Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πλήρης ημερών «έφυγε» η σπουδαία Ασπασία Παπαθανασίου
Ψηφιοποιημένες συλλογές ΕΛΙΑ

Πλήρης ημερών «έφυγε» η σπουδαία Ασπασία Παπαθανασίου

  • A-
  • A+

Σε ηλικία 102 ετών πέθανε η ηθοποιός του θεάτρου, συγγραφέας και μέλος της Εθνικής Αντίστασης, Ασπασία Παπαθανασίου. Ήταν ιδρυτικό μέλος πολλών θιάσων, βραβευμένη με διεθνείς διακρίσεις και ευτύχησε να πρωταγωνιστήσει σε σπουδαίες παραστάσεις αρχαίου δράματος, όπως  Αντιγόνη, Μήδεια, Ηλέκτρα και Κλυταιμνήστρα. 

Η Ασπασία Παπαθανασίου γεννήθηκε το 1918 στην Άμφισσα και τελείωσε τη Δραματική Σχολή του Εθνικού το 1940. Πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο το 1941 με τους θιάσους της Μαρίκας Κοτοπούλη και της Κατερίνας Ανδρεάδη. Μετά την απελευθέρωση, θα γίνει ιδρυτικό μέλος του Λαϊκού Θεάτρου, μαζί με ηθοποιούς της Αντίστασης.

Με το Πειραϊκό Θέατρο του Δημήτρη Ροντήρη, περιοδεύουν σε 35 χώρες δίνοντας περισσότερες από 450 παραστάσεις, ενώ για τις ερμηνείες της δέχεται εγκωμιαστικές κριτικές και πολλά βραβεία. Οπως το Α' Βραβείο του Φεστιβάλ του Θεάτρου των Εθνών (1960 για την «Ηλέκτρα»), το Χρυσό Μετάλλιο του Δήμου Αθηναίων (1962), το Αργυρό Μετάλλιο της Διεθνούς Θεατρικής Επιτροπής του Παλέρμο (καλύτερη Ευρωπαία ηθοποιός για το 1963), το Βραβείο Μαρίκας Κοτοπούλη (1964).

Κατά την περίοδο της Κατοχής, είχε ενταχθεί στην Εθνική Αντίσταση και έγινε ταγματάρχης του ΕΛΑΣ Αθήνας. Συνελήφθη δύο φορές από τις ιταλικές αρχές κατοχής. Επίσης, κατά την περίοδο της δικτατορίας, αυτοεξορίστηκε από την Ελλάδα και έμεινε στο Λονδίνο. Όλα εκείνα τα χρόνια της χούντας, ανέπτυξε αντιδικτατορική δράση.

ΘΕΑΤΡΟ
«Πέρσες» με εξαιρετικό επιτελείο ηθοποιών
Εστω και καθυστερημένα, με όλες τις δέουσες προφυλάξεις και αναστολές, αξιωθήκαμε και φέτος να επισκεφτούμε την Επίδαυρο. Οι «Πέρσες» του Εθνικού ήταν η πρώτη από τις δύο παραγωγές της κρατικής σκηνής, μία από...
«Πέρσες» με εξαιρετικό επιτελείο ηθοποιών
ΘΕΑΤΡΟ
«Υπόδειγμα μαχόμενης καλλιτέχνιδας»
Την κορυφαία τραγωδό και αγωνίστρια της Αντίστασης Ασπασία Παπαθανασίου, η οποία τη Δευτέρα έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 102 ετών, αποχαιρετούν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, καλλιτεχνικοί φορείς...
«Υπόδειγμα μαχόμενης καλλιτέχνιδας»
ΘΕΑΤΡΟ
Κορυφαία τραγωδός, μαχητική αγωνίστρια
Μήδεια, Ηλέκτρα, Αντιγόνη, Κλυταιμνήστρα... Δεν υπάρχει τραγική ηρωίδα που να μην έβαλε την ερμηνευτική της σφραγίδα η Ασπασία Παπαθανασίου, με μια σύγχρονη προσέγγιση του αρχαίου δράματος.
Κορυφαία τραγωδός, μαχητική αγωνίστρια
ΘΕΑΤΡΟ
Πρωτότυπες παραστάσεις στο αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
Ζωντανά, αλλά και σε live streaming στο διαδίκτυο, κορυφαίοι ηθοποιοί, σκηνοθέτες, μουσικοί και χορευτές προσεγγίζουν με ιδιαίτερο τρόπο ή διασκευάζουν κείμενα και έργα που έχουν σχέση με την αρχαία τραγωδία.
Πρωτότυπες παραστάσεις στο αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
ΘΕΑΤΡΟ
Τα μάγια του έρωτα
Το κεντρικό στοιχείο που αφήνεται να διαφανεί σε αυτό το έργο του Θεόκριτου είναι ότι η μαγεία αποτελεί αποκλειστική πηγή ψυχολογικής δύναμης για την ευάλωτη θέση της γυναίκας του αρχαίου κόσμου απέναντι στην...
Τα μάγια του έρωτα
ΘΕΑΤΡΟ
Προμηθέας: ο έκπτωτος θεός που κρύβεται στις μεγαλουπόλεις
Στον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου δεν υπάρχουν ήρωες, θνητοί. Τα πρόσωπα που συγκρούονται μέσα στο άγριο παγωμένο τοπίο του Καυκάσου όπου δεσπόζει ένας κόκκινος στύλος με καρφωμένο πάνω του τον Προμηθέα...
Προμηθέας: ο έκπτωτος θεός που κρύβεται στις μεγαλουπόλεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας