• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 15.8°C
    2 BF
    76%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 6.4°C / 11.9°C
    2 BF
    81%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.0°C / 14.0°C
    4 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    1 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 14.1°C
    3 BF
    87%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 5.8°C / 11.0°C
    2 BF
    95%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 4.4°C / 6.8°C
    5 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.3°C / 12.4°C
    2 BF
    85%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 15.3°C
    4 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.9°C / 12.9°C
    3 BF
    94%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 15.6°C
    4 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 13.6°C
    4 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.6°C / 12.6°C
    5 BF
    84%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.5°C / 12.5°C
    2 BF
    69%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.1°C / 13.4°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 13.8°C / 16.8°C
    3 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.6°C / 16.0°C
    4 BF
    54%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 10.3°C / 12.1°C
    3 BF
    92%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 6.5°C / 9.4°C
    3 BF
    84%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.8°C / 4.8°C
    2 BF
    95%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Είχε προκριθεί μοντέλο συλλογικής διοίκησης

  • A-
  • A+
Η πρώτη επιλογή της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης για την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου ήταν η κοινή υποψηφιότητα Χατζόπουλου-Χιώτη-Καραζήση, αλλά προσέκρουσε στον νόμο.

Αρχές Οκτωβρίου, όταν ανακοινώθηκε το όνομα του σκηνοθέτη και δραματουργού Γιάννη Μόσχου για την καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού Θέατρου, ως επιστέγασμα ανοιχτής διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία ακολουθήθηκε για πρώτη φορά στο κορυφαίο θέατρο της χώρας, επισημάνθηκε ότι είχε προηγηθεί η ομόφωνη γνωμοδότηση της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης και Επιλογής.

Ο,τι δεν επισημάνθηκε ήταν και ό,τι αποκάλυψε χθες δημοσίευμα στο «Βήμα» που φιλοξενούσε επιστολές της Ρένης Πιττακή και της Ξένιας Καλογεροπούλου, όπως τις είχαν συντάξει οι δύο επιφανείς ηθοποιοί και κοινοποιήσει στην Επιτροπή, εξηγώντας το σκεπτικό τους. Ετσι έγινε γνωστό και ότι η αρχική επιλογή όλης της Επιτροπής αφορούσε μια υποψηφιότητα διοίκησης του Εθνικού Θεάτρου από ένα συλλογικό σχήμα, τους τρεις γνωστούς σκηνοθέτες Νίκο Χατζόπουλο, Αργυρώ Χιώτη, Ακύλλα Καραζήση. Αλλωστε αυτού του είδους τα συλλογικά μοντέλα διοίκησης έχουν εφαρμοστεί σε καλλιτεχνικούς φορείς της Ευρώπης με επιτυχία. Το επισήμανε μάλιστα στα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής η σκηνογράφος Εύα Μανιδάκη.

«Δεν είναι τυχαίο ότι στις συνεντεύξεις τους η πλειονότητα των υποψηφίων, δεδομένου ότι δεν υπάρχει μία προσωπικότητα τέτοιας εμβέλειας αφενός ώστε να διεκδικήσει τον ρόλο του διευθυντή “Padre Padrone” και αφετέρου ότι οι καιροί δεν ανέχονται πια τέτοιες συμπεριφορές και αντιμετωπίσεις, αναφέρθηκε έντονα στη συλλογικότητα και στη δημιουργία ομάδων που θα επιδιώξει ως τρόπο διοίκησης. Οταν λοιπόν παρουσιάστηκε στην Επιτροπή η ομάδα Χατζόπουλου-Χιώτη-Καραζήση είδαμε αυτό το πνεύμα με σάρκα και οστά...», επισήμαινε στην επιστολή της η κ. Πιττακή. Αυτή ήταν «υποψηφιότητα που μας ενθουσίασε και μας οδήγησε σε μία ομόφωνη απόφαση», έγραφε και η κ. Καλογεροπούλου. Τι συνέβη τότε;

«Αρχικά αυτή ήταν κοινή μας απόφαση. Ολοι αναφέρθηκαν στην ευεργετική ομαδικότητα και συλλογικότητα. Μας φρέναρε όμως ο σχετικός νόμος που, όπως μας προειδοποίησε ο πρόεδρος της Επιτροπής (σ.σ. ο γνωστός συνταγματολόγος Νίκος Αλιβιζάτος), δεν προβλέπει τέτοιο μοντέλο διοίκησης. Η αμέσως επόμενη επιλογή μας ήταν ο κ. Μόσχος», μας διευκρινίζει και τηλεφωνικά η Ρένη Πιττακή.

Η ίδια σημείωνε άλλωστε στην επιστολή της: «Δεν ανήκει βέβαια στην Επιτροπή μας να προτείνει στο υπουργείο την επαναπροκήρυξη του παρόντος διαγωνισμού -κάτι τέτοιο θα υπερέβαινε την αποστολή της. Αν εντούτοις η Πολιτεία συμμερίζεται αυτή την άποψη, έχει τη δυνατότητα να το πράξει». Αλλά και προφορικά η κ. Πιττακή το εύχεται: «Καλό θα ήταν γίνει προς μελλοντική χρήση», λέει, προτείνοντας ακόμα μία τροποποίηση: την παράταση της τριετούς θητείας του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού κατά ένα έτος, ώστε να έχει στη διάθεσή του χρόνο ικανό να αναπτύξει το όραμά του.

Ως καθ’ ύλην αρμόδια λόγω «θεατρικής» καταγωγής δεν θα μπορούσαν τα μέλη της Επιτροπής (οι προαναφερθέντες και η Μαριάννα Κάλμπαρη) να εισηγηθούν φιλικά στην υπουργό τροποποίηση του νόμου, ενταγμένη για λόγους επίσπευσης, ως είθισται άλλωστε, σε άλλο νομοσχέδιο; «Κάτι τέτοιο θα χρειαζόταν μελέτη και προσεκτική προετοιμασία και θωράκιση. Και όπως είπα στην κ. Μανιδάκη που μας επισήμανε πως αυτό είναι το καλλιτεχνικό-διοικητικό μοντέλο που προτιμά η Ευρώπη, εμείς, Ελληνες είμαστε, πλακωνόμαστε μεταξύ μας», μας απαντά ο κ. Αλιβιζάτος. Και ο ίδιος ωστόσο τονίζει ότι το σκεπτικό υπέρ μιας συλλογικής διοίκησης ολόκληρης της Επιτροπής δόθηκε στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ με το ερώτημα «μήπως πρέπει να το εφαρμόσει μελλοντικά».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
«Συγχαρητήρια» στον Γιάννη Μόσχο και από το Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου
Το διοικητικό συμβούλιο του θεάτρου με δική του ανακοίνωση ουσιαστικά «επικύρωσε» και από την πλευρά του τον διορισμό του Γιάννη Μόσχου στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Εθνικό Θέατρο.
«Συγχαρητήρια» στον Γιάννη Μόσχο και από το Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου
ΘΕΑΤΡΟ
Είκοσι έξι οι υποψήφιοι διευθυντές
Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση για την Επιτροπή Αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων για τη θέση του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.
Είκοσι έξι οι υποψήφιοι διευθυντές
ΘΕΑΤΡΟ
«Στις τρεις πίτσες, η μία δώρο! Ιδού η στρατηγική του υπουργείου Πολιτισμού!»
Ο σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου «Πόρτα» Θωμάς Μοσχόπουλος μιλά στην «Εφ.Συν.» για τις φετινές παραστάσεις της ομάδας του, την πανδημία, αλλά και την ανεπάρκεια του ΥΠΠΟΑ.
«Στις τρεις πίτσες, η μία δώρο! Ιδού η στρατηγική του υπουργείου Πολιτισμού!»
ΘΕΑΤΡΟ
Μια τόσο μεγάλη απώλεια για το θέατρο...
Στα 81 της χρόνια πέθανε η Μάγια Λιμπεροπούλου μία πολύ μεγάλη ηθοποιός και μία σπουδαία, ανοιχτόμυαλη προσωπικότητα των γραμμάτων και των τεχνών.
Μια τόσο μεγάλη απώλεια για το θέατρο...
ΘΕΑΤΡΟ
Παραλείποντας τους ηθοποιούς...
Ο Δημήτρης Λάλος προσεγγίζει την «Ιλιάδα» από την πλευρά του Εκτορα, με τη μορφή ραψωδιακής αφήγησης και η Ελενα Μαυρίδου μεταφέρει τον «Λάμπρο» του Σολωμού με σκιές σαν κόμικς.
Παραλείποντας τους ηθοποιούς...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας