Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δώρα Παρδάλη: Κάνουμε πρόβες χωρίς να ξέρουμε αν και πότε θα λειτουργήσουν τα θέατρα
PATROKLOS SKAFIDAS

Δώρα Παρδάλη: Κάνουμε πρόβες χωρίς να ξέρουμε αν και πότε θα λειτουργήσουν τα θέατρα

  • A-
  • A+

Μετά την μεγάλη αποδοχή κοινού και κριτικών, η παράσταση «Girls & Boys» επιστρέφει - ΥΠΠΟΑ θέλοντος - από τις 10 Οκτωβρίου και για 12 μοναδικές παραστάσεις στο Θέατρο 104, κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21:00.

Το έργο του βραβευμένου με Tony συγγραφέα Dennis Kelly («Ορφανά», «Ματίλντα – Το μιούζικαλ»), παρουσιάστηκε πέρσι για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση – σκηνοθεσία Άννας-Μαρίας Στεφαδούρου, με πρωταγωνίστρια τη Δώρα Παρδάλη, στο Θέατρο 104.

Εμείς μιλήσαμε με τη Δώρα Παρδάλη που μόνη στη σκηνή δίνει έναν ερμηνευτικό άθλο και κερδίζει το κοινό!

Η νεαρή ηθοποιός μ' αφορμή το έργο του Dennis Kelly μας μίλησε για τις σχέσεις εξουσίας, το δύσκολο είδος του θεατρικού μονολόγου, αλλά και την καυτή πατάτα των ημερών που θέλει τα θέατρα να ανοίγουν θεωρητικά στις 4 του μήνα αλλά την υπουργό να φωτίζει την Ακρόπολη και να σφυρίζει κλέφτικα...

PATROKLOS SKAFIDAS

-Η παράστασή σας «Girls & Boys» συνεχίζει για δεύτερη σεζόν μετά την περσινή της επιτυχία. Γιατί πιστεύετε ότι άγγιξε το κοινό;

Νομίζω πως αυτό συνέβη γιατί η παράσταση έχει ως βασικό στόχο να ειπωθεί η ιστορία που έχει γράψει ο Dennis Kelly με όσο μεγαλύτερη αμεσότητα, φυσικότητα και ειλικρίνεια γίνεται. Είναι μια παράσταση που δε στηρίζεται καθόλου σε εντυπωσιασμούς, στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στο πώς θα επικοινωνηθεί αυτή η ιστορία στους θεατές και στο πώς θα συμμετέχουν και οι ίδιοι στο ταξίδι αυτής της γυναίκας. Το έργο είναι εξαιρετικά καλογραμμένο και σύγχρονο και κατά τη γνώμη μου είναι πολλά τα σημεία ταύτισης που μπορεί να βρει κάποιος. Μου φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο να μην αφορά καθόλου κάποιον αυτό το έργο.

-Είναι πιο δύσκολο θεατρικό είδος ο μονόλογος;

Δε ξέρω αν είναι πιο δύσκολο ή πιο εύκολο. Θα έλεγα πως το κάθε είδος έχει τις δυσκολίες και τις ευκολίες του. Άλλωστε και στον μονόλογο έχεις συμπαίκτη το κοινό. Η βασική διαφορά για μένα είναι πως αν συμβεί οτιδήποτε απρόοπτο στη σκηνή, από το να ξεχάσεις τα λόγια σου μέχρι κάποιο τεχνικό λάθος, δεν υπάρχει ένας συνάδελφος εκεί μαζί σου να σε βοηθήσει και να μοιραστείτε τη στιγμή. Επίσης, είναι λίγο πιο αγχωτικό το να παίζεις μόνος γιατί υπάρχει αυτή η σκέψη πως το αποτέλεσμα κάθε παράστασης εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από σένα. Ξέρω όμως πως όταν παίζεις έναν μονόλογο που σε εκφράζει, όταν νιώθεις άνετα και όμορφα μέσα στη δουλειά που έχει γίνει για την παράσταση, όταν έχεις κάπως απελευθερωθεί από αυτά τα άγχη και τις προσδοκίες, η εμπειρία είναι υπέροχη.

-Ποιο είναι για εσάς το μήνυμα του έργου του Dennis Kelly;

Αυτό δυσκολεύομαι ιδιαίτερα να το απαντήσω γιατί δε θεωρώ το έργο καθόλου διδακτικό, θα έλεγα πως περισσότερο θέτει ερωτήματα παρά δίνει απαντήσεις. Είναι ένα έργο που αφορά στις σχέσεις των δύο φύλων μέσα τη σύγχρονη πατριαρχική κοινωνία κι αυτό είναι ένα θέμα πολυδιάστατο. Κατά τη γνώμη μου ερευνά αρκετά και το πώς κατασκευάζονται κοινωνικά τα δύο φύλα, το τι σημαίνει δηλαδή κοινωνικά να είσαι «κορίτσι» και τι «αγόρι», πώς ανατρεφόμαστε διαφορετικά και τελικά πώς σχετιζόμαστε ως «άντρες» και «γυναίκες». Επίσης, είναι ένα έργο που καταπιάνεται με το θέμα της εξουσίας και με το πώς αυτή η έννοια «ποτίζει» τις σχέσεις των ανθρώπων. Και πόσο ικανή είναι τελικά η εξουσία και η απώλεια αυτής να σε οδηγήσει στη βία; Ο Kelly κατά τη γνώμη μου έχει γράψει ένα πολύ έξυπνο έργο, πλούσιο σε ερεθίσματα, το οποίο θα σου δώσει πολλές αφορμές για συζήτηση μετά το πέρας της παράστασης.

PATROKLOS SKAFIDAS

-Η Άννα-Μαρία Στεφαδούρου μ' αυτό το έργο επιχείρησε την πρώτη της σκηνοθεσία. Πώς ήταν η συνεργασία σας;

Είμαι πολύ τυχερή που με σκηνοθέτησε η Άννα Μαρία σε αυτό το έργο. Καταρχάς, είναι ένα έργο που ανακάλυψε η ίδια και που την αφορά προσωπικά και αυτό φαίνεται στο αποτέλεσμα της δουλειάς. Δεύτερον, είχε έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο δούλευε και είχαμε κοινό κώδικα, οπότε με καθοδήγησε με μεγάλη γενναιοδωρία, ευφυΐα και ευγένεια στο υποκριτικό κομμάτι. Ήξερε τι ζητούσε και ήξερε και πώς να το πάρει. Οι πρόβες μας ήταν πολύ δημιουργικές και ήρεμες, ακόμα και στις δυσκολίες υπήρχε ηρεμία και ψυχραιμία. Δεν υπήρξε ποτέ κανένας πανικός, καμία απελπισία και κανένα δράμα. Υπήρχε πάντα συνεννόηση. Νομίζω είναι από τις καλύτερες συνεργασίες που θα μπορούσα να έχω.

-Πείτε μας μια φράση του έργου που ξεχωρίζετε.

«Κάνω πολύ συχνά σκέψεις για τη βία. Δεν το κάνω επίτηδες, απλώς πιστεύω πως είναι θεμελιώδες συστατικό του είδους μας και πώς θα μας καταλάβεις αν δεν αναλύσεις κι αυτό;». Αυτή είναι μια φράση που σκέφτομαι συχνά από το έργο. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που αρνούνται να δουν τα πιο σκοτεινά και βίαια κομμάτια τους και που νομίζουν πως καταπιέζοντάς τα, ξεμπέρδεψαν μαζί τους. Θεωρούν ίσως πως η βία αφορά μόνο κάποιους άλλους και όχι τους ίδιους. Αλλά νομίζω πως για να υπάρξει πραγματική ενηλικίωση και για να μπορέσουμε να είμαστε όντως «φωτεινοί», πρέπει να είμαστε σε θέση να αποδεχτούμε την ύπαρξη σκοτεινών σημείων μέσα μας και μόνο έτσι, μόνο μέσα από την αποδοχή αυτών των σκοταδιών ίσως λυτρωθούμε κιόλας από την ύπαρξή τους.

PATROKLOS SKAFIDAS

-Πόσο δύσκολη είναι για εσάς αυτή η περίοδος αβεβαιότητας με τον κορονοϊό; Τι σας κάνει να συνεχίζετε τις πρόβες;

Είναι μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδος για τους καλλιτέχνες. Αυτή τη στιγμή κάνουμε πρόβες χωρίς να υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τη λειτουργία των θεάτρων, είμαστε δηλαδή τελείως στον αέρα. Και εμείς είμαστε μια παράσταση έτοιμη σχετικά, με την έννοια ότι δεν είμαστε φετινή παραγωγή. Υπάρχουν πάρα πολλές φετινές παραγωγές που ακυρώθηκαν εξαιτίας όλης αυτής της αβεβαιότητας και πάρα πολλοί συνάδελφοι έμειναν χωρίς δουλειά. Είναι απαράδεκτο ένας ολόκληρος κλάδος να μην έχει ιδέα πότε και με ποιο τρόπο θα εργαστεί και πάλι. Και μην ξεχνάμε πως δεν είμαστε μόνο οι ηθοποιοί σε αυτή την κατάσταση, είναι και όλοι οι υπόλοιποι άνθρωποι που εργάζονται στα θέατρα.

-Τι σε κάνει να χαμογελάς στην καθημερινότητά σου;

Χαμογελάω όταν ο σκύλος μου κάνει βλακείες, αλλά και όταν με πειράζουν οι φίλοι μου για βλακείες που κάνω εγώ.

 

Από τις 10 Οκτωβρίου
κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00
στο Θέατρο 104
(Ευμολπιδών 41, Γκάζι, πλησίον μετρό «Κεραμεικός»)

ΘΕΑΤΡΟ
Πρεμιέρα με 12 εκατομμύρια θεατές...
Μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τους Ρώσους ηθοποιούς και τον φημισμένο σκηνοθέτη μας, καθώς το έργο ανέβηκε με live streaming στο θέατρο Αλεξαντρίνσκι.
Πρεμιέρα με 12 εκατομμύρια θεατές...
ΘΕΑΤΡΟ
«Μεταγωγή» του Γιώργου Βέλτσου
Το νέο έργο του Γιώργου Βέλτσου με τίτλο «Μεταγωγή» βρίσκει στη σκηνή τού «Small Argo full of Art», το ιδανικό πεδίο για να μετουσιωθεί σε θεατρικό εγχείρημα με τη σκηνοθετική υπογραφή της Χρύσας Καψούλη, από...
«Μεταγωγή» του Γιώργου Βέλτσου
ΘΕΑΤΡΟ
Όταν μια κοινωνία βρίσκεται σε αμηχανία, αυτό αντανακλάται και στο θέατρο που παράγει
Κόντρα στην κρίση, μια νέα γυναίκα, η Χριστίνα Χριστοφή, τολμά και διατηρεί μια μικρή, αλλά θαυματουργή θεατρική στέγη, στη δύσκολη περιοχή της Κυψέλης. Μάλιστα, κάθε Κυριακή παρουσιάζει έναν δικό της...
Όταν μια κοινωνία βρίσκεται σε αμηχανία, αυτό αντανακλάται και στο θέατρο που παράγει
ΘΕΑΤΡΟ
«Η Θέληση» της Σιμόν Βέιλ για πρώτη φορά στην Αθήνα
Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παράσταση με τίτλο «Η Θέληση» και «αποσπάσματα από τη ζωή της Σιμόν Βέιλ» του Αργεντίνου σκηνοθέτη Σέζαρ Μπρι για την πορεία της μεγάλης Γαλλίδας φιλοσόφου και ακτιβίστριας ...
«Η Θέληση» της Σιμόν Βέιλ για πρώτη φορά στην Αθήνα
ΘΕΑΤΡΟ
Δεύτερη χρονιά για τους «Επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου»
Η παράσταση της Άννας Ετιαρίδου και της ομάδας Πλάνη «Οι επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου», μετά την επιτυχία της περσινής χρονιάς και τις πολύ καλές κριτικές που έλαβε, ανεβαίνει στο θέατρο «Βαφείο». Κάνει...
Δεύτερη χρονιά για τους «Επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας