• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.1°C / 30.8°C
    3 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.2°C / 28.7°C
    3 BF
    45%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 26.6°C / 30.9°C
    2 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    1 BF
    38%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    3 BF
    69%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 25.7°C / 29.0°C
    0 BF
    49%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.0°C / 26.5°C
    2 BF
    27%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 29.1°C / 29.1°C
    2 BF
    37%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.4°C / 27.7°C
    1 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.1°C / 27.9°C
    3 BF
    47%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.4°C / 28.8°C
    1 BF
    78%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.0°C / 24.7°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    0 BF
    65%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.0°C / 29.9°C
    3 BF
    32%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    29°C 26.7°C / 31.0°C
    2 BF
    38%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    3 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 31.0°C
    4 BF
    24%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.3°C / 24.4°C
    3 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 23.9°C / 28.7°C
    3 BF
    50%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    44%
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μία καριέρα, δύο γάμοι και δύο ζωές

  • A-
  • A+
Ο σπουδαίος ηθοποιός πέθανε χθες από πολυοργανική ανεπάρκεια στον «Ευαγγελισμό», όπου νοσηλευόταν τις τελευταίες μέρες. Τον «πολύτιμο σύντροφό» του αποχαιρέτησε το ΚΚΕ, ενώ σχετικές δηλώσεις έκανε ο πρωθυπουργός και σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος.

Την πρώτη φορά που συνυπήρξαν η Τζένη Καρέζη με τον Κώστα Καζάκο ήταν το 1962 σε μια ελληνική ταινία, ξεχασμένη πια, που λεγόταν «Προδομένη αγάπη», αλλά δεν συνυπήρξαν σε κανένα πλάνο μαζί. Επρεπε να περάσουν κοντά 10 χρόνια για να τους κάνει ζευγάρι -το πιστεύετε ή όχι- ο Φιλοποίμην Φίνος της «Φίνος Φιλμ», ο άνθρωπος που σχεδόν μία δεκαετία νωρίτερα είχε κάνει ζευγάρι σε ταινία του τη Βουγιουκλάκη και τον Παπαμιχαήλ.

Τον Καζάκο και την Καρέζη τούς έκανε ζευγάρι για τις ανάγκες της ταινίας «Κοντσέρτο για Πολυβόλα» του Ντίνου Δημόπουλου και λένε πως το ειδύλλιο μπλέχτηκε στην άκρη του Ισθμού της Κορίνθου, εκεί όπου παλιά περνούσε η σχεδία που μετέφερε τα αυτοκίνητα κι όπου γίνονταν τα γυρίσματα για τη συγκεκριμένη ταινία. Από κει και πέρα τα πράγματα είχαν μια απίστευτη εξέλιξη. Ερωτεύτηκαν παθιασμένα ο ένας τον άλλο, παντρεύτηκαν το 1968, έκαναν ένα παιδί, τον Κωνσταντίνο, το 1969, και μέχρι το 1992 που η Καρέζη έφυγε από τη ζωή ήταν συνέχεια μαζί στο θέατρο, το σινεμά, την τηλεόραση και βέβαια στη ζωή.

Ηταν ένα από τα ζευγάρια που έκαναν μεγάλες επιτυχίες με αποκορύφωμα βέβαια το θρυλικό «Μεγάλο μας Τσίρκο», το 1973, για το οποίο κάποια στιγμή οδηγήθηκαν και στην Ασφάλεια.

Η λαμπερή Τζένη Καρέζη, πανέμορφη, ταλαντούχα, κοσμική και ο αριστερός Κώστας Καζάκος δάνεισαν ο ένας στον άλλο στοιχεία του εαυτού τους.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Καζάκος είχε γεννηθεί το 1935 στον Πύργο Ηλείας, στα 18 ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει, αλλά η πολιτική ταυτότητα του ίδιου και της οικογένειάς του τον εμπόδισε για κάτι τέτοιο -ήταν αριστεροί και τα χρόνια εκείνα ήταν σκοτεινά- και ο νεαρός προτίμησε να πάει στην ακμάζουσα τότε Σχολή Κινηματογράφου του Λυκούργου Σταυράκου πρώτα και κατόπιν στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν.

Η πρώτη του εμφάνιση στη σκηνή ήταν στη «Μικρή μας πόλη», το 1954, και η πρώτη σε ταινία ήταν και στη μοναδική κινηματογραφική παραγωγή που έκανε η Σχολή Σταυράκου το 1956, η «Αρπαγή της Περσεφόνης», όπου μπορεί κάποιος να δει έναν νεαρό, λυγερό, γεμάτο κέφι και τελείως διαφορετικό από αυτόν που μάθαμε τα επόμενα χρόνια ως Κώστα Καζάκο. Ο κινηματογράφος και κυρίως ο Φίνος που τον έκανε πρωταγωνιστή εκμεταλλεύτηκαν τη χαρωπή παρουσία του, αλλά όχι και το σπάνιο κωμικό του ταλέντο που απέδειξε και πριν από την Καρέζη στο θέατρο σε έργα όπως «Η κυρία δε με μέλλει», «Η Παναγία των δολαρίων» κ.ά.

Η μεγάλη τους στιγμή στο θέατρο ήταν σίγουρα το «Μεγάλο μας Τσίρκο» του Καμπανέλλη με τη μουσική του Ξαρχάκου και τη συμμετοχή του Ξυλούρη, στο θέατρο «Αθήναιον», που έκανε πάταγο γιατί ήταν μια σπουδαία παράσταση αντίστασης μέσα στη χούντα, αλλά να σημειώσουμε και την «Πάπισσα Ιωάννα», όπως και τη «Θεοδώρα». Το1982, Καρέζη και Καζάκος άκουσαν τη συμβουλή του Σταμάτη Φασουλή κι ανέβασαν, σε σκηνοθεσία Ζυλ Ντασσέν, το περίφημο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ», το οποίο στην ουσία τούς άλλαξε την καριέρα κι έτσι τα τελευταία δέκα χρόνια τους μαζί στη σκηνή ήταν πολύ πιο ουσιαστικά: από την «Ηλέκτρα» στην Επίδαυρο, το «Πρόσωπο με πρόσωπο» και τον «Βυσσινόκηπο» (σε σκηνοθεσία Ολεγκ Εφρέμοφ), μέχρι το «Jogging» και βέβαια την τελευταία τους παράσταση «Διαμάντια και μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη το 1991.

Μετά η Καρέζη έφυγε (το 1992) ύστερα από σκληρή μάχη με την επάρατο. Είχαν προλάβει να φτιάξουν το σημερινό «Αθήναιον», το οποίο ονομάστηκε έτσι για γούρι, μετά τις απανωτές επιτυχίες που είχαν στο θερινό «Αθήναιον» και το οποίο, μετά τον θάνατο εκείνης, ονομάστηκε «Θέατρο Τζένη Καρέζη».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αρκετοί είχαν ψιθυρίσει πως ήταν η Καρέζη που τον έκανε πρωταγωνιστή, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν έδωσε μόνον εκείνη κάτι σ’ αυτόν αλλά κι αυτός σ’ εκείνην. Η έντονη πολιτική του παρουσία (αυτή που πολύ αργότερα τον οδήγησε να εκλεγεί δύο φορές βουλευτής με το ΚΚΕ το 2007 και το 2009 και, νωρίτερα, το 1999, να πρωταγωνιστήσει ως πρόεδρος του «Δικαστηρίου των λαών» στην αμφιλεγόμενη «δίκη» του Μπιλ Κλίντον στο Σύνταγμα, λόγω των βομβαρδισμών στη Σερβία, χάπενινγκ που είχε προκαλέσει καταιγισμό αντιδράσεων) είχε δώσει στην Καρέζη ένα διαφορετικό πολιτικό επίχρισμα. Φάνηκε πόσο σημαντικό ήταν τα χρόνια της χούντας και στη Μεταπολίτευση. Ο Κώστας Καζάκος μαζί με την Καρέζη έπαιξαν από τα πιο ανάλαφρα έργα μέχρι τραγωδία και μάλιστα ο ίδιος είχε κερδίσει και βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης ως παραγωγός της κινηματογραφικής μεταφοράς της «Λυσιστράτης», το 1973.

Ο Κώστας Καζάκος ήταν γενικά πολυπράγμων όσον αφορά την πολιτική του παρουσία και αγωνίστηκε σθεναρά μέσα από τις τάξεις του ΚΚΕ για πολλά θέματα πολύ σημαντικά για τους ηθοποιούς και όχι μόνον.

Την κινηματογραφική του καριέρα δεν την όφειλε στην Καρέζη, όπως εσφαλμένα θα νόμιζε κάποιος, αλλά στον Φίνο και στον Νίκο Φώσκολο, του οποίου υπήρξε από τους ιδεώδεις πρωταγωνιστές. Αλλά και ο ίδιος ποτέ τα χρόνια που ακολούθησαν δεν κατηγόρησε τον Φώσκολο για τίποτα και, αντίθετα με άλλους που ήθελαν να είναι μέσα στη μόδα, μιλούσε γι’ αυτόν με τα καλύτερα λόγια. Μάλιστα όταν κάποια στιγμή η Καρέζη έφυγε από τον Φίνο, εκείνος κράτησε τον Καζάκο κάποιο διάστημα και μετά πήγαν κι οι δυο στην αγκαλιά της «Καρατζόπουλος». Μάλιστα εκεί γύρισαν την «Ερωτική Συμφωνία», με σενάριο που είχε γράψει η Καρέζη και το σκηνοθέτησε ο Καζάκος.

Δεν γύρισε βέβαια μόνο ταινίες της «Φίνος Φιλμ» ο Καζάκος. Πέρα από τις, δεύτερης κατηγορίας, ταινίες στις οποίες συμμετείχε πριν τη «Φίνος», έπαιξε στην «Ηλέκτρα» του Κακογιάννη το 1962 ή στο «Μπλόκο» του Κύρου το 1965, αλλά ήταν στο «Κοινωνία Ωρα Μηδέν», όταν κράτησε τον δεύτερο ρόλο δίπλα στον Κούρκουλο που του άνοιξαν οι πόρτες της «Φίνος Φιλμ». Επίσης να τονίσουμε την παρουσία του ως Αγαμέμνων στην «Ιφιγένεια» του Κακογιάννη το 1977 κι ακόμα στον «Ανθρωπο με το γαρύφαλλο» το 1980 και στον «Δραπέτη» το 1991.

Στην τηλεόραση το ντεμπούτο του το έκανε με την Καρέζη, το 1972 και με τη «Μαρίνα Αυγέρη», ενώ πολύ αργότερα είχε τεράστια επιτυχία το 2004 με τη «Βέρα στο Δεξί» της Ελενας Ακρίτα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πέντε χρόνια μετά τον θάνατο της Καρέζη, το 1997, παντρεύτηκε τη νεαρή ηθοποιό Τζένη Κόλλια, με την οποία απέκτησε τέσσερα παιδιά, από τα οποία το δεύτερο, ένα κοριτσάκι, έφυγε από τη ζωή μόλις 8 μηνών. Απέκτησε δύο εγγόνια και θα έλεγε κάποιος πως με την Τζένη Κόλλια, που στάθηκε δίπλα του διακριτικά και πιστά, είχε την ευκαιρία, έστω και σε μεγάλη ηλικία, να ζήσει μια διαφορετική ζωή, ένα διαφορετικό γάμο και μια διαφορετική πατρότητα. Πιο ήρεμα, μακριά από το άγχος της καριέρας και την ένταση μιας ταραγμένης εποχής δίπλα σε μια μεγάλη πρωταγωνίστρια.

Ο Κώστας Καζάκος έζησε δύο ζωές, τη μια μετά την άλλη, μέσα από δύο γάμους που ήξερε, όμως, να τους υπερασπιστεί σωστά, έκανε μια καριέρα πραγματικά ολοκληρωμένη και έφτιαξε έναν μύθο δυνατό μέσα στον χρόνο. Η τελευταία φορά που ήταν να εμφανιστεί στη σκηνή ήταν την περασμένη άνοιξη ως πρωταγωνιστής στα «Ματωμένα Χώματα», αλλά αποσύρθηκε λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα για λόγους υγείας. Καληνύχτα κύριε Καζάκο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ART - ΝΕΑ
Εζησε πολλές ζωές όπως επέλεξε ο ίδιος
Ο Κωνσταντίνος Τζούμας υπήρξε μία προσωπικότητα έντονη και διαφορετική όπως επέλεγε εκείνος κάθε φορά στο θέατρο, τον κινηματογράφο και το ραδιόφωνο που άφηνε τη σφραγίδα του.
Εζησε πολλές ζωές όπως επέλεξε ο ίδιος
ART - ΝΕΑ
Από τους καλλιτέχνες που άναβε στα μάτια τους «μια πραγματική σπίθα»
Θλίψη προκάλεσε στον καλλιτεχνικό κόσμο -και όχι μόνο- ο θάνατος, του ηθοποιού Κώστα Κλεφτόγιαννη. Ο κόσμος των τεχνών αποχαιρέτησε μία πολύπλευρη καλλιτεχνική προσωπικότητα
Από τους καλλιτέχνες που άναβε στα μάτια τους «μια πραγματική σπίθα»
ΘΕΑΤΡΟ
«Φτεράαα»
Η «Φτερού» μάς έδειξε τι θα πει περσόνα και πώς επιλέγεις τους όρους σου και πώς επιβάλλεις τελικά να σε αποδεχτούν όπως θέλεις να είσαι, να ντύνεσαι, να μιλάς και να ζεις.
«Φτεράαα»
ΘΕΑΤΡΟ
Το «Μπλου» από τον Οκτώβριο στο Θέατρο 104
Η παράσταση «Μπλου» σε σύλληψη σκηνοθεσία της Ηρώς Κισσανδράκη είναι εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα και θα κάνει πρεμιέρα στις 15 Οκτωβρίου. Κάθε Σάββατο και Κυριακή στο Black Box του Θεάτρου 104
Το «Μπλου» από τον Οκτώβριο στο Θέατρο 104

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας