Αθήνα, 11°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
11°C
12.0° 8.6°
0 BF
84%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
8°C
9.6° 5.1°
0 BF
73%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.5° 9.4°
2 BF
84%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
4°C
3.9° 3.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
7°C
7.4° 6.9°
0 BF
93%
Βέροια
Αίθριος καιρός
7°C
7.0° 3.0°
1 BF
69%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
-1°C
3.4° -0.6°
1 BF
93%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
8°C
7.9° 7.9°
1 BF
91%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
11.1° 8.8°
3 BF
87%
Μυτιλήνη
Αραιές νεφώσεις
6°C
5.7° 5.7°
1 BF
67%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
1 BF
58%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
9.0° 9.0°
3 BF
71%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
3 BF
63%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
2°C
5.1° 1.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.5° 4.5°
1 BF
82%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 13.8°
1 BF
59%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
9°C
11.5° 8.8°
0 BF
94%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
1 BF
83%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
7°C
7.8° 4.7°
2 BF
86%
Καστοριά
Ελαφρές νεφώσεις
4°C
3.6° 3.6°
0 BF
90%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 22 Φεβρουαρίου, 2024
Βασιλίνα Κατερίνη
Η Βασιλίνα Κατερίνη ως Νάστενκα στην παράσταση «Νύχτες»
Μια συζήτηση με την Νάστενκα της παράστασης «Νύχτες»

«Έχουν χαθεί οι αληθινές συναντήσεις και τα μεγαλεπήβολα μοιράσματα της ψυχής» UPD

Αφορμή για τη συνάντηση με τη Βασιλίνα Κατερίνη η εκπληκτική της ερμηνεία ως Νάστενκα στις «Νύχτες», που θα παρουσιάζονται για λίγα ακόμη Δευτερότριτα στο Studio Μαυρομιχάλη. Η ίδια δηλώνει ξεκάθαρα «ονειροπόλα» και μοιράζεται μαζί μας σκέψεις με αφετηρία την νουβέλα του Ρώσου δημιουργού. 

Είναι νέα στον χώρο, αλλά μετρά ήδη σημαντικές συνεργασίες. Η Βασιλίνα Κατερίνη ήξερε από μικρή ότι θα ακολουθούσε το δρόμο της υποκριτικής. Σπούδασε στο Θέατρο Τέχνης και στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ και μετά αποφάσισε να αφήσει τη Θεσσαλονίκη και να αναζητήσει ευκαιρίες στην πρωτεύουσα. 

Μετρώντας ήδη σημαντικές συνεργασίες, τα τελευταία χρόνια συμμετέχει σταθερά, στις πάντα ποιοτικές δουλειές που ανεβάζει το Studio Μαυρομιχάλη. 

Αυτή την περίοδο παίζει στο μυθιστόρημα του Χανς Φάλαντα, «Ο καθένας πεθαίνει μόνος του», σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή, αλλά και στις «Νύχτες», βασισμένες στο έργο του Ντοστογιέφσκι, που σκηνοθετεί η Βάσια Χρονοπούλου.  Δύο εξαιρετικές παραστάσεις που αγαπήθηκαν πολύ από το κοινό, τις ξεχώρισαν οι κριτικοί και συνεχίζονται για δεύτερη χρονιά. 

● Το έργο «Νύχτες» είναι βασισμένο στις «Λευκές Νύχτες» του Φ. Μ. Ντοστογιέφσκι. Τα τελευταία χρόνια έχει ανέβει αρκετές φορές. Γιατί πιστεύετε ότι γοητεύει τους σκηνοθέτες;

Είναι ένα έργο που μιλά για βαθιά ανθρώπινες αξίες και θίγει θέματα που λίγο πολύ μας απασχολούν όλους. Η ανάγκη μας για επικοινωνία, η αποξένωση στις μεγαλουπόλεις, η προσμονή μιας συνάντησης και η ουσιαστική σύνδεση των ανθρώπων. Η θεματική του λοιπόν, ταυτόχρονα με τον πολύ όμορφο τρόπο γραφής του Ντοστογιέφσκι, θεωρώ πως συγκινούν τους σκηνοθέτες κι έτσι τους οδηγούν στο ν’ ανεβάσουν αυτό το διήγημα, σε μορφή θεατρικού έργου. Άλλωστε, δεν παύει να αποτελεί κι ένα στοίχημα η μεταφορά ενός μυθιστορήματος στην σκηνή. Όλα αυτά όμως είναι υποθέσεις. Προσωπικά, αν ήμουν σκηνοθέτης, θα ήθελα ν’ ανεβάσω αυτό το έργο, ώστε να φωτίσω τους προβληματισμούς που ενέχει, σε σχέση με ό,τι βιώνουμε ως άτομα και ως κοινωνικά όντα και στο σήμερα. Θεωρώ πως η προσέγγιση της σκηνοθέτιδός μας, πάει προς αυτό το σημείο.

● Τι διαφορετικό θα δούμε στην προσέγγιση της Βάσιας Χρονοπούλου;

Ακολουθώντας τη βασική δομή του κειμένου, θα φανερωθούν ακόμη δύο χαρακτήρες που πλαισιώνουν τους κεντρικούς ήρωες. Θα ακούσετε λόγια που στο διήγημα δεν υπάρχουν, αλλά που έχουν απόλυτη συνάφεια με το υπόλοιπο έργο και με το ύφος του συγγραφέα. Θ’ ακούσετε επίσης τραγούδια που ζωντανά ερμηνεύει επί σκηνής η συνάδελφος Παναγιώτα Μπιμπλή και που φέρουν ακόμα πιο ονειρικά κι ευαίσθητα, όλο το ύφος και την ατμόσφαιρα του έργου.

●  Στις «Νύχτες» υποδύεστε την Νάστενκα, ένα κορίτσι που μοιάζει τελείως ξένο από την εποχή μας. Πώς την προσεγγίσατε; 

Πατώντας πάνω σε ό,τι είναι γραμμένο, σε ό,τι λέγεται από την ηρωίδα και για την ηρωίδα, σε σχέση βέβαια και με τις προσωπικές μου αναφορές. Ξένο από μια άποψη ναι, όμως όλα όσα νιώθει, όλος ο κόσμος της που την κρατά εγκλωβισμένη, οι αλυσίδες που θέλει να σπάσει και τα όνειρα που κάνει, θεωρώ καθόλου μακριά από μας δεν είναι. Μια ηρωίδα που μιλά κάπως «Ντοστογιεφσκικά», αλλά που εκφράζει αγωνίες που κι εγώ κι εσύ και πολλοί έχουμε και θα εξακολουθούμε να έχουμε, γιατί οι εποχές αλλάζουν, όμως οι μύχιες ανάγκες του ανθρώπου ίδιες μένουν στ’ αλήθεια.

●  Είναι πρόκληση για μια ηθοποιό να ερμηνεύει μια δεκαεπτάχρονη κοπέλα;

Από την άποψη του ότι πρέπει να ανακληθούν τα στοιχεία εκείνα της νεότητας, της αγνότητας, της άγνοιας, της από την αρχή ανακάλυψης των πραγμάτων, ναι αποτελεί μια πρόκληση. Κατά τ’ άλλα δεν παίζουμε μια ηλικία, προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε απλώς στοιχεία που αυτή η ηλικία κουβαλάει. Άσε που δεν είμαι και πολύ μακριά! (αστειεύομαι!)

● Η ηρωίδα σας λέει κάποια στιγμή στην παράσταση: «Γιατί δεν είμαστε όλοι μας σαν αδέρφια με αδέρφια; Γιατί να κρύβεις κάτι απ’ τον άλλο και δεν του ανοίγεις την καρδιά σου;» Πόσο ουτοπικό ακούγεται σήμερα αυτό;

Δυστυχώς φαντάζει πολύ ουτοπικό, καθώς οι άνθρωποι τείνουμε όλο και περισσότερο σε μια εσωστρέφεια που νιώθουμε πως μας προστατεύει, λειτουργεί δηλαδή σαν άμυνα. Μια άμυνα για να μην πληγωθούμε, ίσως. Έχουν χαθεί οι αληθινές συναντήσεις και τα μεγαλεπήβολα μοιράσματα της ψυχής. Όλα πλέον εκφράζονται μ’ ένα σύντομο Gif . Λυπάμαι γι’ αυτό κι αναζητώ ακόμα εκείνα τα γραμματάκια που είχαν μια χαρακτηριστική μυρωδιά κι έγραφες όμορφα πράγματα σε ανθρώπους που αγαπούσες!

● Στην παράσταση βλέπουμε τον ονειρικό κόσμο σε σύγκρουση με τον πραγματικό. Εσείς, σε ποιον από τους δύο νιώθετε ότι ανήκετε; 

Ξεκάθαρα στον ονειρικό! Πατάω στη γη βέβαια κι αντιλαμβάνομαι ρεαλιστικά τις δυσκολίες και το βάρος, πολλές φορές, της καθημερινότητας. Παρόλα αυτά ονειροπολώ κι ελπίζω με μια καρδιά που προσπαθώ να κρατάω ανοιχτή και διαθέσιμη. Νομίζω πως αν πάψουμε να ονειρευόμαστε και να ελπίζουμε, θα πλήξουμε τόσο που η ματαιότητα της ύπαρξης θα μας κυριεύσει.

● «Έζησες ή δεν έζησες;» είναι μια ερώτηση που θέτει το έργο. Πιστεύετε ότι η απάντηση, αν είναι ειλικρινής, είναι σκληρή;

Φυσικά και είναι σκληρή, διότι η πλειοψηφία δε ζει. Περιπλανιέται και σκορπάει τις στιγμές μιας ζωής προσπαθώντας απλώς να επιβιώσει. Και τί φταίει, αφού όλα είναι τόσο δύσκολα, αφού όλα μετρούνται με το χρήμα και μόνο. Τί ανείπωτη δυστυχία υπάρχει γύρω μας και πολλές φορές εντός μας. Μακάρι να το καταλάβουμε και ν’ αρχίσουμε να ζούμε περισσότερο απολαμβάνοντας αληθινά την κάθε στιγμή της ζωής μας όλο και περισσότερο.

● Πόσο δύσκολα «ζει» και δεν «επιβιώνει», μόνο, ο σύγχρονος άνθρωπος;

Νομίζω απάντησα παραπάνω στο πόσο δύσκολα επιβιώνουμε και άρα στο πόσο ακατόρθωτο είναι πολλές φορές να ζήσουμε ουσιαστικά. Όταν ο μέσος Έλληνας καλείται να δουλέψει σε δυο δουλειές, απλώς για να επιβιώνει, τότε για ποια ζωή μιλάμε. Τα έξοδα όλο κι αυξάνονται, ενώ τα έσοδα όχι. Από την άλλη βέβαια και οι περισσότερο ευκατάστατοι οικονομικά άνθρωποι, έχω δει να μιζεριάζουν, να μην ευχαριστιούνται, όλο κάτι να τους φταίει. Μήπως τελικά είναι χαρακτηριστικό της ανθρώπινης ύπαρξης αυτό το αχόρταγο πάθος;

● Ποιες είναι οι δικές σας διέξοδοι για να αισθάνεστε τη ζωή στο μεδούλι της;

Να δρω! Δεν μπορώ να κάθομαι κυριολεκτικά και μεταφορικά. Θα πρέπει να γυμνάζω το σώμα και την ψυχή μου, να συναντιέμαι, να ξεδίνω, να εξωτερικεύω, να γελάω, αλλά και να κλαίω. Να εξελίσσομαι. Πρακτικά μιλώντας, ζω για μένα σημαίνει εργασία, ψυχαγωγία και συνύπαρξη. 

● Υπάρχει κάποιος ρόλος ή συνεργασία που ονειρεύεστε;

Πολλές, δε θα ήθελα να ονοματίσω. Μια από αυτές έρχεται σύντομα και είμαι εξαιρετικά ενθουσιασμένη!

● Η συμμετοχή σε κάποια τηλεοπτική σειρά είναι κάτι που σας ενδιαφέρει;

Ναι βέβαια και μ’ ενδιαφέρει. Με ιντριγκάρει πολύ να εξερευνήσω κι αυτό τον κόσμο. Έχοντας συμμετάσχει σε ταινίες μικρού μήκους κι έχοντας δημιουργήσει μάλιστα τη δική μου ταινία, ανακάλυψα λίγο λίγο πόσο γοητευτικός είναι ο κόσμος της κάμερας. Στις τηλεοπτικές σειρές υποθέτω πως δεν λειτουργεί ακριβώς όπως στον κινηματογράφο, όμως δεν παύει να ναι πολύ κοντά και φυσικά, είμαι ανοιχτή σε οτιδήποτε νέο έχει να κάνει με τη δουλειά μου.

● Επόμενα επαγγελματικά σχέδια;

Προς το παρόν βρίσκομαι σε πρόβες για ένα νέο έργο που θα ανέβει από Γενάρη, στο Στούντιο Μαυρομιχάλη. Λέγεται «4 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα», του Τζέιμς Φριτς, σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή. Έπεται ένα όμορφο επόμενο διάστημα που θα ανακοινωθεί σύντομα.

📌 Info

«Νύχτες» από τους Apparatus
Βασισμένο στις «Λευκές Νύχτες» του Φ. Μ. Ντοστογιέφσκι στο Studio Μαυρομιχάλη
Για 10 ακόμη παραστάσεις μέχρι 9 Ιανουαρίου 
προπώληση: https://www.more.com/theater/nyxtes/

Συντελεστές
Μετάφραση: Άρης Αλεξάνδρου
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Βάσια Χρονοπούλου
Φωτισμοί: Δημήτρης Μπαλτάς
Σχεδιασμός βαλίτσας: Αναστασιάννα Μωραΐτη 
Κοστούμια: Βάσια Χρονοπούλου
Μουσική: Γρηγόρης Ελευθερίου
Κίνηση: Φαίδρα Σούτου
Φωτογραφίες – Τρέιλερ: Νικολέττα Ζαρίφη
Αφίσα: Ναταλία Κισσαμιτάκη
Παραγωγή: Apparatus 

Παίζουν: Κωνσταντίνος Δημητρακάκης, Βασιλίνα Κατερίνη, Παναγιώτα Μπιμπλή, Δημήτρης Τσιγκριμάνης 

Παραστάσεις

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Ώρα: 21:00
Διάρκεια: 100 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ (κανονικό), 12 ευρώ (φοιτητικό & άνω των 65), 5 ευρώ (ανέργων & ατέλειες) 
Θέατρο: Studio Μαυρομιχάλη, 
Μαυρομιχάλη 134, Αθήνα
Τηλέφωνο κρατήσεων: 2106453330

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Έχουν χαθεί οι αληθινές συναντήσεις και τα μεγαλεπήβολα μοιράσματα της ψυχής»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας