Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια Εβραία, μια ναζί, μια αληθινή ιστορία αγάπης

Φελίτσε και Λίλυ: Ενας ανθρωπος ανάμεσα στους ανθρώπους

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια Εβραία, μια ναζί, μια αληθινή ιστορία αγάπης

  • A-
  • A+
«Φελίτσε και Λίλυ» στο θέατρο Vault.

Μια αληθινή ιστορία αγάπης, που έγινε αστικός μύθος, βιβλίο και ταινία, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη σκηνή, στο θέατρο Vault: «Φελίτσε και Λίλυ: ένας άνθρωπος ανάμεσα στους ανθρώπους», σε κείμενο Ελένης Καρασαββίδου, δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου.

Βρισκόμαστε στο Βερολίνο του 1942. Δύο γυναίκες συναντιούνται. Μια Εβραία, η Φελίτσε, και η Λίλυ, παντρεμένη με αξιωματικό των ναζί. Η Λίλυ έχει τέσσερα αγόρια, έχει τιμηθεί από τον φίρερ γιατί έφερε στη ζωή τέσσερις μελλοντικούς στρατιώτες. Δύο γυναίκες συναντιούνται και μια μεγάλη αγάπη γεννιέται. Σ’ ένα Βερολίνο όπου έξω έπεφταν οι βόμβες βροχή και μέσα οι άνθρωποι χόρευαν και ερωτεύονταν απελπισμένα. «Οι βόμβες βόμβες και η ρούμπα ρούμπα».

Η Ελένη Καρασαββίδου αναζήτησε τη Λίλυ, της μίλησε τηλεφωνικά, πήγε στο Βερολίνο όπου έμαθε ότι είχε πεθάνει. «Οταν άρχισε να ανεβαίνει ο νεοναζισμός στη χώρα μας την έκανα θεατρικό που τελείωνε με μια δολοφονία από Χρυσαύγουλα», σημειώνει η ίδια. Η ιστορία της «γράφτηκε στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και στη Νέα Υόρκη κι έχει λίγη από την ενέργειά τους.

Την τελείωσα μια βδομάδα κυριολεκτικά πριν από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Παιδί που ήξερα από τα φεστιβάλ. Τρόμαξα. Αν έλεγαν πως εκμεταλλεύομαι μια τέτοια συγκυρία θα πέθαινα. Το έκρυψα, αφού το μοιράστηκα με λίγους φίλους/ες.

Από τον Τάσο Μπλάτζιο το έργο έφτασε σε μια σημαντική θεατράνθρωπο. Την Κατερίνα Πολυχρονοπούλου, που (με τη βοήθεια μιας σπουδαίας ομάδας) το ανάστησε και το επεξεργάστηκε θεατρικά παρουσιάζοντάς το στο αθηναϊκό κοινό».

Σήμερα, σε μια εποχή που συνιστά δυστυχώς εύφορο έδαφος για την ανάπτυξη ακροδεξιών νοοτροπιών, ρατσιστικών συμπεριφορών και συντηρητικών αντιλήψεων, η παράσταση ξυπνά συναισθήματα και γεννά σκέψεις, με αφορμή μια αληθινή ιστορία αγάπης που γεννιέται σε ένα τραυματικό ιστορικό πλαίσιο.


Info: «Φελίτσε και Λίλυ: ένας άνθρωπος ανάμεσα στους ανθρώπους». Vault Theatre Plus, Μελενίκου 26, τηλ.: 2130356472. Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21.15. Σκηνικά-κοστούμια: Αγγελία Παγώνη. Μουσική-σχεδιασμός ήχου: Μαρία Βουμβάκη. Χορογραφίες-κινησιολογία: Αναστασία Γεωργαλά. Σχεδιασμός φωτισμός: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου-Θοδωρής Μαργαρίτης. Ερμηνεύουν: Δήμητρα Βαμβακάρη, Δήμητρα Σύρου, Ελενα Τυρέα.

ΘΕΑΤΡΟ
«Με την “Αντιγόνη” ξαναδιαβάζουμε τον κόσμο»
Ο Θέμης Μουμουλίδης το καλοκαίρι της πανδημίας επέλεξε να φέρει ξανά στη σκηνή την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, έργο που -όπως λέει- αφορά κυρίως την εποχή που ζούμε, καθώς «η αντίσταση και η αμφισβήτηση είναι...
«Με την “Αντιγόνη” ξαναδιαβάζουμε τον κόσμο»
ΘΕΑΤΡΟ
Δάνειο ή τη γυναίκα σας...
Δημήτρης Μυλωνάς - Σωτήρης Χατζάκης: Ενας ήρωας της καθημερινότητας και ένας τεχνοκράτης τραπεζίτης «μονομαχούν» στον κήπο του θεάτρου «Χυτήριο», με το επίκαιρο, πολιτικό έργο «Το δάνειο» του Τζόρντι Γκαλθεράν.
Δάνειο ή τη γυναίκα σας...
ΘΕΑΤΡΟ
Το Ίδρυμα Κουτλίδη πετάει την Άννα Κοκκίνου έξω από την Σφενδόνη της!
Έξωση στην Άννα Κοκκίνου από το θέατρο που η ίδια έχτισε πάνω σε ερείπια πουλώντας το σπίτι της πριν τριάντα χρόνια. Όλη η ανοιχτή επιστολή της ηθοποιού.
Το Ίδρυμα Κουτλίδη πετάει την Άννα Κοκκίνου έξω από την Σφενδόνη της!
ΘΕΑΤΡΟ
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
Η πρωτα­γωνίστρια του θεάτρου Αττις θα κάνει «Εξοδο» στις 18 Ιουλίου, στους Δελφούς, κοντά στον ναό του Απόλλωνα, λίγο πριν πέσει ο ήλιος. Σε μια σκηνική σύνθεση μονολόγων από τις τραγωδίες «Μήδεια»,...
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
ΘΕΑΤΡΟ
«Εχουμε ανάγκη όχι από βιομηχανία τουρισμού αλλά χασομεριού»
Ποιος δεν θέλει ν’ ακούσει τον Βασίλη Παπαβασιλείου να φιλοσοφεί περιπατώντας ανάμεσα στις αρχαιότητες και τους πορτοκαλεώνες της Επιδαύρου, να ανατρέχει στην ιστορία τριών κρίσιμων προχριστιανικών αιώνων;
«Εχουμε ανάγκη όχι από βιομηχανία τουρισμού αλλά χασομεριού»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας