• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.0°C / 30.1°C
    3 BF
    28%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 29.9°C
    3 BF
    49%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 30.4°C
    1 BF
    49%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.4°C / 27.9°C
    2 BF
    42%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 29.0°C
    2 BF
    40%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 25.4°C
    2 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    1 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 25.8°C
    3 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.0°C / 25.9°C
    4 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.4°C
    5 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.7°C / 27.7°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 30.9°C
    2 BF
    51%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.9°C / 29.9°C
    3 BF
    32%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.4°C / 28.5°C
    2 BF
    37%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.8°C / 26.6°C
    4 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.3°C / 30.0°C
    0 BF
    22%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.3°C / 27.1°C
    3 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.8°C / 29.7°C
    2 BF
    47%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 25.2°C / 25.2°C
    1 BF
    71%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ερωτήματα για τον χρόνο, την ελεύθερη βούληση και τη μνήμη

  • A-
  • A+
«Είμαστε οι επιλογές μας ή οι επιλογές μας είναι οι διαφορετικές εκδοχές τού ποιοι είμαστε;», ήταν ο βασικός προβληματισμός της Αικατερίνης Παπαγεωργίου, σκηνοθέτριας των «Αστερισμών» του Νικ Πέιν.

Συσχετίζονται τα συναισθήματα με την... κβαντική Φυσική; Στο βραβευμένο έργο του Βρετανού συγγραφέα Νικ Πέιν, «Αστερισμοί», μπορεί να μην μας απασχολεί ακριβώς αυτό το ερώτημα, αλλά μας απασχολούν όλα τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν με τις πολλαπλές εκδοχές της ζωής μας, ανάλογα με τις αποφάσεις μας και τη στάση που κρατάμε.

Κεντρικά πρόσωπα του έργου, η θεωρητικός Φυσικός Μάριαν (Ελίζα Σκολίδη) και ο μελισσοκόμος Ρόλαν (Αλέξανδρος Βάρθης), που συναντιούνται τυχαία. Από εκεί και πέρα, όλα είναι ανοιχτά για την εξέλιξη της σχέσης τους, σύμφωνα με τη θεωρία της σχετικότητας, των πιθανοτήτων και της ίδιας της ζωής.

Εκδοχές που παρουσιάζει σε μια καταιγιστική εναλλαγή ο συγγραφέας, αφήνοντας τελικά να αναδυθεί όχι μόνο το μεγαλείο και η αδυναμία του ανθρώπου αλλά και μια απεριόριστη τρυφερότητα για τους ανθρώπους και τις σχέσεις τους.

Η πολυπλοκότητα και το εύρος των εκδοχών και των συναισθημάτων αποδίδονται έξοχα επί σκηνής, στην απέριττη παράσταση που σκηνοθετικά υπογράφει η Αικατερίνη Παπαγεωργίου, η οποία μας μιλά για τα στοιχεία του έργου που τη γwοήτευσαν, ώστε να το μεταφέρει στη σκηνή: «Ο συγγραφέας επιτυγχάνει μια τομή μεταξύ τέχνης και επιστήμης.

Εμπνεόμενος από μια επιστημονική θεωρία, βρίσκει τον τρόπο η θεωρία αυτή να αποτελέσει το κεντρικό εργαλείο μιας θεατρικής παράστασης, όπως επίσης και την αφορμή για μια πληθώρα υπαρξιακών ερωτημάτων γύρω από τις έννοιες του χρόνου, της ελεύθερης βούλησης και της μνήμης.

Στο έργο αυτό, συνομιλούν και εν τέλει «παντρεύονται» η επιστημονική γνώση με την τέχνη του θεάτρου, με τρόπο οργανικό και ολοκληρωτικό. Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου συνεχίζει και με απασχολεί το εξής ερώτημα: είμαστε οι επιλογές μας ή οι επιλογές μας είναι οι διαφορετικές εκδοχές τού ποιοι είμαστε; Αν και δεν βρήκα την απάντηση, το ερώτημα παραμένει ενδιαφέρον και για αυτό είχα την ανάγκη να το μοιραστώ.

Τέλος, οι «Αστερισμοί» επιχειρούν να προσομοιώσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα τεράστιο φάσμα συναισθημάτων, από το γέλιο μέχρι τη θλίψη και από τον έρωτα μέχρι την απόγνωση. Αυτή η ακαριαία μεταβολή από το έναν στο άλλον, όπως ακριβώς γίνεται και στη ζωή, ήταν ο πιο ελκυστικός αλλά ταυτόχρονα και ο πιο σύνθετος παράγοντας που τόσο οι ηθοποιοί όσο και εγώ είχαμε να διαχειριστούμε...».


📌 INFO: «Αστερισμοί» του Νίκ Πέιν, σκηνοθεσία Αικατερίνη Παπαγεωργίου, εικαστικό περιβάλλον/κουστούμια Μάριος Ράμμος, πρωτότυπη μουσική Γιάννης Χριστοδουλόπουλος, χορογραφία: Εύη Σούλη, φωτισμός: Μελίνα Μάσχα.
Πρωταγωνιστούν: Αλέξανδρος Βάρθης, Ελίζα Σκολίδη. Μικρό Ανεσις (Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι). Παραστάσεις: Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00.Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά χωρίς διάλειμμα.
Εισιτήρια από 15€, προπώληση/μειωμένο 12 στο viva.gr

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
«Πάμε κόντρα στην ηττοπάθεια που αφαιρεί τη δύναμη του πολίτη για αλλαγές»
Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος σκηνοθετεί την «Αντιγόνη» για το Φεστιβάλ Αθηνών και μιλά στην «Εφ.Συν.» για την προσέγγιση του έργου και τη διαχρονικότητά του στα ζητήματα δικαιωμάτων.
«Πάμε κόντρα στην ηττοπάθεια που αφαιρεί τη δύναμη του πολίτη για αλλαγές»
ΘΕΑΤΡΟ
«Τίνος είσαι εσύ;»...
Πρόκειται για μια παράσταση-σύνθεση από μαρτυρίες τόσο των ίδιων των ηθοποιών, των ανθρώπων από τις κοινότητές τους αλλά και των προσφύγων της Μικράς Ασίας σε ένα πλαίσιο πολυπολιτισμικότητας.
«Τίνος είσαι εσύ;»...
ΘΕΑΤΡΟ
Ενα... καφκικό ντουέτο και μία κάντρι όπερα
Η νέα δουλειά «Μπερτ Τουρίντο» του φοβερού νεοϋορκέζικου διδύμου, εμπνευσμένη από τον Τραμπ, την προσφυγική κρίση, το οικολογικό ζήτημα και την παραφωνία, παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Ενα... καφκικό ντουέτο και μία κάντρι όπερα
ΘΕΑΤΡΟ
Χιροσίμα Αγάπη μου
Ο Νίκος Διαμαντής, ιδρυτής του θεάτρου Σημείο, είχε επιλέξει να γιορτάσει τα 37 χρόνια πορείας του σκηνοθετώντας ένα κορυφαίο κινηματογραφικό έργο.
Χιροσίμα Αγάπη μου
ΘΕΑΤΡΟ
«Η μεγάλη ιστορία κάποιους τους βρίσκει απροετοίμαστους»
Στο έργο «Εγώ δεν είμαι ο Μάνθος Μανδηλάκης», που έγραψε και σκηνοθετεί η ίδια, ο Στέφος και ο Μανδηλάκης είναι οι δύο αντιήρωες, απεργοσπάστες στη μεγάλη απεργία του 1929 στο Φωταέριο.
«Η μεγάλη ιστορία κάποιους τους βρίσκει απροετοίμαστους»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας