• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.8°C / 30.2°C
    3 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.8°C / 28.5°C
    2 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 28.8°C
    2 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    3 BF
    73%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 22.0°C / 24.8°C
    1 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.1°C / 21.2°C
    2 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.0°C / 27.0°C
    1 BF
    47%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 28.0°C
    5 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.1°C / 25.9°C
    3 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.8°C / 28.4°C
    2 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    3 BF
    80%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    0 BF
    78%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 22.3°C
    0 BF
    83%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 21.5°C / 25.6°C
    1 BF
    53%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.6°C / 26.8°C
    3 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.0°C / 30.4°C
    2 BF
    52%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.3°C / 27.1°C
    1 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 24.5°C / 25.5°C
    1 BF
    44%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    0 BF
    83%

Πρεμιέρα στο «Φούρνος» για την παράσταση «Νίκη, απόψε στο πάρτι»

  • A-
  • A+

Αυλαία σηκώνει αύριο Σάββατο στις 9 μ.μ. στο θέατρο «Φούρνος» η παράσταση «Νίκη, απόψε στο πάρτι», βασισμένη στο θεατρικό κείμενο της Νίκης Τριανταφυλλίδη «Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π», σε δραματουργική μεταγραφή και σκηνοθεσία της Ρούλας Πατεράκη και ερμηνεία της Νάνας Παπαδάκη, που ενσαρκώνει τον ρόλο της κεντρική ηρωίδας.

Μία παράσταση αφιερωμένη σε μια σπουδαία γυναίκα του ελληνικού θεάτρου και της σκηνής, Νίκη Τριανταφυλλίδη. Πρόκειται για το πρώτο ανέβασμα του συγκεκριμένου έργου, το οποίο έχει βραβευτεί  απ’ την Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων, ύστερα φυσικά απ’ το 1994, όπου έπαιξε η ίδια, στο θέατρο που διατηρούσε εκείνη την εποχή, το νυν «Προσκήνιο», σε παραγωγή της καλλιτεχνικής εταιρίας της «Γκραγκάντα».  

Το αρχικό κείμενο αποτελεί μια πολυπρόσωπη αντανάκλαση του ασυνειδήτου της. Η δραματουργική μεταγραφή της Πατεράκη αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της προσαρμογής του για ένα μόνο πρόσωπο επί σκηνής. Μια επίπονη ανασκαφή σε έναν καλλιτεχνικό ψυχισμό, ο οποίος, με συνοδοιπόρο το σύμπαν του οπτικοακουστικού περιβάλλοντος που ζωντανεύει ο σκηνοθέτης και εικαστικός Αβραάμ Παπαβραμόπουλος, ταξιδεύει μες στο συλλογικό ασυνείδητο, τις μεταμορφώσεις της φύσης και καθρεφτίζει τη διαχρονική περιπέτεια του ανθρώπινου πνεύματος.

Οι δύο ηθοποιοί είχαν συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, σε σκηνοθεσίες της ίδιας της Πατεράκη, στο «Μανιφέστο του Πολέμου» του Θουκυδίδη, στη Μικρή Επίδαυρο, και το «Πεθαίνω σα χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Σκηνοθετικό σημείωμα

»Είθισται να λέμε τις μεγάλες γυναίκες ηθοποιούς "κυρίες", κάτι που δεν συμβαίνει με τους μεγάλους άντρες ηθοποιούς. Αισθάνομαι ότι αν αποκαλέσω «κυρία» τη Νίκη Τριανταφυλλίδη την αδικώ, διότι η Νίκη Τριανταφυλλίδη όπως και άλλες γυναίκες ηθοποιοί του ελληνικού και του ξένου θεάτρου, με τον τίτλο της dame, είναι απλώς «μεγάλοι ηθοποιοί». Χρησιμοποιώ το αρσενικό γένος και δε λέω μεγάλες ηθοποιοί, γιατί, νομίζω, ότι για αρκετό χρονικό διάστημα, κακώς βέβαια, θα εντυπωθεί καλύτερα στο κεφάλι των συγχρόνων μου. 

»Η Τριανταφυλλίδη έγραψε ένα έργο το οποίο βραβεύτηκε. Το ανέβασε η ίδια και το ερμήνευσε η ίδια. Μετά το θάνατό της έχω την αίσθηση ότι όλοι σιώπησαν γύρω απ’ αυτήν. Ή καλύτερα τα πάντα σιώπησαν. Ήταν πολύ συγκινητικό για μένα όταν μια νέα ηθοποιός με ισχυρή προσωπικότητα και πολλαπλά προσόντα αναζήτησε το έργο της Τριανταφυλλίδη για να το ερμηνεύσει. Κατ’ επέκταση ζήτησε εμένα εάν μπορώ να τη βοηθήσω σ’ αυτή την ανασκαφή. 

»Το έργο παραχωρήθηκε με μεγάλη ευγένεια από την κόρη της Τριανταφυλλίδη,  Ζωή Τριανταφυλλίδη, για να προσαρμοστεί και να παιχτεί από ένα πρόσωπο και κάποιος, δηλαδή εγώ, να προσπαθήσει να καταλάβει μέσα από το πολυσχιδές παραλήρημα μιας αληθινής ιδιοφυίας στοιχεία, τα οποία θα έφτιαχναν την  πλοκή ενός ψυχικού μηχανισμού, ο οποίος θα καθρέφτιζε τη Νίκη Τριανταφυλλίδη. Μετά από τη δραματουργία του αρχικού κειμένου το όλο εγχείρημα παραδίδεται στην ηθοποιό Νάνα Παπαδάκη, η οποία έχει όλα τα σωματικά και ψυχικά εχέγγυα για να το αναδείξει».

Φωτογραφίες: Θοδωρής Σταμπέλος

Λίγα λόγια για το έργο

Μία γυναίκα, η Victory of the Rose (Νίκη Τριανταφυλλίδη), κάνει την  ανασκόπηση της εσωτερικής της ζωής και μέσα από τρεις βασικές μεταμορφώσεις (Ελισάβετ, Μαξίμ, Αλίκη), καθώς και τις αρχετυπικές παρεμβάσεις της μητέρας και του πατέρα, φτάνει στα έγκατα της ύπαρξής της. 

Λίγα λόγια για τη Νίκη Τριανταφυλλίδη

Η Νίκη Τριανταφυλλίδη υπήρξε σπουδαίο κεφάλαιο στην ιστορία του ελληνικού πολιτισμού. Μια σπάνια ηθοποιός του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Έπαιξε σχεδόν σε όλα τα είδη θεάτρου, σκηνοθέτησε την ταινία μικρού μήκους «Συνηθισμένο μου όνειρο», όπου έπαιξε μαζί με τον Παντελή Βούλγαρη και τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, δίδαξε θέατρο, ερμήνευσε δεκάδες ρόλους στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, με σημαντική επιτυχία και αποδοχή, ήταν ηθοποιός με μεγάλη ερμηνευτική γκάμα, πρωταγωνίστησε, συνεργάστηκε με σημαντικούς σκηνοθέτες, βραβεύτηκε με βραβείο Μαρίκας Κοτοπούλη, έστησε το δικό της θέατρο, έγραψε έργα, κείμενα, έκανε θεατρικές μεταφράσεις,  σκηνοθέτησε η ίδια και έφυγε απ’ τη ζωή, παραγκωνισμένη απ’ την οργανωμένη πολιτεία, τον Μάιο του 2013.  

Info: Σάββατο και Κυριακή στις 21.00 για λίγες παραστάσεις. Μαυρομιχάλη 168, Αθήνα, τηλ. 21 0646 0748
Τιμές εισιτηρίων: 12 € (ολόκληρο), 10 € (άνω των 65 ετών), 8 € (φοιτητικό), 5 € (άνεργοι, ατέλειες)
Ηλεκτρονική προπώληση στην ιστοσελίδα viva.gr

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ο μεγάλος αδικημένος από καταβολής καιρού είναι οι γυναίκες»
Ρούλα Πατεράκη και Νάνα Παπαδάκη συνεργάζονται και μιλούν στην «Εφ.Συν» για τη νέα παράσταση που ανεβαίνει στο θέατρο «Φούρνος» βασισμένη στο κείμενο της Νίκης Τριανταφυλλίδη.
«Ο μεγάλος αδικημένος από καταβολής καιρού είναι οι γυναίκες»
ΘΕΑΤΡΟ
Βραβεία Tony 2022
Στο Radio City Music Hall της Νέας Υόρκης, οικοδέσποινα των βραβείων ήταν η αφροαμερικανή (με ρίζες και απ' το Πουέρτο Ρίκο) Οσκαρική ηθοποιός Αριάνα Ντεμπόζ, πρωταγωνίστρια του West Side Story.
Βραβεία Tony 2022
ΘΕΑΤΡΟ
Eπαναπροσδιορισμός της ταυτότητας του ΚΘΒΕ
Παρότι ο ολοκληρωμένος προγραμματισμός του ΚΘΒΕ θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβρη, ο νέος καλλιτεχνικός του διευθυντής μίλησε ήδη για συνεργασίες με αρκετούς καλλιτέχνες.
Eπαναπροσδιορισμός της ταυτότητας του ΚΘΒΕ
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Ώρες ανάμεσα: Μία περφόρμανς βασισμένη στο έργο του Μπέκετ
Πρεμιέρα κάνει την ερχόμενη Δευτέρα στο BIOS η παράσταση «Οι Ώρες Ανάμεσα», μια περφόρμανς-σύμπραξη ενός ηθοποιού, του Αντρέα Μαντά, κι ενός μουσικού, του Τηλέμαχου Μούσα, βασισμένη στο έργο του Σάμουελ Μπέκετ.
Οι Ώρες ανάμεσα: Μία περφόρμανς βασισμένη στο έργο του Μπέκετ
ΘΕΑΤΡΟ
«Μάγισσες» στη δίνη μιας φοβερής καθημερινότητας
Βασισμένη σε δύο κείμενα της Νατάσας Σίδερη, η παράσταση που αφορά τις γυναικοκτονίες και την καθημερινή κακοποίηση των γυναικών φιλοξενείται για μία και μοναδική βραδιά αύριο στις 9 μ.μ. στα Δημοτικά...
«Μάγισσες» στη δίνη μιας φοβερής καθημερινότητας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας