το έγκλημα στα Τέμπη..» μας λέει ο συνθέτης Χρήστος Αλεξόπουλος που υπογράφει την πρωτότυπη μουσική, τα τραγούδια και τα ηχοτοπία της παράστασης, ψυχή της δισκογραφικής εταιρείας Puzzle Music.
Και συνεχίζει: «Αυτά στάθηκαν η έμπνευση για το έργο, παρουσιάζονται όλα μέσα από το πρίσμα μιας γυναίκας της διπλανής πόρτας που αδυνατεί να τα χωνέψει, που τα προσπερνάει επειδή δεν την αφορούν άμεσα. Μέχρι που αναγκάζεται να αλλάξει οπτική εξαιτίας του παιδιού της. Τα παραπάνω γεγονότα ωστόσο ήταν η πηγή έμπνευσης. Δηλαδή, δεν κατονομάζονται στο έργο, ούτε στην παράσταση, επιτρέποντας έτσι στον θεατή να ακολουθήσει ελεύθερα μία προσωπική διαδρομή παράλληλη με την πυκνή σκηνική δράση».
Στον θεατρικό μονόλογο που σκηνοθετεί η ίδια η συγγραφέας και ερμηνεύει η Φανή Γέμτου ακολουθούμε μια γυναίκα που όταν επιστρέφει στο σπίτι της και δεν βρίσκει την κόρη της, βγαίνει έξω στους δρόμους για να την αναζητήσει έχοντας μαζί της ένα τάπερ με κρεατόπιτα. «Άραγε εμείς περπατάμε στους δρόμους ή οι δρόμοι μάς υποδεικνύουν να τους βαδίσουμε ανάλογα;» αναρωτιέται.
Καθώς περιπλανιέται σε μια πόλη-λαβύρινθο συναντά όσα δεν μπορούσε να φανταστεί και δε θα' θελε να έχει συναντήσει. Σε αυτήν την παράσταση που χαρακτηρίζεται rollercoaster, τα μέρη και τα πρόσωπα διαδέχονται το ένα το άλλο με γρήγορο ρυθμό που παρασύρει, τα ηχητικά τοπία εναλλάσσονται με τη μουσική, η πρόζα με το ζωντανό τραγούδι κι εκεί στο μεταίχμιο μεταξύ φαντασίας και εφιάλτη γεννιούνται αγωνίες και ερωτήματα που αναζητούν απαντήσεις.
«Η ιστορία μιας γυναίκας της διπλανής πόρτας που παρατηρεί σαν για πρώτη φορά τον κόσμο, ξυπνώντας από τον λήθαργό της: «Έρχονται σου λέω... Πάντα έρχονται αυτοί που δεν πρέπει όταν κλείνουμε τα μάτια στον κόσμο που ζούμε!»» παρατηρούν οι συντελεστές της παράστασης.
Info: Θεατρικό Βαγόνι της «Αμαξοστοιχίας- Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ»
Σιδηροδρομικός Σταθμός Ρουφ, Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως
Κάθε Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00 μέχρι τις 9/2
Κείμενο- σκηνοθεσία: Αγγελική Δαρλάση
Πρωτότυπη μουσική, τραγούδια, sound design: Χρήστος Αλεξόπουλος
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Ερμηνεύει η Φανή Γέμτου
Φωτογραφίες: Έφη Σκίτσα
Γραφιστική επιμέλεια: Ιουστίνη Γιαννακοπούλου
Sound engineer: Γιώργος Στεφανακίδης
Εισιτήρια 10-16€. Προπώληση more.com
Διάρκεια 75'
Ορισμένα από τα τραγούδια και τις μουσικές της παράστασης, όπως τα «Αγόρι Θηρίο», «Το Φιλί» κυκλοφορούν στις ψηφιακές πλατφόρμες (Spotify, Apple/i-Tunes, YouTube Music, Deezer, Tidal κλπ) από την Puzzlemusik.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας