Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρεμιέρα για τον «Μακμπέθ» της ομάδας «Νοσταλγία»
Φωτογραφία: Παναγιώτης Λαμπής

Πρεμιέρα για τον «Μακμπέθ» της ομάδας «Νοσταλγία»

  • A-
  • A+

Πρεμιέρα κάνει απόψε στο θέατρο «Rabbithole» ο «Μακμπέθ» του Oυίλιαμ Σαίξπηρ από την ομάδα «Νοσταλγία», που συμπληρώνει 20 χρόνια ζωής και επιλέγει το σαιξπηρικό αριστούργημα και την εμπνευσμένη μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη για να φωτίσει θεμελιώδη, ανά τους αιώνες, θέματα της ιδιωτικής και δημόσιας σφαίρας.

Με έρευνα χρόνων, η σκηνοθέτης Τώνια Ράλλη καταδύεται στο δραματουργικό βάθος του έργου για να αναδυθεί ανάμεσα στο διαχρονικό και το επίκαιρο, θέτοντας προβληματισμούς πάνω σε μια ιστορία χωρίς αίσιο τέλος. Πρόκειται για την ιστορία της δίψας του ανθρώπου για εξουσία, και της πορείας του μέσα στον σκοτεινό λαβύρινθο που αυτή τον οδηγεί. Στις ατραπούς αυτού του λαβύρινθου, το πραγματικό μπλέκεται με το φανταστικό, και και το «αύριο» γίνεται «χθες» μέσα σε μια στιγμή. 

Όπως σημειώνει ο Δημήτρης Δημητριάδης στο επίμετρο της μετάφρασής του, τα γεγονότα «διαδραματίζονται σε χρόνο μηδέν: έναν χρόνο που είναι ο χρόνος των πράξεων και των σκέψεων, ένας χρόνος εσωτερικός, νοητικός, και όχι ο χρόνος του ρολογιού».

Στο έργο ο στρατηγός Μακμπέθ επιστρέφει θριαμβευτής από τον πόλεμο των Σκωτσέζων με τους Νορβηγούς. Στο δρόμο του συναντάει τρία πνεύματα που τον προσφωνούν με τίτλους που δεν κατέχει και εντέλει του υπόσχονται το βασιλικό στέμμα. Ανακαλύπτοντας πως οι πρώτες προβλέψεις τους βγήκαν αληθινές, αποφασίζει να κυνηγήσει άμεσα τον θρόνο και να πραγματοποιήσει την υπόσχεση που του δόθηκε.

Έτσι, εμπλέκεται σε έναν απελπισμένο χορό ανάμεσα στην προφητεία και τη φιλοδοξία, την ατομική και τη συλλογική ηθική, την πραγματικότητα και τη μαγεία, την αγρύπνια και το όνειρο. Ένα έργο πολιτικό και βαθιά υπαρξιακό, το Μακμπέθ αποτελεί μία απ’ τις πιο συναρπαστικές σκιαγραφήσεις της πολύπλοκης, αμφίσημης και επικίνδυνα αυθαίρετης σχέσης του ανθρώπου με το χρόνο. 

Παίζουν: Αχιλλέας Βατρικάς, Γιώργος Κισσανδράκης, Νάντια Μαργαρίτη, Έλενα Μεγγρέλη, Τατιάνα-Άννα Πίττα, Ειρήνη Σγουρίδου, Γιώργος Σίμωνας, Συμεών Τσακίρης, Γιώργος Φριντζήλας

Σκηνογραφία: Μαγιού Τρικεριώτη, κοστούμια: Grace Gely, Κίνηση: Κική Μπάκα, μουσική σύνθεση: Θέμος Σκανδάμης, μουσική παραγωγή: Κώστας Στεργίου. φωτισμοί: Μάριος Κουτσουρέλης, φωτογραφία - βίντεο - προβολές: Παναγιώτης Λαμπής, μάσκες - ειδικά εφέ: Αλέξανδρος Λόγγος, Κωνσταντίνα Τσιάκα, βοηθός σκηνογράφου: Δήμητρα Χίου, Graphic Design: Νίκος Δερβίσης.

Info: Από 7 Μαρτίου έως 12 Απριλίου κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, κάθε Κυριακή στις 19:00. Γερμανικού 20, Μεταξουργείο.
Εισιτήρια: 15€ (γενική είσοδος), 10€ (φοιτητικό / μειωμένο), 8€ (ανέργων, ατέλειες, κάρτες ΣΕΗ, ΣΕΧΩΧΟ). Οnline προπώληση: viva.gr
(τα πρώτα 20 εισιτήρια κάθε παράστασης στα 12€ & αγορά στα σημεία προπώλησης viva). Κρατήσεις, πληροφορίες: 210 52 49 903

ΘΕΑΤΡΟ
«Η σημασία να είσαι σοβαρός» από την ομάδα Νοσταλγία
Με το ξεκαρδιστικό και φλεγματικό έργο του Όσκαρ Ουάιλντ καταπιάνεται η ομάδα Νοσταλγία σε μία παράσταση σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ, σκηνοθεσία – σκηνογραφία Τώνιας Ράλλης και μουσική Θέμου Σκανδάμη.
«Η σημασία να είσαι σοβαρός» από την ομάδα Νοσταλγία
ΘΕΑΤΡΟ
«Η εξορία είναι το αποτέλεσμα της κρίσης»
Στο μυθιστόρημα του Αρκάδιου Λευκού «Κρίσις», γραμμένο το 1934, βασίζεται η παράσταση «Εξόριστοι εις τας Αθήνας» που σκηνοθετεί στο «Rabbithole». Το έργο, με σαρκαστικό και κωμικό τρόπο, αποτυπώνει το...
«Η εξορία είναι το αποτέλεσμα της κρίσης»
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Μακρύς μονόλογος για την κρίση
«Εξόριστοι εις τας Αθήνας», από θεατρική ομάδα και για λίγες παραστάσεις, μέχρι 30 Δεκεμβρίου, στο θέατρο «Rabbithole», Γερμανικού 20, Μεταξουργείο. Σκηνοθεσία Ορέστης Τάτσης, σκηνικά/ένδυση Κωνσταντίνος...
Μακρύς μονόλογος για την κρίση
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Οι μελωδίες του πεπρωμένου και της μελαγχολίας από τον «Ονέγκιν»
Τη ζωή και τον άνθρωπο με όλα του τα σφάλματα υμνεί ο Αλεξάντρ Πούσκιν στο πολυδιάστατο έμμετρο αριστούργημα «Ονέγκιν», το οποίο ανέβασε η ομάδα «Νοσταλγία». Έξι φωνές απαγγέλλουν και τραγουδούν τις μελωδίες...
Οι μελωδίες του πεπρωμένου και της μελαγχολίας από τον «Ονέγκιν»
ΘΕΑΤΡΟ
Το Ίδρυμα Κουτλίδη πετάει την Άννα Κοκκίνου έξω από την Σφενδόνη της!
Έξωση στην Άννα Κοκκίνου από το θέατρο που η ίδια έχτισε πάνω σε ερείπια πουλώντας το σπίτι της πριν τριάντα χρόνια. Όλη η ανοιχτή επιστολή της ηθοποιού.
Το Ίδρυμα Κουτλίδη πετάει την Άννα Κοκκίνου έξω από την Σφενδόνη της!
ΘΕΑΤΡΟ
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
Η πρωτα­γωνίστρια του θεάτρου Αττις θα κάνει «Εξοδο» στις 18 Ιουλίου, στους Δελφούς, κοντά στον ναό του Απόλλωνα, λίγο πριν πέσει ο ήλιος. Σε μια σκηνική σύνθεση μονολόγων από τις τραγωδίες «Μήδεια»,...
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας