• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.5°C / 28.4°C
    4 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.6°C / 25.9°C
    2 BF
    69%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.0°C / 25.5°C
    2 BF
    57%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 22.4°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 18.0°C / 23.2°C
    1 BF
    65%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 19.5°C
    2 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    55%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.3°C / 26.4°C
    5 BF
    54%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.3°C / 24.9°C
    3 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.8°C / 26.6°C
    4 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    3 BF
    79%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.6°C / 25.6°C
    2 BF
    79%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 20.1°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 21.5°C / 25.6°C
    1 BF
    50%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.0°C / 26.8°C
    2 BF
    54%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 27.7°C
    2 BF
    51%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.5°C / 25.5°C
    2 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 21.7°C / 24.5°C
    2 BF
    60%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    2 BF
    90%
Φωτ.: Δάφνη Δίγκα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καθημερινοί άνθρωποι ακούν «το χιόνι να πέφτει»

  • A-
  • A+
Στη σκηνή του Studio Μαυρομιχάλη ο Δημήτρης Καταλειφός και η Στέλλα Κρούσκα ανεβάζουν έξι διηγήματα του Ρέιμοντ Κάρβερ.

Ενας άντρας που ξεπουλάει τα έπιπλά του στην αυλή του. Ενα νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι που χορεύει μεθυσμένο στην ίδια αυλή. Μια ηλικιωμένη μητέρα που μετακομίζει συνεχώς στην προσπάθειά της να βρει την ευτυχία. Ενας πατέρας που συναντάει μετά από χρόνια τον γιο του στο μπαρ ενός αεροδρομίου. Ενας συγγραφέας... Μια πληγωμένη γυναίκα...

Στιγμιότυπα από τις ζωές απλών καθημερινών ανθρώπων που προσπαθούν να καταλάβουν «για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για την αγάπη», ανεβάζουν στη σκηνή του Studio Μαυρομιχάλη οι Δημήτρης Καταλειφός και Στέλλα Κρούσκα αποδίδοντας έξι διηγήματα του Ρέιμοντ Κάρβερ, στην παράσταση με τίτλο «Να ακούς το χιόνι να πέφτει». Τον Κάρβερ (1938-1988) έχουν αποκαλέσει «πραγματικό διάδοχο του μέντορά του Αντον Τσέχοφ». Εγινε ευρύτερα γνωστός από την ταινία «Στιγμιότυπα» που γύρισε το 1993 ο Ρόμπερτ Ολτμαν συστήνοντάς μας έναν δεξιοτέχνη της μικρής φόρμας και πατέρα των Αμερικανών νεορεαλιστών που εστιάζει στους ανθρώπους την ώρα που δοκιμάζονται ή αναμετρώνται με τις πληγές τους χωρίς μελοδραματισμούς και διάθεση να κρίνει μα με απλότητα και ειλικρίνεια που αγγίζει την τρυφερότητα.

Οι χαρακτήρες των διηγημάτων του είναι συνηθισμένοι άνθρωποι, ταλαιπωρημένοι, που ζουν συνηθισμένες ζωές και τους συμβαίνουν καθημερινά συνηθισμένα δράματα: κατεστραμμένοι γάμοι, οικονομικά προβλήματα και αποτυχημένες καριέρες. Συχνά βυθίζονται στο αλκοόλ και αδυνατούν να να βγάλουν πέρα. Και ο Κάρβερ τούς αντιμετωπίζει με αγάπη και κατανόηση σαν να ’ναι οι δικοί του άνθρωποι...

«Την περίοδο της πανδημίας αρχίσαμε να διαβάζουμε τα διηγήματα του Κάρβερ που άρεσαν πολύ στη Στέλλα (Κρούσκα). Καταλήξαμε σε επτά που έχουν κυρίως ως θέμα τους την αγάπη, τις σχέσεις, τον γάμο και το χωρισμό, την προδοσία, την εγκατάλειψη των παιδιών, το αλκοόλ. Οι ήρωες προέρχονται από τη μεσαία τάξη στην οποία ανήκε και ο Κάρβερ, ενώ θα μπορούσε κάποιος να παρατηρήσει ότι σε πολλά από αυτά αποτυπώνει και ένα αυτοβιογραφικό στοιχείο, καθώς και ο ίδιος άφησε την οικογένειά του για μια άλλη γυναίκα, έπινε κ.ά.

Θεωρείται μάλιστα θεμελιωτής του αμερικάνικου διηγήματος και ένα είδος Αμερικάνου Τσέχοφ» μας λέει σχετικά με την παράσταση «Να ακούς το χιόνι να πέφτει» ο Δημήτρης Καταλειφός που υπογράφει τη σκηνοθεσία- δεν είναι η πρώτη του, ενώ μαζί με τη Στέλλα Κρούσκα έχουν επιμεληθεί την απόδοση και διασκευή για το θέατρο των διηγημάτων του Κάρβερ.

Βγαίνοντας από έναν δύσκολο χειμώνα και ένα πολύ δύσκολο έργο -«Το τέλος του παιχνιδιού» του Μπέκετ, που «όμως πήγε πολύ καλά»- ο ηθοποιός βρίσκει κάτι ανανεωτικό στη σκηνοθεσία την άνοιξη. Τα σκηνικά και κοστούμια της παράστασης υπογράφει η Μικαέλα Λιακατά, τη μουσική ο Δημήτρης Τσάκας, τους φωτισμούς ο Φώτης Μακρής. Βοηθός σκηνοθέτη ο Φοίβος Σαμαρτζής. Παίζουν οι Δημήτρης Καταλειφός, Στέλλα Κρούσκα, Βασιλίνα Κατερίνη, Δημήτρης Τσιγκριμάνης


📌 ΙNFΟ:  Studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134, Εξάρχεια – Τηλ. 210-6453330. Για 20 μόνο παραστάσεις, από τις 4 μέχρι τις 29 Μαΐου. Κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 20.00 και Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00. Εισιτήρια από 10 (άνεργοι ΑΜΕΑ)- 12 (φοιτητικό)- 15 ευρώ, ενώ κάθε Πέμπτη η γενική είσοδος είναι 12 €. Προπώληση στο νiva.gr.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
«Πάμε κόντρα στην ηττοπάθεια που αφαιρεί τη δύναμη του πολίτη για αλλαγές»
Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος σκηνοθετεί την «Αντιγόνη» για το Φεστιβάλ Αθηνών και μιλά στην «Εφ.Συν.» για την προσέγγιση του έργου και τη διαχρονικότητά του στα ζητήματα δικαιωμάτων.
«Πάμε κόντρα στην ηττοπάθεια που αφαιρεί τη δύναμη του πολίτη για αλλαγές»
ΘΕΑΤΡΟ
«Τίνος είσαι εσύ;»...
Πρόκειται για μια παράσταση-σύνθεση από μαρτυρίες τόσο των ίδιων των ηθοποιών, των ανθρώπων από τις κοινότητές τους αλλά και των προσφύγων της Μικράς Ασίας σε ένα πλαίσιο πολυπολιτισμικότητας.
«Τίνος είσαι εσύ;»...
ΘΕΑΤΡΟ
Ενα... καφκικό ντουέτο και μία κάντρι όπερα
Η νέα δουλειά «Μπερτ Τουρίντο» του φοβερού νεοϋορκέζικου διδύμου, εμπνευσμένη από τον Τραμπ, την προσφυγική κρίση, το οικολογικό ζήτημα και την παραφωνία, παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Ενα... καφκικό ντουέτο και μία κάντρι όπερα
ΘΕΑΤΡΟ
Χιροσίμα Αγάπη μου
Ο Νίκος Διαμαντής, ιδρυτής του θεάτρου Σημείο, είχε επιλέξει να γιορτάσει τα 37 χρόνια πορείας του σκηνοθετώντας ένα κορυφαίο κινηματογραφικό έργο.
Χιροσίμα Αγάπη μου
ΘΕΑΤΡΟ
«Η μεγάλη ιστορία κάποιους τους βρίσκει απροετοίμαστους»
Στο έργο «Εγώ δεν είμαι ο Μάνθος Μανδηλάκης», που έγραψε και σκηνοθετεί η ίδια, ο Στέφος και ο Μανδηλάκης είναι οι δύο αντιήρωες, απεργοσπάστες στη μεγάλη απεργία του 1929 στο Φωταέριο.
«Η μεγάλη ιστορία κάποιους τους βρίσκει απροετοίμαστους»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας