• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.2°C / 20.7°C
    1 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 16.0°C / 20.2°C
    1 BF
    67%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 14.0°C / 19.9°C
    2 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 16.9°C / 17.7°C
    1 BF
    47%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.0°C / 16.8°C
    0 BF
    74%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 12.9°C
    1 BF
    66%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    1 BF
    46%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.8°C / 17.7°C
    3 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    1 BF
    46%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 19.8°C
    2 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    2 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.7°C / 19.7°C
    1 BF
    53%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 15.1°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 13.5°C / 19.9°C
    2 BF
    58%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 19.8°C
    2 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.7°C / 19.3°C
    1 BF
    61%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    1 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 14.7°C / 17.5°C
    0 BF
    86%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    2 BF
    62%
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κραυγή αγωνίας για τα παιδιά του αύριο

  • A-
  • A+
Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων και εννέα ακόμα επιστημονικές-καλλιτεχνικές ενώσεις, που διεκδικούν ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην ολόπλευρη και ποιοτική εκπαίδευση, μετέχουν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα, έξω από το υπουργείο Παιδείας.

Με πρωτοβουλία του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ), δέκα επιστημονικές ή καλλιτεχνικές Ενώσεις** συμπορεύονται διεκδικώντας τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων ενόψει των επικείμενων διορισμών στην εκπαίδευση και καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα, στις 14.30 στο υπουργείο Παιδείας.

Ζητούν να διασφαλισθεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στην ολόπλευρη και ποιοτική εκπαίδευση και να μπει ένα τέλος στην αγωνία και την ανασφάλεια των συναδέλφων τους που είτε αναπληρώνουν τους «εαυτούς τους», παραμένοντας αδιόριστοι επί σειρά ετών, είτε αντιμετωπίζουν ήδη τον εφιάλτη της ανεργίας στη δυστοπική πραγματικότητα που ζούμε.

Τονίζουν, μεταξύ άλλων, στο κοινό κάλεσμα που εξέδωσαν:

Επειδή όλα τα παιδιά δικαιούνται τη βέλτιστη παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο,

επειδή όλα τα διδακτικά αντικείμενα είναι εξίσου σημαντικά και η Πολιτεία οφείλει να τα αντιμετωπίζει με τον δέοντα σεβασμό και χωρίς διακρίσεις,

επειδή όλοι οι εκπαιδευτικοί κάθε κλάδου και ειδικότητας έχουν την ίδια αξία και αξιοπρέπεια,

επειδή η ισονομία και η δικαιοσύνη δεν μπορεί να παραμένουν λέξεις, αλλά ουσία και πυρήνας κάθε διαδικασίας

Σας καλούμε σε συμπόρευση στο δίκαιο αγώνα μας για την κατεπείγουσα επαναφορά των οργανικών κενών που αφαιρέθηκαν και σύσταση νέων οργανικών θέσεων στους κοινούς κλάδους για την κάλυψη όλων των αναγκών και ζητούμε τη στήριξη και τη συμμετοχή σας στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας μας».

Οταν η στείρα επίκληση περασμένων μεγαλείων οδηγεί στον... επόμενο στίχο

Η σημασία και η βαρύτητα του αιτήματος είναι κεφαλαιώδης. Οφείλουμε να αποφασίσουμε τι είδους παιδεία επιθυμούμε για τους επόμενους: χρησιμοθηρική και μόνον, μετατρέποντας τα σχολεία σε φροντιστήρια, κέντρα απόκτησης δεξιοτήτων και εξεταστικά κέντρα; Ή εστία δημιουργίας ολοκληρωμένων ανθρώπων, με ισορροπημένη προσωπικότητα και καλλιέργεια; Οι διαρκώς επικαλούμενοι το ένδοξο παρελθόν της αρχαιότητας και του Χρυσού Αιώνα του Περικλέους, ας αναλογιστούν τι θεωρούσαν οι πρόγονοί μας ως απαραίτητα στοιχεία της παιδείας: τη μουσική και τη γυμναστική. Είναι δική μας (;) επιλογή αν αυτή η αντίληψη θα παραμείνει ζωντανή στο σήμερα ή θα παραμείνει νεκρό γράμμα στα πλαίσια μιας παρελθοντολαγνείας, μιας συνεχούς στείρας επίκλησης σε περασμένα μεγαλεία – κι όλοι γνωρίζουμε ποιος είναι ο επόμενος στίχος του εθνικού ποιητή για τον οποίο τόσο λίγα γνωρίζουν οι Ελληνες μαθητές: «και διηγώντας τα να κλαις».

Το ίδιο φυσικά ισχύει για την πληροφορική και τις ξένες γλώσσες: γνωστικά αντικείμενα των οποίων την «πολυτιμότητα» ουδείς αμφισβητεί, αλλά και ουδείς αντιστέκεται στη διαρκή τους υποβάθμιση στον χώρο του δημόσιου σχολείου. Ακόμα ένα παράλογο που ουδείς μοιάζει να συνειδητοποιεί – εκτός αν παραζαλισμένοι από πολέμους, πανδημίες, ενεργειακές κρίσεις, απλώς παρατηρούμε απαθείς και μοιραίοι το ξεχαρβάλωμα των πάντων.

Οσο για την καλλιτεχνική εκπαίδευση, ας μην παρασύρεται κανείς από τη φενάκη πως η θεατρική αγωγή στοχεύει στο να δημιουργήσει ηθοποιούς και σκηνοθέτες, τα εικαστικά ζωγράφους και γλύπτες, η μουσική σολίστες. Το ζητούμενο είναι να αποκτήσουμε επαρκείς και εγγράμματους θεατές-ακροατές που να μπορούν να απολαύσουν και κάτι περισσότερο από τα εμπορικά υποπροϊόντα του συρμού. Εκτός αν αυτό ακριβώς δεν επιθυμεί το υπουργείο Παιδείας: αν η καθήλωση των πολλών στην ημιμάθεια και την ακαλαισθησία είναι ζητούμενο. Αν, όπως έγραψε κάποτε ο Χάινερ Μίλερ, το ευτελές είναι επίτηδες…

Η Αριάν Μνουσκίν, μυθική σκηνοθέτιδα και κορυφαία πνευματική προσωπικότητα της Γαλλίας, έλεγε πως το θέατρο, εκτός από το υπουργείο Πολιτισμού, καλλιεργεί τους ανθρώπους, άρα θα έπρεπε να επιχορηγείται και από το υπουργείο Παιδείας. Προβάλλει τη χώρα στο εξωτερικό, άρα και από το υπουργείο Εξωτερικών. Δημιουργεί ψυχικά ισορροπημένους θεατές, άρα κι από το υπουργείο Υγείας. Και ούτω καθεξής… Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε την επισήμανση του ανάλογου οφέλους κάθε κλάδου της καλλιτεχνικής παιδείας επ’ άπειρον, αλλά δεν χρειάζεται: ο κάθε αναγνώστης μπορεί να το κάνει μόνος του.

Μακάρι το ίδιο να ισχύσει και για τους ιθύνοντες. Επειδή όμως η πολιτική ηγεσία δεν έχει επιδείξει ως τώρα καμία τέτοιου είδους ευαισθητοποίηση, είναι απαραίτητο όλοι να ενώσουμε τις φωνές μας με αυτές των συμμετεχόντων στη σημερινή κινητοποίηση: η υπεράσπιση της παιδείας αφορά το σύνολο των πολιτών. Δεν πρόκειται για μια ακόμη συντεχνιακή διεκδίκηση απειλούμενων εργασιακών δικαιωμάτων. Είναι μια κραυγή αγωνίας για τα παιδιά του αύριο, που κινδυνεύουν να παραμείνουν τυφλά και κουφά στις ομορφιές της τέχνης, στερημένα από την πολύτιμη συνήθεια της γυμναστικής, κι όσα δεν έχουν γονείς που να μπορούν να πληρώσουν φροντιστήρια, να μην αποκτήσουν τα εφόδια της γλωσσομάθειας και της πληροφορικής. Γιατί ο εργασιακά ασφαλής και αξιοπρεπώς αμειβόμενος εκπαιδευτικός είναι απαραίτητος σε μια κοινωνία που επιθυμεί να αυτοαποκαλείται πολιτισμένη και ευνομούμενη.

*Δημοσιογράφος, σκηνοθέτης και μεταφραστής


** Οι: Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων - ΕΝΕΚΕΜ
Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος - ΕΕΤΕ
Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης - ΠΕΚΑΓΕΠΕ
Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής - ΠΕΚΑΠ
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων - ΠΕΣΥΘ
Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης - ΣΕΔΡΑΤΕ
Συντονιστικό Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας
Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΘΕΑΤΡΟ
Η «Αντιγόνη» σε δίγλωσση θεατρική παράσταση
Η αρχαία τραγωδία στην αρχαία ελληνική και ταυτόχρονα στην ελληνική νοηματική με πρωτότυπη μελοποιία των χορικών στη βυζαντινή μουσική από μαθητές του Εκκλησιαστικού Λυκείου της Ριζαρείου και του Γυμνασίου και...
Η «Αντιγόνη» σε δίγλωσση θεατρική παράσταση
ΘΕΑΤΡΟ
«Ο έρωτας είναι ένα πολιτικό γεγονός»
Ο Γιάννης Ευθυμιάδης μεταφέρει από σήμερα στη νέα σκηνή «Ωμέγα» του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά δραματοποιημένο το μεγάλο του ερωτικό ποίημα «Αλκίνοος».
«Ο έρωτας είναι ένα πολιτικό γεγονός»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στο δρόμο δεκάδες μαθητές Δημοτικού στο Αιγάλεω με δικαστική απόφαση
Με την απαράδεκτη εικόνα του κλειδωμένου με λουκέτο σχολείου τους ήρθαν δεκάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί του 9ου Δημοτικού σχολείου Αιγάλεω, χωρίς να υπάρχει εναλλακτική λύση για τα παιδιά.
Στο δρόμο δεκάδες μαθητές Δημοτικού στο Αιγάλεω με δικαστική απόφαση
ΘΕΑΤΡΟ
Σηκώνοντας το πέπλο της Ιστορίας
Οχτώ ηθοποιοί μετέδωσαν την ιστορία της Μικρασιατικής Καταστροφής σαν περιπλανώμενες ψυχές που δεν βρίσκουν πέρασμα, παρά μόνο πληγές και οδύνη.
Σηκώνοντας το πέπλο της Ιστορίας
ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Ο μικρός πάει σχολείο
Μια ανάμνηση καθαρή, με λεπτομέρειες, με συναισθήματα που μπορώ να επαναφέρω: τους φόβους, την αγωνία, την περιέργεια και την αίσθηση του αχανούς σε ένα σχολείο.
Ο μικρός πάει σχολείο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας