• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.5°C / 34.1°C
    3 BF
    43%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 31.6°C
    3 BF
    45%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.4°C / 32.7°C
    3 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    4 BF
    64%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 29.1°C / 29.9°C
    4 BF
    51%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 29.5°C
    1 BF
    38%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 18.4°C / 25.9°C
    3 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 30.2°C / 30.2°C
    3 BF
    45%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 28.2°C / 31.4°C
    4 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 28.5°C
    1 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.3°C / 33.8°C
    2 BF
    45%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 26.8°C / 27.7°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    4 BF
    61%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 29.5°C / 31.9°C
    0 BF
    31%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 28.9°C / 33.8°C
    3 BF
    27%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 28.8°C
    5 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    32°C 30.1°C / 34.3°C
    3 BF
    31%
  • Καβάλα
    Θύελλα
    27°C 25.3°C / 26.6°C
    3 BF
    60%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 28.4°C
    2 BF
    38%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    2 BF
    46%

«Ακριβώς το τέλος του κόσμου» του Ζαν-Λικ Λαγκάρς (29, 30, 31 Μαΐου)

Οι Γάλλοι γράφουν, οι Ελληνες παίζουν

  • A-
  • A+

Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και το Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης συνεχίζουν για δεύτερη χρονιά τo Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου «Το Γαλλικό Θέατρο à la Grecque». Στον ειδικά διαμορφωμένο υπόγειο χώρο του ιδρύματος, από τις 14 έως τις 31 Μαΐου, έξι σύγχρονα γαλλικά θεατρικά έργα, που μεταφράστηκαν ειδικά στα ελληνικά και παραδόθηκαν σε έξι νέους Ελληνες σκηνοθέτες, θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στη χώρα μας.

Κοινός θεματικός τους άξονας ο σύγχρονος κοινωνικός βίος. Το κενό της αγάπης και η φαντασίωση της φυγής, η κρίση -οικονομική και κοινωνική-, η βία της οικογένειας, ο ομοφοβικός ρατσισμός, η αποικιοκρατία, η αιματηρή εξουσία, οι αξίες του θεάτρου.

► «Burn baby burn» της Καρίν Λακρουά (14, 15, 16 Μαΐου). Μετάφραση: Εργαστήρι μετάφρασης του Γαλλικού Ινστιτούτου (Σιμόνη Αθανασίου, Παναγιώτα Δρυ, Βίκυ Καμπούρη, Γιώργος Σαραμάσκου). Διεύθυνση και επιμέλεια μετάφρασης: Δήμητρα Κονδυλάκη. Σκηνοθεσία: Βάσια Ατταριάν. Παίζουν: Προμηθέας Neratini-Δοκιμάκης, Μυρτώ Μακρίδη, Ιωάννα Ραμπαούνη. Ακούγεται η φωνή του Βασίλη Μαυρογεωργίου.

«Μια αντλία βενζίνης και κάποια καθίσματα καφετέριας, όμορφα κάποτε, παρατημένα στο τίποτα τώρα. Είναι ο τόπος όπου θα συναντηθούν δύο κορίτσια κι αργότερα κι ένα αγόρι λίγο πριν από την ενηλικίωση, λίγο μετά την εφηβεία. Ο χώρος θα γεννήσει τη συνάντηση και θα ορίσει την εξέλιξή της», σημειώνει η Βάσια Ατταριάν.

► «Τ.Ι.Ν.Α., μια σύντομη ιστορία για την κρίση» του Σιμόν Γκρανζά (17, 18, 19 Μαΐου). Μετάφραση: Εφη Γιαννοπούλου. Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης. Παίζουν: Πολυξένη Ακλίδη, Γιώργος Δάμπασης, Εκτορας Λιάτσος.

«Το έργο, με υπότιτλο “Μια σύντομη ιστορία της κρίσης”, βρίσκεται στη λογική συνέχεια του “πολιτικού θεάτρου” του 20ού αιώνα», λέει ο σκηνοθέτης. «Ιστορικοποιεί το παρόν. Και, καθώς ο κόσμος μας είναι πια κατακλυσμένος από έναν ακατάσχετο δημόσιο λόγο, που σπάνια υπερβαίνει την ανατροφοδοτούμενη κοινοτοπία, χρησιμοποιεί τα πολιτικά, κοινωνικά, επιστημονικά, δημοσιογραφικά στερεότυπα ως πρώτη ύλη για να αναπλάσει σκηνικά, με ειρωνεία και κυνισμό, το δυστοπικό τοπίο του μετα-δημοκρατικού δυτικού κόσμου της κρίσης».

► «Θέατρα» του Ολιβιέ Πι (20, 21, 22 Μαΐου). Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη. Σκηνοθεσία: Λουίζα Κωστούλα. Περφόρμερ: Παναγιώτης Γαρμπής, Λουίζα Κωστούλα.

Από τα πρώτα έργα του Πι, με στοιχεία αυτοβιογραφικά. «Αποτελείται από δώδεκα κεφάλαια, σαν ένα προσωπικό ημερολόγιο», σημειώνει η Λουίζα Κωστούλα. «Ξεκινά με το μαχαίρωμα ενός νέου στον δημόσιο δρόμο. Καθώς πεθαίνει θυμάται τα σημαντικότερα κεφάλαια της ζωής του, ανακαλεί τα τραύματά του, που τον οδήγησαν στο να ασχοληθεί με το θέατρο και τη συγγραφή».

► «Το τέλος του έρωτα» του Πασκάλ Ραμπέρ (23, 24, 25/5). Μετάφραση: Νικολίτσα Αγγελακοπούλου. Σκηνοθεσία: Κ. Αλέξης Αλάτσης. Ερμηνεύουν: Κ. Αλέξης Αλάτσης, Ιουλία Σιάμου.

Μια γυναίκα ηθοποιός, ένας άντρας σκηνοθέτης. «Με όρους πρόβας θεάτρου, πάνω σε μια άδεια σκηνή, με διαδοχικούς μονολόγους, ατελείωτους, σ’ έναν πόλεμο λέξεων», λέει ο σκηνοθέτης. «Ενα έργο για τα ασύμβατα θέλω και τους διαφορετικούς ρόλους στον έρωτα και στη δουλειά, δύο ζώων της σκηνής».

► «Η θύελλα επιμένει» του Ενζό Κορμάν (26, 27, 28/5). Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη. Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής. Παίζουν: Γιώργος Κοτανίδης, Κωνσταντίνος Χατζής, Ελπίδα Μεταξά.

«Ο χώρος ρεαλιστικός», λέει ο σκηνοθέτης. «Ο ψυχισμός των προσώπων γνωστός. Τυπική αιτία της συνάντησής τους, το θέατρο. Μια πρόταση για μια παράσταση. Τα δύο πρόσωπα φαινομενικά μοιάζει να έχουν κάτι κοινό. Οσο περνάει η ώρα αναδύονται οι διαφορετικότητές τους, οι φόβοι, η αγωνία, ο θάνατος, ό,τι εμπεριέχουν. Φανερώνονται οι αιτίες που τα εμποδίζουν να έρθουν σ’ έναν πραγματικό διάλογο».

► «Ακριβώς το τέλος του κόσμου» του Ζαν-Λικ Λαγκάρς (29, 30, 31 Μαΐου). Μετάφραση: Ανδρέας Στάικος. Σκηνοθεσία: Ενκε Φεζολάρι. Παίζουν: Ελεονώρα Αντωνιάδου, Νικόλ Δημητρακοπούλου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Ιωάννης Παπαζήσης, Βαγγέλης Ψωμάς.

«Ενα αποκαλυπτικό δράμα για την εικόνα του σύγχρονου ανθρώπου», σημειώνει ο Ενκε Φεζολάρι. «Ο Λαγκάρς αποκωδικοποιεί το κλασικό αστικό δράμα, εμπλουτίζοντάς το με σύγχρονα στοιχεία και θέτοντας ερωτήματα, όπως η αλλοτρίωση, ο παραλογισμός και η απουσία επαφής. Με σαφείς επιρροές από τον Μπέκετ και τον Καμί, εντείνει στο έπακρο το αίσθημα της αγωνίας, της δυστυχίας και του θανάτου με επίκεντρο τον άνθρωπο».

 

INFO:

Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος, τηλ.: 210-3418 550. Ωρα έναρξης: 21.00. Γενική είσοδος ανά παράσταση 10 ευρώ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
Σαν μαθητής στην Επίδαυρο
Μια ελληνορωσική συμπαραγωγή προκαλεί το ενδιαφέρον. Το ιστορικό Θέατρο Βαχτάνγκοφ της Μόσχας συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζοντας την Παρασκευή και το Σάββατο στην Επίδαυρο την...
Σαν μαθητής στην Επίδαυρο
ΘΕΑΤΡΟ
Η καλύτερη παράσταση ήταν του κοινού
«Τι καλά που ήρθατε... Το θέατρο ζει!» μονολογούσε ο Γιάννης Κακλέας ανεβαίνοντας τα σκαλιά ψηλά στο ηλεκτρολογείο, δύο λεπτά πριν οι «Αχαρνής» του ξεχυθούν στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου. Και είχε δίκιο....
Η καλύτερη παράσταση ήταν του κοινού
ΘΕΑΤΡΟ
Γλιτώσαμε το Epidaur-exit
Το δημοψήφισμα της ερχόμενης Κυριακής παραλίγο να προκαλέσει το πρώτο του θύμα: τις «Τρωάδες» του Ευριπίδη από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο. Οι δύο παραστάσεις, που ανοίγουν τα φετινά Επιδαύρια, κινδύνεψαν...
Γλιτώσαμε το Epidaur-exit
ΘΕΑΤΡΟ
Φεστιβάλ του Αυγούστου για τον Βούλγαρη
Ενας θεσμός κι ένα θέατρο γεννήθηκαν στην Ανδρο. Το ολοκαίνουργιο ανοιχτό θέατρο της Χώρας θα φιλοξενεί καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου μουσικές και λογοτεχνικές εκδηλώσεις, θέατρο, σινεμά, αφιερώματα από την...
Φεστιβάλ του Αυγούστου για τον Βούλγαρη
ΘΕΑΤΡΟ
Θα μπορούσα να ανεβάζω κάθε χρόνο μια εκδοχή της «Μήδειας»
Ενα ακόμα live streaming απ’ ευθείας από τη Σκηνή Κατίνα Παξινού - Ερευνητική Σκηνή φέρνει στις οθόνες μας το Εθνικό Θέατρο στις 10 Ιανουαρίου. Τη «Μήδεια» του Ευριπίδη έτσι όπως την φαντάστηκε η Μάρθα...
Θα μπορούσα να ανεβάζω κάθε χρόνο μια εκδοχή της «Μήδειας»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας