Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπηρέτησε την τέχνη του θεάτρου με σεμνότητα και αγάπη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Υπηρέτησε την τέχνη του θεάτρου με σεμνότητα και αγάπη

  • A-
  • A+

Ενας σημαντικός άνθρωπος του θεάτρου, η Ελλη Βοζικιάδου, ηθοποιός, θιασάρχις, σκηνοθέτρια και ενδυματολόγος, έφυγε από την ζωή σε ηλικία 88 ετών. Την είδηση κοινοποίησε η κόρη της Λόρνα Κούτση μέσα από ανάρτησή της στα μέσα μαζικής δικτύωσης: «Ενας αθόρυβος και γλυκός άνθρωπος που ακούραστα υπηρέτησε την τέχνη σεμνά και με αγάπη… Αυτός ο υπέροχος άνθρωπος είχα την τύχη να είναι η δική μου Μάνα, μια μάνα που η αφοσίωσή της στο θέατρο δεν μου στέρησε ποτέ τη στοργή και το ενδιαφέρον της, τη λαχτάρα της».

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1932, αποφοίτησε από το Αμερικανικό Κολέγιο Αθηνών και τη Γαλλική Ακαδημία Αθηνών και σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου από την οποία εξήλθε με άριστα.

Στα πρώτα της βήματα συνεργάστηκε με την κυρία Κατερίνα ερμηνεύοντας πρωταγωνιστικούς ρόλους στα έργα «Αυτό που ξέρει κάθε γυναίκα» του Τζέιμς Μπάρι και «Ιερή φλόγα» του Σόμερσετ Μομ. Συνεργάστηκε με το «Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο» του Μάνου Κατράκη και με τον θίασο του Μίμη Φωτόπουλου. Το 1970 ερμήνευσε την Ιώ στην παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Θάνου Κωτσόπουλου.

Υπήρξε στέλεχος του Εθνικού Θεάτρου για μια εικοσαετία πρωταγωνιστώντας σε παραστάσεις αρχαίου δράματος, κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου (ελληνικού και ξένου), σε σκηνοθεσία των Τάκη Μουζενίδη, Αλέξη Σολομού, Δημήτρη Ροντήρη, Αλέξη Μινωτή.

Το 1980 αποχώρησε από το Εθνικό Θέατρο και ίδρυσε μαζί με τον σύζυγό της αρχιμουσικό Διονύση Κούτση την εταιρεία καλλιτεχνικών εκδηλώσεων «Θυμέλη» με Κεντρική και Παιδική Σκηνή. Οι πρώτες παραστάσεις που ανέβηκαν εκεί ήταν «Η παρεξήγηση» του Αλμπέρ Καμί, σε σκηνοθεσία Νίκου Παπαδάκη, όπου η ίδια ερμήνευσε τον ρόλο της Μάρθας, και η τραγωδία του Ευριπίδη «Ελένη», σε σκηνοθεσία Πάνου Παπαϊωάννου, όπου ερμήνευσε τον ομώνυμο ρόλο.

Το 1982 το θέατρο «Θυμέλη» εγκαταστάθηκε στην πλατεία Αμερικής (οδός Μοσχονησίων 32), όπου εδρεύει μέχρι σήμερα. Στον χώρο αυτό πρωταγωνίστησε και σκηνοθέτησε τα έργα: «Η χειραφέτηση» του Γεωργίου Σουρή, «Αννα-Πατρίτσια-Μάγκι» του Νίκου Ζακόπουλου, «Η κυρία Βεράντη» του Δημητρίου Κορομηλά, «Σύζυγοι με δοκιμή» του Φρέντερικ Λόνσντεϊλ, «Γυάλινος κόσμος» του Τενεσί Γουίλιαμς, «Οι δούλες» του Ζαν Ζενέ, «Μακρύ ταξίδι της μέρας μέσα στη νύχτα» του Ευγένιου Ο’Νιλ, «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, «Ελένη» του Ευριπίδη, «Ο Ποπολάρος» του Γρηγορίου Ξενόπουλου, «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου κ.ά.

Εγραψε έργα για παιδιά («Τα παιδικά χρόνια του Μότσαρτ», «Μικρά θαλασσοπούλια», «Το παιγνίδι του δάσους»), διασκεύασε έργα για παιδιά («Χάιντι, η μικρούλα των βουνών» της Γιοχάνας Σπίρι, «Σταχτοπούτα» από την όπερα του Ροσίνι, «Η βασίλισσα του χιονιού» του Χ. Κ. Αντερσεν, «Η συναυλία των ζώων» και «Ο βασιλιάς βάτραχος» των αδελφών Γκριμ κ.ά.).

Είχε μεταφράσει τα θεατρικά έργα: «Γυάλινος κόσμος» του Τενεσί Γουίλιαμς, «Μακρύ ταξίδι της μέρας μέσα στη νύχτα» του Ευγένιου Ο’Νιλ, «Σύζυγοι με δοκιμή» του Φρέντερικ Λόνσντεϊλ.

Το 1991, στον χώρο του θεάτρου «Θυμέλη» ίδρυσε το «Επιμορφωτικό Κέντρο Αρχαίου Δράματος», στο οποίο δίδαξε υποκριτική, αγωγή του Λόγου και ορθοφωνία. Ως καθηγήτρια υποκριτικής συνεργάστηκε με τη Ανωτέρα Δραματική Σχολή της Μαίρης Τράγκα και ως καθηγήτρια ελληνικής γλώσσας, λογοτεχνίας και ποίησης δίδαξε στο «City Literary Institute» του Λονδίνου.

Στον κινηματογράφο συμμετείχε σε τρεις ταινίες: «Η δίψα» (ταινία του 1957 που θεωρείται χαμένη) του Α. Δημήτριεφ, «Ηλέκτρα» (1962) του Μιχάλη Κακογιάννη και το ντοκιμαντέρ «Ηλέκτρα» του Τεντ Ζάρπα.

Από τον γάμο της με τον Διονύση Κούτση απέκτησε μία κόρη, την τραγουδίστρια και δικηγόρο Λόρνα Κούτση. Η κηδεία της Ελλης Βοζικιάδου θα τελεστεί σήμερα στις 12.30 στο Α’ Κοιμητήριο Αθηνών.

ΘΕΑΤΡΟ
Συνοδοιπόροι και συνωμότες της ίδιας τέχνης
Σήμερα δεν μπορούμε να φανταστούμε τον κόσμο μας χωρίς έστω μία θεατρική εκδήλωση, ιστορικά όμως και για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη μας το θέατρο και οι θιασώτες του αντιμετωπίστηκαν αρνητικά.
Συνοδοιπόροι και συνωμότες της ίδιας τέχνης
ΘΕΑΤΡΟ
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»
Πολλά τα αριστεία για τον ηθοποιό Γιωργή Τσουρή, ο οποίος αυτοτρολάρεται: «Είμαι μοναχοπαίδι. Ο πατέρας μου Ανδρέας είναι ηθοποιός και η μητέρα μου Νάγια, φιλόλογος. Οπότε εγώ έγινα και τα δυο... τι να κάνω!».
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»
ΘΕΑΤΡΟ
Πρεμιέρα για τον «Μακμπέθ» της ομάδας «Νοσταλγία»
Η θεατρική ομάδα συμπληρώνει 20 χρόνια ζωής και επιλέγει το σαιξπηρικό αριστούργημα για να φωτίσει θεμελιώδη, ανά τους αιώνες, θέματα της ιδιωτικής και δημόσιας σφαίρας.
Πρεμιέρα για τον «Μακμπέθ» της ομάδας «Νοσταλγία»
ΘΕΑΤΡΟ
Αγάπης Αγώνας  Άγονος: Ένα παγανιστικό παιχνίδι μεταμορφώσεων και παιδικού εγωισμού
Τρία χρόνια μετά τις sold out παραστάσεις του Easter Island στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου, ο Λύσανδρος Σπετσιέρης, εκφραστής της σύγχρονης θεατρικής γενιάς του εικονοκλαστικού θεάτρου, επιστρέφει...
Αγάπης Αγώνας  Άγονος: Ένα παγανιστικό παιχνίδι μεταμορφώσεων και παιδικού εγωισμού
ART - ΝΕΑ
Το τελευταίο αντίο στον Γιώργο Κοτανίδη
Πλήθος κόσμου, φίλοι, καλλιτέχνες, συνοδοιπόροι, πολιτικοί, αποχαιρέτησαν τον Γιώργο Κοτανίδη στην εκκλησία της Αγ. Σοφίας Ακροπόλεως, όπου εψάλη η εξόδιος ακολουθία.
Το τελευταίο αντίο στον Γιώργο Κοτανίδη
ΘΕΑΤΡΟ
Η Ευτυχία έλεγε «ναι» στη ζωή
Ο σκηνοθέτης του biopic της μεγάλης στιχουργού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, που παίζεται στις αίθουσες με δύο πρωταγωνίστριες, την Κάτια Γκουλιώνη και την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, μας εξηγεί πώς και γιατί ρίχτηκε...
Η Ευτυχία έλεγε «ναι» στη ζωή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας