Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θέατρο στο διπλανό τραπέζι

«Ο Κόκορας» στο εστιατόριο «Ριφιφί» των Εξαρχείων, με την Ελένη Δαφνή και τον Νικόλα Κασάπη

Θέατρο στο διπλανό τραπέζι

  • A-
  • A+

Ενας καβγάς κλασικού μικροαστικού ζευγαριού της πρωτεύουσας δεν εγείρει και τόσο το ενδιαφέρον, εκτός ίσως αν γίνεται ακριβώς δίπλα σου.

Ολοι μας έχουμε κρυφακούσει, άθελά μας ή διακριτικώς ηθελημένα, τους διπλανούς μας σε καφετέριες, ταβέρνες, αίθουσες αναμονής.

Αυτή η «προσφιλής» μας συνήθεια ήταν και η αφορμή να δημιουργηθεί το πρώτο θεατρικό σίριαλ, που παρουσιάζεται κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στο εστιατόριο «Ριφιφί» στα Εξάρχεια.

Πρόκειται για σχεδόν αυτοτελή θεατρικά επεισόδια, που εξελίσσονται στο διπλανό μας τραπέζι. «Είναι μια φανταστική ιστορία κλειδαρότρυπας», μας λένε οι δημιουργοί.

«Σκεφτήκαμε πως σε μια τέτοια ιστορία θα ήταν σωστό να της δώσουμε σάρκα και οστά μέσα σε ένα χώρο φυσικό».

Κάπως έτσι γεννήθηκε «Ο Κόκορας», θεατρικό δρώμενο σε συνέχειες ανάμεσα στον Αργύρη και την Πόπη, ένα παντρεμένο ζευγάρι της Αθήνας, με παιδί και πεθερά, τον καιρό της κρίσης.

Σημερινό, με όνειρα και προσωπικές φιλοδοξίες που στέκονται εμπόδιο μεταξύ τους. Ενα ζευγάρι που οι θεατές το βλέπουν προφίλ να μιλάει για αλήθειες ανφάς.

Οι ηθοποιοί Νικόλας Κασάπης και Ελένη Δαφνή, που υποδύονται το ζεύγος εν κρίσει -κοινωνική και προσωπική- είναι εξαιρετικοί και κυρίως πειστικοί.

Ο πρώτος με σπουδές θεάτρου και τζαζ μουσικής και η δεύτερη απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης και ιδρυτικό μέλος της θεατρικής ομάδας «Γέφυρα».

Τα προβλήματά τους ακούγονται καθημερινά και οικεία. Μια δουλειά που δεν προχώρησε, θέματα του παιδιού τους, προβλήματα με τα πεθερικά, με τις δημόσιες υπηρεσίες, κρίσεις μέσης ηλικίας.

Κάτι μεταξύ καρικατούρας και σύγχρονης οικογενειακής πραγματικότητας. Ταυτίζεσαι μαζί τους σε τέτοιο βαθμό, που κάποιοι από τους θαμώνες, μετά το πέρας της παράστασης, άρχισαν να κάνουν παρόμοιους διαλόγους.

«Αλέκτωρ σημαίνει μαχητής, από το ρήμα “αλέξω” που σημαίνει αποκρούω, υπερασπίζομαι. Εμείς το αποδώσαμε μεταφορικά ως έναν άνδρα ερωτύλο ή επιδεικτικό παλικαρά έτοιμο για όλα. Αυτός είναι ο Αργύρης, ο δικός μας Κόκορας, ένας άντρας λίγο μετά τα 40», εξηγούν οι δημιουργοί, Τάσος Γερακίνης, σκηνοθέτης, και Κατερίνα Παπαναστασάτου, απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης.

«Και η γυναίκα του είναι η Πόπη. Την παίρνει μια στο τόσο λοιπόν να βγούνε για φαγητό και να συζητήσουν τα του βίου τους. Με όπλο το μοναδικό τους χιούμορ, διαφωνούν, συγκρούονται και επιδίδονται σε παιχνίδια μυαλού και εξουσίας, αγωνιώντας να βγουν αλώβητοι από την αιώνια μάχη αρσενικού-θηλυκού».

Οι διάλογοι είναι ξεκαρδιστικοί και ευφάνταστοι. Οι λεκτικές ακρότητες και η αλήθεια τους σε κερδίζουν.

Το καλύτερο πάντως το είπαν οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές: «Σίριαλ γίναμε!». Και μάλιστα, θεατρικό.

Info:

Tον Μάιο θα γίνουν επαναληπτικές παραστάσεις και των τριών επεισοδίων που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του έτους.

Συγκεκριμένα: 13 & 14 Μαΐου: «Η γριά», 20 & 21 Μαΐου: «Το οικόπεδο», 27 & 28 Μαΐου: «Η επιστολή».

Στο εστιατόριο «Ριφιφί» (Εμμανουήλ Μπενάκη 69 & Βαλτετσίου, Εξάρχεια, 210-3300237, http://rififi-restaurant.gr/), λίγο μετά τις 22.00. Διάρκεια παράστασης: 40’.

ΘΕΑΤΡΟ
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»
Πολλά τα αριστεία για τον ηθοποιό Γιωργή Τσουρή, ο οποίος αυτοτρολάρεται: «Είμαι μοναχοπαίδι. Ο πατέρας μου Ανδρέας είναι ηθοποιός και η μητέρα μου Νάγια, φιλόλογος. Οπότε εγώ έγινα και τα δυο... τι να κάνω!».
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»
ΘΕΑΤΡΟ
Υπέροχος, διαφορετικός Παπαδιαμάντης!
Είναι όλοι τους υπέροχοι! Ταλαντούχοι, γεμάτοι αγάπη για το θέατρο και κυρίως γεμάτοι σεβασμό για το κείμενο. Ή μάλλον, για τα κείμενα. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η θεατρική παράσταση «Ο Α.Π. στο σπίτι μας»,...
Υπέροχος, διαφορετικός Παπαδιαμάντης!
ΘΕΑΤΡΟ
Μαγεία για πιστεύσαντες (και μη)
H παράσταση «Οι μάγισσες της Σμύρνης», που ξεκινάει σε λίγες μέρες στο θέατρο «Παλλάς», είναι κυρίως για «μη πιστεύσαντες», ακριβώς γιατί θα τους πείσει πως «η μαγεία είναι ισχυρή, σαν τη δύναμη της ψυχής»,...
Μαγεία για πιστεύσαντες (και μη)
ΘΕΑΤΡΟ
Σαν να παίρνει το «Σπιρτόκουτο» πάλι φωτιά
Ο Γιάννης Οικονομίδης, σκηνοθέτης της ομότιτλης ταινίας, με το νέο του έργο προκαλεί έκρηξη και στη σκηνή, παρουσιάζοντας με pulp ρεαλισμό την ιστορία μιας οικογένειας που ζει το όνειρο της μεταπολιτευτικής...
Σαν να παίρνει το «Σπιρτόκουτο» πάλι φωτιά
ΘΕΑΤΡΟ
Κυνηγούσε τα όνειρά του στο θέατρο
Ο κόσμος τον αγάπησε για τις ταινίες του, ο ίδιος αγάπησε τη σκηνή και έζησε ωραίες εποχές με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, την Πράξη της Μπέττυς Αρβανίτη ή με δικούς του θιάσους, παίζοντας Ιψεν, Πίντερ,...
Κυνηγούσε τα όνειρά του στο θέατρο
ΘΕΑΤΡΟ
Ερωτες στο δάσος του Αρντεν
Το «Οπως σας αρέσει», είχε να ανεβεί στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας πάνω από 30 χρόνια. Κι όταν ανέβηκε αυτή τη σεζόν, στην κεντρική και σούπερ τεχνικών προδιαγραφών σκηνή του, το Olivier Theatre, έγινε μια από...
Ερωτες στο δάσος του Αρντεν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας