Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Από Μπετόβεν και όπερα μέχρι Καλδάρα και swing

«Η εύθυμη χήρα». Επάνω, Κώστας Μακεδόνας, Ρίτα Αντωνοπούλου, Γιάννης Μπέζος και Ελένη Καρακάση σε λογοκριμένα τραγούδια

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από Μπετόβεν και όπερα μέχρι Καλδάρα και swing

  • A-
  • A+
Η Λυρική έφυγε. Το ωραίο, ζεστό θέατρο στην Ακαδημίας συνεχίζει για δεύτερη χρονιά με την ευθύνη του Δήμου Αθηναίων και ένα πολυσυλλεκτικό όραμα

Μην το ξεχνάμε το θέατρο «Ολύμπια» τώρα που η Λυρική πήγε στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Οχι μόνο γιατί έχουμε ζήσει εκεί μεγάλες στιγμές, αλλά και γιατί ένα μουσικό θέατρο στο κέντρο της Αθήνας χρειάζεται ακόμα.

Και ο Δήμος Αθηναίων που το ανέλαβε και του έδωσε από πέρσι τον τίτλο Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί, χωρίς να ταράζει ακόμα τα νερά, χωρίς να κάνει τη διαφορά, αλλά προσπαθεί να προσελκύει το κοινό με ένα αξιοπρεπές, ποικίλο πρόγραμμα, το βάρος του οποίου κρατάνε κυρίως τα δικά του μουσικά σύνολα.

Πρόγραμμα στο Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»

Ιδού λοιπόν πώς συνεχίζεται το πρόγραμμα της καλλιτεχνικής περιόδου 2019-2020 σ' αυτόν τον εμβληματικό, όμορφο και ζεστό χώρο.

■ Με ακόμα δύο παραστάσεις (1 και 2 Φεβρουαρίου) ολοκληρώνεται η ζωή της οπερέτας του Φραντς Λέχαρ «Η εύθυμη χήρα», με τις υπέροχες μελωδίες και τα αλησμόνητα βαλς. Υπό την μπαγκέτα της Ελένης Κοτσμανίδου και της Ζωής Ζενιώδη και με τη φρέσκια σκηνοθετική ματιά του Iσίδωρου Σιδέρη (Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία Δήμου Αθηναίων, με την υποστήριξη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής).

■ Τραγούδια σπουδαίων Ελλήνων συνθετών, από το ρεμπέτικο μέχρι το λαϊκό και το αστικό τραγούδι, που πιάστηκαν στα δίχτυα της λογοκρισίας από το 1937 μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε οριστικά, θα ακουστούν στη βραδιά «Τα λογοκριμένα» (11 Φεβρουαρίου). Ειναι μια εκδήλωση από το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής του Δήμου Αθηναίων, με τον Κώστα Μακεδόνα, τη Ρίτα Αντωνοπούλου, τον Γιάννη Μπέζο και την Ελένη Καρακάση.

Χριστίνα Πουλίτση

■ Σειρά στις 18 Φεβρουαρίου έχει ένα μουσικό και χορευτικό ταξίδι στη χρυσή εποχή του swing με το χορευτικό συγκρότημα Athens Lindy Hop. Μαζί με την Big Band του Δήμου Αθηναίων, οι ερμηνευτές Τζένη Καπάδαη και Σταύρος Ρωμανός. Στις 25 του μήνα ακολουθεί ένα άλλο ταξίδι σε τραγούδια που έγραψαν ιστορία στον ελληνικό κινηματογράφο της δεκαετίας του '50 (Θεοδωράκης, Ξαρχάκος κ.ά.) με τη χορωδία του δήμου και σολίστ τους Δώρο Δημοσθένους και Βασίλη Γισδάκη.

■ Το τάνγκο, αλλά και το δικό μας έντεχνο τραγούδι έχουν τις δικές τους βραδιές. Στις 27 Φεβρουαρίου η Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου συμπράττει με το κουιντέτο TANGart, ενώ στις 10 Μαρτίου παρουσιάζονται δύο από τους σημαντικότερους δίσκους της ελληνικής μουσικής, η «Μικρά Ασία» και ο «Βυζαντινός Εσπερινός» του Απόστολου Καλδάρα. Παίζει το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής του Δήμου Αθηναίων και τραγουδούν οι Μιχάλης Δημητριάδης και Σοφία Παπάζογλου.

■Γενικά το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής έχει πολλή δουλειά φέτος. Στις 31 Μαρτίου συνεργάζεται με την τραγουδίστρια Γιώτα Νέγκα σε ένα πρόγραμμα με δικές της επιτυχίες αλλά και τραγούδια σημαντικών συνθετών (Στ. Κραουνάκης, Χ. Νικολόπουλος, Κ. Λειβαδάς και Θ. Καραμουρατίδης). Στις 19 Μαΐου κάνει το ίδιο με ερμηνευτές την Αρετή Κετιμέ, τον Βασίλη Προδρόμου και τον Νίκο Πλιό.

■ Με τις επετείους και τις γιορτές, εθνικές και θρησκευτικές, το «Ολύμπια» έχει άριστες σχέσεις. Ετσι στις 24 Μαρτίου υπάρχει συναυλία για την Επανάσταση της 25ης Μαρτίου 1821 με έργα Ελλήνων και φιλελλήνων συνθετών του 19ου αιώνα (χορωδία του δήμου και σολίστ οι Τζούλια Σουγκλάκου, Μαργαρίτα Συγγενιώτου, Δημοσθένης Φιστουρής, Δημήτρης Κασιούμης). Τη Μεγάλη Δευτέρα (13 Απριλίου) η Συμφωνική Ορχήστρα και η χορωδία του δήμου ερμηνεύουν τις «Μέρες Επιταφίου» του Δημήτρη Παπαδημητρίου, με σολίστ τον Μανώλη Μητσιά και τη σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη και αφηγητή τον Γρηγόρη Βαλτινό. Τη Μεγάλη Τρίτη (14 Απριλίου) σειρά έχει συναυλία τραγουδιού με τις Αφροδίτη Μάνου και Μπέττυ Χαρλαύτη, οι οποίες, με τη συνοδεία του Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής, θα ερμηνεύσουν τη «Μάνα του Χριστού» του Κώστα Βάρναλη, όπως τη μελοποίησε ο Νίκος Μαμαγκάκης, και άλλα τραγούδια στο πνεύμα των ημερών.

Δημήτρης Πλατανιάς

■ Από τις κορυφαίες στιγμές αναμφισβήτητα είναι το γκαλά «Maria Callas forever» (14 Μαρτίου) με δύο σπουδαίους και δημοφιλείς σολίστ, τον Δημήτρη Πλατανιά και τη Χριστίνα Πουλίτση, σε άριες και ντουέτα που δόξασαν την Ντίβα (Μπελίνι, Βέρντι, Πουτσίνι, Ντοντιτσέτι). Με τη Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου, σε διεύθυνση Λουκά Καρυτινού.

■ Η Big Band σηκώνει μεγάλο μέρος του προγράμματος. Στις 17 Μαρτίου συμπράττει με δύο προσωπικότητες της ευρωπαϊκής jazz, την τραγουδίστρια, συνθέτρια και πιανίστα Lana Janjanin από την Κροατία και τον συνθέτη, τρομπετίστα και φλικορνίστα Ανδρέα Πολυζωγόπουλο. Στις 7 Απριλίου σειρά έχει η Veronica Mortensen, συνθέτρια και ερμηνεύτρια της jazz μουσικής που ζει και εργάζεται στη Δανία, ενώ στις 12 Μαΐου ερχεται στην Αθήνα ο μεγάλος συνθέτης, ενορχηστρωτής και σαξοφωνίστας Craig Bailey, που υπήρξε για μεγάλο διάστημα σολίστας και ενορχηστρωτής του θρυλικού Ray Charles.

■ Τέσσερις βραδιές είναι αφιερωμένες στον «Κύκλο Μπετόβεν». Η Συμφωνικη Ορχήστρα και η χορωδία του δήμου με σημαντικούς σολίστ ερμηνεύουν έργα του συνθέτη (2 Απριλίου, 7, 14 και 28 Μαΐου).

■ Τέλος, σε εποχές #MeToo, αν και οι ορχήστρες μας έχουν από καιρό σηκώσει ψηλά το θέμα, η Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου παρουσιάζει στις 21 Μαΐου τη συναυλία «Γυναίκες στα όπλα», με τη μεσόφωνο Μαρίτα Παπαρίζου να αναδεικνύει τις γυναικείες φιγούρες του μουσικού μπαρόκ (εισαγωγές και άριες από όπερες των Χέντελ, Βιβάλντι, Γκλουκ κ.ά., ορισμένες σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση).Β.Γεωργ.


info: Ολες οι εκδηλώσεις στο www.opanda. Προπώληση στα ταμεία του «Ολύμπια» (Ακαδημίας 59, τηλ. 210-3642540).

ΘΕΑΤΡΟ
Βαλς και βαλκανική σαλάτα
Ο Βίκτωρ Αρδίττης ανεβάζει στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής τη σχεδόν άγνωστη οπερέτα «Η πριγκίπισσα της Σάσσωνος», του συνθέτη του Ολυμπιακού Υμνου Σπυρίδωνος Σαμάρα, γραμμένο στη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου...
Βαλς και βαλκανική σαλάτα
ΘΕΑΤΡΟ
Από Σέξπιρ και Γκολντόνι μέχρι Αναγνωστάκη και Ρέππα-Παπαθανασίου
Ο Δημήτρης Λιγνάδης εκ των πραγμάτων θα υλοποιήσει φέτος τον προγραμματισμό που είχε έτοιμο ο Στάθης Λιβαθινός. Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής θα σκηνοθετήσει, όμως, και θα παίξει «Μάκβεθ».
Από Σέξπιρ και Γκολντόνι μέχρι Αναγνωστάκη και Ρέππα-Παπαθανασίου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ογδοντάχρονη με ενέργεια και πολύ μέλλον
Ακόμα και η απλή ανακοίνωση του προγράμματος της επόμενης σεζόν στη Λυρική Σκηνή από τον καλλιτεχνικό διευθυντή της, Γιώργο Κουμεντάκη, δηλαδή μια σειρά από παραστάσεις - συναυλίες - μπαλέτα και άλλες...
Ογδοντάχρονη με ενέργεια και πολύ μέλλον
ΘΕΑΤΡΟ
Η «Μήδεια» του Μποστ ως οπερέτα
Υστερα από ανάθεση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο διακεκριμένος συνθέτης Νίκος Κυπουργός παρουσιάζει μια νέα οπερέτα βασισμένη στη «Μήδεια» του Μποστ, σκηνοθετημένη από τον Γιάννη Σκουρλέτη και τους Βijoux de...
Η «Μήδεια» του Μποστ ως οπερέτα
ΘΕΑΤΡΟ
Μια οπερέτα... Κόλαση
Ανέβηκε πρώτη φορά μέσα στη μεγάλη οικονομική κρίση του '30 και ζητάει στην εποχή μας μια δεύτερη ευκαιρία. Το έργο του Θεόφραστου Σακελλαρίδη αναμειγνύει από ρομαντικές άριες και δημοτικά μέχρι μπλουζ και...
Μια οπερέτα... Κόλαση
ΘΕΑΤΡΟ
Το υλικό του θεάτρου, άνθρωποι και αισθήματα, είναι τόσο εύθραυστο
Λάμπει φέτος στο σανίδι, στον «Ηχο του όπλου» της Λούλας Αναγνωστάκη, στο Θέατρο Σταθμός, ο νεαρός Αλβανός ηθοποιός, που εκτοξεύτηκε παιζοντας τον Ντάνι στην τόσο αγαπημένη ταινία του Πάνου Κούτρα «Xenia»
Το υλικό του θεάτρου, άνθρωποι και αισθήματα, είναι τόσο εύθραυστο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας