• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.6°C / 17.9°C
    3 BF
    69%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.3°C / 14.9°C
    2 BF
    82%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 18.0°C
    4 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 10.5°C
    0 BF
    72%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 13.5°C
    3 BF
    76%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 10.7°C / 13.2°C
    0 BF
    86%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 8.4°C
    0 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    1 BF
    63%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.2°C / 19.9°C
    1 BF
    75%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.0°C / 15.9°C
    2 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 16.4°C
    3 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.2°C / 11.2°C
    4 BF
    75%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    4 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.2°C / 11.9°C
    0 BF
    87%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 13.5°C / 14.5°C
    0 BF
    93%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.8°C / 19.9°C
    3 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.2°C / 17.0°C
    2 BF
    74%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 13.3°C
    3 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 13.9°C
    2 BF
    92%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    1 BF
    82%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«ΚΘΒΕ ανοιχτό σε όλους και για όλους»

  • A-
  • A+
Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της δεύτερης μεγαλύτερης κρατικής σκηνής παρουσίασε το πρόγραμμα της χρονιάς δίνοντας το στίγμα μιας νέας εποχής, παραγωγικής και πολυσυλλεκτικής.

Πριν από λίγες ημέρες το Εθνικό Θέατρο, κλείνοντας τα 90 του χρόνια και με νέο καλλιτεχνικό διευθυντή, παρουσίασε το πρόγραμμά του για τη χρονιά 2022-2023. Προχθές, το ίδιο έκανε και ο δεύτερος μεγαλύτερος θεατρικός οργανισμός της χώρας, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ): και εδώ έχουμε νέο καλλιτεχνικό διευθυντή, τον Αστέριο Πελτέκη, που (όπως και ο Γ. Μόσχος στο Εθνικό) επελέγη ύστερα από διαγωνισμό και όχι με διορισμό (κάτι που γίνεται για πρώτη φορά και για το ΚΘΒΕ, αλλά δυστυχώς έπειτα από πολλές παρατυπίες και καθυστερήσεις) και ο οποίος για πρώτη φορά παρουσίασε το όραμά του, μέσω του φετινού προγραμματισμού του οργανισμού. Μιας χρονιάς που έχει και την ιδιαίτερη ιστορική σημασία, καθώς το ΚΘΒΕ έχει συμπληρώσει 60 χρόνια θεατρικής παρουσίας.

Ο κ. Πελτέκης έδωσε εξ αρχής το στίγμα της νέας χρονιάς: «Η νέα εποχή του ΚΘΒΕ θα είναι παραγωγική, πολυσυλλεκτική. Ανοιχτή σε όλους και για όλους! Μια εποχή, όπου κοιτάει με σεβασμό και εκτίμηση τις στιγμές του παρελθόντος του οργανισμού, αλλά που ονειρεύεται και σχεδιάζει παράλληλα τη δημιουργία των δομών που θα μας οδηγήσουν στο επόμενο επίπεδο. Μια εποχή, όπου το «εμείς» θα μετρήσει περισσότερο από το «εγώ». Μια εποχή ανοιχτή στις παραγωγικές δυνάμεις της πόλης, της Ελλάδας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης». Οσο για τις έννοιες, κυριάρχησαν οι αρχές της ανοιχτότητας στη διαφορετικότητα αλλά και στη διαφωνία, της συμπερίληψης, της δημιουργικότητας, της αναζήτησης, της ανεκτικότητας.

Ηδη το ΚΘΒΕ παρουσίασε δύο δικές του παραγωγές το καλοκαίρι («Ελένη» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου και «Αριστοφάνης - Ηρώνδα: Contra tempo» σε δημιουργική σύνθεση κειμένων του Ακη Δήμου και σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα), επαναλειτούργησε τα Ολοήμερα Θερινά Καλλιτεχνικά Εργαστήρια, ψηφίστηκε εκ νέου μέλος από την ολομέλεια της Ενωσης των Θεάτρων της Ευρώπης και επανένταξε στις συνεργασίες του τόσο ΔΗΠΕΘΕ όσο και μικρότερες θεατρικές ομάδες.

Ολα αυτά εντάσσονται στους γενικότερους στόχους για τη νέα χρονιά (στόχοι, που οι περισσότεροι είχαν ήδη επιτευχθεί επί προηγούμενου Δ.Σ. και του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή Γ. Αναστασάκη): άνοιγμα στην ίδια την πόλη της Θεσσαλονίκης, γεμάτες αίθουσες, πολιτική βιώσιμης διαχείρισης με ένα οργανωμένο σχέδιο εξοικονόμησης ενέργειας, ανακατασκευή θεατρικών σκηνών (γίνεται ήδη διερεύνηση χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ, Ταμείου Ανάπτυξης και χορηγιών), εξωστρέφεια, ανανέωση της Δραματικής Σχολής του Οργανισμού (αλλαγή προγράμματος σπουδών, δυνατότητα μετεκπαίδευσης κ.λπ.).

Οσον αφορά το νέο ρεπερτόριο, αυτό βασίζεται σε δύο άξονες: Νόστος και Βλέμμα. «Η πρώτη κατεύθυνση είναι η γενική έννοια του νόστου που θα διατρέξει όλη την τριετία της θητείας μου και έχει να κάνει με τη νοσταλγία, την επαναφορά, την επανένωση με δυνάμεις καλλιτεχνικές της πόλης. Και η δεύτερη έχει να κάνει με τις φωνές και το βλέμμα των δημιουργών, μέσα στις σύγχρονες κοινωνικές και ιστορικές συγκυρίες», είπε ο κ. Πελτέκης. Συνολικά θ’ ανέβουν 20 παραστάσεις (συν μία ακόμη, την παράσταση θεάτρου σκιών «Ειρήνη ξανά» από τον καραγκιοζοπαίκτη Χρήστο Στανίση):

● Στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών: «Τα τρελά βατράχια» σε κείμενο, σκηνοθεσία Μέλοντι Μουρέ (από 26/10), «Τιτάνες» του Ευριπίδη Λασκαρίδη (21-23/12), «Ερωτόκριτος» σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη (από 18/1/2023), «Οι εχθροί» (Ισαάκ-Μπάσεβιτς Σίνγκερ) του Στάθη Λιβαθινού (από 10/3/2023), «O Πουπουλένιος» (Μάρτιν ΜακΝτόνα) της Μαίρης Ανδρέου (από 14/10), «Πράγα» (Χαβιέρ δε Διός) του Θέμη Θεοχάρογλου (από 25/11), «Αλγό-Ρυθμος» των Αλεξάνδρας Καζάζου και Ελεάνας Γεωργούλη (από 11/3/2023).

● Στο Βασιλικό Θέατρο: «Η Νύχτα της Ιγκουάνα» (Τενεσί Ουίλιαμς) της Ελένης Γκασούκα (από 28/10), «Οποιος θέλει να χωρίσει... να σηκώσει το χέρι του» του Γιώργου Καπουτζίδη (από 10/12), «Η τριλογία του παραθερισμού» (Κάρλο Γκολντόνι) του Γιάννη Σκουρλέτη (από 21/1/2023), «Ο επιθεωρητής» (Νικολάι Γκόγκολ) του Γιάννη Κακλέα (από 24/3/2023), «Η πινακοθήκη των ηλιθίων» (Νίκος Τσιφόρος) της Ανδρομάχης Χρυσομάλλη (από 15/12).

● Στη Μονή Λαζαριστών: «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» (Ιάκωβος Καμπανέλλης) του Κων. Ασπιώτη (από 7/10), «Κατά φαντασίαν ασθενής» (Μολιέρος) του Θοδωρή Αμπαζή (25/2/2023), «Ο ήχος που κάνουν τα πράγματα όταν πέφτουν» του Χρήστου Πασσαλή (από 12/5/2023), «Αλεπούδες» (Ντον Κινγκ) της Χριστίνας Χατζηβασιλείου (από 30/9), «Αγγέλα» (Γιώργος Σεβαστίκογλου) του Δημήτρη Μπίτου (από 8/12), «Σ’ εσάς που με ακούτε» (Λούλα Αναγνωστάκη) του Χρήστου Θεοδωρίδη (από 10/2/2023), «Big in Japan» (Κατερίνα Λούβαρη-Φασόη) του Παντελή Δεντάκη (από 22/4/2023) και το παιδικό «Γκάρης, το μιούζικαλ» (Τασούλα Επτακοίλη) σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη (από 6/11).

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΘΕΑΤΡΟ
Eπαναπροσδιορισμός της ταυτότητας του ΚΘΒΕ
Παρότι ο ολοκληρωμένος προγραμματισμός του ΚΘΒΕ θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβρη, ο νέος καλλιτεχνικός του διευθυντής μίλησε ήδη για συνεργασίες με αρκετούς καλλιτέχνες.
Eπαναπροσδιορισμός της ταυτότητας του ΚΘΒΕ
ΘΕΑΤΡΟ
«Μα τι σου κάναμε; Δεν ήμασταν αδιάφοροι; Δεν ήμασταν ουδέτεροι;»
Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης σκηνοθετεί το εμβληματικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Ο μπαμπάς ο πόλεμος» και μιλά στην «Εφ.Συν.» για τον συμβολισμό και την αξία του στο σήμερα.
«Μα τι σου κάναμε; Δεν ήμασταν αδιάφοροι; Δεν ήμασταν ουδέτεροι;»
ΘΕΑΤΡΟ
Με αισιοδοξία σε πείσμα των καιρών
Το Θέατρο του Νέου Κόσμου «φρεσκοβαμμένο και ανακαινισμένο» όπως μας λέει ο Β. Θεοδωρόπουλος «είναι έτοιμο να υποδεχτεί το κοινό του σε συνθήκες, ευχόμαστε, κανονικότητας...».
Με αισιοδοξία σε πείσμα των καιρών
ΘΕΑΤΡΟ
«Ο έρωτας είναι ένα πολιτικό γεγονός»
Ο Γιάννης Ευθυμιάδης μεταφέρει από σήμερα στη νέα σκηνή «Ωμέγα» του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά δραματοποιημένο το μεγάλο του ερωτικό ποίημα «Αλκίνοος».
«Ο έρωτας είναι ένα πολιτικό γεγονός»
ΘΕΑΤΡΟ
Από τους μυστικιστικούς Καβείρους ώς τους πρόσφυγες της Σμύρνης
Η παράσταση «As Above So Below» που θα παρουσιαστεί στη Λήμνο είναι εμπνευσμένη από την Ιστορία, τον αρχαιοελληνικό μυστικισμό και το σύμβολο της Φωτιάς.
Από τους μυστικιστικούς Καβείρους ώς τους πρόσφυγες της Σμύρνης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας