• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 27.8°C / 32.3°C
    2 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 18.6°C / 23.9°C
    2 BF
    56%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.1°C / 29.9°C
    3 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    60%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    3 BF
    54%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.3°C / 27.7°C
    2 BF
    53%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.5°C / 23.4°C
    2 BF
    43%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    2 BF
    46%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.1°C / 29.4°C
    2 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.2°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.4°C / 28.8°C
    2 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 26.8°C / 27.7°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    61%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 27.3°C
    0 BF
    54%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.4°C / 29.9°C
    2 BF
    42%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 26.8°C
    5 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.0°C / 30.6°C
    1 BF
    40%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 27.3°C
    2 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 18.7°C / 23.6°C
    3 BF
    82%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    67%

Η νέα καλλιτεχνική διεύθυνση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Eπαναπροσδιορισμός της ταυτότητας του ΚΘΒΕ

  • A-
  • A+
Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής ανοίγει τα χαρτιά του. Στην πρώτη του συνέντευξη Τύπου, ο Αστέριος Πελτέκης παρουσίασε το καλοκαιρινό πρόγραμμα του θεσμού που κλείνει φέτος 60+1 χρόνια. Οι στόχοι του: παραγωγή πολιτιστικού προϊόντος σε όλα τα επίπεδα, εξωστρέφεια, συνεργασίες, άμεση σύνδεση με την πόλη, άνοιγμα σε όλο το φάσμα της θεατρικής πράξης αλλά και πολιτική βιώσιμης διαχείρισης

Δεν ήταν λίγες οι παλινωδίες που έπληξαν το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) τα τελευταία χρόνια (όσο δηλαδή είναι η κυβέρνηση της Ν.Δ. στην εξουσία). Μα και έως το 2015, οι υπερκοστολογήσεις παραστάσεων, οι «χάρες» σε ημετέρους και η κακή διαχείριση από πολλούς καλλιτεχνικούς διευθυντές του οργανισμού δεν είχαν αφήσει και πολλά περιθώρια ανάκαμψης ενός από τους παλαιότερους και πλέον σημαντικούς καλλιτεχνικούς θεσμούς της χώρας. Φέτος, το ΚΘΒΕ κλείνει τα 60+1 του χρόνια, καθώς ως θεσμός πρωτοσυστήθηκε στο κοινό στις 13 Ιανουαρίου 1961.

Εξήντα και ένα χρόνια μετά, το «τιμόνι» του θεσμού έλαβε ο Αστέριος Πελτέκης (ηθοποιός, σκηνοθέτης, θεατρολόγος και υποψήφιος διδάκτορας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο πάνω στην πολιτιστική διαχείριση) μετά από ομόφωνη απόφαση πενταμελούς επιτροπής αξιολόγησης της υποψηφιότητάς του και τελική έγκριση από το ΥΠΠΟΑ. Η θητεία του θα είναι τριετής και χθες παρουσίασε σε ειδική συνέντευξη Τύπου, την πρώτη του ως καλλιτεχνικού διευθυντή, τις παραστάσεις του ΚΘΒΕ για το φετινό καλοκαίρι.

Ο ίδιος φάνηκε ευγενής και προσεκτικός στα λόγια του: «Είναι μεγάλη η χαρά και η τιμή να βρίσκομαι και πάλι στο θέατρο όπου γαλουχήθηκα και έκανα τα πρώτα βήματα της διαδρομής μου, και μάλιστα αυτή τη φορά ως επικεφαλής, αναλαμβάνοντας την αποστολή να συντηρήσω τα κεκτημένα και να δημιουργήσω τις συνθήκες για μια περαιτέρω ανάπτυξη και δημιουργική πορεία», είπε ξεκινώντας. Παρουσίασε τους τρεις συνεργάτες του (Χρήστο Σουγάρη, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Ιφιγένεια Ταξοπούλου) και έθεσε τους στόχους του: παραγωγή σημαντικού πολιτιστικού προϊόντος σε όλα τα επίπεδα, εξωστρέφεια, συνεργασίες, επαναπροσδιορισμός της ταυτότητας του ΚΘΒΕ, άμεση σύνδεση με την πόλη και εδραίωση του θεσμού ως ενός σημαντικού θεάτρου στα Βαλκάνια, την Ευρώπη και τον κόσμο. Όσον αφορά το ρεπερτόριο, ο κ. Πελτέκης διευκρίνισε πως δεν θα αντιμετωπίζεται ξεχωριστά, ούτε από τους δημιουργούς ούτε από την εκάστοτε κοινωνικοπολιτική συγκυρία. Και πως θα ανοιχτεί σε όλο το φάσμα της θεατρικής πράξης (πειραματικό θέατρο, πρωτοποριακό, μοντέρνο, αλλά και κλασικό και «εμπορικό»), αρκεί αυτό «να υπηρετείται από τους κατάλληλους ανθρώπους, με ποιότητα, επαγγελματισμό και ήθος». Έκανε λόγο για «πολιτική βιώσιμης διαχείρισης» σε όλο τον οργανισμό, επανεξέταση του συστήματος προμηθειών (με περισσότερο οικονομική και οικολογική λογική), για εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς και για ένταξη νέων μαθημάτων στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου.

Τέλος, παρότι ο ολοκληρωμένος προγραμματισμός του ΚΘΒΕ θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβρη, ο ίδιος μίλησε ήδη για συνεργασίες με αρκετούς καλλιτέχνες (Γιάννη Χουβαρδά, Τσέζαρις Γκραουζίνις, Γιάννη Κακλέα, Ρούλα Πατεράκη, Γιώργο Καπουτζίδη, Στάθη Λιβαθινό, Δημήτρη Καρατζά, Ακύλλα Καραζήση, Θωμά Μοσχόπουλο, Ανέστη Αζά, Πρόδρομο Τσινικόρη, Μαρία Πανουργιά, Μάρθα Φριτζήλα, Ιώ Βουλγαράκη, Βασίλη Μπισμπίκη κ.ά.).

Τι θα δούμε φέτος το καλοκαίρι:

■ Η «Ελένη» του Ευριπίδη, σε μετάφραση Παντελή Μπουκάλα και σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Δάσους (14, 15/7) και στην Επίδαυρο (12, 13/8) στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου. Με την Έμιλυ Κολιανδρή στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η «Ελένη» του Ευριπίδη με την Έμιλυ Κολιανδρή

■ «Αριστοφάνης - Ηρώνδας: Contra Tempo», σε κείμενο του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα. Η αιχμηρή γλώσσα του Αριστοφάνη θα συναντηθεί με τους ακόλαστους, κωμικούς μιμίαμβους του Αλεξανδρινού ποιητή Ηρώνδα, με τους Δημήτρη Πιατά, Τάσο Χαλκιά, Ταξιάρχη Χάνο, Σταμάτη Γαρδέλη, Κωνσταντίνο Χατζησάββα (6, 7/7 Θέατρο Δάσους, 7/9 στο Ηρώδειο, καθώς και σε περιοδεία ανά την Ελλάδα).

«Αριστοφάνης - Ηρώνδας: Contra Tempo», σε κείμενο του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα

■ 8ο Φεστιβάλ Δάσους (1/6 - 13/9, στο Θέατρο Δάσους και στο Θέατρο Γης, με συναυλίες και εγχώριες θεατρικές παραστάσεις) και 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους (28/6 - 13/7, στις σκηνές του ΚΘΒΕ, με παραστάσεις και ομιλίες ξένων καλλιτεχνών).

Μεγάλη διαφορά - μεγάλο λάθος

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος μαζί με το Εθνικό Θέατρο είναι οι δύο μεγαλύτεροι καλλιτεχνικοί (κρατικοί) θεσμοί της χώρας. Και οι δύο έχουν πάνω από έναν αιώνα ζωής και δράσης (60 χρόνια το ΚΘΒΕ, 90 το Εθνικό). Ωστόσο, αν κάποιος παρακολουθήσει τις δύο συνεντεύξεις Τύπου που δόθηκαν από τους δύο αυτούς θεσμούς για τον καλοκαιρινό προγραμματισμό, από δύο μάλιστα νέους καλλιτεχνικούς διευθυντές που μόλις ανέλαβαν (Α. Πελτέκης στο ΚΘΒΕ και Γ. Μόσχος στο Εθνικό) θα δει μια τεράστια διαφορά: Στο Εθνικό η συγκεκριμένη εκδήλωση ήταν εξαιρετική ως προς τη διοργάνωση (με υπέροχες βιντεοπροβολές, σκηνικό, κάλυψη κ.λπ.). Στο ΚΘΒΕ πάλι, ούτε καν η λήψη μέσω youtube δεν ήταν καλή. Οι συντελεστές απλά κάθονταν σε ένα τραπέζι, κάποια μπάνερ γύρω γύρω και υπήρχε μια κάκιστη διαδικτυακή σύνδεση (χανόταν ο ήχος διαρκώς, κολλούσε η εικόνα κ.λπ.). Δεν ξέρω ακριβώς τι φταίει, αλλά για πόσο πια το καλλιτεχνικό κέντρο θα είναι μόνο η Αθήνα σ’ αυτή τη χώρα; Μήπως είναι καιρός να καταλάβουν οι υπεύθυνοι (κυρίως του υπουργείου) πως το να στηρίζονται θεσμοί με αποκεντρωμένη λογική, μόνο κέρδος μπορεί να φέρει, και για το κέντρο;

[email protected]

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
Βραβεία Tony 2022
Στο Radio City Music Hall της Νέας Υόρκης, οικοδέσποινα των βραβείων ήταν η αφροαμερικανή (με ρίζες και απ' το Πουέρτο Ρίκο) Οσκαρική ηθοποιός Αριάνα Ντεμπόζ, πρωταγωνίστρια του West Side Story.
Βραβεία Tony 2022
ΘΕΑΤΡΟ
Δύο παραστάσεις σαν άγριες παρτίδες στη σκακιέρα ενός τρομαχτικού κόσμου
Η βασισμένη στις «Μεταμορφώσεις» του Οβιδίου «Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος», με πρωταγωνιστές στατικές μινιατούρες, κάνει μια αξιοθαύμαστη πορεία στο εξωτερικό και την ίδια στιγμή ο σκηνοθέτης της ετοιμάζεται...
Δύο παραστάσεις σαν άγριες παρτίδες στη σκακιέρα ενός τρομαχτικού κόσμου
ΘΕΑΤΡΟ
Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Φέτος είχαν την τιμητική τους ή πολλή ενέργεια ή πολλές αντοχές - τι να πω! Πώς αλλιώς να εξηγήσω το ότι σε μία θεατρική περίοδο ανέβασαν τρεις παραστάσεις, όλες δικές τους και όλες διαφορετικές.
Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Πρεμιέρα για το «Έγκλημα και Τιμωρία» στο νέο θέατρο «ΕΛΕΡ»
Τη χρονιά που διανύουμε συμπληρώνονται 200 χρόνια από τη γέννηση του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι (1821-1881). Σαν φόρο τιμής στον ίδιο και στο έργο του, η Όλια Λαζαρίδου σκηνοθετεί το «Έγκλημα και...
Πρεμιέρα για το «Έγκλημα και Τιμωρία» στο νέο θέατρο «ΕΛΕΡ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας