• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 3.1°C / 6.9°C
    4 BF
    76%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C 0.5°C / 2.8°C
    6 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 3.8°C / 6.5°C
    3 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 0.9°C / 1.6°C
    2 BF
    40%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 3.5°C / 3.9°C
    4 BF
    65%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C -1.0°C / 2.0°C
    4 BF
    45%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    -5°C -4.6°C / -1.6°C
    4 BF
    50%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C 2.4°C / 2.4°C
    2 BF
    85%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.5°C / 12.1°C
    5 BF
    62%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 4.6°C / 6.9°C
    3 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.7°C / 8.4°C
    5 BF
    74%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 4.3°C / 4.3°C
    8 BF
    91%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    4 BF
    53%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 2.8°C / 2.9°C
    1 BF
    69%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 2.5°C / 3.8°C
    3 BF
    65%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    1 BF
    93%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 3.4°C / 6.0°C
    4 BF
    72%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.3°C / 5.5°C
    4 BF
    49%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 1.4°C / 2.8°C
    3 BF
    57%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    -3°C -2.8°C / -2.8°C
    3 BF
    69%

«Η σύγχρονη ελληνική δραματουργία μπορεί να βγει και εκτός συνόρων»

  • A-
  • A+
Μετά από μια βραδιά στην «Αρτζεντίνα»

Η έννοια του καλλιτέχνη για τον Σταύρο Δάλκο είναι σίγουρα πολυσήμαντη. Ο ίδιος γράφει θεατρικά έργα, σκηνοθετεί και παίζει, ενώ παράλληλα, συνθέτει μουσική, γράφει στίχους, τραγουδάει και δημιουργεί μοναδικά βίντεο στο YouTube.  

Αυτή την περίοδο παρουσιάζει την «Αρτζεντίνα», ένα δικό του θεατρικό έργο που συν-σκηνοθετεί με τον Γιώργο Αλεβυζάκη. Οι δύο τους, μετά την περσινή επιτυχία της παράστασης επιστρέφουν στη σκηνή του 104, για λίγες παραστάσεις, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη. Όσοι τους παρακολουθούν, φεύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις σε μια πολύ «ζωντανή» παράσταση, όπου πολλοί μπορεί να δούμε σκηνές σχεδόν βιωματικές.

● Πείτε μας δύο λόγια για την «Αρτζεντίνα».  

Η «Αρτζεντίνα» ως πρώτη έμπνευση ήρθε όταν βρισκόμουν στο μεζεδοπωλείο ενός φίλου μου την ώρα του κλεισίματος και ένας επίμονος θαμώνας δεν έλεγε να αποχωρήσει με τίποτα. Αυτή η συνθήκη μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα θεατρικά και άρχισα σιγά σιγά να γράφω την πρώτη σκηνή. Στη συνέχεια, αυτή η σκηνή έγινε ένα ολόκληρο θεατρικό έργο, με δύο φίλους που ο ένας θέλει να κλείσει το μαγαζί του, την «Αρτζεντίνα», για να πάει στην οικογένειά του, ενώ ο άλλος τον κρατάει με νύχια και με δόντια εκεί, για να του ζητήσει μία χάρη...  

● Είναι πιο εύκολο ή πιο δύσκολο να σκηνοθετεί και να παίζει κανείς ένα δικό του κείμενο;  

Σίγουρα το να γράφεις, να σκηνοθετείς και να παίζεις έχει πολλές δυσκολίες. Με τον Γιώργο Αλεβυζάκη συμπρωταγωνιστούμε αλλά και συν-σκηνοθετούμε την παράσταση, οπότε, κατά κάποιον τρόπο, ο ένας έγινε ο σκηνοθέτης του άλλου.  

● Υπάρχει κάποια φράση του έργου που σας συγκινεί ιδιαίτερα;  

Ναι, η φράση του Παντελή για τον πατέρα του, όταν οι δύο πρωταγωνιστές αρχίζουν να σκαλίζουν τα χρόνια της παιδικής τους ηλικίας: «Μακάρι να έφτανε μόνο αυτό, ρε Αποστόλη. Μακάρι να χρειαζότανε μόνο αυτό ένας πατέρας. Να μη βαράει τα παιδιά του...»  

● Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια άνθηση του νέου ελληνικού έργου και μάλιστα πολλές από αυτές τις παραστάσεις σημειώνουν μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία. Εσείς από την πλευρά του δημιουργού πώς βλέπετε αυτή τη στροφή; Πιστεύετε ότι θα έχει μέλλον;  

Θεωρώ ότι έχουμε πολύ καλούς σύγχρονους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς, που όμως δεν έχουν προβληθεί όσο θα έπρεπε. Μακάρι αυτή η στροφή προς το νέο ελληνικό έργο να έχει και συνέχεια, ώστε να μπορέσει η σύγχρονη ελληνική δραματουργία να βγει και έξω από τα σύνορα της χώρας μας.  

● Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νίκας και για το έργο έχετε βραβευτεί με έπαινο από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου. Τι σημαίνει αυτό για έναν νέο δημιουργό;  

Ο έπαινος αυτός ήταν μια μικρή αναγνώριση των προσπαθειών μας και σίγουρα μας έδωσε ώθηση για να συνεχίσουμε την «Αρτζεντίνα» και αυτή τη σεζόν. Και είναι ευκαιρία να ευχαριστήσω και τις εκδόσεις Νίκας αλλά και την Ένωση Κριτικών Θεάτρου για την πολύτιμη στήριξή τους.  

● Πότε γεννήθηκε μέσα σας το μικρόβιο της υποκριτικής;  

Όπως πολλά παιδιά, μικρός έλεγα ότι θέλω να γίνω ηθοποιός. Βέβαια έλεγα ότι θέλω να γίνω και ποδοσφαιριστής, οπότε μάλλον το έλεγα χωρίς να ξέρω πραγματικά τον λόγο. Με το θέατρο ξεκίνησα να ασχολούμαι ερασιτεχνικά κάπου στα 27 μου με τη θεατρική ομάδα των Θερμιωτών της Κύθνου. Από κει και πέρα με γοήτευσε και στη συνέχεια με τη συμμετοχή μου σε θεατρικά σεμινάρια, σιγά σιγά άρχισα να μπαίνω και στον χώρο του επαγγελματικού θεάτρου, ενώ παράλληλα άρχισα να γράφω και τα δικά μου θεατρικά κείμενα.  

● Παράλληλα ασχολείσαι και με τη μουσική σύνθεση. Μίλησε μας για την τελευταία σου δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Σ’ ένα Καραντουζένι».  

Ναι η μουσική και η μουσική σύνθεση συγκεκριμένα, είναι η πρώτη μου αγάπη. Το «Σ’ ένα καραντουζένι» είναι η τρίτη μου προσωπική δισκογραφική δουλειά και ολοκληρώθηκε μέσα στο 2020, σε στίχους και μουσική δική μου.  

● Ο τίτλος είναι και μια αναφορά στο ομώνυμο τραγούδι του Μάρκου Βαμβακάρη;  

Σίγουρα επηρεάστηκα από κει, αλλά ο δίσκος μάλλον συμβολίζει τον εγκλωβισμό σου σε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα από το οποίο δεν μπορείς να ξεφύγεις. Παρ’ ότι ο τίτλος μπορεί να παραπέμπει σε ρεμπέτικα, το ύφος των τραγουδιών θα έλεγα ότι είναι μάλλον ηλεκτρονικό-ροκ-έντεχνο.  

● Επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια.  

Προς το παρόν, μαζί με τον Γιώργο Αλεβυζάκη, διοχετεύουμε όλη την ενέργειά μας, προκειμένου η «Αρτζεντίνα» να αφήσει το δικό της αποτύπωμα στη συνείδηση του θεατρικού κοινού. Ο χρόνος θα δείξει...


Το θεατρικό έργο «Αρτζεντίνα» έχει αποσπάσει έπαινο στα Βραβεία Κριτικών Θεάτρου 2020/21, ενώ κυκλοφορεί σε κεντρικά βιβλιοπωλεία από τις Εκδόσεις Νίκας.  

Κείμενο: Σταύρος Δάλκος  

Ερμηνεία-Σκηνοθεσία: Γιώργος Αλεβυζάκης, Σταύρος Δάλκος  

Φωτογραφίες-βίντεο παράστασης: Βάσια Παππά  

Φωτισμοί: Χρήστος Τσαμπάς  

Επιμέλεια μουσικής: Σταύρος Δάλκος  

Τηλ. κρατήσεων: 210 3455020 / 694 270 4613  

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 12€ / Φοιτητικό, ανεργίας, ατέλειες: 8€  

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά  

Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, στις 21:00  

Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/artzentina/  

 

 

Στο Θέατρο 104 (Ευμολπιδών 41, Κεραμεικός)  

Στάση Μετρό Κεραμεικός  

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΘΕΑΤΡΟ
«Στα μάτια κάποιων οι καλλιτέχνες φαντάζουμε ανύπαρκτοι»
Με αφορμή την παράσταση «Η Κοριτσιέρα των Βούρλων», που συνυπογράφει και σκηνοθετεί, η Έφη Ρευματά ξεδιπλώνει πτυχές από τη ζωή των γυναικών που έζησαν και αγαπήθηκαν πίσω από την Πορτάρα...
«Στα μάτια κάποιων οι καλλιτέχνες φαντάζουμε ανύπαρκτοι»
ΘΕΑΤΡΟ
Βαρβάρα Νταλιάνη: Πώς είναι να επικοινωνείς με 140 λέξεις
Η Βαρβάρα Νταλιάνη παρουσιάζει για πρώτη φορά στη χώρα μας το έργο του Σαμ Στάινερ «Λεμόνια Λεμόνια Λεμόνια Λεμόνια Λεμόνια». Στο έργο πρωταγωνιστούν δύο νέοι ταλαντούχοι ηθοποιοί: ο Νίκος Κουκάς και η Λίνα...
Βαρβάρα Νταλιάνη: Πώς είναι να επικοινωνείς με 140 λέξεις
ΘΕΑΤΡΟ
«Το να είσαι καλλιτέχνης στην Ελλάδα είναι ένα roller coaster υψηλών απαιτήσεων»
Η περίεργη ασθένεια μιας οικογένειας στο Κεντάκι των ΗΠΑ ήταν η πηγή έμπνευσης της σκηνοθέτριας Ηρώς Κισσανδράκη για να γράψει, σκηνοθετήσει και να ενσαρκώσει έναν από τους ρόλους στην παράσταση «Μπλου».
«Το να είσαι καλλιτέχνης στην Ελλάδα είναι ένα roller coaster υψηλών απαιτήσεων»
ΘΕΑΤΡΟ
Η Χριστίνα Χριστοφή πιστεύει στις επαναστάσεις και τραβάει «Σκληρές Φωτογραφίες»
Ένα άκρως ενδιαφέρον κείμενο με άρωμα από Κούβα και άλογα ιπποδρόμου, που βάζει στο επίκεντρο τις παράλληλες διαδρομές τριών προσώπων, τα οποία έκαναν τις επαναστάσεις τους και τώρα αναλογίζονται αν κέρδισαν ή...
Η Χριστίνα Χριστοφή πιστεύει στις επαναστάσεις και τραβάει «Σκληρές Φωτογραφίες»
ΘΕΑΤΡΟ
Παιδιά της διπλανής πόρτας στους «Νόμους της Έλξης»
Ο Γιώργος Κατσιφής γράφει, σκηνοθετεί και κάνει όνειρα, όπως κάθε νέος της ηλικίας του παλεύοντας με «πίστη και σκληρή δουλειά», όπως λέει, για να δει τα έργα του να ζωντανεύουν επί σκηνής.
Παιδιά της διπλανής πόρτας στους «Νόμους της Έλξης»
ΘΕΑΤΡΟ
Δούλες: Η υπερβολική φαντασία διέξοδος στα ανέγγιχτα της ψυχής
Η Βάσια Χρονοπούλου είναι αυτό που λέμε «πολυεργαλείο» της παράστασης: Σκηνοθέτης, με σημαντική συμμετοχή στη μετάφραση και αποκλειστική ευθύνη στα κοστούμια.
Δούλες: Η υπερβολική φαντασία διέξοδος στα ανέγγιχτα της ψυχής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας