Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.7°C / 13.9°C
    1 BF
    66%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.6°C / 12.8°C
    1 BF
    66%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    8°C 4.4°C / 11.0°C
    2 BF
    87%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    1 BF
    40%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    8°C 8.0°C / 8.0°C
    2 BF
    93%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.4°C / 12.8°C
    2 BF
    64%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    7°C 3.9°C / 11.0°C
    0 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 13.0°C
    3 BF
    76%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.0°C / 12.8°C
    2 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.0°C / 13.0°C
    2 BF
    62%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    1 BF
    42%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    87%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    1 BF
    50%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.1°C / 13.9°C
    0 BF
    35%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    4 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.6°C / 11.7°C
    2 BF
    70%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.8°C / 11.1°C
    2 BF
    93%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.0°C / 12.8°C
    1 BF
    88%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    40%
Ιστορίες ελευθερίας εν καιρώ καραντίνας

Μάνος Κατράκης, Νικήτας Τσακίρογλου και Αλίκη Βουγιουκλάκη σε παράσταση με αναφορές στην Επανάσταση του 1821

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ιστορίες ελευθερίας εν καιρώ καραντίνας

  • A-
  • A+
Το ημερολόγιο αποτελεί μια καταγραφή της πορείας του ελληνικού θεάτρου μέσα στον χρόνο.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Το νέο ημερολόγιο του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών έχει θέμα «Ελληνικό Θέατρο και η Επανάσταση του 1821» και κυκλοφορεί σε μία από τις πιο δύσκολες περιόδους για το θέατρο με τον ουσιαστικό εγκλωβισμό ηθοποιών και θεατών.

Το ημερολόγιο αποτελεί μια καταγραφή της πορείας του ελληνικού θεάτρου μέσα στον χρόνο καθώς και των ηθοποιών που του δίνουν ζωή και έρχεται να συνδράμει τους πληττόμενους ηθοποιούς. Εχει επίσης ως θέμα τις «Πρωθιέρειες των Ολυμπιακών Αγώνων» που ήταν όλες ηθοποιοί ή χορογράφοι. Το περίπου 300 σελίδων ημερολόγιο-λεύκωμα είναι εμπλουτισμένο με γκραβούρες της εποχής καθώς και πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Εμπεριέχονται επίσης γενέθλια και ημερομηνίες θανάτων ηθοποιών που φτάνουν τις έξι χιλιάδες. Διατίθεται στην προσιτή τιμή των 10 ευρώ (πληροφορίες στο τηλ. 210-3815879).

Το θέατρο είναι οι βαθιές μας ρίζες. Κρίκους μακράς αλυσίδας 27 αιώνων αποτελούν η τραγωδία, το σατυρικό δράμα, η πολιτική κωμωδία, το κωμειδύλλιο και οι σύγχρονες μορφές του νεοελληνικού θεάτρου. Οι αρχαίοι μας συγγραφείς έχουν καταξιωθεί στην παγκόσμια συνείδηση.

Ο ποιητής Θέσπις είναι πιθανότατα ο πρώτος ηθοποιός. Παρουσίασε για πρώτη φορά τραγωδία στα Μεγάλα Διονύσια κατά την 61η Ολυμπιάδα (μεταξύ 536-532 π.Χ.).

Τα θεατρικά μπουλούκια, το λαμπερό υπερθέαμα, οι ερασιτεχνικοί θίασοι, το πειραματικό θέατρο αποτελούν παζλ της ίδιας εικόνας. Η πλειονότητα των ηθοποιών διαβιούν σε κατάσταση φτώχειας. Η κακή οικονομική κατάσταση, η υψηλή ανεργία και η αθέτηση συμφωνιών από πλευράς της εργοδοσίας επιδεινώνονται τη δεκαετία της οικονομική κρίσης και φτάνουν σε τραγικό σημείο κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Οι δημόσιες συζητήσεις για το πόσοι πιστοί χωράνε στις εκκλησίες μας, για τη λειτουργία κομμωτηρίων και για το ανοιγοκλείσιμο μαγαζιών έρχεται σε αντίθεση με τη σιωπή για το άνοιγμα των θεάτρων. Η πολιτική ηγεσία δείχνει να αδιαφορεί εντελώς για αυτές τις σημαντικές πολιτιστικές δράσεις.

Πολιτισμός στην Ευρωβουλή

Η πρωτοβουλία για την πολιτιστική ανάκαμψη της Ευρώπης μετά το χτύπημα που επέφερε η πανδημία στους δημιουργικούς και πολιτιστικούς τομείς το 2020, την οποία ανέπτυξε ο ηθοποιός και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Γεωργούλης, και τη συνυπογράφουν άλλοι 103 ευρωβουλευτές από 6 πολιτικές ομάδες, αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. Οι ευρωβουλευτές καλούν τις κυβερνήσεις να αναλάβουν την ευθύνη της στήριξης του πολιτισμού τόσο στις χώρες τους όσο και πανευρωπαϊκά.

Ενα καινούργιο και πολλά υποσχόμενο πρόσωπο στον χώρο του θεάτρου, η Μοσχούλα Ατσιδαύτη, μιλάει για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ηθοποιός από τη στιγμή που θα εκφράσει στους δικούς του την επιθυμία, για το ψαλίδισμα των ονείρων του στη σχολή, για το διάβασμα, την ανεργία, τις οντισιόν, για το τέλος κάθε παράστασης που νιώθεις μαγικά ή θες να ανοίξει η γη να σε καταπιεί και περιγράφει μια εμπειρία της ως θεατή:

«Η τελευταία παράσταση που είδα ήταν λίγες μέρες πριν τη δεύτερη καραντίνα. Πήρα ένα λεωφορείο από την Αχαρνών, το οποίο ήταν ασφυκτικά γεμάτο. Αδύνατη μέχρι και μια ανάσα ανακούφισης. Μπήκα στο θέατρο των εβδομήντα θέσεων. Μας τοποθέτησαν προσεκτικά μέσα, εμάς τους δεκαεφτά ατρόμητους θεατές (μας μέτρησα). Οι μάσκες δεν βγήκαν από κανέναν μας σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Τους απολαύσαμε, τους χειροκροτήσαμε και αποχωρήσαμε, τηρώντας ευλαβικά τις αποστάσεις».

Το θέατρο με την υποδειγματική λειτουργία έκλεισε. Για τη βελτίωση της κατάστασης στα λεωφορεία αιωρούνται αέναες εξαγγελίες.

ΘΕΑΤΡΟ
Υπεράσπιση Μπιμπίλα και επισήμανση του κινδύνου συντηρητικοποίησης
Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών και η η Ενωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου εκφράζει την συμπαράστασή της σε όλο το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΗ και στον πρόεδρό του.
Υπεράσπιση Μπιμπίλα και επισήμανση του κινδύνου συντηρητικοποίησης
ΘΕΑΤΡΟ
Θυμός, ενθουσιασμός, ανησυχία και αναζήτηση μιας νέας αφετηρίας
Συνδικαλιστικά και εκπαιδευτικά η άδεια έρχεται να προστατέψει όσους θέλουν να ασχοληθούν σοβαρά με τον χώρο, αλλά και τον σοβαρό χώρο από όσους θέλουν να ασχοληθούν μαζί του.
Θυμός, ενθουσιασμός, ανησυχία και αναζήτηση μιας νέας αφετηρίας
ΘΕΑΤΡΟ
Ριχάρδος Β' ο Αρης Σερβετάλης
Τρεις διαδικτυακές παραστάσεις για το έργο «Ριχάρδος Β’» της Εφης Μπίρμπα με πρωταγωνιστή τον Αρη Σερβατάλη.
Ριχάρδος Β' ο Αρης Σερβετάλης
ΘΕΑΤΡΟ
Ο ρόλος του ηθοποιού
Μια περιρρέουσα αίσθηση πλανάται ότι στο θέατρο μπορούν να κρυφτούν και να γίνουν ανεκτές συμπεριφορές που εκτός του χώρου θα χαρακτηρίζονταν σκανδαλώδεις.
Ο ρόλος του ηθοποιού
ΘΕΑΤΡΟ
Ξυπνήσαμε τώρα από μια νάρκη κανονικότητας
Τα πρόσφατα γεγονότα στο χώρο του θεάτρου είναι μια «αφύπνιση» που αναγκάζει όσα θεωρούσαμε μέχρι σήμερα «φυσιολογικά» ή έστω σιωπηρώς «αποδεκτά», να τα εξετάσουμε με «άλλο μάτι».
Ξυπνήσαμε τώρα από μια νάρκη κανονικότητας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας