• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    4 BF
    45%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.3°C / 25.3°C
    1 BF
    47%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 28.0°C
    3 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 22.0°C
    1 BF
    73%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.3°C / 24.3°C
    5 BF
    50%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    2 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.2°C / 22.8°C
    0 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.6°C / 27.6°C
    1 BF
    39%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.4°C / 28.2°C
    5 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    4 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    7 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.0°C / 25.7°C
    4 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 23.9°C
    0 BF
    83%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 22.9°C / 27.7°C
    0 BF
    48%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.4°C / 26.0°C
    1 BF
    72%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 29.8°C
    2 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.1°C / 28.1°C
    2 BF
    39%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    1 BF
    39%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.5°C / 27.8°C
    1 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    43%
Είκοσι έξι οι υποψήφιοι διευθυντές
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Είκοσι έξι οι υποψήφιοι διευθυντές

  • A-
  • A+
Η Επιτροπή Αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων συνεδρίασε χθες, καθώς ο χρόνος μετρά ήδη αντίστροφα. Ποια ονόματα ακούγονται και ποιος ο λόγος της επιλογής του Νίκου Αλιβιζάτου ως επικεφαλής της διαδικασίας αξιολόγησης.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Την πρώτη της συνεδρίαση πραγματοποίησε χθες η Επιτροπή Αξιολόγησης των -26 σύμφωνα με πληροφορίες- υποψηφιοτήτων για τη θέση του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, υπό την προεδρία του ομότιμου καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, συνταγματολόγου Νίκου Αλιβιζάτου, με μέλη τη σκηνογράφο Εύα Μανιδάκη, την καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννα Κάλμπαρη και τις γνωστές ηθοποιούς Ξένια Καλογεροπούλου και Ρένη Πιττακή.

Ο χρόνος άλλωστε μετρά ήδη αντίστροφα για την Επιτροπή, που καλείται μέχρι τις 31 Ιουλίου α) να αποφασίσει ποιοι φάκελοι υποψηφιοτήτων πληρούν τις προϋποθέσεις και ποιοι όχι β) να διεξαγάγει ατομικές συνεντεύξεις με τους προκριθέντες και γ) να καταλήξει στην τελική κατάταξη των υποψηφίων, με σειρά αξιολόγησης. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής θα διαβιβαστεί αμέσως μετά στην υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, η οποία θα έχει την τελική επιλογή του προσώπου που θα αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση της πρώτης θεατρικής σκηνής της χώρας, λαμβάνοντας ωστόσο υπ’ όψιν την αξιολόγηση. Αυτό μάλιστα ήταν αιτία, πάντα σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, έντονης διαπραγμάτευσης καταρχάς μεταξύ της ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ και του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου, που επέμεινε σθεναρά η κατάταξη των υποψηφίων να γίνει με σειρά αξιολόγησης ώστε να είναι ευδιάκριτη η επιλογή της Επιτροπής, βάσει των κριτηρίων που τέθηκαν εξαρχής. Πράγμα που σημαίνει ότι εάν η υπουργός έχει διαφορετική άποψη από την Επιτροπή, θα οφείλει να αιτιολογήσει την απόφασή της.

Κατά τα άλλα απορίες προκάλεσε σε κάποιους από τον θεατρικό χώρο η τοποθέτηση ως επικεφαλής της Επιτροπής του κ. Αλιβιζάτου, έγκριτου συνταγματολόγου μεν, ο οποίος έχει θητεύσει πρόσφατα σε πιο συμβατές με την ιδιότητά του επιτροπές (όπως αυτή κατά της αστυνομικής βίας, που είχε δημιουργήσει -αλλά όχι και εισακούσει- το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με απόφαση του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη), πλην όμως δεν έχει άλλη σχέση με το θέατρο εκτός από αυτήν του θεατή. Η πρόταση να αναλάβει την προεδρία της Επιτροπής τού έγινε όχι από τον καθ’ ύλην αρμόδιο υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλα Γιατρομανωλάκη, αλλά από την ίδια την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη κι αυτό αφού το ΥΠΠΟ είχε εισπράξει τέσσερις αρνήσεις από κορυφαίες προσωπικότητες του θεάτρου (τους σκηνοθέτες Θ. Τερζόπουλο, Ολιβιέ Πι, Γ. Χουβαρδά και τη θεατρολόγο Ελ. Βαροπούλου). Εξ ου και η στροφή στον πανεπιστημιακό χώρο και η επιλογή του κ. Αλιβιζάτου ώστε, συμπεριλαμβανομένων και των τεσσάρων κυριών, «να διασφαλιστούν το κύρος και η διαφάνεια» της διαδικασίας. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι όποιος καεί στον χυλό («Υπόθεση Λιγνάδη») φυσάει και το γιαούρτι...

Ως προς τις υποψηφιότητες, είναι πολλά τα ονόματα που φημολογούνται: από αυτό του Μιχαήλ Μαρμαρινού (που ακούγεται ότι θα ήταν πρόθυμος να αφήσει την καλλιτεχνική διεύθυνση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2023 ELEVSIS υπέρ της πρώτης κρατικής σκηνής), μέχρι τους Ν. Διαμαντή, Θ. Γκόνη, Β. Δούκα, Θ. Αμπαζή, Αν. Μπρούσκου, Γ. Καλατζόπουλο, Γ. Μόσχο, Εφη Θεοδώρου κ.ά. Εχει ακουστεί ακόμα και το όνομα του διευθυντή του μπαλέτου της Λυρικής Κ. Ρήγου ή και η ενδιαφέρουσα πρόταση για μοντέλο πολυπρόσωπης, ισότιμης διοίκησης του Εθνικού από τους Ακύλλα Καραζήση-Νίκο Χατζόπουλο-Αργυρώ Χιώτη...

Αλλά «Κυριακή κοντή γιορτή», όπως λέει και η γνωστή παροιμία. Λογικά εντός του Αυγούστου θα γνωρίζουμε την έκβαση της επιλογής της Επιτροπής και εάν με αυτήν θα συνταχθεί και η υπουργός.

ΘΕΑΤΡΟ
Μια τόσο μεγάλη απώλεια για το θέατρο...
Στα 81 της χρόνια πέθανε η Μάγια Λιμπεροπούλου μία πολύ μεγάλη ηθοποιός και μία σπουδαία, ανοιχτόμυαλη προσωπικότητα των γραμμάτων και των τεχνών.
Μια τόσο μεγάλη απώλεια για το θέατρο...
ΘΕΑΤΡΟ
Οι καλλιτέχνες αντιμετωπίζονται σαν το μαρούλι που σκαλώνει στα δόντια
Παντρεύοντας το κουκλοθέατρο με το θέατρο και τις εικαστικές τέχνες η Κυριακή Δοξαρά και ο Βασίλης Ροδίτης έχουν παρουσιάσει δουλειές τους, όχι μόνο εντός των τειχών, αλλά και σε φεστιβάλ σε Αγγλία, Αυστρία...
Οι καλλιτέχνες αντιμετωπίζονται σαν το μαρούλι που σκαλώνει στα δόντια
ΘΕΑΤΡΟ
Η μετά τον Λιγνάδη εποχή
Η μεταβατική καλλιτεχνική διευθύντρια Ερι Κύργια παρουσίασε χθες τις παραστάσεις στην Επίδαυρο αλλά και τα σχέδια για τη χειμερινή σεζόν.
Η μετά τον Λιγνάδη εποχή
ΘΕΑΤΡΟ
Το Θεατρικό Μουσείο ξανά ανοιχτό;
Το ίδιο το μουσείο ως Κέντρο Ερευνας αποτέλεσε τα χρόνια της παρουσίας του μια εστία συστηματικής αξιοποίησης του υλικού, των πληροφοριών, των δεδομένων και μαρτυριών που βρίσκονταν στις συλλογές του.
Το Θεατρικό Μουσείο ξανά ανοιχτό;
ΘΕΑΤΡΟ
Ελπίδες, ερωτήματα και απαντήσεις
Το Φεστιβάλ πρέπει σύντομα να επιστρέψει στη λογική της διατεταγμένης λογικής ρεπερτορίου που θα καλύπτει την κοινότητα με επαρκή αιτιολόγηση για όσα εμφανίζονται στις σκηνές του.
Ελπίδες, ερωτήματα και απαντήσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας