Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρεμιέρα με 12 εκατομμύρια θεατές...

Ηθοποιοί και σκηνοθέτης μετά την πρεμιέρα

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρεμιέρα με 12 εκατομμύρια θεατές...

  • A-
  • A+

«Για ποιους θα παίξουμε;» ρωτούσαν οι ηθοποιοί τον Θόδωρο Τερζόπουλο μία μέρα πριν από την πρεμιέρα του «Μάουζερ» στο θέατρο Αλεξαντρίνσκι στην Αγία Πετρούπολη.

Η ρωσική κυβέρνηση, παίρνοντας κι αυτή μέτρα κατά της πανδημίας, έκλεισε τα θέατρα και η παράσταση του Θόδωρου Τερζόπουλου θα παρουσιαζόταν χωρίς κοινό. Τουλάχιστον κοινό ζωντανό γιατί η πρεμιέρα έγινε με live streaming. Μια παγκόσμια πρωτιά μάλλον, η πρώτη διαδικτυακή πρεμιέρα στην ιστορία του θεάτρου την οποία παρακολούθησαν 12 εκατομμύρια θεατές.

Το έργο του Χάινερ Μίλερ, σε σκηνοθεσία, σκηνική εγκατάσταση, κοστούμια, φωτισμούς του Θόδωρου Τερζόπουλου και μουσική του Παναγιώτη Βελιανίτη, εστιασμένο στην εμπειρία του ρωσικού εμφυλίου πολέμου και τη σοβιετική εποχή, μετά από τρεις μήνες εντατικών προβών παίχτηκε σ’ ένα θέατρο άδειο, αλλά όχι ακατοίκητο…

Για πρώτη φορά οι πιο ακριβοπληρωμένες θέσεις του θεάτρου Αλεξαντρίνσκι, αυτές που καπαρώνουν πληρώνοντας αδρά οι σελέμπριτις των τεχνών στην Αγία Πετρούπολη, έμειναν άδειες, απέκτησαν όμως μια πραγματικά μοναδική αξία χρήσης.

Πρόκειται για τα είκοσι καθίσματα που φέρουν χαραγμένα στην πλάτη τους τα ονόματα Ρώσων διανοουμένων, ποιητών, καλλιτεχνών. Ανάμεσά τους τα ονόματα των Αλεξάντρ Πούσκιν, Φιοντόρ Ντοστογέφσκι, Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι, Μαρίνα Τσβετάγεβα, Ανα Αχμάτοβα, Κονσταντίν Στανισλάφσκι, Βσέβολοντ Μέγερχολντ, Νικολάι Γκόγκολ.

Αυτές τις είκοσι «επώνυμες» θέσεις αποφάσισε να φωτίσει ο Θόδωρος Τερζόπουλος και οι ηθοποιοί «απευθύνονταν» από τη σκηνή σ' αυτούς τους διακεκριμένους «θεατές», τους μεγάλους νεκρούς της παγκόσμιας λογοτεχνίας και του θεάτρου.

Στην ίδια αίθουσα που έγινε κάποτε η πρεμιέρα των «Τριών αδελφών» του Τσέχοφ, της «Μασκαράτα» του Λέρμοντοφ, του «Επιθεωρητή» του Γκόγκολ, η αίσθηση της άδειας αίθουσας τόνιζε ακόμα περισσότερο τις φωτισμένες θέσεις.

Η παράσταση του Θόδωρου Τερζόπουλου μπορεί να έγινε χωρίς θεατές στην πλατεία, αλλά ο χώρος ήταν ζωντανός, γεμάτος από πνεύματα της τέχνης, σημαδεμένος από μνήμες έργων, παραστάσεων, μεγάλων δημιουργών.

Μια συγκλονιστική εμπειρία για τους ελάχιστους παρόντες πέρα από τους ηθοποιούς. Για τους τεχνικούς που χειρίζονταν τις εφτά κάμερες και για τον σκηνοθέτη που συγκινημένος παρακολουθούσε την παράσταση κρυμμένος στον εξώστη.

Ο Θόδωρος Τερζόπουλος μετά την πρώτη διαδικτυακή παράσταση -μια πρωτόγνωρη και παράδοξη εμπειρία- έφυγε για το αεροδρόμιο ώστε να προλάβει την πτήση για Αθήνα, στην οποία επέβαιναν και οι τελευταίοι Ελληνες που επέστρεφαν από την Αγία Πετρούπολη στην Ελλάδα.

Εκτός από την πρεμιέρα και η δεύτερη παράσταση του «Μάουζερ» έγινε με live streaming, καθώς το θέατρο συμμορφώθηκε στις οδηγίες της πολιτείας -την παραμονή της πρεμιέρας ανακοινώθηκε η αναστολή λειτουργίας των θεάτρων και στη Ρωσία στο πλαίσιο των έκτακτων προληπτικών μέτρων για τον περιορισμό της διάδοσης του κορονοϊού.

Το θέατρο Αλεξαντρίνσκι θα ανοίξει και πάλι στο κοινό όταν τελειώσει η υγειονομική κρίση και η πρεμιέρα του «Μάουζερ» θα γίνει κανονικά με θεατές -προβλέπεται μάλλον για το φθινόπωρο.


 

 


 

 

ΘΕΑΤΡΟ
Το θέατρο είναι ριζωμένο στην ψυχή των Ελλήνων
Ο Δημήτρης Μαυρίκιος, συνεργάζεται για πρώτη φορά με την Μπέττυ Αρβανίτη σκηνοθετώντας το «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» του Τένεσι Ουίλιαμς, «ένα από τα πέντε πιο τολμηρά κείμενα του 20ού αιώνα». Δύο γυναίκες...
Το θέατρο είναι ριζωμένο στην ψυχή των Ελλήνων
ΘΕΑΤΡΟ
«Πηγαίνω στο αρχαίο δράμα με την περιέργεια της ανακάλυψης»
Με τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη που παρουσιάζεται από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο υπογράφει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλοςτην πρώτη του σκηνοθεσία στο αρχαίο θέατρο.
«Πηγαίνω στο αρχαίο δράμα με την περιέργεια της ανακάλυψης»
ΘΕΑΤΡΟ
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
Η πρωτα­γωνίστρια του θεάτρου Αττις θα κάνει «Εξοδο» στις 18 Ιουλίου, στους Δελφούς, κοντά στον ναό του Απόλλωνα, λίγο πριν πέσει ο ήλιος. Σε μια σκηνική σύνθεση μονολόγων από τις τραγωδίες «Μήδεια»,...
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
ΘΕΑΤΡΟ
«Είναι ώρα η γενιά μου να πάρει την ευθύνη»
Ο Γιάννης Μόσχος, ένας ταλαντούχος και ευαίσθητος καλλιτέχνης -πρόσφατη επιτυχία του το συγκινητικό «Χριστουγεννιάτικο παραμύθι» στο Εθνικό Θέατρο-, δεν τρέφει ψευδαισθήσεις.
«Είναι ώρα η γενιά μου να πάρει την ευθύνη»
ΘΕΑΤΡΟ
Σχεδιάζουν, οργανώνονται και ελπίζουν
Με την πίστη ότι θα βρεθεί τρόπος αναδιαμόρφωσης λόγω της πανδημίας η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου παρουσίασε σε live streaming το φετινό πρόγραμμα.
Σχεδιάζουν, οργανώνονται και ελπίζουν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας