Αθήνα, 11°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
12.3° 8.8°
0 BF
83%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
8°C
9.5° 6.6°
0 BF
87%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
10°C
11.5° 9.0°
0 BF
76%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
3°C
2.9° 2.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αραιές νεφώσεις
9°C
8.9° 8.5°
0 BF
93%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
9°C
9.4° 8.7°
1 BF
77%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
5°C
5.4° 4.8°
2 BF
75%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
10°C
9.7° 9.7°
2 BF
91%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
12.8° 11.0°
3 BF
85%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.3° 12.9°
1 BF
83%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
82%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
3 BF
81%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
15°C
14.6° 14.6°
2 BF
85%
Λάρισα
Ομίχλη
4°C
6.8° 3.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 8.4°
0 BF
88%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.3° 12.8°
1 BF
95%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
10°C
10.6° 8.6°
2 BF
88%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
11.6° 11.6°
0 BF
74%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
9°C
9.4° 5.7°
2 BF
76%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
5°C
5.2° 5.2°
2 BF
83%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 25 Ιανουαρίου, 2025
Θέατρο Στοά

Στο θέατρο Στοά γυρίζει ο κοινωνικός καθρέφτης πάνω μας

Η κωμωδία «Το επάγγελμα της μητρός μου» στο θέατρο Στοά (Μπισκίνη 55, Ζωγράφου), σε διασκευή και σκηνοθεσία τού Θανάση Παπαγεωργίου, στρέφει τον καθρέφτη τής κοινωνίας στους θεατές, με ξεκαρδιστικό τρόπο.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση εξελίσσεται παραδοσιακά για το αν μπορεί το άτομο να ενσωματωθεί στην κοινωνία μέσω του πολιτισμού - Καθώς ο πολιτισμός είναι εκείνος που μπορεί να αναδύσει και να αναπαραστήσει τις δημιουργικότερες μορφές της κοινωνίας. Με αποτέλεσμα να έχει ιδιαίτερη σημασία το πώς διαχειρίζονται οι υψηλές μορφές του πολιτισμού, όπως είναι για παράδειγμα το θέατρο, τον ρόλο τους ως δραστηριότητες που συνδέονται με την ανθρώπινη δημιουργικότητα.

Όμως η θέση τής Τέχνης έχει υποβαθμιστεί αισθητά και κρίσιμο ρόλο έχει αποκτήσει η βιομηχανία τού μαζικού πολιτισμού, που παράγει και αναπαράγει ένα ψευδές αίσθημα ασφάλειας στις ζωές μας - Τα μαζικά τυποποιημένα πολιτιστικά προϊόντα, που δύσκολα διακρίνονται οι διαφορές τους, προσφέρουν την ασφάλεια της επανάληψης όσο κι αν κάτι παρουσιάζεται ως καινούργιο. Εύπεπτα θεάματα και ακροάματα χωρίς εκπληξη, αυθορμητισμό, πρόταση.

Για αυτό είναι σημαντικό να διακοπεί η σύνδεση της Τέχνης με τον εργαλειακό χαρακτήρα της, προκειμένου να αποκτήσει ξανά χειραφετητικό ρόλο προς την κοινωνία - Όπως συμβαίνει, διαχρονικά, στο ιστορικό θέατρο Στοά, στου Ζωγράφου (Μπισκίνη 55), που δεν είναι μόνο στολίδι για τη γειτονιά αλλά και ένα θεατρικό σχολείο που παράγει αισθητική. Δάσκαλος σε αυτό το σχολείο, προφανώς, είναι ο Θανάσης Παπαγεωργίου, ηθοποιός και σκηνοθέτης με σημαντική πορεία μέσα στα χρόνια.

Στη φετινή θεατρική περίοδο, 54η διαδοχική, την τιμητική του έχει "Το επάγγελμα της μητρός μου" - Το διήγημα του Μποστ που έγινε αφορμή για να απολυθεί από την "Καθημερινή" και διασκευάστηκε σε θεατρικό έργο από τον Θ. Παπαγεωργίου με πολλές προσθήκες και σύγχρονες αναφορές. Προφανώς το κείμενο του Μποστ είναι εξαιρετικό (δεν υπάρχει κείμενό του που να μην είναι) και καυτηριάζει με πάθος τα κακώς κείμενα μιας υποκριτικής κοινωνίας, κάνοντάς την τελικά να γελάει με την κατάντια της. Αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό.

Για να φτάσουν οι θεατές να γελούν με τον ίδιο τους τον εαυτό, ακριβώς γιατί οι αναφορές στις παθογένειες της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας είναι πολλές, σημαίνει ότι ο καθρέφτης έχει στηθεί στο σωστό σημείο. Κι αυτόν τον καθρέφτη στήνει ο εξαιρετικός επταμελής θίασος (ξεχωρίζει η μόνιμη συνεργάτιδα Εύα Καμινάρη), τα σκηνικά και τα κοστούμια (της Λέας Κούση), αλλά σαφώς χρειάζεται και κάτι ακόμα. Κι αυτό το κάτι δίνει, μαζικά, ο Θανάσης Παπαγεωργίου, μάστορας (-με την έννοια των συντεχνιών του μεσαίωνα) τόσο στη σκηνοθεσία όσο και στην ερμηνεία επί σκηνής.

Τον κύριο Θανάση δεν τον μάθαμε τώρα, ούτε και περιμένει κανείς αυτό το κείμενο ή κάποιο άλλο ως παρότρυνση για να παρακολουθήσει τις εργασίες του. Τυπικά, ίσως να μην είμαι ο κατάλληλος να μιλήσω για το έργο, καθώς είμαι δηλωμένος θαυμαστής πολλών ετών. Έτσι κι αλλιώς το θέατρο Στοά έχει τη ραφιναρισμένη αισθητική σε κάθε τετραγωνικό μέτρο, καθηλώνει ως ένας εξαιρετικά σημαντικός χώρος Τέχνης στην Αθήνα. Δεν χρειάζεται να γνωρίζεις το έργο για να παρακολουθήσεις μια παράσταση εκεί - Χρειάζεται μόνο να μπεις και να απολαύσεις. Από τη στιγμή όμως που το έργο είναι μια ξεκαρδιστική κωμωδία, όπως "Το επάγγελμα της μητρός μου", του Μποστ, το κίνητρο είναι μεγάλο. Η παράσταση είναι εξαιρετική, ο θίασος σε φόρμα, το θέατρο ζεστό και φιλόξενο. Μην το χάσετε. Γιατι κάπου εκεί μέσα, στην εξέλιξη της παράστασης δηλαδή, μπορεί να συναντήσετε και τον δικό σας εαυτό.

Η ταυτότητα της παράστασης:

Θέατρο Στοά, Μπισκίνη 55, Ζωγράφου

Παρασκευή και Σάββατο στις 20:30 – Κυριακή στις 19:00

Τιμές εισιτηρίων: 18,00 γεν. είσοδος και 15,00 φοιτητικά, άνεργοι, 65+, ΑμΕΑ, Κυριακές γεν. είσοδος 15,00

Διάρκεια 95΄

Κρατήσεις: 2107702830

Προπωλήσεις: more.com

*Στο Θέατρο μπορείτε να μεταβείτε με δύο αστικά λεωφορεία το 235 και το 608, τα οποία περνούν και από το ΜΕΤΡΟ/ΣΤΑΣΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ. Η στάση του θεάτρου ονομάζεται ΑΝΟΙΞΗ.

** Μπορείτε να μεταβείτε και με ταξί από το ΜΕΤΡΟ/ΣΤΑΣΗ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ πληρώνοντας την ελάχιστη διαδρομή.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Στο θέατρο Στοά γυρίζει ο κοινωνικός καθρέφτης πάνω μας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας