Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Τρικυμία» του Σέξπιρ από την ομάδα «Ρόδα»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Τρικυμία» του Σέξπιρ από την ομάδα «Ρόδα»

  • A-
  • A+
Το τελευταίο έργο του Σέξπιρ παρουσιάζεται στο θέατρο Πέτρας στην Πετρούπολη.

Η ομάδα «Ρόδα» είχε παρουσιάσει εκεί την πρώτη της παράσταση σε ανοιχτό χώρο πριν από είκοσι χρόνια. Στον ίδιο χώρο, στο Θέατρο Πέτρας στην Πετρούπολη, επιστρέφει απόψε και αύριο με την «Τρικυμία» του Σέξπιρ σε σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή.

Η μαγεία είναι κεντρικό θέμα του τελευταίου έργου που έγραψε ο Σέξπιρ. Η μαγεία είναι το στοιχείο που δένει την πλοκή. Ο Πρόσπερο, ο δούκας του Μιλάνου, ύστερα από επώδυνες ανατροπές που τον ανάγκασαν να μένει εξόριστος σ’ ένα νησί, αποφασίζει να αλλάζει την τροχιά της ζωής του αλλά και των άλλων γύρω του.

Το μέσον είναι η μεταφυσική δύναμή του, η ικανότητά του να χειρίζεται τη μαγεία και να ελέγχει το πνεύμα του Αριελ. Αυτή η ικανότητά του προκαλεί την τρικυμία, το ναυάγιο, τα γεγονότα μεταξύ των ναυαγών στο νησί, τις παραισθήσεις αλλά και τη μαγευτική μουσική του Αριελ.

«Ο ήρωας παλεύει ασταμάτητα με τους δαίμονές του» λέει η Μαρία Περετζή. «Η εξουσία με τις ευθύνες και τις δολοπλοκίες που τη συνοδεύουν, τα πάθη των ανθρώπων, το σκηνικό του έρωτα, είναι όλα εκεί ολοζώντανα, όπως και σήμερα. Η περιπέτεια αυτών των ανθρώπων μάς αποκαλύπτει κόσμους παράξενους με μάγους και ξωτικά, κωμικοτραγικά στοιχεία. Το έργο περιέχει μια θέαση της ανθρώπινης πραγματικότητας διαφορετική από όλα τα υπόλοιπα έργα του διάσημου δραματουργού. Στο κέντρο της στέκει ο άνθρωπος και η προσπάθειά του να αποκατασταθεί η σχέση του με ό,τι συμβαίνει στη ζωή του. Ο λόγος, η μουσική και τα χορικά της παράστασης υπηρετούν τον πανάρχαιο ρόλο του θεάτρου, που μέχρι και σήμερα λειτουργεί θεραπευτικά στους θεατές. Τα μέλη της ομάδας “Ρόδα” ζωντανεύουν τους χαρακτήρες μέσα από ιδιαίτερη, μακρόχρονη προετοιμασία και δημιουργούν μόνοι τους τα κουστούμια, τα σκηνικά και τη μουσική επένδυση της παραγωγής».

Στην παράσταση θα ακουστούν ζωντανά φλάουτο, πιάνο, κρουστά και φωνητικά από τους Τάκη Πατερέλη, Πία Πιερράκου και Γιώργο Ντούνη, με την επιμέλεια της Μαρίας Περετζή.

🔴 INFΟ: Θέατρο Πέτρας. «Τρικυμία» του Σέξπιρ από τη θεατρική ομάδα «Ρόδα». Σκηνοθεσία: Μαρία Περετζή. Μετάφραση: Δημήτρης Περετζής. Χορικά: Μαρία Περετζή. Κουστούμια: Μαρία Περετζή/Ιουλία Βεντίκου/Αννα Κυπραίου/Μαρία Συμεωνίδου/Βίκη Tσέλιου/Αθηνά Παπαφώτη/Χρυσούλα Μπέτσα/Μαρία Τσούγκα/ Ιρις Μπαγλανέα/Πάτυ Παπαγεωργίου/Γιάννης Αγγέλης/Πόπη Αστέρη/Δέσποινα Λόγια/Βούλη Φωτιάδου. Ηχητικά: Δημήτρης Δημητριάδης. Φωτισμός: Μαρία Περετζή/Δημήτρης Νέλλας/Φώτης Τραγανουδάκης.
Παίζουν: Σταμάτης Λόγος (Πρόσπερος), Ιρις Μπαγλανέα (Μιράντα), Ιουλία Βεντίκου/Μάνια Μεταξά/Πάτυ Παπαγεωργίου (Αριελ), Σταύρος Κάππας (Κάλιμπαν), Θωμάς Γκότσης, Δημήτρης Μπόζες, Δημήτρης Νέλλας, Γιάννης Αγγέλης, Γιώργος Κωστογιάννης, Χρήστος Βελαώρας, Γιώργος Ντούνης, Αννα Κυπραίου, Αλέξανδρος Μπάτσης κ.ά. Ξωτικά: Εύα Αυλίδου, Χρήστος Βελαώρας, Γεωργία Καρούτσου, Λένα Κοντοπίδου, Αννα Κυπραίου, Αλέξανδρος Μπάτσης, Χρυσούλα Μπέτσα κ.ά.

ΘΕΑΤΡΟ
Φτάνοντας στον πάτο του κόσμου
Το έργο «Παίζοντας το θύμα» των Ολεγκ και Βλαντίμιρ Πρεσνιακόφ σε σκηνοθεσία του Γιώργος Κουτλή μας έφερε ξανά κοντά στο θέατρο μέσα από την υπόγεια σκηνή του ΡΕΞ.
Φτάνοντας στον πάτο του κόσμου
ΘΕΑΤΡΟ
Τα θέατρα ανοίγουν περιμένοντας την επιδότηση
Τα θέατρα πήραν το σήμα για να ξεκινήσουν υπό την απειλή όμως της πανδημίας -η διαθεσιμότητα των αιθουσών θα εξαρτάται από το υγειονομικό επίπεδο της περιοχής.
Τα θέατρα ανοίγουν περιμένοντας την επιδότηση
ΘΕΑΤΡΟ
Από τη σκηνή, σε κάθε σπίτι
Ξεκινάει το Θέατρο Πορεία την καλλιτεχνική περίοδο 2020-2021 με τέσσερις παραγωγές κόντρα στην επιφύλαξη, την ανασφάλεια και τα προβλήματα που δημιουργεί η πανδημία.
Από τη σκηνή, σε κάθε σπίτι
ΘΕΑΤΡΟ
Μπέκετ χωρίς πλήξη και κλισέ
Το κλασικό έργο του Σάμουελ Μπέκετ «Περιμένοντας τον Γκοντό» στο Ηρώδειο σε μια παράσταση από τον Γιάννη Κακλέα.
Μπέκετ χωρίς πλήξη και κλισέ
ΘΕΑΤΡΟ
Επιστροφή στο ζωντανό θέαμα
Η έναρξη των ζωντανών παραστάσεων ξεκινά στις 26 Σεπτεμβρίου για την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Επιστροφή στο ζωντανό θέαμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας