• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 22.2°C / 26.8°C
    2 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.6°C / 24.3°C
    1 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 20.7°C / 24.8°C
    2 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 20.9°C
    2 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 21.9°C
    3 BF
    72%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 18.0°C / 23.0°C
    1 BF
    65%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 17.9°C / 20.4°C
    2 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 19.6°C / 24.0°C
    2 BF
    70%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.8°C / 24.4°C
    5 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.9°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.4°C / 24.8°C
    2 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.6°C / 20.6°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 22.9°C
    3 BF
    83%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.5°C / 22.9°C
    0 BF
    49%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 22.5°C / 24.0°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 23.8°C
    2 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.2°C / 27.0°C
    1 BF
    41%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 19.3°C
    0 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 18.7°C / 24.7°C
    2 BF
    57%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 20.8°C
    1 BF
    46%

Το πρόγραμμα του Θεάτρου Τέχνης

  • A-
  • A+

Με την επιθυμία το φετινό πρόγραμμα του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν να εκπληρώσει τους στίχους από το Πρωϊνό Άστρο του Γιάννη Ρίτσου «Μια κίνηση -του τρυφερού χεριού σου -έσβησε μεμιάς -όλο το μαύρο» ώστε να ονειρευτούμε από κοντά τον κόσμο από εδώ και μπρος παρουσιάστηκε το πρόγραμμα της περιόδου 2021-2022 το οποίο επικεντρώνεται στην ελληνική δραματουργία χωρίς να λείπουν και κλασσικά εμβληματικά έργα.

Το πρόγραμμα πλαισιώνουν όχι μόνο η μουσική παιδική παράσταση «Τα καινούρια ρούχα του Αυτοκράτορα» που είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να προσκαλείται και να παρουσιάζεται σε σχολεία και σε χώρους εκδηλώσεων -ενώ αναμένεται να ανέβει στη σκηνή την περίοδο των Χριστουγέννων αλλά και ψηφιακό ρεπερτόριο με έργα που διακρίθηκαν στον σχετικό web και audio διαγωνισμό που προκηρύχθηκε το 2021 καθώς και audio έργα που θα αρχίσουν να διατίθενται σε podcasts από τον Νοέμβριο: "Τα ρούχα του Αυτοκράτορα» για παιδιά, «Το Γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου» για εφήβους/ενήλικο κοινό και μια web παράσταση -«Η δική της επανάσταση», που ζωντανεύει το λόγο και τις ιστορίες τριών «θαρραλέων» γυναικών που πρώτες ασχολήθηκαν με το θέατρο κατά τα χρόνια της Επανάστασης.

Δεν θα λείψουν και οι παράλληλες εκδηλώσεις που ξεκινούν από το Δεκέμβριο και είναι αφιερωμένες αφενός στα 100 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης και το ρεμπέτικο τραγούδι και αφετέρου στο ίδιο το Θέατρο Τέχνης καθώς συμπληρώνονται 80 χρόνια από την ίδρυση του το 1942.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα του Θεάτρου Τέχνης:

*Η αυλαία ανοίγει στις 14 Οκτωβρίου με ένα κλασσικό ελληνικό κείμενο διασκευασμένο αλλιώς, καθώς το διήγημα «Ο Ποπολάρος» του Γρηγορίου Ξενόπουλου θα παιχτεί συνοδεία ζωντανής μουσικής. Οι παραστάσεις της ομάδας ΟΠΕΡΑ που σκηνοθέτησε ο Θοδωρής Αμπαζής που υπογράφει και για τη μουσική θα δίνονται στη Φρυνίχου, Τετάρτη και Κυριακή στις 8μμ, Πέμπτη έως Σάββατο στις 9μμ μέχρι τις 12/12.
Πρόκειται για το γνωστό διήγημα που πρωτοδημοσιεύθηκε το 1913 με τίτλο «Ο αντάρτης» και σε αντίθεση με την μεταγενέστερη επί το εμπορικότερο διασκευή του από το συγγραφέα για το θέατρο, αξιοποιεί το ειδύλλιο μεταξύ της Κοντεσσίνας Έλδας και του ποπολάρου Ζέππου Πεμπονάρη για να διαπραγματευθεί, το διαχωρισμό μεταξύ τάξεων και την εσωτερίκευσή του σε μια μεταβατική εποχή που προμηνύεται την ανατροπή τους. Η νέα σκηνική εκδοχή του «Ποπολάρου» που διασκευάζει η Έλσα Ανδριανού εστιάζει, στην αναλογία της σημερινής ταξικής διαστρωμάτωσης και των περιχαρακώσεων που υποθάλπει σε μια εποχή ακραίας ατομικιστικής απομόνωσης και ψευδαισθητικής επικοινωνίας. Μάλιστα σε μια σύγχρονη εκφορά, η μουσική της παράστασης αξιοποιεί την πλούσια επτανησιακή μουσική παράδοση.

Υπόλοιποι συντελεστές:
Σκηνικά-Κοστούμια Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί Αλέκος Αναστασίου
Συνεργασία στη σκηνοθεσία Ελεάνα Τσίχλη
Ερμηνεύουν οι Γιάννης Καράμπαμπας, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Παντελής Δεντάκης, Μαρία Παρασύρη, Νίκος Αλεξίου

*Στις 18 τρέχοντος κάνει πρεμιέρα το πρώτο έργο της Ηρώς Μπέζου για τρία πρόσωπα «Οι Ναυαγοί», σε σκηνοθεσία της ίδιας και του Γιάννη Παπαδόπουλου. Θα παίζεται μέχρι τις 11/1, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9 στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.
Πρόκειται για την επίσκεψη ενός νεαρού δημοσιογράφου σε έναν καταξιωμένο συγγραφέα που ζει απομονωμένος, προκειμένου να του πάρει συνέντευξη για να αντιληφθούν ότι έχουν ασκήσει καθοριστική αλληλεπίδραση ο ένας στην ζωή του άλλου. Στο παιχνίδι μπαίνει και η ανήλικη κόρη του οικοδεσπότη που ζει μαζί του, ο έρωτας των δύο νέων πολύ πριν γνωριστούν για να βρεθούν οι ήρωες να παίζουν με τις λέξεις τους για παιχνίδια σε μια προσπάθεια να "βγούν στη ζωή".
Σκηνικά-κοστούμια: Εύα Γουλάκου
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Εκτέλεση παραγωγής: TooFarEast Productions
Παίζουν: Σοφία Κόκκαλη, Γιάννος Περλέγκας, Μιχάλης Τιτόπουλος

Νοέμβριος

*Τη σκυτάλη παίρνει στις 4 Νοεμβρίου ο «Μακμπέθ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, από την ομάδα «Εν τώ άμα», που σκηνοθετεί ο Θανάσης Δόβρης, σε μετάφραση Θέμελη Γλυνάτση, κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 8μμ, Πέμπτη έως Σάββατο στις 9μμ, στο Υπόγειο μέχρι τις 30/1.
«Δεν μπορεί να συμβεί χειρότερη αρρώστια στον άνθρωπο, απ' το όλες οι αισθήσεις του να γίνουν όραση» ακούγεται στο έργο για να συνδεθεί η αρρώστια με τη διαφθορά της εξουσίας ως το κύριο αίτιο πρόκλησης της και να σχολιαστεί ο μονοαισθητικός άνθρωπος - όραση ως «ένας πεντακάθαρος φονιάς...»

Σκηνικά- κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας
Ηχητικό τοπίο: Αλέκος Βασιλάτος
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθοί σκηνοθεσίας: Κυβέλη Δραγούμη, Μάγδα Καυκούλα, Νικόλας Λαμπάκης
Παίζουν: Θάνος Τοκάκης, Εύη Σαουλίδου, Κώστας Κουτσολέλος, Κώστας Ξυκομηνός, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος.

*Στις 15 Νοεμβρίου και για έξι μόνο παραστάσεις (Δευτέρα/Τρίτη: 15-16, 22-23, 29-30 στις 9μμ.) ανεβαίνει το «Στην οδό Φρυνίχου»: μια μουσική παράσταση με τον Θοδωρή Βουτσικάκη που ανθολογεί η Λίνα Νικολακοπούλου (μουσική επιμέλεια) σε ρεπερτόριο με βάση την «Όμορφη Ζωή» των Piovani – Νικολακοπούλου – Βουτσικάκη αλλά και αγαπημένες στιγμές της ελληνικής μουσικής δημιουργίας και του διεθνούς ρεπερτορίου.
Παίζουν οι μουσικοί:
Νεοκλής Νεοφυτίδης, πιάνο
Βασίλης Ραψανιώτης, βιολί

Δεκέμβριος

*Το «Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα» του Γιάννη Καλαβριανού σε σκηνοθεσία του ίδιου είναι ένα έργο με αφορμή τη νουβέλα «Μίχαελ Κόλχαας» του Χάινριχ Φον Κλάιστ. Κάνει πρεμιέρα στις 13/12 και θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9μμ μέχρι τις 22/2 στο θέατρο της οδού Φρυνίχου, από την ομάδα Sforaris.

Η υπόθεση τοποθετείται στον 16ο αιώνα, όταν ο φιλήσυχος και νομοταγής εκτροφέας αλόγων Μίχαελ Κόλχαας, αδικείται κατάφορα και σκληρά από τον ηγεμόνα, αδυνατεί να δικαιωθεί με έννομο τρόπο καθώς Κράτος, Νόμος και Εκκλησία αδιαφορούν και απογοητευμένος αποφασίζει να πάρει τον Νόμο στα χέρια του για να καταλυθεί σύντομα η λογική και το μέτρο που φτάνει να απειλήσει μια χώρα. Σε μια ελεύθερη μεταφορά της νουβέλας επαναγράφεται ένα από τα σημαντικότερα έργα της γερμανικής γλώσσας που θίγει το θέμα του νομοταγούς πολίτη που παρανομεί, τη φύσης της εξουσίας, τα ζητήματα των κοινωνικών εκρήξεων και τη ριζοσπαστικοποίηση πολιτών, ανοίγοντας τη συζήτηση για τα ηθικά όρια μιας εξέγερσης, «κάνοντας τον Μίχαελ Κόλχαας τον πιο σύγχρονο Ευρωπαίο ήρωα αυτή τη στιγμή».

Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλους
Βοηθός σκηνοθέτη: Κέλλυ Παπαδοπούλου
Προετοιμασία ηθοποιών: Αλεξία Μπεζίκη
Εκτέλεση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Χριστίνα Μαξούρη, Μάνος Πετράκης, Γιώργο Σαββίδης

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
Σκληρό μάθημα ιστορίας και βιωμένης εμπειρίας
Ο Νέστωρ Κοψιδάς, στον ρόλο του αφηγητή Περικλή Κοροβέση, που μιλάει όμως εξ ονόματος των χιλιάδων ανθρώπων που υπέστησαν τη φρίκη, την προσπάθεια «εκμηδένισης», όχι μόνο στη διαβόητη ταράτσα της οδού...
Σκληρό μάθημα ιστορίας και βιωμένης εμπειρίας
ΘΕΑΤΡΟ
Το λυκόφως των χρεών και η χαραυγή της νέας γενιάς λυρικών δημιουργών
Επιθεωρησιακό περιεχόμενο; Αφού είμαστε για γέλια και για κλάματα. Η όπερα σε παράφραση, βασισμένη στο μουσικό δράμα του Ρίχαρντ Βάγκνερ είναι ανελέητη: κυρίως γιατί στο στόχαστρο βάζει το λαό, την...
Το λυκόφως των χρεών και η χαραυγή της νέας γενιάς λυρικών δημιουργών
ΘΕΑΤΡΟ
Μαγευτήκαμε από τις «Μάγισσες του Σάλεμ» στο θέατρο Δημήτρης Χορν
Στο θέατρο Δημήτρης Χορν, ο Νικορέστης Χανιωτάκης με γλαφυρό τρόπο ζωντανεύει μπροστά μας ένα χωριό, συνδέοντας δεξιοτεχνικά τα θραύσματα του παρελθόντος με τις χαραμάδες του μέλλοντος.
Μαγευτήκαμε από τις «Μάγισσες του Σάλεμ» στο θέατρο Δημήτρης Χορν
ΘΕΑΤΡΟ
«Δεν έχω πού αλλού να ψάξω παρά μέσα μου. Δεν έχω κάτι άλλο. Έχετε εσείς;»
Με σεμνότητα και τόλμη, σεβασμό στους δασκάλους αλλά και τομές στις αναζητήσεις του, ο Νίκος Καραθάνος φανερώνει με κάθε του πρόταση πως δεν είναι μόνο σημαντικός δημιουργός, αλλά και μεγάλη ψυχή.
«Δεν έχω πού αλλού να ψάξω παρά μέσα μου. Δεν έχω κάτι άλλο. Έχετε εσείς;»
ΘΕΑΤΡΟ
Οι τρεις εκδοχές της Μαρίας Κάλλας στην αθηναϊκή σκηνή
Τρεις διάσημες ερμηνεύτριες, από τρεις διαφορετικές χώρες, αποδίδουν σε τρεις θεατρικές εκδοχές τη μυθιστορηματική ζωή της διάσημης Ελληνίδας υψίφωνου, σε τρεις εμβληματικές σκηνές της πόλης. Ποια κέρδισε το...
Οι τρεις εκδοχές της Μαρίας Κάλλας στην αθηναϊκή σκηνή
ΘΕΑΤΡΟ
Θρίαμβος του «Moulin Rouge» στα βραβεία Tony - Όλοι οι νικητές
Σάρωσε τα φετινά βραβεία Tony του 2021 η μεταφορά του «Moulin Rouge» του Μπαζ Λούρμαν, που κέρδισε σε δέκα κατηγορίες κατά τη διάρκεια της 74ης τελετής απονομής στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης.
Θρίαμβος του «Moulin Rouge» στα βραβεία Tony - Όλοι οι νικητές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας