• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.8°C / 20.8°C
    0 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 15.3°C / 20.5°C
    2 BF
    54%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    18°C 13.0°C / 17.7°C
    1 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 14.7°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 14.1°C
    0 BF
    72%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.7°C / 19.0°C
    2 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.2°C / 15.4°C
    2 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    1 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 19.7°C
    5 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 16.8°C / 19.4°C
    3 BF
    42%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.2°C / 19.2°C
    2 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.1°C / 18.1°C
    2 BF
    70%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 15.1°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    20°C 14.5°C / 21.7°C
    0 BF
    51%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.8°C
    3 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 15.0°C / 17.3°C
    1 BF
    47%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    2 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.7°C / 18.9°C
    2 BF
    90%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    0 BF
    60%

Αινιγματικές Παραλλαγές

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Είναι καταδίκη να ζεις στη μοναχικότητα και τη σιωπή»

  • A-
  • A+
Καθώς ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει μαζί με τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη από τις 4 Φεβρουαρίου στις «Αινιγματικές παραλλαγές», ο ηθοποιός μιλά για το διαχρονικό μήνυμα που εκπέμπει το έργο του Ερικ Εμάνουελ Σμιτ, μήνυμα που ταυτίζεται με το «δίδαγμα» της εμπειρίας της πανδημίας.

«Τη ζωή αξίζει να τη ζεις με θάρρος». Ο Γιάννης Mπέζος, δυναμικός και αισιόδοξος, δεν συμμερίζεται την απόγνωση, την γκρίνια και τους επαγγελματίες γκρινιάρηδες και επαναλαμβάνει: «Δεν αξίζει να ζει κανείς έτσι. Τη ζωή αξίζει να τη ζεις με θάρρος».

Οχι ότι δεν έχει επίγνωση της κατάστασης και με το παραπάνω. «Νομίζω ότι ένα από τα βασικά μας θέματα, όταν, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα βγούμε από αυτή την κατάσταση, είναι ότι πρέπει να αναλογιστούμε τι ήταν αυτό που ζήσαμε, να καταλάβουμε τι έγινε. Να καταλάβουμε ότι υπήρχε ένας κόσμος που δοκιμάστηκε πάρα πολύ και δεν αναφέρομαι μόνο στους ανθρώπους που χάθηκαν ή ασθένησαν, αλλά σε έναν αρκετά μεγάλο κορμό ανθρώπων που δοκιμάστηκε εργασιακά, με την κλεισούρα, οικογένειες και κυρίως τα παιδιά. Θα πρέπει λοιπόν λίγο να σκεφτούμε όλοι πώς αυτή η εμπειρία θα μας κάνει να αντιληφθούμε ότι όλα αυτά που ζούμε δεν είναι αυτονόητα, η καθημερινότητα θέλει φροντίδα, να την προσέχουμε λίγο περισσότερο, να τη θεωρούμε ακριβή και να χαιρόμαστε κάθε μέρα, να μην τη θεωρούμε δεδομένη. Να μη σπρώχνουμε τον χρόνο να φύγει...».

Μιλήσαμε μαζί του με αφορμή το έργο «Αινιγματικές παραλλαγές» που ανεβαίνει στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Εχοντας κλείσει σχεδόν 46 χρόνια από τότε που πρωτοπάτησε -από φοιτητής- στο σανίδι, μας εξηγεί γιατί αξίζει να παιχτεί το έργο που έγραψε ο Γάλλος συγγραφέας Ερικ Εμάνουελ Σμιτ περισσότερα από 25 χρόνια πριν:

«Ο λόγος που εμείς τολμούμε να το ζωντανέψουμε είναι ότι πραγματεύεται κάποια θέματα που τα εμπεριέχουμε όλοι μας. Οπως είναι η τάση για απομόνωση, για μοναξιά, για απαξίωση των υπολοίπων. Κάποια πράγματα όπως είναι οι ερωτικές σχέσεις, οι σχέσεις μεταξύ των ανδρών - γιατί πρόκειται για αντρικό έργο. Τελικά ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζει μόνος του. Αυτός ο άνθρωπος, ο συγγραφέας, είναι μονήρης, ζει απομονωμένος σε ένα φιόρδ και το έργο μάς δείχνει ότι δεν μπορείς να ζεις μόνος, πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρεσαι κάπου με έναν τρόπο, είτε μέσω της αλληλογραφίας είτε μέσω των αναμνήσεων είτε μέσω της μουσικής. Δεν μπορείς να ζεις στη μοναχικότητα και τη σιωπή, είναι καταδίκη. Και ότι οι ανθρώπινες σχέσεις είναι κάτι πολύ μοναδικό, όταν οι άνθρωποι καταφέρνουν να επικοινωνούν».

Η υπόθεση του έργου αφορά έναν καταξιωμένο νομπελίστα συγγραφέα που ζει απομονωμένος και δέχεται την επίσκεψη ενός δημοσιογράφου, «τους οποίους ενώνει μια γυναικεία παρουσία με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο». Ως εδώ. Τα υπόλοιπα μας καλεί να τα ανακαλύψουμε καθώς «το θέατρο δεν μπορείς να το διηγηθείς». Οπως αναφέρει και στο σκηνοθετικό του σημείωμα ο Σωτήρης Τσαφούλιας, «οι "Αινιγματικές παραλλαγές" του Eρικ Εμάνουελ Σμιτ είναι ένα έργο που ουσιαστικά μας δείχνει πως όσα μας διχάζουν μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε αυτά που μας ενώνουν με σκοπό -τι άλλο;- μια καλύτερη ζωή που την κυβερνά η ομόνοια και η αγάπη στην πραγματική, οικουμενική και πανανθρώπινη διάστασή της».

Παρά τις αναταράξεις, τις σκηνές που έκλεισαν λόγω κρουσμάτων αλλά και για οικονομικούς λόγους και τους μεγαλύτερους θεατές που κυρίως φοβούνται να εκτεθούν έστω και στο θέατρο, ο Γιάννης Μπέζος παραμένει αισιόδοξος: «Θέλω να πιστεύω ότι το καλοκαίρι ηθοποιοί και θεατές θα ξανοιχτούν στους αγρούς και στα λιβάδια».

Στα σχέδιά του για τότε είναι μια πανελλαδική περιοδεία με τις Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη, σκηνοθεσία του ίδιου και μουσική του Φοίβου Δεληβοριά.


?INFO: «Αινιγματικές παραλλαγές» του Eρικ Εμάνουελ Σμιτ.
Μετάφραση: Εύα Κοτανίδη.
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Τσαφούλιας-Πυγμαλίων Δαδακαρίδης.
Παίζουν οι Γιάννης Μπέζος, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης.
Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος. Από 4 Φεβρουαρίου.
Ωρες και μέρες παραστάσεων: Τετάρτη και Κυριακή 7 μ.μ., Πέμπτη και Παρασκευή 9 μ.μ., Σάββατο 6 μ.μ. και 9 μ.μ.
Εισιτήρια: Α’ ζώνη: 25 € / Μειωμένο: 20 €, Β’ ζώνη: 20 € / Μειωμένο: 15 €. Προπώληση ticketservices.gr, viva.gr, artinfo.gr. Πληροφορίες-κρατήσεις 2109213310.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
«Γιαγιάδες» που μιλούν για όσα σκέφτονται οι πολύ νέοι άνθρωποι
«Καρπός» ενός εργαστηρίου σωματικής έκφρασης και λόγου ένα ολοκαίνουργιο θεατρικό έργο που ανεβαίνει εξετάζοντας το θέμα της έμφυλης βίας.
«Γιαγιάδες» που μιλούν για όσα σκέφτονται οι πολύ νέοι άνθρωποι
ΘΕΑΤΡΟ
Καθημερινοί άνθρωποι ακούν «το χιόνι να πέφτει»
Στιγμιότυπα από τις ζωές απλών καθημερινών ανθρώπων που προσπαθούν να καταλάβουν «για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για την αγάπη», οι Δημήτρης Καταλειφός και Στέλλα Κρούσκα αποδίδουν έξι διηγήματα του Ρέιμοντ...
Καθημερινοί άνθρωποι ακούν «το χιόνι να πέφτει»
ΘΕΑΤΡΟ
«Η έννοια της “επαρχίας” στον Βιρβιδάκη δεν είναι γεωγραφικού τύπου...»
Η «"Επαρχία» που παρουσιάζεται στο Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων αντανακλά τις αγωνίες κάποιων νέων που δεν χωρούν πουθενά, έναν κόσμο που ασφυκτιά δίπλα μας και ονειρεύεται.
«Η έννοια της “επαρχίας” στον Βιρβιδάκη δεν είναι γεωγραφικού τύπου...»
ΘΕΑΤΡΟ
«Eυαίσθητη ισορροπία» για τα 40χρονα της Θεατρικής Σκηνής Αντώνη Αντωνίου
Το έργο του Εντουαρντ Αλμπι με τίτλο «Ευαίσθητη ισορροπία» αποτελεί ένα αφήγημα που αποκτά ιδιαίτερο συμβολισμό στην τρέχουσα συγκυρία της πανδημίας.
«Eυαίσθητη ισορροπία» για τα 40χρονα της Θεατρικής Σκηνής Αντώνη Αντωνίου
ΘΕΑΤΡΟ
Ερωτήματα για τον χρόνο, την ελεύθερη βούληση και τη μνήμη
«Είμαστε οι επιλογές μας ή οι επιλογές μας είναι οι διαφορετικές εκδοχές τού ποιοι είμαστε;», ήταν ο βασικός προβληματισμός της Αικατερίνης Παπαγεωργίου, σκηνοθέτριας των «Αστερισμών» του Νικ Πέιν.
Ερωτήματα για τον χρόνο, την ελεύθερη βούληση και τη μνήμη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας