• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 19.7°C / 26.2°C
    3 BF
    27%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.4°C / 26.4°C
    2 BF
    57%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.7°C / 26.0°C
    3 BF
    35%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 19.2°C
    0 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    3 BF
    68%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.0°C / 23.2°C
    1 BF
    59%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.4°C / 19.5°C
    2 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    2 BF
    28%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.7°C / 23.8°C
    4 BF
    56%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.1°C / 20.9°C
    3 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.2°C / 22.8°C
    5 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.3°C / 24.7°C
    0 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.5°C / 26.5°C
    2 BF
    47%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.1°C / 20.1°C
    0 BF
    35%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 18.5°C / 25.1°C
    1 BF
    39%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.8°C / 24.9°C
    3 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.0°C / 26.0°C
    2 BF
    37%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    2 BF
    55%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.7°C / 23.9°C
    1 BF
    48%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    1 BF
    79%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Η έννοια της “επαρχίας” στον Βιρβιδάκη δεν είναι γεωγραφικού τύπου...»

  • A-
  • A+
Ο σκηνοθέτης μάς δίνει τα «κλειδιά» για το έργο που σκηνοθέτησε, αναδεικνύοντας στη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων τους ήρωες ως πρόσωπα «που ζωντανεύουν μέσα από τις ανάγκες τους και συγκρούονται με την εξουσία προσπαθώντας να διεκδικήσουν με κάθε τρόπο αυτό που ονειρεύονται».

«Μήπως έστω και εδώ, στην άκρη του γκρεμού, εγώ και η παρέα μου... βρούμε κάτι άλλο, κάτι καινούργιο να πιστέψουμε... να του δοθούμε ολόψυχα... ένα ψήγμα αλήθειας... ειλικρίνειας». Μία φράση ίσως κλειδί για την «Επαρχία», όπως είναι ο τίτλος του νέου έργου του Μιχάλη Βιρβιδάκη («Το φεγγάρι και η λίρα», 1987, «Στην Εθνική με τα μεγάλα», 1997, «Περί Φύσεως», 2009).

Η «"Επαρχία» αντανακλά τις αγωνίες κάποιων νέων που δεν χωρούν πουθενά, έναν κόσμο που ασφυκτιά δίπλα μας και ονειρεύεται. Κι ακόμα ανατέμνει τις σχέσεις εξουσίας και περιθωρίου, βάζοντάς μας μπροστά σε έναν καθρέφτη. Γιατί, επαρχία τελικά είναι ο κάθε μικρόκοσμος που κρύβει μέσα του ολάκερο τον κόσμο.

Το έργο σκηνοθετεί ο Γιώργος Σκεύας που ανέλαβε να μας οδηγήσει στον πυρήνα του...

«Είναι ένα έργο επτά προσώπων: δύο γυναίκες και πέντε άντρες, μια παρέα νεαρών δηλαδή, σχεδιάζει ένα μεγάλο κόλπο το οποίο θα λύσει το πρόβλημα της ζωής τους. Μέσα σε αυτό το σχέδιο και στον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται, πατάει η βάση της πλοκής. Στο έργο υπάρχουν και άλλοι χαρακτήρες που μας επιτρέπουν να αντικρύσουμε τα πρόσωπα που έχουν μια λειτουργία σε ένα επαρχιακό καταρχάς αλλά και σ’ οποιοδήποτε πλαίσιο τελικά. Το πρόσωπο της εξουσίας και του περιθωρίου, τα πρόσωπα που κυνηγούν να πιάσουν την καλή, που προσπαθούν να βρουν μια λύση χωρίς να μπορούν να την εντοπίσουν, που κάνουν όνειρα. Υπάρχει μια βαριά απελπισία αλλά ταυτόχρονα και μια πίστη και αισιοδοξία. Τα πράγματα δεν είναι άσπρα ή μαύρα αλλά γκρίζα, όπως και στη ζωή...».

● Τι σας κέρδισε;

Οι χαρακτήρες είναι πολύ ζωντανοί, άνθρωποι σαν αυτούς που γνωρίζουμε στην καθημερινότητά μας. Κι όμως, η ίδια η γλώσσα, ακόμη και στα σημεία της έξαρσης και της βίας, παραμένει ποιητική. Είναι αυτή η διάσταση στη γλώσσα του Βιρβιδάκη που με γοητεύει και με κάνει να θέλω να μπω σε αυτό το σύμπαν. Στην παράσταση προσπαθούμε να δημιουργήσουμε αυτό το περιβάλλον, δίνοντας χώρο στη φαντασία και στον ποιητικό λόγο. Νομίζω ότι η γλώσσα είναι αυτή που κάνει πάντα τη διαφορά σε ένα κείμενο. Και με ενδιαφέρει πάρα πολύ το νεοελληνικό έργο...

Αλλωστε και το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων είναι συνδεδεμένο με την ιστορία του ελληνικού έργου. Δημιουργήθηκαν εξαίσιες παραστάσεις εκεί από τον Λευτέρη [Βογιατζή]. Και είναι ένα είδος επιστροφής για τον Βιρβιδάκη και για μένα. Εκεί έμαθα να αγαπώ το θέατρο. Είχα την τύχη να γνωρίσω τον Λευτέρη και να συνεργαστώ μαζί του. Αυτό είναι κάτι σπουδαίο που δεν σε αφήνει ποτέ, σε σφραγίζει με έναν τόσο ιδιαίτερο τρόπο όπως νομίζω και τη ζωή όλων εκείνων που συνεργάστηκαν μαζί του...

● Και η πλοκή;

Δεν είναι αυτό το ζήτημα. Είναι η ίδια η φύση των χαρακτήρων που με έχει συγκινήσει: τι ανάγκες έχουνε, πού θέλουν να πάνε στη ζωή τους, αν το κατορθώνουν ή όχι. Με συγκινεί κι όλη αυτή η πορεία στη μικρή κλίμακα μιας επαρχιακής πόλης που θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε. Αυτά τα πρόσωπα που ζωντανεύουν μέσα από τις ανάγκες τους και συγκρούονται με την εξουσία προσπαθώντας να διεκδικήσουν με κάθε τρόπο αυτό που ονειρεύονται.

Ολο αυτό δημιουργεί μια δυναμική... Το έργο έχει υψηλή αίσθηση της ειρωνείας, με έντονα δραματικά στοιχεία που αντικατοπτρίζει ένα κομμάτι της ελληνικής πραγματικότητας του σήμερα, δίνοντας ένα στίγμα της, μία όψη της. Νιώθω ότι μας βάζει μπροστά σε έναν καθρέφτη...

Η «Επαρχία» τελικά παραπέμπει σε ανθρώπους που στερούνται πράγματα;

Ολοι όσοι την έχουμε ζήσει, γνωρίζουμε την αίσθηση της στέρησης με την έννοια του να μην μπορείς να φτάσεις όπου ονειρεύεσαι τόσο εύκολα όσο οι άνθρωποι της πόλης. Από την άλλη, υπάρχει ένα πέταγμα. Πιστεύω ότι σήμερα οφείλουμε μέσα από τη δουλειά μας, μέσα από το προσωπικό μας στοιχείο να προσπαθούμε να βρούμε πώς μπορεί να κατακτηθεί κάτι γενικότερο. Η όποια αντίσταση ας αρχίσει από το προσωπικό επίπεδο.

Χωρίς αυτό, τίποτα συλλογικό δεν μπορεί να επιτευχθεί. Μέσα από τη θέση του ο καθένας μπορεί να προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του ακόμη καλύτερη. Δεν είναι καθόλου αυτονόητο να κάνουμε τη δουλειά μας όσο καλύτερα γίνεται και να είμαστε σε διαρκή εγρήγορση. Χωρίς αυτή την εγρήγορση όλων των ειδών και των εννοιών, δεν μπορεί τίποτα να προχωρήσει. Ετσι νιώθω και για τον χώρο της τέχνης...

● Εχει αλλάξει κάτι στο θέατρο με την πανδημία;

Ας μείνουμε στην αλλαγή που έχω παρατηρήσει στη «γεωγραφία» των θεατών, με τους νέους να καλύπτουν το κενό από τις μεγαλύτερες ηλικίες θεατρόφιλων που λόγω πανδημίας προσέχουν περισσότερο. Νιώθω μεγάλη χαρά για την παρουσία τόσων νέων στο θεατρικό κοινό. Αυτό μόνο ελπίδα μπορεί να φέρει. Αλλωστε και στον πυρήνα αυτού του έργου νέοι άνθρωποι βρίσκονται. Γι’ αυτό και η έννοια της «επαρχίας» στον Βιρβιδάκη δεν είναι γεωγραφικού τύπου...

Την παράσταση ζωντανεύουν έξοχα οι ηθοποιοί Δημήτρης Αποστολόπουλος, Νίκος Αρβανίτης, Δήμητρα Βήττα, Απόστολος Καμιτσάκης, Τάσος Λέκκας, Γρηγορία Μεθενίτη, Ορέστης Τζιόβας.


📌 ΙNFΟ: Θέατρο Οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής, Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη, τηλ.: 210-8217877 μέχρι 10 Μαΐου. Εισιτήρια: 17 - μειωμένο 15 ευρώ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
«Πάμε κόντρα στην ηττοπάθεια που αφαιρεί τη δύναμη του πολίτη για αλλαγές»
Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος σκηνοθετεί την «Αντιγόνη» για το Φεστιβάλ Αθηνών και μιλά στην «Εφ.Συν.» για την προσέγγιση του έργου και τη διαχρονικότητά του στα ζητήματα δικαιωμάτων.
«Πάμε κόντρα στην ηττοπάθεια που αφαιρεί τη δύναμη του πολίτη για αλλαγές»
ΘΕΑΤΡΟ
«Τίνος είσαι εσύ;»...
Πρόκειται για μια παράσταση-σύνθεση από μαρτυρίες τόσο των ίδιων των ηθοποιών, των ανθρώπων από τις κοινότητές τους αλλά και των προσφύγων της Μικράς Ασίας σε ένα πλαίσιο πολυπολιτισμικότητας.
«Τίνος είσαι εσύ;»...
ΘΕΑΤΡΟ
Ενα... καφκικό ντουέτο και μία κάντρι όπερα
Η νέα δουλειά «Μπερτ Τουρίντο» του φοβερού νεοϋορκέζικου διδύμου, εμπνευσμένη από τον Τραμπ, την προσφυγική κρίση, το οικολογικό ζήτημα και την παραφωνία, παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Ενα... καφκικό ντουέτο και μία κάντρι όπερα
ΘΕΑΤΡΟ
Χιροσίμα Αγάπη μου
Ο Νίκος Διαμαντής, ιδρυτής του θεάτρου Σημείο, είχε επιλέξει να γιορτάσει τα 37 χρόνια πορείας του σκηνοθετώντας ένα κορυφαίο κινηματογραφικό έργο.
Χιροσίμα Αγάπη μου
ΘΕΑΤΡΟ
«Η μεγάλη ιστορία κάποιους τους βρίσκει απροετοίμαστους»
Στο έργο «Εγώ δεν είμαι ο Μάνθος Μανδηλάκης», που έγραψε και σκηνοθετεί η ίδια, ο Στέφος και ο Μανδηλάκης είναι οι δύο αντιήρωες, απεργοσπάστες στη μεγάλη απεργία του 1929 στο Φωταέριο.
«Η μεγάλη ιστορία κάποιους τους βρίσκει απροετοίμαστους»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας