Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο Βαλεντίνος έφερε «Περηφάνια και προκατάληψη»

Ευγενία Δημητροπούλου, Δημήτρης Μοθωναίος

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Βαλεντίνος έφερε «Περηφάνια και προκατάληψη»

  • A-
  • A+
Πρώτη φορά ανεβαίνει στην ελληνική θεατρική σκηνή το κλασικό έργο της Τζέιν Οστιν σε διασκευή Αρη Ασπρούλη και Ιόλης Ανδρεάδη, η οποία και το σκηνοθετεί.

Αποφάσισαν, καθόλου τυχαία, να κάνουν την πρεμιέρα Παρασκευή, ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου. Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Αρης Ασπρούλης έδωσαν, εντελώς τυχαία, την τελική διασκευή του έργου ανήμερα των γενεθλίων της Τζέιν Οστιν. Τέλος, καθόλου τυχαία, οι Θεατρικές Σκηνές επέλεξαν έναν ιστορικό χώρο, την Αλκυονίδα, για να ανεβάσουν για πρώτη φορά στο θέατρο το αριστούργημα της Οστιν «Περηφάνια και προκατάληψη».

Το κείμενο είναι κλασικό. Γραμμένο στις αρχές του 19ου αιώνα, βρίσκεται έως σήμερα -είναι Νο 18- στις λίστες των ευπώλητων αναγνωσμάτων, διδάσκεται σε κολέγια και σχολεία του εξωτερικού και διαβάζεται από όλες τις ηλικίες ακριβώς γιατί η Τζέιν Οστιν είναι σπουδαία συγγραφέας. Ας το αφήσουμε εκεί, γιατί η ανάλυση του εν λόγω βιβλίου (πρωτοκυκλοφόρησε το 1813 και ο αρχικός του τίτλος ήταν «Πρώτες εντυπώσεις») συνιστά ολόκληρη μελέτη.

Σαν αυτή που έκανε η γνωστή δραματουργός Μαριλένα Παναγιωτοπούλου, η οποία πρότεινε να γίνει το «Περηφάνια και προκατάληψη» θεατρικό - κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Τη διασκευή έκαναν οι Ιόλη Ανδρεάδη και Αρης Ασπρούλης, τη σκηνοθεσία επίσης η Ιόλη και πρωταγωνιστούν οι: Ευγενία Δημητροπούλου, Δημήτρης Μοθωναίος, Αγησίλαος Μικελάτος, Ελεάνα Καυκαλά και Κώστας Φαλελάκης.

Το γεγονός ότι η διάσημη αυτή νουβέλα της Τζέιν Οστιν διασκευάστηκε για το θέατρο και μάλιστα για μια παράσταση με πέντε μόνο ηθοποιούς (πολύ λιγότερους από τους χαρακτήρες που υπάρχουν στο πρωτότυπο έργο) προξένησε αρκετά ερωτήματα. Για παράδειγμα, στην εν λόγω παράσταση, η μητέρα των κοριτσιών της οικογένειας Μπένετ είναι νεκρή - κάτι που δεν ισχύει στη νουβέλα. «Ως μία από τους δύο που διασκεύασαν το έργο, θα πω πως δεν μπορούμε να “κάνουμε” τη συγγραφέα.

Το διασκευάσαμε ως αναγνώστες. Πώς δηλαδή μας έκανε να νιώσουμε, πού δώσαμε έμφαση, πώς το βιώσαμε ως αναγνώστες» εξήγησε η κ. Ανδρεάδη. «Οσον αφορά τον ρόλο μου ως σκηνοθέτις της παράστασης, κατ’ αρχάς θέλησα να σεβαστώ τον ίδιο τον χώρο όπου θα παιχθεί η παράσταση.

Μιλάμε για έναν ιστορικό πρώην κινηματογράφο, την Αλκυονίδα, έναν χώρο με συγκεκριμένη θέση στην καλλιτεχνική ιστορία της χώρας, όπου πλέον στη θέση της οθόνης είναι μια θεατρική σκηνή. Αυτή την “κινηματογραφική οπτική” τη λάβαμε υπόψη. Ουσιαστικά αυτή η παράσταση είναι μια in situ παράσταση. Η σκηνική εγκατάσταση, για παράδειγμα, αφαιρετικά παραπέμπει στην αγγλική επαρχία της εποχής της Οστιν».

Αν σε κάτι συμφώνησαν όλοι οι συμμετέχοντες στην παράσταση είναι πως αυτή συνδυάζει δύο βασικά πράγματα: το χιούμορ και τον έρωτα. «Ούτως ή άλλως, το χιούμορ είναι ένα ερωτικό στοιχείο από μόνο του» είπε η κ. Ανδρεάδη. «Πρόκειται για μια παράσταση με θέμα τη στοργή και φυσικά για τη θέση της γυναίκας και την πάλη ανάμεσα στο φαίνεσθαι και το είναι» συμπλήρωσε η κ. Παναγιωτοπούλου.


Info: Κάθε Πέμπτη στις 21.00, Παρασκευή 21.00, Σάββατο 18.00, 21.00 και Κυριακή 19.00, στο Θέατρο Αλκυονίς (Ιουλιανού 42, μετρό Βικτώρια, τηλ. 2169003309). Τιμές εισιτηρίων: 15-20€. Για ομαδικές κρατήσεις στο 210-3639343 (εσωτ. 2).

ΘΕΑΤΡΟ
Καυτή... «Βότκα Μολότοφ»
Το Τριφυλιακό Ερασιτεχνικό Θέατρο παρουσιάζει το έργο «Βότκα Μολότοφ». «Εχοντας τη χιουμοριστική διάθεση σαν όπλο, ο Αντον Τσέχοφ μας αποκαλύπτει ότι η ζωή είναι περισσότερο μια κωμωδία παρά μια τραγωδία....
Καυτή... «Βότκα Μολότοφ»
ΘΕΑΤΡΟ
Στη σκιά των δύο γιγάντων
Το 1960 ο Αμερικανός σταρ προσπάθησε να σκηνοθετήσει τον Βρετανό σταρ στον «Ρινόκερο» του Ιονέσκο. Η σφοδρή τους σύγκρουση γέννησε το «Orson's Shadow» του Οστιν Πέντλετον, που μόλις έκανε την ευρωπαϊκή του...
Στη σκιά των δύο γιγάντων
ΘΕΑΤΡΟ
Οταν ξέρεις Ιστορία αντέχεις στη θύελλα
Οι «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση, βέβαια, δεν είναι απλά ένα σημαντικό κείμενο. Είναι μια συγκλονιστική κατάθεση πραγματικών γεγονότων, βιωμένων με φριχτό τρόπο. Ο νέος σκηνοθέτης Χάρης Γιουλάτος ...
Οταν ξέρεις Ιστορία αντέχεις στη θύελλα
ΘΕΑΤΡΟ
«Ποτέ μου δεν κατάλαβα το μακελειό στα Βαλκάνια»
​Ο Σκοπιανός Ντέγιαν Ντουκόφσκι, στα 46 του χρόνια, θεωρείται από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους θεατρικούς συγγραφείς και από τους κύριους εκπροσώπους του μεταμοντέρνου θεάτρου των Βαλκανίων. Το πιο γνωστό...
«Ποτέ μου δεν κατάλαβα το μακελειό στα Βαλκάνια»
ΘΕΑΤΡΟ
Ξενόπουλος για πάντα
Η πρώτη μου επαφή με τον Ξενόπουλο ήταν μέσα από τα κείμενά του με τη χαρακτηριστική υπογραφή «Σας ασπάζομαι, Φαίδων» στο περιοδικό «Η Διάπλασις των Παίδων». Οχι, δεν ήμουν γεννημένη το 1940, αλλά σαράντα και...
Ξενόπουλος για πάντα
ΘΕΑΤΡΟ
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»
Πολλά τα αριστεία για τον ηθοποιό Γιωργή Τσουρή, ο οποίος αυτοτρολάρεται: «Είμαι μοναχοπαίδι. Ο πατέρας μου Ανδρέας είναι ηθοποιός και η μητέρα μου Νάγια, φιλόλογος. Οπότε εγώ έγινα και τα δυο... τι να κάνω!».
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας