Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επικαλείται προσωπικούς λόγους ο Νίκος Διαμαντής

Ο Νίκος Διαμαντής

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επικαλείται προσωπικούς λόγους ο Νίκος Διαμαντής

  • A-
  • A+
Ανοιξε το Δημοτικό Θέατρο στον κόσμο της πόλης του Πειραιά, με ρεπερτόριο υψηλού επιπέδου, καινοτόμες ιδέες και ενδιαφέρουσες συνεργασίες.

Με μια πολύ λιτή επιστολή, ο Νίκος Διαμαντής ανακοίνωσε ξαφνικά την παραίτησή του από την καλλιτεχνική διεύθυνση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

«Μετά από πέντε χρόνια γόνιμης πορείας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το οποίο βρέθηκε στην πρώτη θέση της πολιτιστικής ζωής της Αθήνας και όχι μόνο, ευχαριστώ τη Δημοτική Αρχή, και ιδιαίτερα τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, για τη συνεργασία μας. Ολους τους θεσμικούς φορείς, τους συνεργάτες και τους εργαζόμενους του θεάτρου για όσα πετύχαμε μαζί. Το τέλος κάθε διαδρομής επιστεγάζει, επικυρώνει και υπερασπίζεται όσα κατακτήθηκαν τον χρόνο που προηγήθηκε».

Ο Νίκος Διαμαντής, στη διάρκεια της θητείας του, κατόρθωσε να ανοίξει το Δημοτικό Θέατρο όχι μόνο στον κόσμο της πόλης του Πειραιά, αλλά και στο κοινό της Αθήνας, με ένα ρεπερτόριο υψηλού επιπέδου, καινοτόμες ιδέες και ενδιαφέρουσες συνεργασίες με αξιόλογα θεατρικά σχήματα, με συμπαραγωγές και δράσεις που έφεραν ουσιαστικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό χαρακτήρα.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

EUROKINISSI

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Πειραιά, Ιωσήφ Βουράκης, αποδέχτηκε την παραίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή. Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης τον ευχαρίστησε για την προσφορά του στη διάρκεια της πενταετούς συνεργασίας τους, δεσμεύτηκε ότι η επιλογή της νέας διοίκησης θα υπηρετεί τις ίδιες αρχές και την ίδια φιλοσοφία που καθορίζει η δημοτική αρχή και τόνισε πως το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με την ιστορική αξία του και τη σημασία του για τους δημότες και την πόλη, είναι πέρα και πάνω από πρόσωπα:

«Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά αποτελεί, τα τελευταία πέντε χρόνια, σημείο αναφοράς για τα πολιτιστικά δρώμενα, όχι μόνο της πόλης, αλλά και ολόκληρης της χώρας. Από το 2014, όταν και αναλάβαμε τη Δημοτική Αρχή, στηρίξαμε με κάθε μέσο τη λειτουργία του και καταφέραμε όλοι μαζί να ξαναβρεθεί το εμβληματικό θέατρο της πόλης μας μεταξύ των μεγάλων θεατρικών οργανισμών της χώρας.

Στόχος μας ήταν -και τον έχουμε επιτύχει- να δημιουργήσουμε ένα θέατρο ανοιχτό στους Πειραιώτες και την κοινωνία, με σημαντικές παραστάσεις, δράσεις και εκδηλώσεις, οι οποίες προσελκύουν πλήθος κόσμου, θεατρόφιλων -και όχι μόνο. Μέσα σε ένα εξαιρετικά δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, τα προηγούμενα πέντε χρόνια, καταφέραμε να εξασφαλίσουμε ετήσια χρηματοδότηση για την απρόσκοπτη λειτουργία του θεάτρου, μέσω προγραμματικής σύμβασης με το υπουργείο Πολιτισμού, την Περιφέρεια Αττικής και, φυσικά, τον Δήμο Πειραιά, ο οποίος είναι και ο μόνιμος χρηματοδότης του θεάτρου μέσω του ΟΠΑΝ, η οποία πρόσφατα ανανεώθηκε και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, με το ποσό των 800.000 ευρώ τον χρόνο. Παράλληλα, δώσαμε από την πρώτη μέρα και καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, αυτά τα πέντε χρόνια, την απαιτούμενη ελευθερία και χώρο στη διοίκηση του θεάτρου, προκειμένου απερίσπαστα να διαχειριστεί το καλλιτεχνικό πρόγραμμα και την εν γένει καλλιτεχνική δημιουργία».

Εν τω μεταξύ, ο Νίκος Μπελαβίλας, επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς για Ολους», και οι Βάνα Μελά και Μαρία Σταθάκη, δημοτικές σύμβουλοι της παράταξης και μέλη του Δ.Σ. του ΟΠΑΝ, τονίζουν πως «η αιφνίδια αλλά και άμεσα αποδεκτή παραίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Νίκου Διαμαντή, αφήνει σοβαρά αναπάντητα ερωτήματα. Οφείλονται σαφείς και πειστικές εξηγήσεις από τον δήμαρχο, Γιάννη Μώραλη, και τον πρόεδρο του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝ), Ιωσήφ Βουράκη».

Απαιτούν δε να πληροφορηθούν «κάθε λεπτομέρεια που οδήγησε σε παραίτηση τον Νίκο Διαμαντή και μάλιστα από τον ίδιο. Γιατί είναι σίγουρο ότι κάτι τον οδήγησε σε παραίτηση, αφού δεν έχει περάσει ούτε ένας μήνας που η σχέση Διαμαντή - ΟΠΑΝ και δημάρχου έδειχνε αγαστή. Αυτή η ιστορία ανατροπής μιας επιτυχημένης πορείας που ανέδειξε το Δημοτικό Θέατρο σε θέατρο εθνικής εμβέλειας για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, αφορά όλη την πόλη∙ την πόλη που μαζί με επάλληλες δημοτικές αρχές και διαφορετικές πολιτικές δυνάμεις στήριξε την προσπάθεια για την αναβίωση του κτιρίου και του θεσμού».

ΘΕΑΤΡΟ
Ενδιαφέρον ρεπερτόριο διετίας
​Ενα ρεπερτόριο με ορίζοντα διετίας, συνεργασίες με πολιτιστικά ιδρύματα, δράσεις με φορείς αλλά και με έντονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό χαρακτήρα ανακοίνωσε για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ο καλλιτεχνικός του...
Ενδιαφέρον ρεπερτόριο διετίας
ΘΕΑΤΡΟ
Λεφτά από το ΕΣΠΑ για ελληνικά θεατρικά έργα
Χρηματοδότηση ύψους 744.340 ευρώ από το ΕΣΠΑ 2014-2020 έλαβε ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Πειραιά, για την υλοποίηση του Φεστιβάλ «Η δυναμική του ελληνικού λόγου στο θέατρο», το...
Λεφτά από το ΕΣΠΑ για ελληνικά θεατρικά έργα
ΘΕΑΤΡΟ
Η Ξανθίππη στον Πειραιά... το 391 π.Χ.
Το μουσειακό θέατρο είναι ένα είδος θεάτρου που ζωντανεύει την Ιστορία. Γεννήθηκε στη Σουηδία το 1897 και εξαπλώθηκε σε όλον τον δυτικό κόσμο, με μεγάλη απήχηση. Το κοινό γνωρίζει από κοντά χαρακτήρες από το...
Η Ξανθίππη στον Πειραιά... το 391 π.Χ.
ΘΕΑΤΡΟ
Μια ευφάνταστη «Ιδέα» για παιδιά
Mε ένα έργο που παραμένει φρέσκο και ζωντανό εδώ και 120 χρόνια, με μουσικές που υπογραμμίζουν την παιγνιώδη διάθεση του εκκεντρικού συνθέτη και με ένα λαμπρό καστ ερμηνευτών η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της...
Μια ευφάνταστη «Ιδέα» για παιδιά
ΘΕΑΤΡΟ
«Μικρός Πρίγκιπας», «Αμλετ» και «Καλιγούλας»
Με τον «Φάουστ» της Κατερίνας Ευαγγελάτου, επανάληψη μιας καλλιτεχνικής και εμπορικής επιτυχίας της περασμένης σεζόν, ξεκινά σήμερα τον χειμώνα του το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Στο πρόγραμμα 2016-17 ξεχωρίζουν...
«Μικρός Πρίγκιπας», «Αμλετ» και «Καλιγούλας»
ΘΕΑΤΡΟ
Το «εγκλωβισμένο» θέατρο
Το θέατρο αποτελεί έναν από τους τομείς που έχουν πληγεί σε μέγιστο βαθμό από την πανδημία του κορονοϊού.
Το «εγκλωβισμένο» θέατρο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας