• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 28.4°C / 31.3°C
    3 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.7°C / 28.7°C
    2 BF
    39%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 29.3°C
    2 BF
    83%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    2 BF
    63%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 26.9°C
    3 BF
    69%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.0°C / 26.0°C
    2 BF
    30%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 21.4°C / 21.4°C
    3 BF
    37%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    3 BF
    48%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.0°C / 28.0°C
    2 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 26.8°C / 27.9°C
    3 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 28.8°C
    4 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 26.2°C / 29.7°C
    2 BF
    37%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    2 BF
    69%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 29.5°C / 29.5°C
    4 BF
    26%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    31°C 27.8°C / 32.7°C
    2 BF
    30%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 27.8°C
    3 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.0°C / 31.5°C
    4 BF
    20%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.4°C / 26.3°C
    4 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 23.9°C / 26.7°C
    3 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.3°C / 25.3°C
    4 BF
    32%

«Cosmic Candy» της Ρηνιώς Δραγασάκη (δεξιά)

ΜΟΤΙΟΤΕΑΜ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Ρηνιώ Δραγασάκη απαντά στον Αδωνη Γεωργιάδη

  • A-
  • A+
Η σκηνοθέτρια σχολιάζει δημοσίως όσα υπαινίχθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην εκπομπή του Δημήτρη Οικονόμου στον ΣΚΑΪ περί «προνομιακής της μεταχείρισης από τη διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου» και ξεκαθαρίζει όσα θα όφειλε τόσο ο πολιτικός όσο και ο δημοσιογράφος να γνωρίζουν.

Απάντηση με τίτλο «Η σιωπή ΔΕΝ είναι χρυσός» στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνη Γεωργιάδη, δημοσιοποίησε η σκηνοθέτρια Ρηνιώ Δραγασάκη που αν και δεν ετεροκαθορίζεται, ούτε επικαλείται το γεγονός ότι είναι εκτός των άλλων και κόρη του Γιάννη Δραγασάκη, πρώην αντιπροέδρου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, αναγκάστηκε να σχολιάσει «υπαινικτική αναφορά στο πρόσωπό μου περί προνομιακής μεταχείρισής μου από τη διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) λόγω της χρηματοδότησης της ταινίας μου COSMIC CANDY με το ποσό των 130.000 ευρώ κατόπιν σχετικής απόφασης έγκρισης του ΔΣ του ΕΚΚ, η οποία ελήφθη το έτος 2016».

Οπως γράφει η κ. Δραγασάκη, την περασμένη Τρίτη (8/2) στην πρωινή εκπομπή «Σήμερα» του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ «ο νυν Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Σπυρίδων-Αδωνις Γεωργιάδης, ειδικότερα, έκανε λόγο για κόρη πρώην Υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ, τον οποίο όμως -λόγω υποτιθέμενου σεβασμού- δεν θέλησε να ονοματίσει, η οποία έλαβε την “επιχορήγηση” του παραπάνω ποσού για τα γυρίσματα της ταινίας της. Ο Υπουργός, πιθανότατα επειδή γνωρίζει ότι διαστρέφει την πραγματικότητα, ξεκαθάρισε ότι νομίμως εγκρίθηκε η χρηματοδότηση, ενώ ο δημοσιογράφος Δημήτρης Οικονόμου σχολίασε πως υπήρξε τότε “παραδοχή” του γεγονότος.

Οι επικοινωνιακές ανάγκες του πολιτικού κ. Γεωργιάδη με τη σύμπραξη του δημοσιογράφου δημιούργησαν τη νεφελώδη αίσθηση ότι κάτι δήθεν μεμπτό και αξιοκατάκριτο υπήρχε στη χρηματοδότηση της ταινίας μας». Κατά τη σκηνοθέτρια, αυτές οι αναφορές «αποσκοπούν στη δημιουργία εντυπώσεων», ενώ «ουδέποτε υπήρξε “παραδοχή” εκ μέρους μου της χρηματοδότησης, γιατί σύμφωνα με το γλωσσικό αισθητήριο της συντριπτικής πλειονότητας των κατεχόντων την ελληνική γλώσσα “παραδέχεται” κανείς κάτι που προσπαθεί να αποκρύψει, ένα αρνητικό γεγονός που δεν του περιποιεί τιμή.

Οι χρηματοδοτήσεις του ΕΚΚ ανακοινώνονται δημόσια και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του φορέα, βασίζονται στην αξιολόγηση καλλιτεχνικών και οικονομικοτεχνικών παραμέτρων και σε κάθε περίπτωση συνιστούν σημαντικό βήμα για την υλοποίηση μιας ταινίας. Σε ποια παραδοχή επομένως αναφέρεται ο κ. Οικονόμου;» αναρωτιέται. Και ξεκαθαρίζει πως «το ΕΚΚ στην περίπτωσή μου δεν χρηματοδότησε εμένα προσωπικά αλλά την εταιρεία παραγωγής της ταινίας, με την οποία εγώ ήμουν συμβεβλημένη με σύμβαση εργασίας.

Η φράση “Κόρη Υπουργού πήρε 130.000 για ταινία” είναι επικίνδυνα ανακριβής, καθώς δημιουργεί την εντύπωση πως τα χρήματα αυτά δόθηκαν σε εμένα ως σκηνοθέτρια, ενώ στην πραγματικότητα είναι η μειοψηφική συμμετοχή του ΕΚΚ στην παραγωγή μιας ταινίας με συνολικό προϋπολογισμό 1.020.000 ευρώ, η οποία είχε ήδη εξασφαλίσει το υπόλοιπο ποσό από ελληνικά και ξένα κεφάλαια και τη διανομή της στην Ελλάδα και στη Γαλλία.

Είναι αυτονόητο ότι το ΕΚΚ ως μειοψηφικός συμπαραγωγός έχει λαμβάνειν από την εμπορική εκμετάλλευση της ταινίας». Παραθέτει επίσης κάποιες από τις ταινίες, των οποίων η χρηματοδότηση εγκρίθηκε τότε, όπως και η δική της (π.χ. «Μήλα» του Χρήστου Νίκου 130.000 €, «Πλανόδιος ράφτης» της Λίζα Σόνια Κέντερμαν 130.000 €, «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη 140.000 €), επισημαίνοντας πως «κανενός είδους προνομιακή μεταχείριση δεν υπήρξε προς το πρόσωπό μου, όπως φαίνεται από τα ποσά που εγκρίθηκαν για άλλες παραγωγές».

Τέλος, πληροφορεί τον Αδωνη Γεωργιάδη πως «η αίτησή μας προς το ΕΚΚ κατατέθηκε το έτος 2014, δηλαδή επί κυβερνήσεως Αντώνη Σαμαρά, ενώ τον διαβεβαιώ πως δεν διαθέτω κληρονομικό χάρισμα που να μου επιτρέπει να προβλέπω τα εκλογικά αποτελέσματα».

Και καταλήγει: «Δεν είναι η πρώτη φορά που στοχοποιούμαι για το καλλιτεχνικό μου έργο, επειδή κάποιες και κάποιοι αντιλαμβάνονται την πολιτική διαμάχη με όρους ανθρωποφαγίας. Δεν προέβην τότε σε νομικές ενέργειες -παρά τις σχετικές συμβουλές- διότι ο φυσικός μου χώρος είναι ο κινηματογράφος και όχι οι δικαστικές αίθουσες. Αυτός παραμένει και σήμερα».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΘΕΑΤΡΟ
Σηκώνοντας το πέπλο της Ιστορίας
Οχτώ ηθοποιοί μετέδωσαν την ιστορία της Μικρασιατικής Καταστροφής σαν περιπλανώμενες ψυχές που δεν βρίσκουν πέρασμα, παρά μόνο πληγές και οδύνη.
Σηκώνοντας το πέπλο της Ιστορίας
ΘΕΑΤΡΟ
Σκανδαλώδης προκήρυξη για καλλιτεχνικό διευθυντή
Τα πέντε μεγαλύτερα καλλιτεχνικά σωματεία της χώρας ζητούν από το ΥΠΠΟ την άμεση απόσυρση της προκήρυξης για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κοζάνης.
Σκανδαλώδης προκήρυξη για καλλιτεχνικό διευθυντή
ΘΕΑΤΡΟ
«Η Ελλάδα δεν μαθαίνει ποτέ από τα λάθη της»
Η νέα παράσταση της Ρούλας Πατεράκη έχει να κάνει με το θέμα της Ιστορίας στην Ελλάδα με τους πρωταγωνιστές να έρχονται αντιμέτωποι με το ανοιχτό προσωπικό και συλλογικό τραύμα της αδιανόητης καταστροφής.
«Η Ελλάδα δεν μαθαίνει ποτέ από τα λάθη της»
ΘΕΑΤΡΟ
«Τι θα συνέβαινε αν επέστρεφε στη ζωή κάποιος αγαπημένος μας;»
Ο Σύλλας Τζουμέρκας σκηνοθετεί την παράσταση «Φάκελος Βάνκαου» βασισμένη στην «Αλκηστη» του Ευριπίδη και μιλά στην «Εφ.Συν.» για το έργο.
«Τι θα συνέβαινε αν επέστρεφε στη ζωή κάποιος αγαπημένος μας;»
ΘΕΑΤΡΟ
«Οταν δολοφονείς ή βιάζεις η καταδίκη είναι αιώνια»
Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου διασκεύασε και σκηνοθετεί τους «Επιτρέποντες» του Μενάνδρου και μιλά στην «Εφ.Συν.» λίγο πριν την παρουσίαση τους στην Μικρή Επίδαυρο.
«Οταν δολοφονείς ή βιάζεις η καταδίκη είναι αιώνια»
ΘΕΑΤΡΟ
Να νιώσουμε πως οι «Πέρσες» είμαστε εμείς
Η επέμβαση του Δ. Καραντζά στο έργο αφορά τελικά ένα σχετικά μικρό μέρος του και στοχεύει στην απεικόνιση κυρίως και λιγότερο στην κειμενική του διάσταση με ένα αποτέλεσμα όμως ριζοσπαστικό.
Να νιώσουμε πως οι «Πέρσες» είμαστε εμείς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας