Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Αγάπησε με», αποκάλυψη πάγιας προσωπικής αναζήτησης στο «Bios»

«Αγάπησε με», αποκάλυψη πάγιας προσωπικής αναζήτησης στο «Bios»

  • A-
  • A+

Δίνη! Αυτό συνιστά η παράσταση «Αγάπησε με» στο θέατρο «Bios» (Πειραιώς 84, Γκάζι). Αλλιώς, αποτύπωση της-κοινής, διαφωνεί κανείς;- προσπάθειας απεγκλωβισμού και συνύπαρξης… Η, μήπως όχι; Ερώτημα που υπέγραψε την αποχώρηση από τη μικρή θεατρική σκηνή, όπου θεατές και ηθοποιοί θαρρείς πως συνομιλούν (σ.σ:αυτό γίνεται και αληθινά σε κάποια στιγμή με την ερώτηση που απευθύνεται προς τον θεατή που έμελλε να είναι μπροστά στο ηθοποιό).
     
Προηγούνται και έπονται συμπεριφορές (πιο σωστά:κρούσματα στις περισσότερες περιπτώσεις!) εγωπάθειας, κατάθλιψης, τελικά ανάγκης συνύπαρξης!  Μεταφερόμενα από αγόρια και κορίτσια, στην πλειοψηφία τους νέους ηθοποιούς, με χάρισμα υποκριτικής που γεννά πολύπλευρη αμεσότητα.. Συμβάλλει σε αυτό η σκηνοθεσία του επίσης και ηθοποιού, Δημήτρη Αγαρτζίδη.

Πάτροκλος Σκαφίδας

Πρόκειται για τη θεατρική μεταφορά της γαλλικής κινηματογραφικής ταινίας του Αντρέϊ Ζουλάφσκι με τίτλο «Σημασία έχει ν' αγαπάς» (1975). Δεν σας κρύβουμε πως κάποιες από τις ερμηνείες που είδαμε τις…ονειρευτήκαμε προσαρμοσμένες στο αρχαίο θέατρο. Το συζητήσαμε με ηθοποιούς της παράστασης, συμφώνησαν και εκτός των άλλων, μαζί τονίσαμε, σε φιλικό επίπεδο, την ανάγκη προστασίας της γλώσσας στα σύγχρονα εγχειρήματα απόδοσης του αρχαίου θεάτρου. Τι ενθαρρυντικό αλήθεια να διακρίνεις παρόμοια τάση από νέους έλληνες στη σαρωτική εποχή μας!
      
Η ηθοποιός Γιούλα Μπούνταλη φρόντισε να επεκτείνει τι ίδιες σκέψεις μας: «Υπάρχει μεγάλο υποκριτικό ταλέντο, γενικότερα στη χώρα μας. Ανεξάρτητα από τις δυσκολίες καθιέρωσης μέσω του ίδιου ταλέντου, αξιοποίησής του, το κύριο ζητούμενο είναι τι θα κάνεις εσύ ο ίδιος το ταλέντο σου, αν και πως θα χειριστείς το χάρισμα σου. Θα έχεις δυσκολίες στην Ελλάδα, αυτό, όμως, ας μην σε αποτρέψει! Τα υπόλοιπα, οι εξωγενείς παράγοντες, είναι σημαντικά αλλά ακολουθούν, προέχει το προσωπικό σχέδιο! 
     
«Δίνη» είπατε για την παράσταση μας… Συμφωνώ, τι ακριβής χαρακτηρισμός! Επειδή είναι φτιαγμένη από…υλικά όπως προσδοκίες, όνειρα, αφοσίωση, φόβο, μιας αλητείας στις επιθυμίες, ανάγκης για αντισυμβατική συμπεριφορά… Το συμβατικό ξηραίνει τις κοινωνίες, απομυζεί τους χυμούς τους, η παράσταση μας το καταδεικνύει αυτό και του αντιστέκεται!».

Πάτροκλος Σκαφίδας

      
Ο 32χρονος Βασίλης Σαφός, επίσης, είχε κάτι να πει για τον αρχικό, δικό μας χαρακτηρισμό: «Μα, ναι δίνη ζούμε κι εμείς στην σκηνή… Και πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς  σε ένα έργο ωραίο για τον  ηθοποιό… Αναζήτηση αγάπης, αποδοχής, λοιπόν, μέσω της ίδιας δίνης και δεν θέλω να απομονώσω την ίδια προσπάθεια μόνο στην εποχή μας, η αναζήτηση αγάπης δεν σχετίζεται με τον χρόνο… Αυτό που μπορείς να τονίσεις και φαίνεται καθαρά στο έργο μας είναι ότι η ίδια αναζήτηση-ανθρώπινο γνώρισμα λοιπόν σε όλες τις εποχές, γίνεται στην εποχή μας, των τεχνολογικών μέσων, με επιφανειακό  τρόπο! Αν κάποιος με ρωτήσει «γιατί να έρθω να δώ το «Αγάπησε με»; θα του απαντήσω «επειδή προσπαθούμε να έρθουμε σ επαφή με κάτι αληθινά προσωπικό!».
      
Η ίδια…προσέγγιση του «αληθινά προσωπικού» ήταν προγραμματισμένη να παίζεται στο «Bios» μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου, παρατάθηκε όμως έως και τις 8 Μαρτίου.
     
Σκηνοθεσία: Δ. Αγαρτζίδης
Παίζουν: Δ. Αναστάσογλου, Δ. Αγαρτζίδης, Δ. Βλαγκοπούλου, Γ. Μπούνταλη, Μ. Παρασύρη, Β. Σαφός. 
  
Ως τις 8 Μαρτίου θα παίζεται Πέμπτη - Σάββατο (9μ.μ) και Κυριακή (8μ.μ)

ΘΕΑΤΡΟ
Το κοινό τίμησε τον «Κυμβελίνο»
Ο Αλέξανδρος Κοέν, μεταφραστής-σκηνοθέτης της παράστασης, χαρακτηρίζει τον «Κυμβελίνο» ως «το πιο ψυχολογικό έργο του Σαίξπηρ». Το κοινό που, κατά την Ελένη Κρίτα-βασίλισσα, «ωριμάζει» ανταποκρίθηκε και οι...
Το κοινό τίμησε τον «Κυμβελίνο»
ΘΕΑΤΡΟ
Πρεμιέρα με 12 εκατομμύρια θεατές...
Μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τους Ρώσους ηθοποιούς και τον φημισμένο σκηνοθέτη μας, καθώς το έργο ανέβηκε με live streaming στο θέατρο Αλεξαντρίνσκι.
Πρεμιέρα με 12 εκατομμύρια θεατές...
ΘΕΑΤΡΟ
Θέατρο online, δωρεάν και on demand
Πληθαίνουν οι παραστάσεις στο διαδίκτυο από «κατεστημένα» θέατρα, αλλά και από αγαπημένες του κοινού ομάδες, που προσφέρουν σημαντικές, νέες και παλιές δουλειές τους στους θεατρόφιλους.
Θέατρο online, δωρεάν και on demand
ΘΕΑΤΡΟ
Είναι το «ψηφιακό θέατρο» μια νέα τέχνη;
Οι παραστάσεις στο διαδίκτυο κερδίζουν έδαφος επιχειρώντας να θέλξουν ένα εξ αποστάσεως κοινό. Η γλώσσα που αναπτύσσεται αγωνίζεται να διατηρήσει στοιχεία και του θεάτρου και του κινηματογράφου.
Είναι το «ψηφιακό θέατρο» μια νέα τέχνη;
ΘΕΑΤΡΟ
Ψηφιακός πολιτισμός στην εποχή του κορονοϊού
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ζήτησε από τους επικεφαλής των εποπτευόμενων πολιτιστικών οργανισμών να μην αποκοπούν οι πολίτες από τον σύγχρονο πολιτισμό εξ αιτίας του κορονοϊού.
Ψηφιακός πολιτισμός στην εποχή του κορονοϊού
ΘΕΑΤΡΟ
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»
Πολλά τα αριστεία για τον ηθοποιό Γιωργή Τσουρή, ο οποίος αυτοτρολάρεται: «Είμαι μοναχοπαίδι. Ο πατέρας μου Ανδρέας είναι ηθοποιός και η μητέρα μου Νάγια, φιλόλογος. Οπότε εγώ έγινα και τα δυο... τι να κάνω!».
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας