Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σχεδιάζουν, οργανώνονται και ελπίζουν

«Νεκρές ψυχές» από τον Ρώσο Κιρίλ Σερεμπρένικοφ, καλλιτεχνικό διευθυντή του Gogol Center (Πειραιώς 260)

ALEX YOCU
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σχεδιάζουν, οργανώνονται και ελπίζουν

  • A-
  • A+
Ενα εξαιρετικό πρόγραμμα με 70 εκδηλώσεις σε όλους τους χώρους και τη συμμετοχή 1.400 καλλιτεχνών από 30 χώρες παρουσίασε σε live streaming η Κατερίνα Ευαγγελάτου τονίζοντας: «Ευελπιστούμε ότι θα καταφέρουμε να το υλοποιήσουμε με ασφάλεια για όλους, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν»

Χωρίς ημερομηνίες, αλλά με την πίστη ότι θα βρεθεί τρόπος να αναδιαμορφωθούν ανάλογα με τις εξελίξεις στην εξάπλωση της πανδημίας και την άρση των περιοριστικών μέτρων, η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου παρουσίασε σε live streaming το φετινό πρόγραμμα σε όλους τους χώρους:

«Οι συνεργάτες μου και εγώ αντιλαμβανόμαστε πως το φεστιβάλ φέτος δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί ακριβώς όπως το σχεδιάζαμε τόσον καιρό». Εχουμε, όμως, την ανάγκη να στείλουμε ένα μήνυμα ελπίδας: Είμαστε εδώ και εργαζόμαστε ακατάπαυστα για να επανασχεδιάσουμε το φεστιβάλ, με τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Ευελπιστούμε ότι θα καταφέρουμε να το υλοποιήσουμε με ασφάλεια για όλους, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν. Εξετάζουμε διαφορετικές εκδοχές για τις ημερομηνίες πραγματοποίησης της φετινής διοργάνωσης, με την αμέριστη υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού και με την προσωπική φροντίδα της υπουργού Πολιτισμού, κ. Μενδώνη, και του γενικού γραμματέα, κ. Γιατρομανωλάκη. Προτεραιότητά μας είναι η υγεία και η ασφάλεια του κοινού, των δημιουργών και όλης της ομάδας του φεστιβάλ».

Ενα πραγματικά ενδιαφέρον πρόγραμμα με θέατρο, περφόρμανς, χορό, όπερα, μουσικό θέατρο, εικαστικά, κινηματογράφο, ερευνητικές πλατφόρμες, δράσεις για παιδιά, καινούργια προγράμματα. Θα πραγματοποιηθούν πάνω από 70 εκδηλώσεις με τη συμμετοχή 1.400 καλλιτεχνών από 30 χώρες.

■ Στην Πειραιώς 260 ξεχωρίζουμε:

«Νεκρές ψυχές», παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Νικολάι Γκόγκολ από τον Ρώσο Κιρίλ Σερεμπρένικοφ, καλλιτεχνικό διευθυντή του Gogol Center.

«Οδύσσεια. Μια ιστορία για το Χόλιγουντ» (η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα τον Μάιο στη Βαρσοβία) από τον Πολωνό Κριστόφ Βαρλικόφσκι.

«Κομμάτια μιας γυναίκας», ένα οικογενειακό δράμα με ηρωίδα μια γυναίκα στη σύγχρονη Βαρσοβία, η νέα παράσταση του Κορνέλ Μούντρουτσο.

Ο Τομάς Οστερμάγερ και η Σαουμπίνε παρουσιάζουν την «Ιστορία της βίας», παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Εντουάρ Λουί.

«Pasionaria» από τον Ισπανό χορογράφο Μάρκος Μοράου, στην Πειραιώς

ALEX FONT

Με το έργο του Πλαύτου «Αμφιτρύων» σε μετάφραση Τάσου Ρούσσου επιστρέφει στο φεστιβάλ ο Βασίλης Παπαβασιλείου, ενώ ο Νίκος Καραθάνος μετατρέπει τη σκηνή σε ραδιοφωνικό στούντιο όπου οι ηθοποιοί ερμηνεύουν το «Κουκλόσπιτο» του Ιψεν σαν να εκπέμπεται από ραδιοφωνικό σταθμό. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί την «Ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει», βασισμένο στο μυθιστόρημα του Λουίς Σεπούλβεδα, και ο Εκτορας Λυγίζος σκηνοθετεί «Το σχολείο των γυναικών» του Μολιέρου.

«Στην κόψη του ξυραφιού» της Γαλλίδας χορογράφου Μαγκί Μαρέν, «Pasionaria» από τον πολυβραβευμένο Ισπανό χορογράφο Μάρκος Μοράου, μια παράσταση-πολιτικό σχόλιο που αντλεί έμπνευση από το hip hop, το popping και το animation. «Το βάναυσο ταξίδι της καρδιάς» της Ισραηλινής χορογράφου Σαρόν Εγιάλ, το τρίτο έργο μιας τριλογίας με θέμα τον έρωτα. «Μοιρολόγια», από τον Βέλγο χορογράφο Κουν Αουγκουστέινεν, ο οποίος δημιούργησε μαζί με τη Ροζάλμπα Τόρες Γκερέρο μια παράσταση με αφετηρία παραδοσιακά μοιρολόγια της Ηπείρου, μεταγράφοντας τη δύναμή τους στο πεδίο του σύγχρονου χορού. Η Ισλανδή Χίλντουρ Γκουδναντότιρ (βραβεύτηκε για τη μουσική της στο «Τζόκερ» του Τοντ Φίλιπς) με τη μουσική της από την πολυβραβευμένη σειρά του HBO «Chernobyl» για την οποία τιμήθηκε με Γκράμι.

«Τόσκα» με την Τσέλια Κοστέα και την Εθνική Λυρική Σκηνή (Ηρώδειο)

VASILIS MAKRIS

■ Στο Ηρώδειο:

Εκτός από τις μεγάλες ορχήστρες ενισχύεται η σύγχρονη μουσική, εγκαινιάζεται ο Κύκλος Τζαζ, Ελληνες δημιουργοί παρουσιάζουν για πρώτη φορά τον νέο τους δίσκο. Η Λυρική Σκηνή παρουσιάζει εκτός από την «Τόσκα» του Πουτσίνι και την όπερα του Βέρντι «Ριγολέτο» σε μουσική διεύθυνση του Φιλίπ Ογκέν και σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Η Κρατική Ορχήστρα της Δρέσδης, από τις παλαιότερες και καλύτερες ορχήστρες στον κόσμο, ερμηνεύει έργα Μπετόβεν, Μπραμς υπό τη διεύθυνση του Κορεάτη μαέστρου Μιουνγκ-Βουν Τσουνγκ. Στον Κύκλο Τζαζ θα απολαύσουμε τον Νορβηγό σαξοφωνίστα Γιαν Γκαρμπάρεκ και τον Μαξ Ρίχτερ, έναν από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους συνθέτες της τελευταίας εικοσαετίας που θα παρουσιάσει δύο δισκογραφικές δουλειές του: το «The Blue Notebooks» και το «Infra».

■ Στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου:

Σκηνοθετούν ο Γιάννης Κακλέας τον «Ορέστη» του Ευριπίδη, ο Τσέζαρις Γκραουζίνις τον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή, ο Αρης Μπινιάρης τον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη, ο Δημήτρης Λιγνάδης τους «Πέρσες» του Αισχύλου, ο Γιώργος Νανούρης την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Ευριπίδη, η Νικαίτη Κοντούρη τις «Βάκχες» του Ευριπίδη, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός το έργο του Σοφοκλή «Ιχνευταί», ο Γιάννης Ρήγας με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τους «Ορνιθες» του Αριστοφάνη.

Info: Ολο το πρόγραμμα στο greekfestival.gr


 

 


 

«Pasionaria» από τον Ισπανό χορογράφο Μάρκος Μοράου, στην Πειραιώς

ΘΕΑΤΡΟ
Σαν μαθητής στην Επίδαυρο
Μια ελληνορωσική συμπαραγωγή προκαλεί το ενδιαφέρον. Το ιστορικό Θέατρο Βαχτάνγκοφ της Μόσχας συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζοντας την Παρασκευή και το Σάββατο στην Επίδαυρο την...
Σαν μαθητής στην Επίδαυρο
ΘΕΑΤΡΟ
«Είμαι υπέρμαχος της τεχνολογίας αλλά και των ανθρώπινων σχέσεων»
Η τριλογία «Ορέστεια» του Αισχύλου παρουσιάζεται την Παρασκευή και το Σάββατο στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά. Μια εξαιρετική ομάδα ηθοποιών αφηγούνται τον κύκλο αίματος του οίκου των Ατρειδών. «Μ’...
«Είμαι υπέρμαχος της τεχνολογίας αλλά και των ανθρώπινων σχέσεων»
ΘΕΑΤΡΟ
Η καλύτερη παράσταση ήταν του κοινού
«Τι καλά που ήρθατε... Το θέατρο ζει!» μονολογούσε ο Γιάννης Κακλέας ανεβαίνοντας τα σκαλιά ψηλά στο ηλεκτρολογείο, δύο λεπτά πριν οι «Αχαρνής» του ξεχυθούν στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου. Και είχε δίκιο....
Η καλύτερη παράσταση ήταν του κοινού
ΘΕΑΤΡΟ
Από την Επίδαυρο σε ολόκληρο τον πλανήτη
To Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, για πρώτη φορά αποφάσισε πως ήρθε η ώρα μια σημαντική παραγωγή αρχαιοελληνικού δράματος να μεταδοθεί ζωντανά στο Διαδίκτυο.
Από την Επίδαυρο σε ολόκληρο τον πλανήτη
ΘΕΑΤΡΟ
Aνοιχτό θέατρο στο «Σχολείο» της Ειρήνης Παπά
Αισιόδοξος, παρά τις δυσκολίες και το καινούργιο, θολό και αβέβαιο ακόμα τοπίο που επιβάλλει ο Covid-19, εμφανίστηκε ο Δημήτρης Λιγνάδης στη συνέντευξη Τύπου που οργανώθηκε την περασμένη Πέμπτη για τις...
Aνοιχτό θέατρο στο «Σχολείο» της Ειρήνης Παπά
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Φέρτης συναντά την Πασπαλά
Το βουκολικό ειδύλλιο «Δάφνις και Χλόη» του Λέσβιου συγγραφέα Λόγγου, παρουσιάζεται στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπογδάνου με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Φέρτη και Ελλη Πασπαλά.
Ο Φέρτης συναντά την Πασπαλά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας