Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρεμιέρα με 12 εκατομμύρια θεατές...

Ηθοποιοί και σκηνοθέτης μετά την πρεμιέρα

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρεμιέρα με 12 εκατομμύρια θεατές...

  • A-
  • A+

«Για ποιους θα παίξουμε;» ρωτούσαν οι ηθοποιοί τον Θόδωρο Τερζόπουλο μία μέρα πριν από την πρεμιέρα του «Μάουζερ» στο θέατρο Αλεξαντρίνσκι στην Αγία Πετρούπολη.

Η ρωσική κυβέρνηση, παίρνοντας κι αυτή μέτρα κατά της πανδημίας, έκλεισε τα θέατρα και η παράσταση του Θόδωρου Τερζόπουλου θα παρουσιαζόταν χωρίς κοινό. Τουλάχιστον κοινό ζωντανό γιατί η πρεμιέρα έγινε με live streaming. Μια παγκόσμια πρωτιά μάλλον, η πρώτη διαδικτυακή πρεμιέρα στην ιστορία του θεάτρου την οποία παρακολούθησαν 12 εκατομμύρια θεατές.

Το έργο του Χάινερ Μίλερ, σε σκηνοθεσία, σκηνική εγκατάσταση, κοστούμια, φωτισμούς του Θόδωρου Τερζόπουλου και μουσική του Παναγιώτη Βελιανίτη, εστιασμένο στην εμπειρία του ρωσικού εμφυλίου πολέμου και τη σοβιετική εποχή, μετά από τρεις μήνες εντατικών προβών παίχτηκε σ’ ένα θέατρο άδειο, αλλά όχι ακατοίκητο…

Για πρώτη φορά οι πιο ακριβοπληρωμένες θέσεις του θεάτρου Αλεξαντρίνσκι, αυτές που καπαρώνουν πληρώνοντας αδρά οι σελέμπριτις των τεχνών στην Αγία Πετρούπολη, έμειναν άδειες, απέκτησαν όμως μια πραγματικά μοναδική αξία χρήσης.

Πρόκειται για τα είκοσι καθίσματα που φέρουν χαραγμένα στην πλάτη τους τα ονόματα Ρώσων διανοουμένων, ποιητών, καλλιτεχνών. Ανάμεσά τους τα ονόματα των Αλεξάντρ Πούσκιν, Φιοντόρ Ντοστογέφσκι, Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι, Μαρίνα Τσβετάγεβα, Ανα Αχμάτοβα, Κονσταντίν Στανισλάφσκι, Βσέβολοντ Μέγερχολντ, Νικολάι Γκόγκολ.

Αυτές τις είκοσι «επώνυμες» θέσεις αποφάσισε να φωτίσει ο Θόδωρος Τερζόπουλος και οι ηθοποιοί «απευθύνονταν» από τη σκηνή σ' αυτούς τους διακεκριμένους «θεατές», τους μεγάλους νεκρούς της παγκόσμιας λογοτεχνίας και του θεάτρου.

Στην ίδια αίθουσα που έγινε κάποτε η πρεμιέρα των «Τριών αδελφών» του Τσέχοφ, της «Μασκαράτα» του Λέρμοντοφ, του «Επιθεωρητή» του Γκόγκολ, η αίσθηση της άδειας αίθουσας τόνιζε ακόμα περισσότερο τις φωτισμένες θέσεις.

Η παράσταση του Θόδωρου Τερζόπουλου μπορεί να έγινε χωρίς θεατές στην πλατεία, αλλά ο χώρος ήταν ζωντανός, γεμάτος από πνεύματα της τέχνης, σημαδεμένος από μνήμες έργων, παραστάσεων, μεγάλων δημιουργών.

Μια συγκλονιστική εμπειρία για τους ελάχιστους παρόντες πέρα από τους ηθοποιούς. Για τους τεχνικούς που χειρίζονταν τις εφτά κάμερες και για τον σκηνοθέτη που συγκινημένος παρακολουθούσε την παράσταση κρυμμένος στον εξώστη.

Ο Θόδωρος Τερζόπουλος μετά την πρώτη διαδικτυακή παράσταση -μια πρωτόγνωρη και παράδοξη εμπειρία- έφυγε για το αεροδρόμιο ώστε να προλάβει την πτήση για Αθήνα, στην οποία επέβαιναν και οι τελευταίοι Ελληνες που επέστρεφαν από την Αγία Πετρούπολη στην Ελλάδα.

Εκτός από την πρεμιέρα και η δεύτερη παράσταση του «Μάουζερ» έγινε με live streaming, καθώς το θέατρο συμμορφώθηκε στις οδηγίες της πολιτείας -την παραμονή της πρεμιέρας ανακοινώθηκε η αναστολή λειτουργίας των θεάτρων και στη Ρωσία στο πλαίσιο των έκτακτων προληπτικών μέτρων για τον περιορισμό της διάδοσης του κορονοϊού.

Το θέατρο Αλεξαντρίνσκι θα ανοίξει και πάλι στο κοινό όταν τελειώσει η υγειονομική κρίση και η πρεμιέρα του «Μάουζερ» θα γίνει κανονικά με θεατές -προβλέπεται μάλλον για το φθινόπωρο.


 

 


 

 

ΘΕΑΤΡΟ
Το θέατρο είναι ριζωμένο στην ψυχή των Ελλήνων
Ο Δημήτρης Μαυρίκιος, συνεργάζεται για πρώτη φορά με την Μπέττυ Αρβανίτη σκηνοθετώντας το «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» του Τένεσι Ουίλιαμς, «ένα από τα πέντε πιο τολμηρά κείμενα του 20ού αιώνα». Δύο γυναίκες...
Το θέατρο είναι ριζωμένο στην ψυχή των Ελλήνων
ΘΕΑΤΡΟ
Νίκος Μαστοράκης: «Η λήθη του φασισμού με τρομάζει περισσότερο από τον φασισμό»
Ο Nίκος Μαστοράκης σκηνοθετεί το έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ «Πριν την αποχώρηση», ένα ψυχολογικό οικογενειακό δράμα και ταυτόχρονα φάρσα πάνω στον ναζισμό.
Νίκος Μαστοράκης: «Η λήθη του φασισμού με τρομάζει περισσότερο από τον φασισμό»
ΘΕΑΤΡΟ
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει τον «Μέγα Ιεροεξεταστή», το φιλοσοφικό κείμενο του Ντοστογιέφσκι από το έργο του «Αδελφοί Καραμάζοφ», και με την ευκαιρία αυτήν μας μιλάει για την παράσταση, για τη θητεία της στο...
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
ΘΕΑΤΡΟ
«Κανείς δεν μένει ίδιος μετά την Τρικυμία»
Η θεατρική ομάδα Ρόδα παρουσιάζει την «Τρικυμία» του Σέξπιρ σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή την 1η Σεπτεμβρίου στο θέατρο Βράχων του Δήμου Βύρωνα και στις 20 Σεπτεμβρίου στο θέατρο «Δημήτρης Κιντής» στην Ηλιούπολη....
«Κανείς δεν μένει ίδιος μετά την Τρικυμία»
ΘΕΑΤΡΟ
Είμαι αμείλικτα, ανώμαλα ρομαντικός
Ερμηνεύει τον «Δον Ζουάν» του Μολιέρου στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Θέμης Μουμουλίδης και μας εξηγεί γιατί βλέπει τον επικό καρδιοκατακτητή σαν έναν προβοκάτορα που υπονομεύει κανόνες, θεσμούς, κοινωνικά...
Είμαι αμείλικτα, ανώμαλα ρομαντικός
ΘΕΑΤΡΟ
Συνεχίζεται η αντιπαράθεση για τις «Μαριονέτες»
Δύο επιστολές απαντούν στην επιστολή της προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου της Νέας Σκηνής, Ειρήνης Λεβίδη, που δημοσιεύτηκε προ ημερών στην «Εφημερίδα των Συντακτών». «Ρίσκαρε την εργασία μας», λένε οι...
Συνεχίζεται η αντιπαράθεση για τις «Μαριονέτες»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας