Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ψηφιακό «zoom» στην Αντιγόνη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ψηφιακό «zoom» στην Αντιγόνη

  • A-
  • A+
H περφόρμανς «Antigone test» με καταιγιστικά visuals, θεατρικό λόγο και ποπ μουσική αντλεί από τον αρχαιοελληνικό μύθο και μιλά για την έμφυλη διαχρονική βία.

Μετά το «Oedipus: Sex with Mum Was Blinding» η Ελλη Παπακωνσταντίνου μας φέρνει το «Antigone test». Βαδίζει ξανά σε αχαρτογράφητα μονοπάτια με τη νέα δημιουργία «ψηφιακού θεάτρου». Αυτή τη φορά, δημιουργεί μια ψηφιακή παράσταση, σχεδιασμένη για την πλατφόρμα του «zoom» σε συνεργασία με την εικαστικό Μαίρη Ζυγούρη (visual poems) και τις καινοτόμες καλλιτέχνιδες Nalyssa Green, Kat Papachristou, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Βάλια Παπαχρήστου, Σοφία Μανώλη και Gemma Carbone.

Δεν πρόκειται για ένα ακόμα θέατρο κονσέρβας λέει η δημιουργός, αλλά μια περφόρμανς ζωντανή κι όχι βιντεοσκοπημένη, με καταιγιστικά visuals, θεατρικό λόγο και ζωντανή ποπ μουσική. Μια ψηφιακή εμπειρία όπου το κείμενο στηρίζεται στα «Ιχνη της Αντιγόνης», ένα από τα γνωστότερα έργα της Σουηδής Χριστίνας Ουζουνίδη που αντλεί από τον αρχαιοελληνικό μύθο της Αντιγόνης και μιλά για την έμφυλη διαχρονική βία και την κατασκευή της έμφυλης ταυτότητας.

Το «Θέατρο του εγκλεισμού» έχει κανόνες σημειώνουν οι συντελεστές: «Κανόνες που θέσαμε στους εαυτούς μας και που περιγράφουν αυτό που συμβαίνει. Κάνουμε τις πρόβες μας και παρουσιάζουμε το έργο αποκλειστικά μέσα από την απομόνωσή μας. Χρησιμοποιούμε μόνο αντικείμενα, μουσικά όργανα, ρουχισμό ή τεχνικό εξοπλισμό που είχαμε στα σπίτια μας, όταν μπήκαμε σε καραντίνα. Το σκηνικό είναι το σπίτι μας. Δημιουργούμε μέσα από το σπίτι μας, όπως και τόσες άλλες γενιές γυναικών πριν από εμάς. Ιδιωτικός και δημόσιος λόγος και χώρος σμιλεύονται».

«Το θέατρο είναι μια τέχνη που προϋποθέτει τη φυσική παρουσία και αυτό το γνωρίζουμε πολύ καλά» λέει η Ελλη Παπακωνσταντίνου. «Στη δική μας περίπτωση, η καραντίνα μάς έφερε να κάνουμε πρόβες με τη βοήθεια μιας ψηφιακής πλατφόρμας. Διαπίστωσα ότι ο εγκιβωτισμός των σωμάτων στα ψηφιακά παράθυρα άνοιγε διάλογο με τον εγκλωβισμό στην έμφυλη ταυτότητα και στη σύνδεση της γυναίκας με τον οίκο, τον ιδιωτικό χώρο. Επομένως, ο αναγκαίος εγκλεισμός στο σπίτι και η μεταφορά μεγάλου μέρους της δραστηριότητάς μας στο διαδίκτυο δεν ήταν ο μόνος λόγος για τη δημιουργία αυτής της νέας πρότασης. Εδώ, υπάρχει ως ζητούμενο η δημιουργία μιας νέας αισθητικής γλώσσας με μέσα που δεν έχουμε ξαναδουλέψει ποτέ».

Η παράσταση έχει διεθνή απήχηση (θετικότατα έχουν εκφραστεί ο Branislav Jakovljevic, διευθυντής του Τμήματος Θεάτρου και Περφόρμανς στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, η Sara Jobin, μαέστρος και καλλιτεχνική διευθύντρια του Center for Contemporary Opera Νέας Υόρκης, κ.α), ενώ υποστηρίζεται από το υπουργείο Πολιτισμού, το Arts Council της Σουηδίας (Kulturrådet) και τη Σουηδική Πρεσβεία στην Ελλάδα και τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Ισότητας και της UNESCO.

📍 Info: Για να κλείσετε εισιτήρια πρέπει να πλοηγηθείτε στο λινκ: eventbrite.com

ΘΕΑΤΡΟ
Το Ίδρυμα Κουτλίδη πετάει την Άννα Κοκκίνου έξω από την Σφενδόνη της!
Έξωση στην Άννα Κοκκίνου από το θέατρο που η ίδια έχτισε πάνω σε ερείπια πουλώντας το σπίτι της πριν τριάντα χρόνια. Όλη η ανοιχτή επιστολή της ηθοποιού.
Το Ίδρυμα Κουτλίδη πετάει την Άννα Κοκκίνου έξω από την Σφενδόνη της!
ΘΕΑΤΡΟ
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
Η πρωτα­γωνίστρια του θεάτρου Αττις θα κάνει «Εξοδο» στις 18 Ιουλίου, στους Δελφούς, κοντά στον ναό του Απόλλωνα, λίγο πριν πέσει ο ήλιος. Σε μια σκηνική σύνθεση μονολόγων από τις τραγωδίες «Μήδεια»,...
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
ΘΕΑΤΡΟ
«Εχουμε ανάγκη όχι από βιομηχανία τουρισμού αλλά χασομεριού»
Ποιος δεν θέλει ν’ ακούσει τον Βασίλη Παπαβασιλείου να φιλοσοφεί περιπατώντας ανάμεσα στις αρχαιότητες και τους πορτοκαλεώνες της Επιδαύρου, να ανατρέχει στην ιστορία τριών κρίσιμων προχριστιανικών αιώνων;
«Εχουμε ανάγκη όχι από βιομηχανία τουρισμού αλλά χασομεριού»
ΘΕΑΤΡΟ
Πέντε δωμάτια, μια περιπλάνηση στην προσωπική ουτοπία
Οι ατυχίες κυνηγούν το πολύπαθο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Δεν πρόλαβε να ανοίξει για το κοινό στις 28 Φεβρουαρίου και να παρουσιάσει τα εκθέματα και ήρθε η πανδημία του κορονοϊού για να το κλείσει ξανά.
Πέντε δωμάτια, μια περιπλάνηση στην προσωπική ουτοπία
ΘΕΑΤΡΟ
Υπηρέτησε την τέχνη του θεάτρου με σεμνότητα και αγάπη
Ενας σημαντικός άνθρωπος του θεάτρου, η Ελλη Βοζικιάδου, ηθοποιός, θιασάρχις, σκηνοθέτρια και ενδυματολόγος, έφυγε από την ζωή σε ηλικία 88 ετών. Την είδηση κοινοποίησε η κόρη της Λόρνα Κούτση.
Υπηρέτησε την τέχνη του θεάτρου με σεμνότητα και αγάπη
ΘΕΑΤΡΟ
«Η πολιτεία να μας στηρίξει αποφασιστικά και ουσιαστικά»
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, Μαριάννα Κάλμπαρη, μιλάει για τη ζημιά που προκάλεσαν η πανδημία και τα υποχρεωτικά μέτρα περιορισμού στο θέατρο.
«Η πολιτεία να μας στηρίξει αποφασιστικά και ουσιαστικά»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας