Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μέσα στο δάσος των παραμυθιών
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μέσα στο δάσος των παραμυθιών

  • A-
  • A+
Το βραβευμένο με Τοny μιούζικαλ ανέβηκε πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Αναγνωρίσιμοι ήρωες των αδελφών Γκριμ, του Σαρλ Περό αλλά και της Ντίσνεϊ ζωντανεύουν σε μια παραμυθένια παράσταση, γεμάτη από τις συναρπαστικές μελωδίες του Στίβεν Σόντχαϊμ. Η σκηνοθεσία και η μετάφραση είναι του Δημήτρη Μπογδάνου.

Η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ έχει τις τελευταίες μέρες μεταμορφωθεί σε ένα δάσος επιθυμιών και ευχών. Αναγνωρίσιμοι ήρωες των αδελφών Γκριμ, του Σαρλ Περό και της κουλτούρας του Ουόλτ Ντίσνεϊ χάνονται βαθιά στα μονοπάτια του. Η Κοκκινοσκουφίτσα, η Σταχτοπούτα, ο Τζακ και η φασολιά του, η Ραπουνζέλ μπλέκονται σε μια σπονδυλωτή́ ιστορία που ανατρέπει τις γνωστές διαδρομές· συναρπαστικές μελωδίες, συνεχείς ανατροπές, αφοπλιστικό χιούμορ και υποβλητική ατμόσφαιρα δημιουργούν μια παραμυθένια παράσταση, δημοφιλείς περιπέτειες εξελίσσονται με έναν εντελώς συναρπαστικό και απρόβλεπτο τρόπο.

Το «Into the Woods», του κορυφαίου συνθέτη και στιχουργού Στίβεν Σόντχαϊμ, αυτό το σκοτεινό παραμύθι ενηλικίωσης, που εξελίσσεται σε ένα εντυπωσιακό σκηνικό, έκανε πρεμιέρα και συνεχίζεται στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Πρόκειται φυσικά για το βραβευμένο με Τony μιούζικαλ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην εγκεκριμένη εκδοχή για πιάνο και κρουστά σε μουσική διεύθυνση Στάθη Σούλη και σκηνοθεσία-μετάφραση Δημήτρη Μπογδάνου. Τον απαιτητικό ρόλο της Μάγισσας ερμηνεύει η δημοφιλής ηθοποιός και τραγουδίστρια Νάντια Κοντογεώργη.

Με όχημα τη σπάνια μουσική του 89χρονου Αμερικανού συνθέτη και το αντισυμβατικό κείμενο η παράσταση στοχεύει να χρησιμοποιήσει τη σκηνική δύναμη του μιούζικαλ για να επανασυστήσει ένα αριστούργημα του είδους, θέτοντας παράλληλα ένα πολιτικό ερώτημα: Γιατί όταν αγγίζουμε ό,τι προτείνεται ως ιδεατό κοινωνικό μοντέλο εξακολουθούμε να μην είμαστε ευτυχείς και πλήρεις; Γιατί καταναλώνουμε αλόγιστη ενέργεια σε επιθυμίες που μας έχουν επιβληθεί και στην πραγματικότητα δεν είναι δικές μας; Η μουσική είναι συναρπαστική, οι ανατροπές συνεχείς, το χιούμορ αφοπλιστικό, η ατμόσφαιρα υποβλητική, η παράσταση εξελίσσεται απρόβλεπτα, ακριβώς όπως και η ζωή́.

«Με την ντουλάπα της γιαγιάς ως βεστιάριο, και με σκηνικό περιβάλλον διάφορα στοιχεία- στοιχειά από τις αποθήκες των παιδικών μας χρόνων, η ευθύνη της αφήγησης γίνεται συλλογική: Κάτω από την πίεση των κυριολεκτικών και εσωτερικών γιγάντων, λύκων και πριγκιπισσών, “η μηλιά και ο καρπός της” δοκιμάζουν ν’ αναμετρηθούν εκ νέου με τους φόβους τους σε μια συνθήκη συναισθηματικής ανακύκλωσης με ελπίδα την αναγέννηση», σημειώνει ο σκηνοθέτης.

«Στο πλαίσιο αυτό, μέσα από τα προσεκτικά επιλεγμένα σκηνικά αντικείμενα, σήμερα στην Εναλλακτική Σκηνή αναβιώνουν πλήθος ιστορικών παραγωγών της Λυρικής, αποτελώντας πλέον όλα μαζί τις ψηφίδες ενός συναρπαστικού μωσαϊκού “προηγούμενων” και “επόμενων” ζωών, για ένα νέο “τώρα”. Πύργοι από παλαιότερα κάστρα της Ωραίας Κοιμωμένης, το φόρεμα της Σταχτοπούτας του Ροσίνι, το σακάκι ενός παλαιότερου Πρίγκιπα, αλλά και πραγματικά κιβώτια μεταφοράς από παραγωγές με αρχετυπικούς ήρωες της Οπερας και του Μπαλέτου που μεταμορφώθηκαν σε παράδοξα μαγικά κουτιά, στήνονται εκ νέου μπροστά στον θεατή για επαναδιαπράγματευση».

Το μιούζικαλ «Into the Woods» πρωτοπαρουσιάστηκε στο Old Globe Theatre του Σαν Ντιέγκο το 1986 και έκτοτε έχει διαγράψει μια θεαματική πορεία χάρη στην αξεπέραστη μουσική του και το αριστοτεχνικό λιμπρέτο του. Τιμήθηκε με τρία βραβεία Tony το 1988, θριάμβευσε στο Μπρόντγουεϊ και στο Ουέστ Εντ, μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη από τον Ρομπ Μάρσαλ το 2014.

«Μέσα από μια δαιδαλώδη διαδρομή στις έσω σκιές, το “Into the Woods” μοιάζει με μια πυκνή, λυτρωτική νύχτα κάτω από τον ήλιο. Ο προβολέας ρίχνει σκοτάδι αντί φως, όμως, όλα μέσα σου τα κάνει να λάμπουν. Τα χαστούκια μια ακούγονται ηχηρά και μια σιωπηλά. Τα παιδικά τραύματα συμφιλιώνονται με τον κόπο της ενηλικίωσης κι όταν μπει το “The end” ξέρεις πια πως μικρός φοβάσαι μη χαθείς στο Δάσος. Μεγάλος το εύχεσαι».

🔸 Ιnfo: Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, ΚΠΙΣΝ. Παραστάσεις: 12, 13, 14, 15, 16 Φεβρουαρίου και 13, 14, 15, 16, 17 Μαΐου. Ωρα έναρξης: 20.30 (Κυριακές: 19.00). Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν: Χαρά Κεφαλά, Αποστόλης Ψυχράμης, Μαρία Γράμψα, Δάφνη Δαυίδ, Λευτέρης Καλπακτσίδης, Ιωάννης Κοντέλλης, Θάνος Λέκκας, Δανάη Μουτσοπούλου, Δημήτρης Μπογδάνος, Ολγα Παπακωνσταντίνου, Λυδία Τζανουδάκη.

ΘΕΑΤΡΟ
Επιστροφή στο ζωντανό θέαμα
Η έναρξη των ζωντανών παραστάσεων ξεκινά στις 26 Σεπτεμβρίου για την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Επιστροφή στο ζωντανό θέαμα
ΘΕΑΤΡΟ
Αναστέλλονται οι παραστάσεις στην κεντρική σκηνή
Απολύτως αναμενόμενη και αυτή η ανακοίνωση από την Εθνική Λυρική Σκηνή, η οποία με τις κινήσεις και την έγκαιρη αντίδρασή της αποδεικνύει την υπεύθυνη στάση της απέναντι στα γεγονότα (αναφορικά με τα μέτρα...
Αναστέλλονται οι παραστάσεις στην κεντρική σκηνή
ΘΕΑΤΡΟ
Η «Μήδεια» του Μποστ ως οπερέτα
Υστερα από ανάθεση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο διακεκριμένος συνθέτης Νίκος Κυπουργός παρουσιάζει μια νέα οπερέτα βασισμένη στη «Μήδεια» του Μποστ, σκηνοθετημένη από τον Γιάννη Σκουρλέτη και τους Βijoux de...
Η «Μήδεια» του Μποστ ως οπερέτα
ΘΕΑΤΡΟ
Μπελ επόκ, αισθησιασμός και αμοραλισμός
Μια από τις πιο διάσημες όπερες του γαλλικού ρεπερτορίου ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, ύστερα από 52 χρόνια, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου. Τη χωριατοπούλα που πόθησε τα πλούτη και τη μεγάλη ζωή στο...
Μπελ επόκ, αισθησιασμός και αμοραλισμός
ΘΕΑΤΡΟ
Το «Ολύμπια» στη νέα εποχή
Αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης πολιτιστικής ζωής, το θρυλικό κτίριο της οδού Ακαδημίας πέρασε στα χέρια του Δήμου Αθηναίων και ξανανοίγει σύντομα τις πόρτες του. «Να γίνει ξανά ένας ζωντανός χώρος...
Το «Ολύμπια» στη νέα εποχή
ΘΕΑΤΡΟ
«Στοχεύουμε στον αδογμάτιστο θεατή»
Τολμηρό, ανατρεπτικό, με εκπλήξεις, πρωτιές, δημοφιλή ονόματα, πρωτότυπα φεστιβάλ αλλά και διάθεση να διευρύνει όσο περισσότερο μπορεί το κοινό της, η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσίασε...
«Στοχεύουμε στον αδογμάτιστο θεατή»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας