• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.8°C / 30.2°C
    3 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.8°C / 28.5°C
    2 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 28.8°C
    2 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    3 BF
    73%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 22.0°C / 24.8°C
    1 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.1°C / 21.2°C
    2 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.0°C / 27.0°C
    1 BF
    47%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 28.0°C
    5 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.1°C / 25.9°C
    3 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.8°C / 28.4°C
    2 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    3 BF
    80%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    0 BF
    78%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 22.3°C
    0 BF
    83%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 21.5°C / 25.6°C
    1 BF
    53%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.6°C / 26.8°C
    3 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.0°C / 30.4°C
    2 BF
    52%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.3°C / 27.1°C
    1 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 24.5°C / 25.5°C
    1 BF
    44%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    0 BF
    83%
COPYRIGHT MARIA TOULTSA
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το «Αβυσσαλέο κτήνος» του Λόντον, για τη γενιά των ’80s

  • A-
  • A+
«Ηθελα να κάνω ένα βίαιο έργο, όχι ένα έργο για τη βία» επισημαίνει ο σκηνοθέτης Γιώργος Σίμωνας.

Τι έχει πραγματικά σημασία; Να είσαι νικητής με την αξία σου ή να περνιέσαι για άξιος επειδή έτσι σε παρουσιάζουν; Και η αξιοκρατία; Ερωτήματα που θέτει με σκληρό τρόπο το έργο «Αβυσσαλέο κτήνος» που έγραψε ο Τζακ Λόντον στην ωριμότητά του και παρουσιάζει η ομάδα Νοσταλγία, 10 ηθοποιοί και δύο μουσικοί.

Η πλοκή είναι απλή: Μια δημοσιογράφος έρχεται να ξεσκεπάσει τα παράνομα παιχνίδια που στήνει ένας μάνατζερ, χρησιμοποιώντας έναν άνθρωπο της φύσης, ένα αγρίμι. «Ωστόσο εμπεριέχει όλη τη λοντονική σκέψη, τη ζωή της φύσης που ασφυκτιά στον αστικό πολιτισμό, την Αλήθεια που δεν χρειάζεται κατασκευές για να γίνει πιστευτή, τον καπιταλισμό που τα σαρώνει όλα με ένα αδηφάγο σύστημα, αλλά και την ανεκτίμητη καθαρότητα της αξίας που κερδίζει ένας άνθρωπος τίμια και με τον κόπο του.

Το τρικ του Λόντον; Ενα αβυσσαλέο κτήνος, εκ-τιμάται όχι μόνο λόγω της υπερδύναμής του... Αν το Κτήνος γνωρίζει λόγω της δύναμής του ότι θα ρίξει τον άλλον, θα έχει την ίδια άποψη για τον εαυτό του αν ο άλλος πυγμάχος ξέρει ότι σίγουρα θα πέσει επειδή έτσι έχει συμφωνηθεί;», μας λέει ο σκηνοθέτης Γιώργος Σίμωνας.

Γιατί το επέλεξε; Τι μας λέει αυτό το έργο για το σήμερα; «Είχα αποφασίσει», λέει «να κάνω ένα έργο αφιερωμένο στη γενιά του πατέρα μου, όταν αυτή η γενιά ήταν περίπου είκοσι κάτι χρονώ, διότι βλέπω σε αρκετούς μια μεγάλη απογοήτευση που σχετίζεται με το πώς έζησαν αυτοί οι άνθρωποι τις δεκαετίες πριν τα ‘00s. Σε αντίθεση με αυτό που νομίζουμε εμείς τώρα ότι «στα ‘80s καλοπερνούσαν», διαπίστωσα πως δεν ήταν ακριβώς έτσι.

Τη δεκαετία εκείνη, έχοντας περάσει πολέμους, την αποκορύφωση του ψυχρού πολέμου, το AIDS, προσπαθούσαν να δώσουν έναν αέρα αισιοδοξίας και «κανονικότητας» μέσα από εσφαλμένα μοτίβα: καταναλωτισμό, εφησυχασμό ότι όλα θα πάνε καλά, διασκέδαση, δανειοδοτημένη ευμάρεια, τροφοδότηση ανεξέλεγκτης χαράς και ονείρων, βασισμένα σε ψεύτικες βάσεις.

Ηθελα να κάνω ένα βίαιο έργο, όχι ένα έργο για τη βία: για μια παρέα, ηλικίας μέχρι 40, που πραγματικά να τρώνε τις σάρκες τους. Εμαθα για αυτό το έργο. Το μποξ ήταν το σεναριακό κλειδί που ζητούσα: άνθρωποι να χτυπάνε ουσιαστικά ο ένας τον άλλον. Οταν ξεκινήσαμε δεν είχα αντιληφθεί το μέγεθος της οργής, του μίσους και της απελευθέρωσης που θα πρόσφερε – κοντεύουμε να κλείσουμε μήνα και καταλαβαίνω πως στο κοινό δεν αρέσει απλά το έργο, ταυτίζεται με έναν πολύ σκοτεινό εαυτό... Είμαστε άλλωστε ύστερα από δύο χρόνια καταπίεσης και φόβου...».

Οπως επισημαίνει και το μότο του: η αλήθεια ανήκει σε ελάχιστους.


? INFO: «Αβυσσαλέο κτήνος» του Τζακ Λόντον, σε μετάφραση, θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία Γιώργου Σίμωνα-Ομάδας Νοσταλγία. Rabbithole, Γερμανικού 20, Μεταξουργείο. Απαγορεύεται η είσοδος σε άτομα κάτω των 18 ετών λόγω σκληρής γλώσσας και σκηνών βίας.Εισιτήρια 15 € γενική είσοδος, 10 € μειωμένο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
«Πάμε κόντρα στην ηττοπάθεια που αφαιρεί τη δύναμη του πολίτη για αλλαγές»
Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος σκηνοθετεί την «Αντιγόνη» για το Φεστιβάλ Αθηνών και μιλά στην «Εφ.Συν.» για την προσέγγιση του έργου και τη διαχρονικότητά του στα ζητήματα δικαιωμάτων.
«Πάμε κόντρα στην ηττοπάθεια που αφαιρεί τη δύναμη του πολίτη για αλλαγές»
ΘΕΑΤΡΟ
Ψάχνοντας Ηρεμιστικό στον κόσμο του Μπέκετ
Η χαρισματική Δέσποινα Σαραφείδου και ο Σπύρος Βάρελης μάς μεταφέρουν στον κόσμο που πλάθει ο μοναχικός αφηγητής στην παράσταση «Το Ηρεμιστικό» του Μπέκετ.
Ψάχνοντας Ηρεμιστικό στον κόσμο του Μπέκετ
ΘΕΑΤΡΟ
«Τίνος είσαι εσύ;»...
Πρόκειται για μια παράσταση-σύνθεση από μαρτυρίες τόσο των ίδιων των ηθοποιών, των ανθρώπων από τις κοινότητές τους αλλά και των προσφύγων της Μικράς Ασίας σε ένα πλαίσιο πολυπολιτισμικότητας.
«Τίνος είσαι εσύ;»...
ΘΕΑΤΡΟ
Αρχετυπικοί ήρωες στον φαύλο κύκλο του πόλεμου
Ο πρωτοποριακός Γερμανός σκηνοθέτης που φέρνει στην Επίδαυρο τον Ιούλιο τον «Αγαμέμνονα» σε συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ με το Residenz Theater του Μονάχου, παρουσίασε τους βασικούς άξονες της οπτικής...
Αρχετυπικοί ήρωες στον φαύλο κύκλο του πόλεμου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας