• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.9°C / 30.7°C
    1 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.0°C / 26.8°C
    0 BF
    80%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 28.2°C
    3 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    57%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 23.5°C
    2 BF
    73%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 22.9°C / 25.4°C
    2 BF
    67%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 21.1°C / 25.4°C
    3 BF
    29%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 26.2°C
    2 BF
    69%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.8°C
    1 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 22.9°C / 26.9°C
    0 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.4°C / 28.8°C
    2 BF
    83%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.7°C / 30.7°C
    0 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    0 BF
    83%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.5°C / 30.9°C
    3 BF
    30%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 25.7°C / 30.5°C
    2 BF
    35%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 27.8°C
    3 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 27.9°C / 31.0°C
    3 BF
    29%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 23.8°C
    2 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 23.6°C / 26.7°C
    2 BF
    92%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 25.8°C
    2 BF
    44%

«Φοίνισσες» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η μετά τον Λιγνάδη εποχή

  • A-
  • A+
Η μεταβατική καλλιτεχνική διευθύντρια Ερι Κύργια παρουσίασε χθες τις παραστάσεις στην Επίδαυρο αλλά και τα σχέδια για τη χειμερινή σεζόν. Ηταν φανερό πως θα κάνει ό,τι μπορεί για να επανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιη ότι θα θέσει ξανά υποψηφιότητα για να παραμείνει στο τιμόνι του κορυφαίου οργανισμού.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Κακά τα ψέματα, τέσσερις μήνες μετά τις δραματικές εξελίξεις στην υπόθεση Λιγνάδη που δοκίμασαν όσο λίγες φορές στο παρελθόν το Εθνικό Θέατρο, ο κορυφαίος οργανισμός βαδίζει προς την επόμενη μέρα φανερά πληγωμένος από τα σκάνδαλα, τη σύλληψη, τις καταγγελίες.

 

Η Ερη Κύργια στην παρουσίαση του προγράμματος

Είναι όμως το ίδιο ξεκάθαρο ότι οι άνθρωποί του και φυσικά η Ερι Κύργια, που ανέλαβε το τιμόνι στην πιο δύσκολη στιγμή, παραμένουν αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν να σπιλωθεί άλλο το γόητρο, το κύρος, η ιστορία αλλά και η σημασία του θεάτρου για την καλλιτεχνική πραγματικότητα της χώρας.

Ηταν λοιπόν πολλά αυτά που όλοι ήθελαν να ακούσουν από τα χείλη της πρώην αναπληρώτριας διευθύντριας και νυν μεταβατικής καλλιτεχνικής διευθύντριας Ερις Κύργια στη χθεσινή πρώτη συνάντησή της με δημοσιογράφους. Πόσες από τις παραγωγές που είχαν προγραμματιστεί επί θητείας Λιγνάδη θα ανέβουν μετά την απομάκρυνσή του; Θα διεκδικήσει κι εκείνη τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή όταν η θητεία της ολοκληρωθεί (σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα); Ποιο προφίλ του Εθνικού επέλεξε να ενισχύσει και πώς σκοπεύει να κινηθεί ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση στο εσωτερικό του θεάτρου;

Αμήχανη και χωρίς να αναφερθεί καθόλου στο παρελθόν, η επικεφαλής του Εθνικού ήταν φανερό πως θα κάνει ό,τι μπορεί για να επανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιη ότι θα θέσει υποψηφιότητα για να παραμείνει στη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας όταν -σύντομα- ανακοινωθεί η προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού.

«Η θέση αυτή δεν ήταν ποτέ στις φιλοδοξίες μου και δεν έχει αλλάξει αυτό. Δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα μου και στον τρόπο που θέλω να ζω. Οταν ωστόσο δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος, θα το σκεφτώ» είπε χαρακτηριστικά.

«Ιππείς» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου.

Ξεκινώντας από τα καλοκαιρινά σχέδιά του, το Εθνικό Θέατρο ανοίγει τα φετινά Επιδαύρια (25, 26, 27 Ιουνίου) παρουσιάζοντας τους «Ιππείς» του Αριστοφάνη, το πρώτο έργο του ποιητή με ιδιαίτερα έντονες πολιτικές και σατιρικές αιχμές, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου. Η δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου είναι οι «Φοίνισσες» του Ευριπίδη (30, 31 Ιουλίου &1η Αυγούστου), η εμβληματική τραγωδία με την οποία ο ποιητής μάς παραδίδει μια ανατρεπτική εκδοχή του μύθου των Λαβδακιδών.

Το έργο παρουσιάζεται σε μια σύγχρονη παράσταση και σκηνοθέτη τον Γιάννη Μόσχο στην πρώτη του κάθοδο στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Επίσης συνεχίζεται το «Θέατρο Express, Ιστορίες καθ' οδόν Νο2», σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη, το οποίο θα περιοδεύσει από γειτονιά σε γειτονιά σε δήμους της Αττικής.

Γιάννης Χουβαρδάς

ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Για την επόμενη σεζόν στις σκηνές του Εθνικού θα απασχοληθούν συνολικά 220 ηθοποιοί και θα παρουσιαστούν τελικά οχτώ παραστάσεις. Μάλιστα οι σκηνοθεσίες είναι ισάριθμα μοιρασμένες: τέσσερις έχουν αναλάβει γυναίκες (Μαρία Πανουργιά, Ελένη Ευθυμίου, Μαρία Μαγκανάρη, Σοφία Μαραθάκη) και τέσσερις άντρες (Γιάννης Χουβαρδάς, Αρης Μπινιάρης, Θανάσης Σαράντος, Τάκης Τζαμαργιάς).

Στην Κεντρική Σκηνή (κτίριο Τσίλερ) ξεκινά τον Οκτώβριο το έργο του Λόπε δε Βέγα «Φουέντε Οβεχούνα» σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου, στο οποίο ο συγγραφέας στηλιτεύει την αυθαιρεσία του φεουδαρχικού συστήματος βάζοντας στο φόντο της δράσης την προσβολή της γυναικείας τιμής.

Τον Φεβρουάριο του 2022 κάνει πρεμιέρα το «Πονηρό πνεύμα» του Νόελ Κάουαρντ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, μια αριστοτεχνικά δομημένη κωμωδία με καυστικό χιούμορ για τον «γάμο» και τις δυσκολίες της συζυγικής πίστης.

Στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», επίσης τον Οκτώβριο, ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το έργο που καθιέρωσε τον Τενεσί Ουίλιαμς ως έναν από τους σημαντικότερους συγγραφείς του κόσμου. «Λεωφορείον ο Πόθος» λοιπόν, το οποίο και μας μεταφέρει στη Νέα Ορλεάνη της δεκαετίας του 1940, στο σπίτι της Στέλλας, μιας ξεπεσμένης αριστοκράτισσας, και του Πολωνού μετανάστη Στάνλεϊ Κοβάλσκι. Λίγο μετά (Ιανουάριος 2022) ακολουθεί η Μαρία Μαγκανάρη με τον «Ματωμένο γάμο» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα.

Στη σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη» (Ρεξ) ο Τάκης Τζαμαργιάς σκηνοθετεί ένα από τα σημαντικότερα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, την «Αιολική Γη» του Ηλία Βενέζη (Δεκέμβριος 2021), ενώ στη σκηνή «Ελένη Παπαδάκη» (Ρεξ) ο Αρης Μπινιάρης σκηνοθετεί το έργο του Τζορτζ Οργουελ «Η φάρμα των ζώων» (Νοέμβριος 2021) και η Μαρία Πανουργιά το έργο του Ουίλιαμ Σέξπιρ «Τρωίλος και Χρυσηίδα» (Φεβρουάριος 2022).

Μαρία Πανουργιά

ΦΩΤ.: Onassis Foundation

Στο Μικρό Εθνικό, την ευθύνη του οποίου έχει η Σοφία Βγενοπούλου, κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο «Το αγόρι στο θεωρείο» της Αγγελικής Δαρλάση σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Ουραμντάν ανοίγει τον χορό
Η δύναμη της τέχνης του χορού κυριαρχεί στις παραστάσεις του φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Οι καλλιτέχνες - δημιουργοί δίνουν ραντεβού με το κοινό στο Αμφιθέατρο του Κάστρου και στα θέατρα της πόλης
Ο Ουραμντάν ανοίγει τον χορό
ΘΕΑΤΡΟ
Ξαναδιαβάζοντας τον εθνικό μας ποιητή
Το 64ο Φεστιβάλ Φιλίππων θα πραγματοποιηθεί φέτος από τις 2 Ιουλίου ως τις 5 Σεπτεμβρίου και γιορτάζει τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, «διαβάζοντας» ολόκληρο το έργο του εθνικού μας ποιητή.
Ξαναδιαβάζοντας τον εθνικό μας ποιητή
ΘΕΑΤΡΟ
Μινιμαλιστική «Κλυταιμνήστρα»
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών η Σοφία Χιλλ συνδιαλέγεται με το νέο μουσικό έργο του Γιώργου Κουμεντάκη σε μία συνάντηση μουσικής και θεάτρου με επίκεντρο την Κλυταιμνίστρα.
Μινιμαλιστική «Κλυταιμνήστρα»
ΘΕΑΤΡΟ
Ελπίδες, ερωτήματα και απαντήσεις
Το Φεστιβάλ πρέπει σύντομα να επιστρέψει στη λογική της διατεταγμένης λογικής ρεπερτορίου που θα καλύπτει την κοινότητα με επαρκή αιτιολόγηση για όσα εμφανίζονται στις σκηνές του.
Ελπίδες, ερωτήματα και απαντήσεις
ΘΕΑΤΡΟ
Η Δήλος ζωντανεύει από την ανθρώπινη αντήχηση
Βασισμένο στη τραγωδία του Εζεκιήλ «Εξαγωγή» ο Νίκος Διαμαντής παρουσιάζει στη Δήλο την παράσταση «Εξαγωγή-Εξοδος, ένα θεατρικό ορατόριο για την ελπίδα και την καρτερία».
Η Δήλος ζωντανεύει από την ανθρώπινη αντήχηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας