• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    9°C 5.5°C / 11.9°C
    1 BF
    75%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    6°C 4.3°C / 8.8°C
    1 BF
    71%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 12.3°C
    1 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    1 BF
    76%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    5°C 2.0°C / 7.3°C
    2 BF
    74%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -1°C -1.6°C / 1.8°C
    1 BF
    80%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.3°C / 10.7°C
    1 BF
    76%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 13.0°C
    4 BF
    71%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 4.9°C / 9.9°C
    3 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.3°C / 14.4°C
    3 BF
    62%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.6°C / 9.0°C
    3 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.2°C / 13.2°C
    2 BF
    64%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.5°C / 4.5°C
    1 BF
    74%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    8°C 4.5°C / 9.0°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    12°C 5.8°C / 12.1°C
    0 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.4°C / 12.1°C
    1 BF
    70%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 0.3°C / 7.7°C
    2 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 2.7°C / 8.9°C
    1 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -1°C -1.2°C / -1.2°C
    1 BF
    82%
ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ/EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανακοίνωσε και το ρεπερτόριο της σεζόν!

  • A-
  • A+
Εκτός των άλλων, σκευωρός της υπόθεσης είναι το ΣΕΗ και ο πρόεδρός του, «μέτριος» ηθοποιός Σπύρος Μπιμπίλας, γιατί ουδέποτε τον επέλεξε ο άριστος σκηνοθέτης για τις «κορυφαίες» παραστάσεις του. Ο φθόνος των ηθοποιών κορυφώθηκε όταν έγινε με «διακομματική επιλογή» καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου. Εκεί, πριμοδότησε μια πιο αρχαιοελληνική κατεύθυνση στο ρεπερτόριο, εξοργίζοντας τους «αριστερίζοντες θιασώτες του μεταμοντέρνου».

Η περιπέτεια του Δημήτρη Λιγνάδη και η υπερασπιστική γραμμή που επέλεξε να ακολουθήσει δίνει πολιτική διάσταση στη δίωξη που του έχει ασκηθεί, αφού στο υπόμνημά του προς την ανακρίτρια εμπλέκει το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, τους δικηγόρους του Σωματείου και τον ίδιον τον πρόεδρο Σπύρο Μπιμπίλα.

Ο σκευωρός της υπόθεσης μαθαίνουμε πως είναι ο... μέτριος ηθοποιός (!) Σπύρος Μπιμπίλας (και οι δικηγόροι του ΣΕΗ), ο οποίος συμπτωματικά και όχι αξιοκρατικά (!) βρίσκεται στο προεδρείο του ΣΕΗ. Αυτός και άλλοι σαν κι αυτόν (τον Σπύρο Μπιμπίλα) τον φθονούν (!) γιατί εδώ και χρόνια πρωταγωνιστεί ως ηθοποιός και σκηνοθετεί σε κορυφαίες παραστάσεις (!). Γιατί ουδέποτε επέλεξε τους περισσότερους από αυτούς (!) για τις παραστάσεις που σκηνοθετούσε κι αυτός ο φθόνος κορυφώθηκε όταν λόγω της εξαίρετης διαδρομής του ως ηθοποιού και ως σκηνοθέτη επιλέχτηκε με «διακομματική επιλογή» (!) ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου.

Μάλλον είναι περιττό να αναφέρουμε ότι ο Σπύρος Μπιμπίλας μόνον πλειοψηφικά έγινε πρόεδρος του ΣΕΗ. Μας είναι κάπως δύσκολο να φανταστούμε τον κ. Μπιμπίλα να εκλιπαρεί ρόλους από τον καταγγελλόμενο, καθώς τα τελευταία χρόνια δεν είχε χρόνο να παίξει στο θέατρο, καθότι έτρεχε να προσφέρει βοήθεια και φαγητό σε ηλικιωμένους, φτωχούς και ανήμπορους συναδέλφους του, τους οποίους η στοργική Πολιτεία περιφρονεί σταθερά εδώ και χρόνια, ασχολούμενη κυρίως με το ποιους φαντεζί και αρίστους θα διορίσει σε θεσμικές θέσεις. Επίσης, παραμένει άγνωστη σε εμάς η «διακομματική επιλογή» του Δημήτρη Λιγνάδη ως καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

Και βέβαια η Ελένη Παπαδάκη είναι παρούσα στο υπόμνημα –το εμφυλιακό παραμένει πάντα ένα γερό χαρτί πολιτικής εργαλειοποίησης– καθώς η τιμή που έκανε στη δολοφονημένη το 1944 ηθοποιό να δοθεί το όνομά της στο ισόγειο της σκηνής «Ρεξ», ενόχλησε τους συμμορίτες που διοικούν το ΣΕΗ...

Δεν θα μπορούσε να έλειπε από το υπόμνημα το επιχείρημα Ελενα Ακρίτα, ως «κόρη παλαιών πολιτικών» (!) η οποία ανήρτησε την παραίτησή του (η οποία δεν είναι γεγονός;). Κάνει λόγο επίσης για οικονομικό κέρδος που θα έχουν –οι πανίσχυροι αυτοί λομπίστες του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών– και διαβεβαιώνει πως στις επίμαχες ημερομηνίες του καταγγελλόμενου βιασμού εκείνος ήταν στο Κάιρο και στην Ιθάκη.

Στο υπόμνημα αναφέρονται όλες οι παραστάσεις που έχει παίξει και σκηνοθετήσει αλλά όχι μόνον αυτές. Από το υπόμνημά του προς την ανακρίτρια προκύπτει και μια έκτακτη «συνέντευξη Τύπου», αφού μας ανακοινώνει και το ρεπερτόριο της καλλιτεχνικής σεζόν 2021-2022. Μαθαίνουμε λοιπόν πως μεταξύ άλλων θα σκηνοθετήσουν παράσταση στο Εθνικό Θέατρο ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης («The Ferryman»), ο Αρης Μπινάρης («Η φάρμα των ζώων»), ο Τάκης Τζαμαργιάς («Αιολική γη» του Ηλία Βενέζη), ο Απόλλων Παπαθεοχάρης («Το αγόρι στο θεωρείο» της Αγγελικής Δαρλάση), η Αναστασία Διαμαντοπούλου η οποία εκτελεί χρέη διευθύντριας του γραφείου του στο Εθνικό Θέατρο («Ιωάννης Γαβριήλ Μπόρκμαν» του Ιψεν με τον ίδιον στον πρωταγωνιστικό ρόλο), ο Νίκος Καραθάνος με την παράσταση «Επίδαυρος και η ταβέρνα του Λεωνίδα στο Λυγουριό» και ο Γιάννης Χουβαρδάς («Το καλό πνεύμα»). Επίσης είχε προγραμματίσει παραστάσεις αρχαίου δράματος στην Ερευνητική Σκηνή η οποία αντικατέστησε την Πειραματική Σκηνή την οποία ο Δημήτρης Λιγνάδης κατήργησε γιατί είχε αριστερό πρόσημο…

Ενας ακόμα λόγος που εξόργισε τους διώκτες του είναι γιατί έδωσε χώρο για το αρχαίο δράμα στο Εθνικό Θέατρο, πριμοδοτώντας μια πιο αρχαιοελληνική κατεύθυνση στο ρεπερτόριο.

«Σ’ αυτόν τον ενάμιση χρόνο που άσκησα τα καθήκοντά μου προέβην σε ορθολογική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, περιστολή περιττών δαπανών και οικονομικό “νοικοκύρεμα”, ενώ ταυτόχρονα υπήρξα δραστήριος και παραγωγικός, μολονότι η θητεία μου επλήγη από την πανδημία του κορονοϊού και το υποχρεωτικό κλείσιμο των θεατρικών σκηνών.

Οι επιλογές μου αυτές, επειδή δεν ήταν “αριστερές”, ήταν διαφορετικές από της προηγούμενης διοίκησης επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, διότι η αριστερά διαχρονικά προωθούσε τα μεταμοντέρνα και πειραματικά έργα σε βάρος των έργων που προέρχονται από την πολιτιστική μας κληρονομιά, την κλασική αρχαιότητα και γενικότερα τους κλασικούς θεατρικούς συγγραφείς.

Αλλωστε ήδη πριν την ανάληψη των καθηκόντων μου είχα ασκήσει σκληρή κριτική στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τις επιλογές των παραγωγών στο Εθνικό Θέατρο. Αποκορύφωμα της έκφρασης της αγάπης μου για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό που ενδεχομένως να ενόχλησε τους αριστερίζοντες θιασώσες του μεταμοντέρνου, ήταν η επιλογή μου να φιλήσω το ομοίωμα του Παρθενώνα μετά το τέλος της περσινής παράστασης “Πέρσες” στην Επίδαυρο».

Ο Δημήτρης Λιγνάδης ισχυρίζεται πως ο προηγούμενος καλλιτεχνικός διευθυντής, ο Στάθης Λιβαθινός, ο οποίος έμεινε στην ιστορία ως ο διευθυντής που κατέβασε παράσταση υποκύπτοντας τότε στις πιέσεις κύκλων, όχι βέβαια αριστερών, γιατί περιείχε κείμενο του Σάββα Ξηρού, είναι αριστερών φρονημάτων (επειδή τον διόρισε ο τότε υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης). Ο αμέσως προηγούμενος… μεταμοντέρνος καλλιτεχνικός διευθυντής ήταν ο Σωτήρης Χατζάκης, χρεωμένος από τους μεν και τους δε στο στρατόπεδο της Δεξιάς...

Μαθαίνουμε επίσης πόσο μπροστά αισθητικά είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Στο υπόμνημα εμφανίζεται ως άκρως ενημερωμένος για τα σύγχρονα ρεύματα στην τέχνη και την πορεία του μεταμοντέρνου στην Ελλάδα, τάσεις που προσπάθησε να επιβάλει στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου.

Επικοινωνήσαμε με το Εθνικό Θέατρο, υποβάλλοντας το ερώτημα αν θα υλοποιηθεί το ρεπερτόριο που αποφάσισε ο Δημήτρης Λιγνάδης για την καλλιτεχνική σεζόν 2021-2022 και περιμένουμε απάντηση.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
Υπεράσπιση Μπιμπίλα και επισήμανση του κινδύνου συντηρητικοποίησης
Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών και η η Ενωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου εκφράζει την συμπαράστασή της σε όλο το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΗ και στον πρόεδρό του.
Υπεράσπιση Μπιμπίλα και επισήμανση του κινδύνου συντηρητικοποίησης
ΘΕΑΤΡΟ
«Δεν μπορεί να είναι τα πάντα μια σπρωγμένη αισιοδοξία»
Ο Δημήτρης Καταλειφός μιλά στην «Εφ.Συν.» για τη συμμετοχή του στο «Τέλος του Παιχνιδιού», αλλά και την έκδοση της δεύτερης ποιητικής του συλλογής.
«Δεν μπορεί να είναι τα πάντα μια σπρωγμένη αισιοδοξία»
ΘΕΑΤΡΟ
«Εύχομαι η καινούργια αρχή στο θέατρο να γίνει με σεβασμό μεταξύ μας»
Ο Γιάννης Στάνκογλου, ο οργισμένος με τους θεούς «Προμηθέας» της παράστασης, μίλησε μαζί μας για την ουσία του έργου αλλά και γενικότερα για το ασαφές τοπίο που βρισκόμαστε σήμερα, τόσο στο θέατρο του τόπου...
«Εύχομαι η καινούργια αρχή στο θέατρο να γίνει με σεβασμό μεταξύ μας»
ΘΕΑΤΡΟ
Στην Ελλάδα το να ονομαστείς σκηνοθέτης θεωρείται προβιβασμός
Ερμηνεύει τον Οθέλλο στο έργο του Σέξπιρ, επικεφαλής ενός 11μελούς θιάσου που μόλις ξεκίνησε περιοδεία 45 παραστάσεων σ’ όλη την Ελλάδα.
Στην Ελλάδα το να ονομαστείς σκηνοθέτης θεωρείται προβιβασμός
ΘΕΑΤΡΟ
«Ως εδώ η σιωπή, η ασυδοσία»
Οι πρώτες διερευνητικές κινήσεις με στόχο την κατάρτιση Κώδικα Δεοντολογίας για τις τέχνες ξεκίνησαν. Αφορμή στάθηκε ο δημόσιος διάλογος περί έμφυλης βίας που πυροδοτήθηκε από τις πρόσφατες καταγγελίες...
«Ως εδώ η σιωπή, η ασυδοσία»
ΘΕΑΤΡΟ
Οποιον πάρει ο Xάρος;
Με επιστολή τους ηθοποιοί καταγγέλλουν τους πρώην καλλιτεχνικούς διευθυντές του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Γιάννη Αναστασάκη και Μαρία Τσιμά για αυταρχική, αντισυναδελφική και αντεργατική συμπεριφορά....
Οποιον πάρει ο Xάρος;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας